נגישות
נגישות

מהמרכז לצפון - חמש מסעדות עם מטבח ערבי אותנטי

מסעדות עם מטבח ערבי אותנטי, מציעות לא רק אוכל מסורתי מעולה, אלא גם חווית אירוח שלמה. חמש מסעדות מהמטבח הערבי מהמרכז לצפון שכדאי לבקר בהן

המלצות קולינריות המסעדות של rest
זהר קטן
זהר קטן
תאריך פרסום: 31/01/2022, 10:08
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מהמטבח הלבנוני ועד הדרוזי, כל הארץ מלאה מסעדות ערביות אותנטיות, באיזה תקבלו חוץ מאוכל מסורתי טעים גם חוויית אירוח שלמה? חמש המלצות למסעדות עם מטבח ערבי אותנטי

לא יאמן שכל זה בראשון לציון - מסעדת ביירות

מסעדת ביירות היא כל כולה חגיגה של אחד המטבחים המעולים במזרח התיכון. המטבח הלבנוני קובע את כל הארוחה, החל מפתיחת השולחן עם סלטים בהכנה ביתית, מחומרי גלם טריים לפי העונה, מלווים בפיתות ולאפות רכות וחמות ישר מהתנור, ועד למנות על האש, שכוללת שיפודים, סטייקים, שווארמה ונתחים משובחים, שאת כולן מבשלים השפים הלבנונים של המסעדה. מחפשים משהו אותנטי? אל תפספסו את מנות הספיישל מהמטבח הלבנוני, כולל מחמר כרעי עוף עם בצל קלוי ושקדים, קבב עם פלחי תפוח אדמה, מנסף נתחי כבש ועגל בבישול איטי, מנסף עוף. מחפשים משהו קצת פחות בשרי? במסעדה תוכלו למצוא מגוון מנות חומוס ואפילו מנות דגים מטוגנים או על האש.

 צילום: מסעדת ביירותצילום: מסעדת ביירות

מסעדת ביירות, יוסף לישנסקי 5, ראשון לציון. 053-9379770

אווירה כפרית - חוות אלבואדי מסעדת אג׳אויד – זמר

אחד המקומות המיוחדים לאכול בהם ארוחה, היא מסעדת אג׳אויד. בלב חוות הסוסים הטיפולית חוות אלבואדי, יושבת המסעדה שמציעה את חוויה קולינרית אותנטית, עם מנות בשרים כמו מנסף, אסדו עגל, שוק או כתף כבש, צוואר טלה, מחמר, המבושלות בתוך האדמה, מה שנקרא זרב, ומגיעות על מצע אורז. חוץ מהאוכל המצוין ושיטות הבישול המיוחדות, המסעדה עצמה היא שיא של יופי עיצובי, חלונות הזכוכית המקיפים את שולחנות המסעדה צופים לחווה ומשרים אווירה טבעית, מוארת ונעימה. במקום תוכלו ליהנות ממנות מהמטבח הערבי כמו שישברק, קישואים וקובה ביוגורט חם, מנות סינייה בטאבון, וגם ממנות גריל על האש.

צילום: חוות אלבואדי מסעדת אג'אוידצילום: חוות אלבואדי מסעדת אג'אויד

חוות אלבואדי מסעדת אג'אויד, זמר, עמק חפר. 053-4275279

אירוח אותנטי - הבית של סלווה – עין נקובא

בבית של סלווה תאכלו אוכל היישר מהמטבח של סלווה עוודאללה וקרובות משפחתה, המבשלות יום יום אוכל ערבי אותנטי. הבית של סלווה מציעה חווית אירוח שלמה, נעימה, שמתאימה לשולחנות גדולים ושמחים במיוחד, שיזכו לאירוח המשפחתי של משפחת עדוואללה, אשר המסעדה ממוקמת בחצר ביתה, לאירוח חוץ מקורה עם נוף ירוק ויפה במיוחד. ומה אוכלים באמת? ה״תסבירה״ (פתיחה) בכל שולחן היא לחם ערבי אפוי בטאבון עם 6 מזטים וממרחים עבודת יד, אחרי זה אפשר להזמין מיקס ממולאים מהייבול המקומי והעונתי, עלי גפן, כרוב בלדי, חצילונים, לשון הפר ועוד. יש גם סלטים כמובן, כולל ערבי קצוץ פטוש, ועיקריות פשוט מנחמות ונהדרות.

צילום: הבית של סלווהצילום: הבית של סלווה

הבית של סלווה, עין נקובא, 053-7103307

מטבח דרוזי - מסעדה ברמה – בוקעאתא

אם יש מטבח שכולם אוהבים, זה המטבח הדרוזי, במסעדה ברמה תוכלו ליהנות מכל הטוב שבו, בצורה הכי אותנטית שיש. התפריט במקום מציע את כל המנות האהובות והמוכרות: החל מעלי גפן, מג׳דרה ומקלובה, ועד מסחאן ופריקי, שאסור לוותר עליו. אם הצפנתם עד רמת הגולן, אין סיבה שלא לעצור בבוקעאתא, יישוב דרוזי שמציע את כל החוויה: אירוח בצימרים בסגנון דרוזי וגם את מסעדה ברמה המעולה.

צילום: מסעדה ברמהצילום: מסעדה ברמה

מסעדה ברמה, בוקעאתא, רמת הגולן. 053-7105967

דוזאן – חיפה

בתוך מבנה טמפלרי עתיק, יושבת מסעדת דוזאן הצבעונית, שאם לא תתפעלו מהעיצוב המזמין, החם והאקלקטי שלה, אז כנראה שהאוכל יכבוש את ליבכם. המסעדה מוקפת ירוק ומציעה אירוח חוץ נעים או אירוח בין קירותיו של המבנה העתיק. התפריט מציע שילוב מרגש בין אוכל ערבי אותנטי, איטלקי וצרפתי, את השילוב אפשר לראות כבר בראשונות: מקלות פרמז׳ן וברוסקטה קפרזה לצד קובה גלילית ועלי גפן, ובהמשך גם בעיקריות: החל מקורדון בלו – חזה עוף ממולא עם אווז מעושן גבינות וירקות, לצד קבב בטאבון, דגים על האש, שרימפס מטוגן, ואפילו פאייה פריקה.

צילום: דוזאןצילום: דוזאן

דוזאן, שד' בן גוריון 35, המושבה הגרמנית, חיפה, חיפה והקריות. 053-9443301

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של זהר קטן

קליגו: פיוז׳ן אירופאי על הים התיכון
פרליטה גדרה – הפנינה הכשרה מארץ המגף
מסעדת המנגל והטבון מדגימה מסורת ומשפחה כבר 25 שנה
יום האישה 2022 - שפיות מספרות בשיחה אחת על אחת
יום האישה 2022 - שפיות מספרות ומדגימות עוצמה במטבח
10 מסעדות פירות ים לאורכו של הים התיכון
דיינר ברביס – המבורגרים מושחתים באווירה משמחת
פונדק אסא – מסעדת הדרכים המיתולוגית בבית דגן
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח