נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אתם יודעים מה אומרים על אמריקה. הכל מושקע יותר, גדול יותר, נוצץ יותר, והרבה הרבה יותר משכנע. הדבר הכי אמריקאי שתמצאו בתל אביב (אם לא ניקח בחשבון את השגרירות) הוא אוונגרד. מסעדה, מוסד קולינרי שפתוח 24/7 ומזללת המבורגרים מהטובות בעיר.

האווירה המיוחדת של אוונגרד תשטוף אתכם ברגע שהדלת תיסגר. מדובר בדיינר משודרג עם כל המנות האמריקאיות הקלאסיות, המוזיקה, העיצוב, האיקונוגרפיה, שכוללת אין ספור פסלונים קטנים, ציורים, כדים והשילוב המפתיע שלהם עם עשרות מסכי פלזמה (שמקרינים על פי רוב ערוצי ספורט שונים). תעצמו את העיניים ולא תאמינו שאתם ברמת החייל.

התפריט של אוונגרד הוא סיפור בפני עצמו עם לא מעט סיפורים מאחוריו. המנות כולן נקראות על שם סמלי תרבות מעבר לים והמבחר הענק ישאיר אתכם דקות ארוכות מנסים להחליט מה בא לכם היום. בזמן שאתם מתלבטים תוכלו לפתוח עם קוקטייל (וגם כאן המבחר עצום ומרענן) או עם אחת מהבירות (ומדובר באחת הרשימות המכובדות בת"א בתחום הזה).

שתיתם? נהניתם? מוכנים לאכול? אז מה מתגלגל לכם על הלשון? אל תתביישו כי רוב הסיכויים שתמצאו את זה בתפריט. ארוחות בוקר, סלטים מעוררים, שלל מנות ראשונות, בשר, מאכלי ים, סנדוויצ'ים, פסטה וכמובן - המבורגרים! המלצה ידידותית – בכל ביקור תשתדלו להזמין משהו חדש, נראה מתי תחזרו לאותה מנה בפעם השנייה. אז הנה ארוחה מדגמית שעשתה לנו את זה בביקור האחרון שלנו, זו רק הבחירה שלנו, שלכם יכולה להיראות אחרת.

כשטמפרטורת הגוף שלנו התאימה את עצמה למזגן, החלטנו לפתוח במרגריטות תות בצבע ורוד מזעזע. הכוסות התרוקנו עוד לפני שהכנפיים הגיעו לשולחן. תנו לי לספר לכם משהו על באפלו ווינגס, אין לכם מושג כמה טובות הן יכולות להיות עד שלא בדקתן את אלו של אוונגרד. מדובר בכנפיים סופר עסיסיות ופריכות שמוגשות עם רוטב בלו על בסיס חלב ויוגורט לצידן. המנה עצומה (כבר אמרנו שהכל יותר גדול באמריקה), ואנחנו לא הצלחנו להשאיר צלחת ריקה. בהצלחה.

מאז שאוונגרד קמה התעקשו הבעלים על חינוך הקהל הישראלי והקפדה על המבורגר שתמצאו בכל דיינר אמריקאי שמכבד את עצמו. מדובר ב-250 גרם בשר נטו שטחון גס ללא תיבול (למעט פטרוזיליה ופלפל), המבורגר כמו שהמבורגר צריך להיות, מה גם שאחרי שמתרגלים אליו קשה לחזור אחורה. עכשיו אוונגרד מציעה גם המבורגר שמותאם יותר לחיך הישראלי, כזה בו הבשר טחון דק יותר ומתובל יותר. החידוש הישראלי טעים לא פחות מעמיתו האמריקאי ומוגש עם הר של בצל מטוגן, סלט ותוספות (ורסיה כזו או אחרת של תפוחי אדמה). בגלל הרצון העז לגיוון ליווינו את מנת הדגל עם פילי צ'יז סטייק, פרוסות סינטה דקות מוקפצות עם בצל מטוגן וגבינה צהובה. עסיסי בטירוף והג'בטה הקריספית בה מגיע הפינוק סופגת לא מעט מהטעם.

בזמן שחיכינו לקינוח מצאנו את עצמנו מציצים שוב בתפריט ומפנטזים על לא מעט מנות שהיינו יכולים לקחת ולא בחרנו בהן, הפנטוז בשלב הזה של הבטן הוא אקט אמיץ בפני עצמו ומגיע עוד ח"ח לתפריט העשיר שגרם לנו לחשוב על אוכל בשלב הזה.

הקינוח עצר אותנו מלחשוב על כל דבר אחר. הבראוניס דילייט הוא הר של מתיקות וים של סיפוק. זה הולך ככה – בתחתית הקערה הענקית מסתתרים להם שלושה כדורי גלידה (וניל, שוקולד ושוקולד עם רום וצימוקים) על האנסמבל הזה נמזג לו סירופ שוקולד חם כשעליו מונחים בזהירות קוביות בראוניז חמות שצועקות שוקולד, הקוביות מכוסות בהר של קצפת ועליה מפוזרים פירות יער. עכשיו כדאי שתקראו את הפסקה מהתחלה לוודא שהבנתם את גודל השחיתות.

בוב דילן ברקע. לאן שלא תסתכלו תמצאו משהו שיתפוס את העין. לא משנה מה השעה ואוונגרד מחכה לכם. שמח, טעים, משביע ומאוד מאוד אמריקאי. אז כשבא לכם טעימה קטנה מניו יורק באמצע ליל קיץ תל אביבי מיוזע, הפתרון האולטימטיבי מחכה לכם ברמת החייל.

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
לאס וגאס במדבר פלורנטין
שכנים, שכנים
פסים וכוכבים
גרוזינית אני מדברת אליך
סובב לו סובב הפינג'אן
מה אתם עושים כשאתם קמים בבוקר?
שבירת מיתוס, במיתוס!
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר