נגישות
נגישות

מאכלי עדות - סיבוב קצר בין חמש מסעדות עדתיות

חמש מסעדות עדתיות ברחבי הארץ, שמוכיחות כי קיבוץ הגלויות השתלם למדינת ישראל, בעיקר מהבחינה הקולינרית. כדאי לקפוץ לבקר - סיבוב בין אתיופיה, רוסיה וגאורגיה

המלצות קולינריות המסעדות של rest
זהר קטן
זהר קטן
תאריך פרסום: 03/02/2022, 11:23 תאריך עדכון: 03/02/2022, 12:57
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חמש מסעדות עדתיות - מסע קולינרי מסביב לעולם בתוך ישראל הקטנה

מה יותר טוב מהאפשרות לאכול באותה מדינה קטנה שפע של מאכלים שבאים מכל קצוות תבל: מטבח אמריקאי, סיני ויפני, אך גם מרוקאי, תימני, אתיופי, רוסי, גיאורגי ועוד המון. מצאנו לכם חמש מסעדות עדתיות מעולות ברחבי הארץ, שיכירו לכם תרבות עשירה ומרתקת, ובעיקר מנות טעימות להפליא.

קלקידן – פרדס חנה-כרכור

מסעדת קלקידן היא מסעדה שכולה שמחה אותנטית של אחת התרבויות העשירות, המרתקות והיפות שלוקחות חלק בקיבוץ הגלויות של ישראל. קלקידן היא מסעדה אתיופית טבעונית, המספקת את כל המאכלים המפורסמים של התרבות בגרסתם הטבעונית וגולת הכותרת, גם ללא גלוטן. מה תוכלו למצוא בקלקידן? אוכל בריא, עשיר ומשובח שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר, כולל אנג׳רה, הלחם האתיופי המסורתי, שעשוי מהתססה של טף, ומשתלב נהדר עם מבחר התבשילים: טבלה בדיסט – רוטב עשוי זרעי פשתן, שירו בדיסט – חומוס פיקנטי על דיסט, אינג׳רה בתבשיל עגבניות, וגם פיצה אתיופית וסלט קצוץ. במקום תוכלו ליהות גם מבירה אתיופית או מבונא, קפה אתיופי. בקיצור, מקלקידן לא תצאו רעבים.

 צילום: קלקידןצילום: קלקידן

מסעדת קלקידן – Kalkidan, הדקלים 99, פרדס חנה-כרכור. 053-9416911

Randevu – ראשון לציון

מסעדת רנדוו היא מסעדה של כל החבילה – אוכל רוסי מסורתי מעולה, מופעי להקה חיה ולהקת רקדניות בלט, קריוקי עם מבחר עצום, נוסטלגי ומודרני, במקום, ואולם שמכיל את כל המשפחה והחברים – אם רק תרצו. ברנדוו תוכלו ליהנות מתפריט אוכל רוסי משובח, בין אם אתם מעריצים מהצד או חלק מהעדה, כנראה שלא תתאכזבו. תוכלו לפתוח שולחן עם זקוסקי (מתאבנים) קרים, כולל פלטות דגים ובשרים, חמוצים ופטריות, קרפצ׳יו, סלטי דג, גבינה ומיונז,  וגם עם מנות פתיחה חמות כולל תפוח אדמה אפוי, שיפודי דגם ופירות ים, פירושקי במילוי בשר ועוד.במנות העיקריות תמצאו מנות קלאסיות כולל פילה סלמון, חזה עוף, או מנות מסורתיות כולל קציצות קייב, צלעות חזיר ברוטב בשמל, תבשיל קדירה של בשר ועוד.

צילום: Randevuצילום: Randevu

Randevu, הכשרת הישוב 7, ראשון לציון. 053-9441934

לוסי – תל אביב

לוסי היא אתיופית תל אביבית מן המניין, שמביאה את החוויה האתיופית האותנטית למהדרין, ומספקת מנות טבעוניות, צמחוניות ובשריות מהמטבח האתיופי, המוגשות בנדיבות בכלי הגשה מסורתיים. בלוסי, אפשר לבוא וליהנות מעסקית טובה ומשתלמת, לפתוח שולחן עם כל החברים, או להזמין משלוח. בואו ותיהנו מהצבעוניות, הטעמים העשירים והלא צפויים, שאם תטעמו בפעם הראשונה, כבר לא תהיה דרך חזרה: לקרניבוריים, יש המון מנות בשר בקר בתערובות תבלינים פיקנטיות, חריפות, בכורכום, בבישול ארוך, ברוטב עגבניות ועם ירקות, לצמחונים וטבעוניים יש תבשילי קדירה, חומוס קלוי טחון – שירו, מיסיר קיי וואט – עדשים ברוטב פיקנטי, מיסיר אליצה – עדשים צהובות וחצויות, וכמובן לחם אינג׳רה שמלווה הרבה מנות.

צילום: לוסיצילום: לוסי

לוסי, דרך מנחם בגין 44, תל אביב. 053-6239517

צ׳אצ׳א -באר שבע

צ׳אצ׳א בבאר שבע הוא בר מיוחד, המוקדש למטבח הגיאורגי והאותנטי, ומספק לא רק חוויית בילוי מעולה, כולל בר נרגילות כיפי, אלא גם אוכל טעים ומיוחד שלא ניתן למצוא בכל בר, ובטח שלא בכל מסעדה. במקום תוכלו למצוא את מיטב הבצקים הגיאורגיים, כולל חצ׳פורי מסוגים שונים המותאמים לאיזורים שונים בגיאורגיה, חצ׳פורי אצ׳רולי, ממולא בגבינות, ביצת עין וקוביות חמאה, חצ׳פורי אושמלו – גבינות, גבינה כחולה, ביצת עין וקוביות חמאה, חצ׳פורי ספינת תרד – גבינות, תרד, ביצת עין וקוביות חמאה. ועוד כל מיני חצ׳פורי יצירתיים, הכוללים ירקות שונים, מאפים ממולאים, גרסה מתוקה לקינוח וכו׳.

 צילום: צ'אצ'א Chachaצילום: צ'אצ'א Chacha

צ׳אצ׳א, הפלמ"ח 65, באר שבע. 053-2202196

קינטו – kinto - תל אביב

קינטו גם היא מביאה את חויית המטבח הגיאורגי גרוזיני, בגרסה כשרה ומסעדתית יותר, בהובלת הזמר הגאורגי-ישראלי מוריס ג׳נשוילי, שהחזון שלו היה להביא את המטבח הגיאורגי בשיא תפארתו ללב תל אביב. קינטו היא מסעדה נעימה, מעוצבת בשיא הפאר וההוד, התפריט שלה רחב מאוד, עם מגוון מנות מסורתיות אותנטיות בשמן המקורי, כך שבישיבה במסעדה תלמדו המון על התרבות והאוכל הגיאורגיים והגרוזיניים, רק מהאוכל שתטעמו, החל מראשונות כולל לחמים, חמוצים, סלטים מסורתיים, מנות ביניים כולל תבשילים ומאפים בשריים, מנות עיקריות כולל מבחר בשרים לכל השולחן, פילה בקר, אנטריקוט, מנות דגים מעולות וקינוחים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

צילום: קינטוצילום: קינטו

קינטו - kinto, יחזקאל קויפמן 6, תל אביב. 053-5495310

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת קלקידן בפרדס חנה-כרכור
053-9416911
Randevu בראשון לציון
053-9441934
לוסי בתל אביב
הזמנת שולחן
053-6239517
צ'אצ'א Chacha בבאר שבע
053-2202196
קינטו בתל אביב
053-5495310

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של זהר קטן

קליגו: פיוז׳ן אירופאי על הים התיכון
פרליטה גדרה – הפנינה הכשרה מארץ המגף
מסעדת המנגל והטבון מדגימה מסורת ומשפחה כבר 25 שנה
יום האישה 2022 - שפיות מספרות בשיחה אחת על אחת
יום האישה 2022 - שפיות מספרות ומדגימות עוצמה במטבח
10 מסעדות פירות ים לאורכו של הים התיכון
דיינר ברביס – המבורגרים מושחתים באווירה משמחת
פונדק אסא – מסעדת הדרכים המיתולוגית בבית דגן
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח