נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כריסטופר קולומבוס הוא אחד הספינולוגים הגדולים שידעה האנושות. לו היה חי בימינו, וודאי היה מוכר בפי כל כיועץ פוליטי ממולח ומבוקש. מדובר באיטלקי, שלמרות שניסה להגיע להודו בשליחות ספרד ופורטוגל, מצא את עצמו אי שם במרכז אמריקה. למרות שעד מותו היה משוכנע שאכן הגיע להודו ממזרח, הרי שההיסטוריה הכתירה אותו כמגלה ארצות דגול שגילה את העולם החדש ולא כאחד הנווטים הגרועים שידענו. וכאילו לא מספיק - השם קולומבוס הפך מזוהה עם היבשת בה נתקל בטעות. ערים ומחוזות נושאים שם את שמו, ואף כאן בישראל, 'קולומבוס' הוא שמה של מסעדה ותיקה בהרצליה פיתוח המציעה תפריט אמריקאי למדי.

לא רק התפריט אמריקני בקולומבוס. המקום מעוצב כדיינר אמריקני, עם תאי ישיבה וספות נוחות בתוך מה שנראה ומרגיש כמו ספינה מעץ, אשר קירותיה עמוסים פריטים מעניינים הקשורים בתולדות אמריקה, בקורותיו של קולומבוס או בקורותיו של מאיר קולומבוס, הבעלים של המסעדה, באמריקה הגדולה. בתאי הישיבה ממתינה אטרקציה מגניבה למדי בדמות מסך מגע המאפשר לצפות ולהזמין מהתפריט המגוון ואף לפצוח בצ'אט עם היושבים באחד התאים האחרים. אמריקה!

על אף שיאיר ואני הגענו למקום רעבים מאוד אחרי יום ארוך, חלפו דקות ארוכות עד שסיימנו להתרשם מכל האלמנטים השונים התורמים מאוד לאווירה, והתפנינו לעיון בתפריט. בקולומבוס מציעים ארוחות עסקיות שונות החל מ-99 ₪ ועד 349 ₪ (העסקית השנייה כוללת המבורגר במשקל 1 ק"ג למנה הראשונה וסטייק אנטרקוט במשקל שני ק"ג למנה העיקרית). התפריט מגוון וכולל מנות עוף, בשר ודגים, ומתוכו בחרנו לראשונות בצ'ילי קון קרנה ובחציל בלאדי. כתוספת מהצד, לא ויתרנו על חלת הבצל המפורסמת (39 ₪), מנת הדגל של קולומבוס.

הצ'ילי המעולה מורכב משעועית שחורה ובשר עגל, בתיבול פיקנטי, כשלצד המנה מוגשים חטיפי תירס פריכים. זו מנה מצוינת שחוסלה עד תום. החציל המעושן זכה לפרשנות צפון אמריקאית מעניינת, כאשר לצד נגיעות טחינה הוא תובל בצ'ילי מתוק וג'ינג'ר. חלת הבצל הייתה נהדרת כתמיד: מדובר בגוש טבעות בצל מטוגנות ופריכות שאי אפשר לעצור עד שמחסלים. אל תוותרו עליה בשום אופן.

שמח בקולומבוס, ועד שהגיעו העיקריות הספקנו לספור ארבע קבוצות חוגגים שבורכו באופן אישי ע"י מאיר קולומבוס והתרנגול הקסום שלו. אני נמנע מלפרט כדי לא לקלקל את ההפתעה, ואסתפק בהצעה לבבית לשקול ברצינות להגיע למקום כקבוצה בפעם הבאה שתרצו לציין אירוע משמח כלשהוא.

לעיקריות בחר יאיר בעוף בבירה מתוך תפריט הספיישל ואני בנתח קצבים מחגיגת הבשרים. אהבנו את נתחי העוף שהוגשו על מצע פירה והיו מוצלחים בפני עצמם, וגם את נתחי הבשר שנצלו ביד בוטחת. לצד המנות בחרנו כתוספת בצ'יפס מוצלח ופריך ובתפוחי אדמה אפויים ומתובלים בנוסח קייג'ון. קיבלנו את ההמלצה המופיעה בתפריט וליווינו את המנות בחצי ליטר בירה צוננת (22 ₪) מן המבחר המקומי, ועוגת מוס תלת-שכבתית (29 ₪) הותירה אותנו עם טעם מתוק לסיום.

חישוב זריז מוביל למסקנה כי החשבון קטן בהרבה מגודל המנות ושהעסקית של קולומבוס היא אחת המשתלמות שיש. חלת הבצל לבדה מחייבת ביקור, ושומרי כשרות ימצאו שם מנות שלא יוכלו למצוא בשום מקום אחר בגוש דן. זוגות ימצאו שם פינה שקטה ונעימה, אך קבוצות הבליינים השמחות הן שמעניקות למקום את האווירה הייחודית שלו.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בקולומבוס? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים