נגישות
נגישות

בארבע עיניים: כל מה שקורה במרינדו

מעסק לגידול כבשים, לרשת משגשגת של קצביות, חנויות ומסעדות – רועי תבור הבעלים של רשת מרינדו חושף את הדרך הארוכה שעבר, מספר על שיתופי פעולה מסקרנים ומזמין אתכם לסייר במפעל הבשר שברמת הגולן

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 27/10/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רועי תבור הבעלים של מרינדו (צילום: באדיבות המקום)              אנחנו לא מאמינים בקיצורי דרך. רועי תבור הבעלים של מרינדו (צילום: באדיבות המקום)

למקרה שהצלחתם לפספס, מרינדו היא נכון להיום רשת ארצית המפעילה קצביות בוטיק, חווה מובילה מסוגה ומספר מסעדות בשרים הנחשבות בעיני רבים לטובות מסוגן. קשה להאמין שכל זה התחיל בכלל מחלום ילדות על רכיבת סוסים וגידול כבשים.

בוועידה החקלאית האחרונה של קבוצת משוב, עלו על הבמה איתמר קנדליק ורועי תבור הבעלים של רשת מרינדו. במסגרת הוועידה הכריזו מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ומנכ"ל קבוצת אלוש על המשק שהקימו רועי ואיתמר לפני כעשור וחצי, כאחד המשקים החקלאיים המובילים בישראל, בין היתר בזכות צורת הגידול של הטלאים והעגלות העומדת בסטנדרטים בינלאומיים בתחום. תפסנו את רועי תבור לשיחה על אותו חלום ישן, על איך הכול התחיל ועל התכניות לעתיד.

סיפור שהיה כך היה
"הכול התחיל ב-2001", מספר רועי. "אחרי לא מעט שנים שבהן מילאתי מספר תפקידים במשרד הביטחון בארץ ובחו"ל, החלטתי להגשים חלום ישן, להתרחק מההמולה של העיר הגדולה ולעבור לרמת הגולן כדי לרכוב על סוסים ולגדל כבשים. רכשתי נחלה במושב כנף בדרום הרמה ויצאתי לדרך חדשה. בתקופה ההיא פגשתי את איתמר (קנדליק), שעסק במשך שנים בגידול כבשי מרינו. הייתי בור מוחלט בתחום ופשוט רציתי לעבוד אצלו וללמוד כל מה שאני יכול על גידול צאן".

וזו הייתה תחילתה של ידידות מופלאה...
"רצה הגורל והרומן שלי עם איתמר נמשך כבר קרוב לשני עשורים. בשלב הראשון הקמנו עסק לפיטום טלאים, שהשלים את העסק המקורי של איתמר. מאוחר יותר, הקמנו בתל קציר את מפעל הבשר של מרינדו, שעבר ב-2007 למיקום הנוכחי שלו מול קיבוץ עין גב. המטרה שלנו הייתה לספק מענה לביקוש לבשר איכותי על ידי זה שנשלוט בכל התהליך שעובר הבשר החל משלב הגידול ועד לשלב שבו הנתח הסופי מוכן לצלייה.

בשנים הראשונות התמקדנו במשלוחי בשר ופנינו בעיקר למסעדות ועסקים בתחום הקייטרינג. בעקבות ההצלחה והביקוש, הקמנו ב-2006 את הסניף הראשון שלנו ברמת השרון. התחלנו לעבוד יותר מול לקוחות פרטיים, כששנה מאוחר יותר, הקמנו את המתחם שלנו מול הכניסה לקיבוץ עין גב. בסניף הצפוני הקמנו אטליז גדול, מתחם קניות רחב ידיים שבו אנחנו מוכרים עד היום מוצרי מזון ובישול ומסעדת בשרים גדולה".

סטייק של מרינדו (צילום: באדיבות המקום) שליטה בכל התהליך. סטייק של מרינדו (צילום: באדיבות המקום)

וזו עדיין הייתה רק יריית הפתיחה   
"אפשר לומר. בהמשך פתחנו גם סניפים נוספים עם קצביה וחנות בכיכר המדינה בתל אביב וברחוב וייצמן ברמת השרון, סניף הכולל בנוסף גם מסעדה בשרונה מרקט ולאחרונה פתחנו סניף במתחם G ביקנעם, הכולל אף הוא קצביה, חנות ומסעדה".

באיזה שלב החלטתם להיכנס לתחומים נוספים?
"בשלב מאוד מוקדם החלטנו לספק ללקוחות שלנו מעטפת שלמה של מוצרים. כך לדוגמה, ב-2009 התחלנו לשווק את יינות מרינדו, המיוצרים מענבים הגדלים בכרם הפרטי שלנו שממוקם בתל פארס שברמת הגולן. במקביל אנחנו משווקים את בירת הבית שלנו, בירת אייל טרייה המיוצרת עבורנו במבשלת הגולן ושמן זית איכותי מבית מרינדו, שניתן לרכוש בכל סניפי הרשת. בנוסף אנחנו מייצרים שורה ארוכה של מרינדות תוצרת בית ורטבים איכותיים כמו ברביקיו פיקנטי, נענע לימון ורוטב פלפלים חריף".

משיטוט מהיר בחנויות של מרינדו ניכר שאתם מקדמים גם עסקים מקומיים אחרים
"זה נכון. אנחנו תמיד שואפים לתת במה ליצרנים וחקלאים מרמת הגולן כי אנחנו מאמינים בתוצרת המקומית ומעוניינים לקדם את תרבות ה"Farm to Table" בישראל. בין היתר אנחנו מציעים ללקוחות שלנו ליהנות מהמיצים המשובחים של מושב קשת, מהדבש של מכוורת אלין (דבש פרחי הגולן) ומהגבינות המשובחות של מחלבת נטור".

קהילת הפליאו אימצה אתכם בחום. האם יש לכם גם מה להציע לקהל הטבעוני?
"החיבור שלנו עם קהילת הפליאו הישראלית נוצר באופן טבעי. מעבר לכך שלקחנו חלק בלא מעט ירידים של קהילת הפליאו ולעובדה שאירחנו אנשי מקצוע שהעבירו הרצאות בסניפי הרשת, אנחנו מציעים מגוון רחב מאוד של מוצרים שמתאימים כמו כפפה ליד לתזונה הייחודית הזו. אפילו  מוצרי הבשר הטחון והנקניקיות שלנו, מיוצרים ללא שימוש בחומרים משמרים וכוללים בשר ותבלינים בלבד.

מצד שני, אנחנו בהחלט מסבירים פנים גם ללקוחות צמחונים וטבעונים, כשבשנים האחרונות הכנסנו לתפריט לא מעט מנות מותאמות. בין היתר מדובר בפטריות חמות (פטריות שימג'י, שמפיניון ופורטובלו מוקפצות בשמן זית, חומץ שרי, סילאן ושום טרי) או חציל בשלושה צבעים (חציל מהגריל עם טחינה בשלושה טעמים (טבעי, פטרוזיליה, סלק), שמן זית וצנוברים מוגש עם לחם פרנה) ויש לנו אפילו המבורגר טבעוני ייחודי שאנחנו מכינים מתערובת עסיסית של פטריות ושעועית אדומה.

בנושא הזה אני יכול להגיד שאנחנו מרגישים היטב את הדרישה למנות צמחוניות וטבעוניות. עם זאת, אנחנו חיים לא פחות את הדרישה לבשר איכותי. בשנים האחרונות המודעות לצורת הגידול של בעלי החיים, לתזונה של בעלי החיים ולבחירה בבשר ישראלי, גבוהה מאוד וזה מאוד משמח אותנו. כי במרינדו אנחנו לא מאמינים בקיצורי דרך. אני למשל מבקר בחוות הגידול שלנו פעמיים בשבוע ודואג באופן אישי לרווחת בעלי החיים.

בשרים במרינדו (צילום: באדיבות המקום)                           דוגלים בשקיפות מלאה. בשרים במרינדו (צילום: באדיבות המקום)

יש משהו שתוכל לספר לנו על התכניות שלכם לעתיד?
"בשנתיים הקרובות אנחנו מתכוונים להקים עוד שלוש קצביות בוטיק באזור המרכז ולשווק באמצעותן את התוצרת המובחרת של מרינדו.

בנוסף, לאחרונה התחלנו להציע סיורים מודרכים במפעל הבשר שלנו ועד כה ההיענות הייתה גבוהה מאוד. אנחנו דוגלים בשקיפות מלאה ולא מסתירים דבר מהלקוחות שלנו. בשל כך בחרנו לעשות משהו מאוד לא שגרתי בענף ולחשוף את תהליכי הייצור באופן מלא. אז אם מגיעה אלינו קבוצה גדולה של סועדים למסעדה שברמת הגולן, אנחנו נדאג להזמין אותם ליהנות מהארוחה ולאחר מכן לצאת איתנו לסיור מודרך במפעל המתקדם שלנו".

מה העלות של סיור כזה?
"אחת הסיבות שאנחנו מציעים את הסיורים במפעל הבשר שלנו, היא שחשוב לנו להנגיש את התחום לקהל הסועדים שלנו ולחשוף את התהליכים המוקפדים שהבשר עובר בדרך לצלחת. בהתאם לזה, אנחנו מציעים את הסיורים בחינם ולא גובים שום תשלום עבורם".  

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מרינדו בעין גב
053-9443542
מרינדו בתל אביב
053-9387566
מרינדו ביקנעם
053-9377622

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים