נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בתור ילד, מגלי ארצות הרפתקנים כמו קולומבוס נראו לי מגניבים למדי. היום, אני מוצא עצמי תוהה האם גבו ממנו האינדיאנים עלות בעבור עגינת האנייה שלו, כמו שגובים ממני בכל מקום חדש אליו מגיע. דווקא באיזור הבילויים של הרצליה פיתוח לא גובים תשלום עבור חניה אחרי השעה 19:00. אבל למצוא חניה - זו כבר משימה לקולומבוס אמיתי. בכל אופן, אמנם כבר למדתי שקולומבוס לא באמת גילה את אמריקה ושהאינדיאנים היו שם הרבה לפניו, אך זה לא מנע משמו להפוך למזוהה עם אמריקה וכל מה שהיא מייצגת. אפילו מסעדה נקראת על שמו בציון, המציעה אוירה ותפריט אמריקאים זו השנה ה-16 (!). בקיץ האחרון עברה המסעדה מתיחת פנים ורענון שכללה את הכשרת המסעדה והתפריט. יחד עם חבר נאמן  - אשר כמוני, טרם חצה את האטלנטי - יצאנו לטעום מהחלום האמריקאי.

חללה של 'קולומבוס' גדול ומעוצב באופן ייחודי ומוקפד: דיפון עץ מהרצפה ועד התקרה וקירות עמוסים בפריטים אמריקאים, מכובעי בוקרים ועד כפפות בייסבול. ברקע מוזיקה נעימה ואנו בוחרים להתיישב, איך לא, באחד התאים כפולי הספות, כמו בדיינר אמריקאי.
השירות בקולומבוס מחוייך ומשוחרר מאוד. צוות המלצרים חובש כובעי בוקרים לראשו, המוענקים גם לחתן שמחה כזו או אחרת החוגג אותה במקום. מאיר, המכונה בפי כל "מאיר קולומבוס", מציג עצמו בפנינו וממליץ על מנות מהתפריט. מאיר הלבבי הוא חלק בלתי נפרד מהמסעדה וקולו הרם מהדהד בחלל הגדול מדי כמה דקות, כאשר הוא מוביל קבוצת חוגגים בשירה.

אנו בוחרים לפתוח עם מנת כנפיים בצ'ילי מתוק (29 ₪), צ'ילי קון-קרנה (31 ₪) ומוסיפים את חלת הבצל המפורסמת (36 ₪). בעוד הכנפיים בסך הכל עשו את שלהן, הקון-קרנה הפתיע אותנו. מדובר במטבל סמיך מבשר עגל טחון, שעועית שחורה ועגבניות, המוגש לצד חטיפי תירס. מנה פיקנטית ומוצלחת מאוד. משמה התמים של חלת הבצל קשה להבין באיזה תענוג מדובר: כמות נכבדה של טבעות בצל דקיקות ופריכות עוטפות גוש בצק ויוצרות חגיגה בפה. זו מנת הדגל של קולומבוס, ובצדק. בקולומבוס ממליצים ללוות את הארוחה בבירה קרה: ממליצים ומיישמים. הכוסות שלנו הוחלפו בכוסות מלאות ברגע שהתרוקנו.

למנה עיקרית בחרתי לנסות את הבורגר המקומי (59 ₪) ולא התאכזבתי: מדובר בקציצה אימתנית (350 גרם) מאנטרקוט טחון, המוגשת בלחמניה פריכה על מצע ירקות טריים: חסה, עגבניה וחמוצים. הבצל המטוגן שהזמנתי כתוספת, השלים מנה מוצלחת מאוד. הצ'יפס שהוגשו כתוספת היו פריכים ושמנמנים במידה. יששכר, שותפי לארוחה, הזמין את מנת ה'אנטרקוט כריסטופר' (89 ₪) - נתח אנטרקוט ברוטב מתקתק על בסיס ציר בקר ופירות יער, המוגש על מצע של חלת בצל ותוספת לבחירה.
יששכר אינו בחור שקל לרצות בדרך כלל, אך הוא מצא את עצמו מלקק את האצבעות מול המנה הנדיבה. הרוטב המיוחד והסמיך העשיר את הנתח המצוין, הפירה שהוגש כתוספת עשה את העבודה, וחלת הבצל השנייה שלנו להערב חוסלה אף מהר יותר מהראשונה. כתוספת למנה מוגש סלט עלים ירוקים בוינגרט שערב לחיכינו גם הוא. שתי המנות היו גדולות מאוד ומבשר משובח, ולוו במגוון רטבים מצוינים. אמריקה.

העדות הטובה ביותר לכך ששבענו היטב, היא הקינוח הבודד אותו חלקנו. בחרנו בקינוח שנראה לנו הקליל ביותר - 'רעידת אדמה' (29 ₪). מדובר  בקרם בוואריה אוורירי מעל בסיס שוקולד מוצק. מנה מומלצת לאחר ארוחה כבדה כמו שאכלנו.

בקולומבוס פועלים כמעט 24 שעות ביממה, ולצד תפריט עסקי לצהריים עבור העובדים באזור, מציעים גם תפריט נשנושים לילי לבלייני הסביבה, המוגש החל מחצות. האווירה החמימה והמנות המשובחות הן שילוב מנצח בזכותו מצליחה המסעדה הותיקה לבלוט כבר שנים ארוכות. כשרות המסעדה מרחיבה את בסיס הלקוחות הנאמן למקום, אליו, החל מהיום, משתייך כמובן גם אני.

 

* הכותב היה אורח המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים