נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מול חופי טורקיז תכולים, ג'ונגלים ירוקים וצלילי הסלסה נרקם לו לפני שנים סיפור אהבה קולומביאני. למען האמת מדובר בסיפור אהבה ישראלי שפשוט התחיל אי שם בקולומביה הרחוקה.

שף שרף מסלמאני היה אז שף מתחיל, מעביר ימיו ולילותיו במטבחי המלונות כדי לצבור ניסיון, כשברגעי חשבון נפש, מעבר לחופים, לנופים ולריגושים הברורים, ידע להודות בינו לבין עצמו כי הגיעה השעה לחזור הביתה ולמצוא את האחת. זו שתגרום לליבו להחסיר פעימה ולבשל מאהבה טהורה.

הוא פגש אותה ביום הולדתו של בן דודה. הוא היה השף האמון על הכיבוד, היא - חלק ממשפחת החוגגים. זו הייתה אהבה ממבט ראשון. עם הזמן החלו להתקרב ולגלות אחד על השני את הסודות הכמוסים ביותר, אך צחוק הגורל הוא שהפגיש בין שף מוכשר לאישה שאינה אוהבת להתנסות באוכל ואף סולדת ממאכלים רבים וחומרי גלם בסיסיים. נראה כי מודבר במבוי סתום, אך אדם שהחליט להשיג את מבוקשו יעשה הכל כדי לקבלו, וכך היה.

לאחר מספר חודשי היכרות הבין שרף כי ליליאנה היא האישה שחיפש כל חייו ורתם את ניסיונו ואהבתו לבישול לטובת אהבתו בשר ודם. הוא הציע התערבות – הוא יכין לה מנה עם כל המרכיבים שסלדה מהם ואם תאהב אותה – יתחתנו. לילאנה, חסרת אמונה שמישהו בעולם, כישרוני ככל שיהיה, יוכל לגרום לה לאכול דברים ששנים תאבה, הסכימה לאתגר. שרף מסלמאני עמל ימים ולילות במטבח כשברקע אותה מוסיקה קולומביאנית משם, מחזקת ומכוונת אותו למטרה. במנה המדוברת איחד שרף סקלופיני גורגונזולה לצד תפודים, קונפי שום מקורמל, ברוקולי ועגבניות שרי.

באותו ערב, עת נסגרו שעריה של המסעדה וכיסאותיה הורמו, נותרו רק שרף ולילאנה ישובים לשולחן ערוך מפה אדומה ונרות לבנים. שרף הגיש לה את המנה ונעמד מתוח לצידה מחכה לתגובת אהובתו. בתחילה היססה אך לאחר דקה הסכימה לטעום והיום, 9 שנים מאז נישאו, יודעים לספר שרף וליליאנה כי האוכל הוא שהכריע את גורלם. אז אם יוצא לכם להגיע לאזור כפר קרע, קפצו למסעדת חיכאיה שמשמעותה סיפור, ואולי תזכו לשמוע בעצמכם ממקור ראשון, את סיפור אהבתם של שרף וליליאנה.

חג אהבה שמח...

צילום: אבו פנה חג'

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום
מבצע חרבות ברזל: המסעדות והשפים שמתגייסים למען העם