נגישות
נגישות

מסט-פנינה נסתרת בלוינסקי: פיוז'ן טורקי-ים תיכוני

חושבים שמטבח טורקי זה שווארמה? בלב שוק לוינסקי, מסעדת Mest מזמינה אתכם למסע קולינרי קסום של טעמים מהמטבח הטורקי האותנטי שלא הכרתם, עם טוויסט ים-תיכוני.

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דמיינו את עצמכם נכנסים לחלל אוכל מזמין וססגוני, עם ניחוחות משכרים של תבלינים אקזוטיים ובשרים רוחשים נישאים באוויר. איך ברגע אחד עברתם מאווירת השוק ההומה, לטברנה טורקית אמיתית וחגיגת חושים מתעוררת בתוככם רק מהמחשבה על התענוגות הקולינריים שאתם עומדים לחוות.

 

צילום: נטלי יששכרי

"תמיד ידעתי שאפתח מסעדה בתל אביב" אומר השף מיילס קסטוריאנו. "למדתי בבית ספר קולינרי ועבדתי 20 שנה כשף במסעדות מובילות, גם עם שפים ישראלים. כשעליתי ארצה מאיסטנבול לפני 5 שנים, בער בי החלום להביא את הטעמים מהמטבח הטורקי המסורתי, כאלה שישראלים מעטים מכירים, ולהנגיש אותם לקהל עם טוויסט ים-תיכוני באווירת טברנה וליצור חוויה קולינרית מענגת". כך במילותיו של השף, החוויה שמחכה לכם בפנינה הנסתרת של שוק לוינסקי.

באנו וניסינו בעצמנו. כבר בתפריט שמחנו לראות שאנחנו לא מכירים את רוב המנות, מה שעורר התרגשות וציפייה דרוכה. "המנות משתנות תדיר בהתאם לעונה ולטריות חומרי הגלם" מסביר השף קסטוריאנו. "מלבד זה, היה חשוב לי לתת פרשנות ייחודית למנות המקוריות על מנת להנגיש אותן לחיך הישראלי, כך שנוצר מעין פיוז'ן מזרח תיכוני, קסום"

 

צילום: נטלי יששכרי

ואמנם הקסם ניכר. ביקשנו משף קסטוריאנו את המנות הפופולריות ביותר וקיבלנו כבר בהתחלה לחם בזלמה מסורתי ופריך (18 ש"ח) במטבל מוהמרה פיקנטי (עם עגבניות ופפריקה), ממרח יוגורט היידרי (15 ש"ח) ומנת גבורדאגי (38 ש"ח) - עגבניות מגי, בצל סגול, אגוזי מלך ורימונים וגיריט (26 ש"ח) - גבינת טולום מפוררת עם פיסטוקים ופסטו בסגנון טורקי. בלוטות הטעם נפתחו לגמרי והיינו מוכנים לעוד.

המנות החמות הבאות שהגיעו לשולחננו כללו קדאיף (35 ש"ח) עם גבינה טורקית, דבש וטימין וכמה מהמנות העיקריות (גדולות במיוחד) שמיועדות לחלוקה בין יושבי השולחן: פאצ'נגה (33 ש"ח) - פסטרמה טורקית, גבינת מוצרלה ועגבניות במילוי פילו, קבב סוג'וק (84 ש"ח) - מתובל על טורטייה עם ופלפלים ירוקים צלויים, בצלי סומאק וסלט עלים, ומנת פרגית קבאב קוקוראק (66 ש"ח) - עוף קצוץ עם הרבה תבלינים, צ'ילי ירוק ונגיעת עגבנייה מרוסקת מוגש ב- 3 מיני פיתות וטחינה ירוקה. ניסינו והתענגנו על כל ביס. שימח אותנו להיווכח כי הדגש על טריות ועושר של ירקות, מעניקים גם לצמחונים וטבעוניים הזדמנות מופלאה ליהנות מהטעמים הייחודיים של המטבח הטורקי.

ברשימת הקינוחים המפתים, נרשמה התלבטות ארוכה בין חלבה חמה אפויה בתנור עם גלידת וניל (42 ש"ח) ובין פאי בקלאווה במילוי קרם פיסטוק קלוי ועלי ורדים (53 ש"ח) אז הזמנו את שניהם והתמכרנו, בהחלט הדרך המושלמת לסיום ארוחה. חשוב לציין כי מלבד האוכל הטעים, גם האלכוהול מוצע כאן בשפע עם אווירת טברנה משכרת וקשה להיפרד מהמקום גם כשמסיימים לאכול.

 

צילום: נטלי יששכרי

אין ספק כי התשוקה, תשומת הלב לפרטים הקטנים והנגיעה האישית של השף קסטוריאנו, ניכרים במסעדה ונכנסים לכל היבט של חווית האוכל. מהאווירה החמה ומסבירת הפנים ועד למנות ולשירות המקצועי, כל פרט מבוצע בקפידה כדי להבטיח שכל אורח ייצא בתחושת סיפוק עם טעם של עוד.

Mest - המסעדה שבה כל מנה היא יצירת אומנות מקורית וכל ביס מסחרר את החושים, פתוחה בימים א'-ה' בין השעות 11:00 עד חצות, וביום שישי 11:00-18:00, וביום שבת מ- 18:00 עד חצות. לא כשר.

מסט, לוינסקי 39 תל אביב, 053-9386704

צילום השער: נטלי יששכרי

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסט בתל אביב
053-9386704

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?