נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנה באום כולתום חיפה (צילום: באדיבות המקום) טבעי, בריא ומפנק. מנה באום כולתום חיפה (צילום: באדיבות המקום)

מאז 1994, מדי שנה מצוין ברחבי העולם בראשון בנובמבר יום הטבעונות הבינלאומי באירועי ענק, הרצאות, פסטיבלים ואינספור אירועים חגיגיים המתכתבים עם הדיאטה, הגישה והפילוסופיה הטבעונית. לכבוד החג הידידותי קבלו את רשימת המסעדות הטבעוניות המומלצות לחוויה קולינרית של ממש בכל ימות השנה.

קפה אנסטסיה – תל אביב

דייסת שיבולת שועל בתוספת מזונות על, סלט אטריות כוסמת ומקושקשת טופו עם בצל סגול ותרד, הן רק חלק מהמנות המופלאות שתמצאו בתפריט של אחת המסעדות החשובות ביותר בז'אנר, שהייתה שם לפני כולן. קפה אנסטסיה בא לעולם ב-2014 ובניגוד למקומות אחרים שפלירטטו עם הציבור הטבעוני בלבד, היה הראשון שהתמסר לחלוטין והגיש תפריט טבעוני למהדרין. באופן הדרגתי התפריט של בית הקפה הלך והתרחב ואילו כיום מדובר במסעדה של ממש המגישה בין השאר פסטות נפלאות, קישים מצוינים ואפילו פאייה דלועים עם שעועית סקארלט, ארטישוק צלוי, בצל סגול, קייל וסליקורניה (64 שקלים).

טבעי שזה טעים: פאטה עדשים שחורות (ארוגולה, בצל סגול מוחמץ, קרמבל פיסטוק וטוסטונים או לחם ללא גלוטן - 44 שקלים) וקוקילידה (מיני קוקיס מאגוזים ופירות יבשים במילוי גלידת וניל תוצרת בית וחמאת אגוזי לוז – 42 שקלים).
קפה אנסטסיה - פרישמן 54, תל אביב, 053-7933720

שולחן בקפה אנסטסיה (צילום: אסף קרלה) לא לפספס את הפסטה. שולחן בקפה אנסטסיה (צילום: אסף קרלה)

משק ברזילי – תל אביב

משק ברזילי היא מסעדה צמחונית שמגישה מנות המבוססות על חומרי גלם אורגניים בלבד. המסעדה המקסימה החלה את דרכה לפני יותר מעשור וחצי במושב ירקונה, שם פעל המשק של עדה ואליעזר ברזילי מאז 1932. נכדתם של בני הזוג, מרב ברזילי, עזבה את העיר הגדולה וחזרה לירקונה לאחר מותו של אביה, יורם, ב-1998. במושב שהיה לה לבית, ניהלה בית קפה מקסים וגידלה ירקות אורגניים בגן הירק הסמוך.

אחרי עשר שנות פעילות במושב, העתיקה את הפעילות של בית הקפה לחלל שבו פעל לפני כן בית הקפה טאצה דורו, ברחוב אחד העם. מאז ועד היום בית הקפה מהווה מקום מפלט לתל אביבים שמחפשים קצת שלווה ורוגע, בתוספת הרבה בריאות בצלחת. על צוות הטבחים מנצח נריה קלנטרוב, שף כישרוני ויצירתי ולא במקרה גם טבעוני אדוק.      

טבעי שזה טעים: בחודש תשרי מציעים במשק ברזילי תפריט מיוחד הכולל פנינים קולינריות כמו קרפצ'ו תאנים (רכז רימונים, ליים, צ'ילי, נענע וקראמבל שמרי בירה – 32 שקלים), וון טון תשרי (מרק שורש כורכום ושורש ג'ינג'ר עם כיסוני בצק מאודים ממולאים טופו, סלק, ג'ינג'ר, כוסברה ובצל ירוק – 40 שקלים) ו-RAW תשרי (שכבות קרם אגוזים ותמרים, פירות יער וקשיו, גויאבה וקשיו – 45 שקלים).
משק ברזילי, אחד העם 6, תל אביב. 03-5166329

המבורגר טבעוני במשק ברזילי (צילום: בן יוסטר)                    אורגני ויצירתי. המבורגר טבעוני במשק ברזילי (צילום: בן יוסטר)

זכאים – תל אביב

מסעדת זכאים ידעה לא מעט תהפוכות בשש שנות קיומה אך מאז ומעולם הקפידו קברניטי המקום לעמוד בחוד החנית של הקולינריה הטבעונית. המסעדה נמצאת בבעלותם של בני הזוג המסעדנים קרן אור ואורן חזן, שהפכו את המסעדה לכשרה, לשמחתם של שומרי המצוות הטבעונים. בני הזוג שקיבלו את המושכות ב-2017, רעננו את התפריט של זכאים, כשבין היתר הוסיפו מספר מנות מרוקאיות כמו שיפוד פטריות מרוקאי, קוסקוס וסיגרים מרוקאיים.

טבעי שזה טעים: בורקס מנגולד 60 דקות (עשוי מבצק שמן זית דקיק שגלגלנו בעדינות, מלא במנגולד ובצל על מגש עגבניות מרוסקות וחריף. בצד סלט ערבי קצוץ, כבושים שהחמצנו לבד, מטבוחה 3 שעות, טחינה מעולה, חריף שרוף ועוד – 119 שקלים) וחלווה די נוביה (חלווה סולת מבושלת על גז ומוגשת עם קרם פרש וקרם שוקולד – 39 שקלים).
זכאים - סמ' בית השואבה 20, תל אביב, 053-7102636

זכאים תל אביב (צילום: באדיבות המקום) תפריט כשר ומנות מרוקאי. זכאים תל אביב (צילום: באדיבות המקום)

אלגריה – תל אביב

מסעדת אלגריה החלה את דרכה כמעדנייה טבעונית שריכזה מבחר מוצרים ארטיזנליים של יצרנים מקומיים. גם היום ניתן עדיין להגיע למקום כדי לרכוש מגוון רחב של מוצרים לקחת הביתה כמו סלטים, תבשילים וממרחים. בנוסף ניתן גם לשבת במקום וליהנות מארוחה טבעונית כהלכתה. בין השאר מגישים באלגריה מאפי בוקר טבעוניים מקוריים כמו קרואסון סלט ביצים, מנות ראשונות מיוחדות כמו סליידרים מעושנים ושלל קינוחים מושקעים כמו פאי בוסטון ופאי שוקולד פטיסייר.

טבעי שזה טעים: כריך עיג'ה (חביתת זוקיני מקמח חומוס ועשבי תיבול עם טחינת חצילים, לימון כבוש וסחוג, רוקט וסלסת עגבניות. מוגש עם סלטון בצד – 46 שקלים), שיפודי טנדורי (מקוביות טופו במרינדת יוגורט קשיו סלק ומסאלה ביתית, צרובות על סלט פריקה עשיר בזיגוג קשיו לימוני – 42 שקלים) וקופסת טראפלס (38 שקלים).
אלגריה - אבן גבירול 165, תל אביב, 03-6136964

טופו אן – בנימינה

מתל אביב נמשיך לבנימינה ושם נפגוש את ג'ון קמוטני, שעלתה לישראל מיפן לפני יותר משני עשורים. את טופו אן, הקימה ב-2015 בעקבות ההצלחה של מפעל הטופו הקטן שהקימה שנים ספורות קודם לכן. מלבד מנות טופו שבפירוש מצדיקות נסיעה מיוחדת לבנימינה, מגישה קמוטני גרסאות טבעוניות למגוון מנות מהמזרח הרחוק, החל מאגרולים במילוי אטריות שעועית, דרך מומו וספרינג רול וכלה בסושי.

טבעי שזה טעים: אודון (אטריות אודון במרק דאשי עם טופו רך ומתובל, פטריות שיטאקי, אצות ובצל ירוק – 45 שקלים), שניצל (נתחי טופו בציפוי פריך של פירורי לחם יפניים על מצע ירקות טריים – 36 שקלים) וקנקן תה יסמין (15 שקלים).
טופו אן - העצמאות 74, בנימינה, 04-8444140

אטריות אודון בטופו אן (צילום: באדיבות המקום) בדרך לצפון עוצרים בבנימינה. אטריות אודון בטופו אן (צילום: באדיבות המקום)

אום כולתום - חיפה

מבנימינה נמשיך לחיפה וליתר דיוק למסעדת אום כולתום, שנפתחה על ידי בני הזוג אסי דלק וגאיה נויפלד, המוכרים לכם מסרטה של גלית גוטמן, "בגובה העיניים – לא אכפת לי מה יגידו". המקום נפתח ב-2016 ואילו כיום הוא נמצא בבעלות איש העסקים אבי אוחיון, שהמשיך את המסורת הטבעונית שהתחילו קודמיו. כמו כן במטבח עדיין אפשר לפגוש את השף והקונדיטור שי אליאס שעובד במקום מאז הפתיחה. בעקבות העבודה באום כולתום, הפך אליאס לטבעוני והעוגות והמאפים שלו הם זה מכבר שם דבר בחיפה.

טבעי שזה טעים: מיקס פטריות (פטריות ארינג'י ופורטובלו עם ירקות קלויים ברוטב צ'ימיצ'ורי, מוגש עם טחינה ונגיעות עמבה בצד – 59 שקלים), חומוס על (קרם חומוס עם תבשיל עדשים וגרגירי חומוס, טחינה, עגבנייה, תבלינים, פטרוזיליה ושקדים – 37 שקלים) ואצבעות נוגט (נוגט קרמל לוז ושוקולד בליווי מוס וניל ופירות – 39 שקלים).
אום כולתום - חומוס בר - שד' מוריה 60, חיפה, 053-4274491

קינוח טבעוני באום כולתום חיפה (צילום: באדיבות המקום) מתוק, טבעי וממכר. קינוח טבעוני באום כולתום חיפה (צילום: באדיבות המקום)

ראביט הול – חיפה

ראביט הול היא מסעדה טבעונית חיפאית נוספת, הפועלת ברחוב מסדה שבשכונת הדר. בתפריט הטבעוני של המקום השכונתי, תמצאו שניצל סייטן, נקניקיית אפונה, סלט עדשים שחורות וחומוס משובח כמו שרק בחיפה יודעים לעשות. המחירים בראביט הול מסבירים פנים, כשבין היתר ניתן ללגום במקום שליש מלכה מהחבית תמורת 18 שקלים בלבד (25 שקלים לחצי ליטר).

טבעי שזה טעים: חומוס בתוספת שווארמת סייטן עם שתי פיתות וירקות (38 שקלים), המבורגר טבעוני עם צ'יפס ומטבלים (45 שקלים) ונקניקיית אפונה בפיתה עם צ'יפס, מטבלים וירקות (45 שקלים).
ראביט הול, מסדה 16, חיפה. 058-6556958

נגילה – ירושלים

למקרה שתהיתם, נעדכן שגם בירושלים ישנן מסעדות טבעוניות שמצדיקות ביקור מיוחד, כשבין השאר מדובר במסעדת נגילה, שנפתחה ב-2014. נגילה היא לא רק טבעונית למהדרין אלא גם כשרה למהדרין. היא ממוקמת בלב שכונת אבן ישראל הציורית, בין רחוב אגריפס לכיכר הדוידקה (כיכר החירות) שברחוב יפו ופועלת במבנה אבן מרהיב ביופיו שנבנה לפני יותר מ-120 שנה. את המסעדה הקימו גילה פולדס, בעקבות תגובות נלהבות שקיבלה לאחר שהכינה את ארוחת חגיגת בת המצווה של ביתה, משי. את הרעיון לפתוח מסעדה, העלתה האחות הבכורה, חנה, שמנהלת את המקום יחד עם גילה.

טבעי שזה טעים: חביתה טבעונית (חביתת עדשים וחומוס עם תוספת לבחירה – 42 שקלים), מאפה קאריבי (בצק קארי פריך ממולא בקישואים, צנוברים וירקות שורש בליווי סלט ירקות וטחינה עם סלסה – 47 שקלים) ולחם בננות בליווי טחינה וסילאן (32 שקלים).
נגילה - ברוכוף משיח 5, ירושלים, 053-6130919

סלט במסעדת נגילה (צילום: באדיבות המקום) טבעונית למהדרין. סלט במסעדת נגילה (צילום: באדיבות המקום)

שאקטי – באר שבע

שאקטי היא מסעדה באר שבעית טבעונית שנפתחה בשלהי 2018 על ידי שלומית שטרוך וליאל אברמס. צמד המסעדניות הצעירות הגיעו לבאר שבע כסטודנטיות, התאהבו בעיר ובחרו להשתקע בה. התפריט של שאקטי מתחלף על בסיס יומיומי בהתאם למצאי הטרי ביותר ולמצב הרוח של השפיות השותפות, שהביאו רוח חדשה ומרעננת לשכונה ד' בעיר הדרומית.

טבעי שזה טעים: לכבוד ראש השנה מציעים בשאקטי תפריט מיוחד של מנות לקחת הביתה הכולל למשל פטה פטריות ואגוזי מלך (29 שקלים לצנצנת 250 מ"ל), סלט כמו ביצים (22 שקלים לצנצנת 250 מ"ל) וצ'אטני (21 שקלים לצנצנת 250 מ"ל).
שאקטי - באר שבע, 08-6674155

416 – תל אביב

את המסע שלנו נחתום בתל אביב, במסעדת 416, שנפתחה בתחילת 2017 בהשקעה חסרת תקדים בז'אנר, של כ-2.5 מיליון שקלים. קברניטי המסעדה הם התאומים אל ובן רחמני ואת עמדת השף תפס דוד סיני ברזילי (עוגתה), טבעוני אדוק שהביא לעולם את אחד הסטייקים הטבעוניים היותר איכותיים שדגמנו. התפריט של ברזילי מבוסס על מנות מוכרות עם טוויסט טבעוני כמו קלמרי מפטריות מלך היער הפרוסות לטבעות, לאבנה על בסיס סויה ועוגת גבינה על בסיס חלב קוקוס. בנוסף מציעים ב-416 מבחר מענג של קוקטיילים מקוריים כמו The 416 (הנדריקס, סיינט ג'רמיין ודומן דה קנטון, מלפפון כתוש, סירופ מלפפון ולמון גראס. מיץ ליים – 50 שקלים) ו-House Mochito (בלנד רום של בקרדי, קפטן מורגן וזאקפה. ליים, נענע וסוכר חום. קרח כתוש. סגירת סודה וטיפות אנגוסטורה – 46 שקלים).

טבעי שזה טעים: טאקו בול (חסה קצוצה, שעועית שחורה וקינואה לבנה, תירס שרוף, קוביות אבוקדו ועגבניות עוקצניות, ויניגרט חלפיניו כוסברה ושמנת חמוצה. נאצ'וס ג'וליאן. רבע ליים – 56 שקלים), חומוס מקסיקני (חומוס משעועית שחורה, עוקצני ושמח. גוואקמולי וסלסה קלויה. מנגבים עם נאצ'וס – 44 שקלים) וגנאש לבן (גנאש שוקולד לבן. טוויל תפוז. קציפת קוקוס וניל ותותים טריים, שטרויזל. מרמלדת פטל וקרמו פטל – 48 שקלים).
416, רחוב הארבעה 16, תל אביב. 03-7755060

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אום כולתום בחיפה
053-4274491

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי