נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אמנם אף אחד מבני משפחתי לא נולד או ביקר אף פעם במרוקו, אם כי זה בהחלט בתכנון, אבל אביו של בן זוגי דווקא נולד שם, ולקח אותו לטיול שורשים במחוזות ילדותו. מהטיול הזה זוכר בן זוגי בעיקר את האוכל, ואת הדגים בפרט. עושים שם דגים, כך סיפר בהתלהבות, כפי שלא עושים בשום מקום. ככה, בלי כיריים בכלל ועם מטבח בגודל מטר על מטר.

בביקור המשפחתי הזה נזכרנו השבוע כשאכלנו במסעדת צ'רלי שבחדרה. גם צ'רלי, כמו אביו של בן הזוג, נולד וגדל במרוקו. מתוך חלון ביתו, כך מספר צ'רלי, היה ניתן להשליך חכה ולדוג דגים. שם רכש את אהבת הדגים, והביא אותה לארץ ישראל כשעלה אליה בשנת 1963. 40 שנה מאכיל צ'רלי את הישראלים. הוא למד בתדמור, ובהמשך פתח את מסעדת צ'רלי המיתולוגית בקיסריה, שם אכלו שועי עולם את הדגים ופירות הים המפורסמים שלו. 

העיקר הדגים
עכשיו צ'רלי כבר לא בקיסריה, וכבר לא בעסקי פירות הים. נשארו הדגים שהוא כל כך אוהב ובשרים שנוספו לחגיגה - והפעם המקום החדש של צ'רלי על כביש 4 גם כשר.
פלטת הדגים של צ'רלי. צילום: מור אריאל

למנות ראשונות צ'רלי מפנק בשלל סוגי סלטים, כ-12 במספר, כמו חומוס, חצילים על האש, חמוצים, סלט סלק ועוד ועוד, וכמובן בפיתות רותחות ופוקאצ'ה טרייה מהתנור.

אחר כך מתחילה הדילמה: דגים או בשר? בשלב הזה אני תמיד חשה כבמשפט שלמה. שני הז'אנרים כה חביבים עליי, שאני מתקשה להחליט ביניהם. בן הזוג הכריע: במסעדת דגים התנהג כמו ימאי, או משהו כזה, והלכנו על אגף הים.

אל השולחן הגיעה פלטה נאה של דגים חתיכים: דניס שלם שעבר חצי טיגון, נתחי סלמון מטוגן, דג קטן ושקוף המכונה "דג טלוויזיה" ומזכיר בצורתו ובטעמו המשובח את הברבוניות האהובות. כל התקרובת המושחתת הזאת לוותה בתפוחי אדמה קריספיים מהתנור, ובל נשכח את הסלטים המשובחים שעוד נותרו מהמערכה הקודמת, והנה לנו חגיגה שלמה.

אהבה שניכרת בכל ביס
צ'רלי המשיך וסיפר לנו כי כשהיה בגיל בר מצווה במרוקו, היה שם עודף של סרדינים שלא היה להם ביקוש. צ'רלי זוכר את עצמו עומד עם סלסלה ומחלק סרדינים לכל דורש. אז היום אמנם הוא לא ממש מחלק סרדינים, אבל בהחלט נמצא עמוק בתחום הדגים, ועושה זאת מכל הלב ובהנאה ואהבה גדולה שניכרת במסעדה עצמה ובכל ביס של האוכל של צ'רלי. הוא עצמו גם הבעלים וגם הטבח הראשי, יוצר התפריט והוגה העיצוב - כך שהמקום הזה הוא הבייבי שלו מכל הבחינות.
מסעדת צ'רלי

אז אמנם אנחנו בחדרה ולא אי שם בפאתי מרוקו, אבל מסתבר שגם כאן אפשר להכין דגים משובחים וסלטים טעימים, וכל זה אפילו כשר, נגיש. לא יקר, ועם חניה בשפע ויחס חם.

חשבון בבקשה:
פלטת סלטים: 15 ₪ לזוג
מיקס דגים מטוגנים: 150 ₪ לזוג
סה"כ: 165 ₪ לארוחה זוגית מצוינת

צ'רלי, כביש 4, כניסה דרומית, תחנת סונול, חדרה. 053-9344978

* הכותבת ביקרה כאורחת המסעדה
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
צ'רלי בזכרון יעקב
053-9344978

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא