נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עליתי לירושלים עיר הקודש לפגישה עם חבר טוב. איזה כיף להפגש אחרי כל כך הרבה זמן, בעונה בה האוויר הירושלמי הסתווי עוטף את הרחובות. הרגליים הובילו אותו למסעדת רוזאי, שעד לאחרונה הייתה מוכרת כצדקיהו, הממוקמת ברחוב בית הדפוס שבגבעת שאול. בתי האוכל באזור פורחים ורבים מהעובדים בסביבה מגיעים כדי להשביע את רעבונם בצהריים ולבלות ערב נעים בשעות החשיכה. גם אנחנו הלכנו אחר בטננו המקרקרת והריחות המזמינים למסעדה החדשה.

נעים להכיר
על המסעדה הבשרית אמונה משפחת רוזאי וזו לבדה תעודת הביטוח של המקום היות ומדובר במסעדנים וותיקים על קבלות. ברוזאי מקפידים על מחירים נוחים, שירות מחוייך, חומרי גלם טריים, תחושה ישראלית נינוחה וכשרות למהדרין. למי שמקפיד על ענייני הידור כשרות, וודאי לא אחדש אם אספר שקשה למצוא מסעדות ראויות תחת השגחה מהודרת, גם בירושלים.

מרבית המקומות המתעקשים על כשרות למהדרין הן דווקא מסעדות פועלים, שאינן מתאימות לבילוי רומנטי או משפחתי לקראת ערב, שלא לומר אירוח אירועים בסטנדרט גבוה. מסעדת רוזאי לעומת זאת, מציעה בדיוק את זה, ממלאת צורך של ציבור רחב. מסעודת מצווה מכובדת בתום עלייה לתורה, ברית אינטימית או למי שמחפש בנרות מקום לקבץ בו שותפים עסקיים שכשרות מסוג זה חשובה להם, רוזאי היא המקום להיות בו. כיאה למסעדה המציעה אלטרנטיבה למסעדות הפועלים, המקום מעוצב בטוב טעם ובאיפוק אלגנטי, מהוקצע ומוקפד. המרחב מרווח ונעים וכל שולחן מקבל את הפרטיות שלו.

מה אוכלים?
מיד כשהתיישבנו בשולחן הפינתי, התגנב אלינו התיאבון לאוכל איכותי והמטבח ענה על הציפיות. ראשונים הגיעו סלטים בקערות קטנות: גזר מתובל היטב, סלק רענן בגוון עמוק, חצילים בעשבי תיבול, מטבוחה עוקצנית וטחינה להוסיף על החגיגה. כמה פיתות חמות עשו את העבודה היטב יחד עם בירה קרה כקרח. החבר הזמין גולדסטאר ואני עיקמתי פרצופי. הזמנתי מכבי, והוא עיקם את שלו בחזרה. נעים לבצוע נתח מהפיתה, לנגב ברוחב לב ולדלג מקערית לקערית. ללקק את קצות האצבעות, את קצה המזלג, ולשטוף הכל בבירה. הכל טרי, ביתי ורגוע.

מהתפריט המגוון לא קל לבחור מנה עקרית, הודות לעובדה שהוא נע סביב צדה הבשרי של המפה, ומקיף את כל מה שטעים. פסטות ברטבים קלאסיים או יצירתיים, מזטים מגוונים סטייל מטבח צפון אפריקה, או סלטים במנות מכובדות שאוצרים הפתעות, בשרים על האש בליווי תוספות ומבחר דגים מתובלים בחן. כל שתחשק נפשך תמצא במטבח של רוזאי. כל שעליך לעשות הוא לבחור.

עיקר העניין
לבסוף בחרתי במנת פילה הסלמון (85 ₪), שהיתה ללא ספק כוכבת הארוחה. הדג שהגיע לשולחננו היה עסיסי, משוח בדבש וחרדל ומעוטר בשפע עשבי תיבול. גם מימדיו הנדיבים של הנתח ראויים לציון. בהמלצת המלצר, חברי הטוב בחר בסטייק אנטריקוט (110 ₪) וזכה בנתח יפה ומשוייש שנצלה כהלכה. במחיר כל מנה נכללת גם תוספת אחת אז בחרנו בצ'יפס פריך ומהביל, ואנטיפסטי של ירקות. אגב, חשוב לציין שלמרות יוקרתה של המסעדה, מחירי רוב המנות בתפריט צנועים והוגנים בהחלט וגם אלו "היקרות" יותר נותנות תמורה הולמת.

הודות למיקומה האסטרטגי, לרוזאי גם תפריט עסקיות צהריים, המוגש כל יום בין 12:00 ל- 17:00 במחירים משתלמים אף יותר. טוב לדעת. בעוונותינו לא השארנו מקום לקינוח, אך אם תהיו שקולים יותר מאיתנו, תוכלו לבחור באחד הקינוחים המשובחים שיש למקום להציע. בכלל, נראה שכדאי לחזור עם המשפחה להתארח ברוזאי, מקום ידידותי למשפחות וילדים, שמאפשר להפוך את הארוחה לזמן איכות אמיתי. אני תמיד אומר שלא צריך לחכות לאירוע מיוחד כדי לפגוש אנשים טובים ואהובים, ממליץ גם לכם. נפגש בשמחות!

חשבון בבקשה
פילה סלמון בחרדל ודבש - 85 ₪
סטייק אנטרקוט - 110 ₪

 *כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
ארוחת ערב במסעדת 206 דגים