נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סרט טוב
אנשים שמתעסקים בקולנוע אוהבים לאכול. המפיק האגדי מיכה שגריר סיפר לי בגאווה על השיעור הראשון שהוא מלמד סטודנטים לקולנוע – איפה אוכלים צהריים. כך ביום של חול, בין משמרות עריכה ופגישות הפקה, נסעתי עם ניסים מוסק, במאי ירושלמי ותיק, לארוחת צהריים באבו גוש במסעדת נעורה.

את המסעדות באבו גוש שנינו מכירים מצוין. בין שיפודי הכבש, צלחות החומוס, הקפה והכנאפה הצלחנו לעקוב בהצלחה (ובאדיקות יש לציין) אחר ההתפתחויות בציר הקולינארי של הכפר אבו גוש.
השלטים בשולי הכביש הראשי מרמזים על השפע, המגוון והמועמדים החדשים ל"חומוס מס' 1", מבין כל השמות בולט שלט ירוק באותיות גדולות נעורה.

לפני עשור נפתחה המסעדה של משפחת סובחי, על שטח דמיוני של 2.5 דונם, נחלים מלאכותיים, מפלי מים, שיחי ורדים ומתכוני תבשילי כבש ייחודיים, שהם הבסיס עליו נשענים 600 מקומות הישיבה. מדובר בלוקיישן החלומות מבחינה נדל"נית ובאתר צילום אידאלי מבחינה קולנועית.

גשם של סלטים
התיישבנו בחלל המסעדה הראשי, משקיפים על הכפר ושטח האחוזה של נעורה. המפות הלבנות התכסו מיד בצלחות נדיבות של סלטי הבית: שלושה סוגי חצילים, כרובית, גזר, סלק, מטבוחה, טאבולה, טחינה סמיכה עשירה בעשבי תיבול, סלט ירקות רענן וכמובן חומוס טרי וחם.
הסלטים של נעורה מתאפיינים בחיתוך דק ופיקנטיות, ניכרת ההשקעה בכל סלט בעיקר בשלבי החיתוך והטיפול המדויק בירקות השורש.

אני וניסים בוצעים מהפיתות החמות ומתעקשים לטעום מכל סלט ולנסות שילובים בין הטעמים. אלכס, רב המלצרים, ניגש אלינו מספר פעמים ומזהיר שלא נתמלא, כי בעצם עוד לא ממש התחלנו את הארוחה. כמנת ביניים הוגשה לשולחן צלחת מטוגנים שכללה סיגרים וקובה במילוי בשר וכדורי פלאפל לוהטים. אלכס דאג למלא את קנקן הלימונדה המצויינת שנסחטת במקום ולהשאיר אותנו במתח לקראת מנות הבשר שנצלות על הגריל.

כבש פראי
מנות הבשר בנעורה מגיעות בצלחת הגשה ענקית, מרופדת בלאפה מטוגנת ועליה מונחים השיפודים, תבשילי הכבש והירקות הקלויים. עוד לפני שטועמים, מבחינה ויזואלית מדובר באירוע יוצא דופן שגורר מבטים מופתעים משאר הסועדים שנמצאים בשלבים מוקדמים של הארוחה.
אלכס מסביר על צלעות הכבש, הקבב, שיפודי הפרגית וגולת הכותרת, תבשיל צוואר כבש ממולא אורז וצימוקים.

ההתמחות של נעורה היא בתבשילי הכבש. ראיד המנהל מספר שאביו, סובחי, בוחר את צלעות הכבש אחת-אחת, מוודא שהכבשים התרוצצו בהרי יהודה וסעדו עשב פרא ירושלמי כדי להבטיח את טעם הבשר המשובח. מלבד תבשיל הצוואר, ראיד ממליץ על עוד שתי מנות מבית אמא שמצאו את דרכן למטבח של נעורה ומככבות בסעודות המלכים - אוסובוקו כבש בתנור ושוק כבש שלם ממולא בכל טוב.

סודה של הכנאפה
את הפינוק האולטימטיבי של ראיד, סובחי ואלכס, אנחנו סוגרים בגינה עם פלטת בקלאווה עשירה באגוזים ופיסטוקים. אלכס מפעיל את ה"נעורה" וכך אנו לומדים שפירוש השם הוא טחנת מים, גלגל גדול שממוקם בחצר ומניע את המים בנחל הקטן, מייצר קול פכפוך מרגיע.

בסופי שבוע, סובחי מביא משכם את המצרכים להכנת כנאפה לפי מתכון משפחתי מסורתי ומאות מכורים מתייצבים בנעורה ליהנות משלל מטעמי הכבש, הנוף, השפע, וכמובן התענוג המושחת עם הגבינה המותכת והסמנה המתוקה. לא ויתרנו על סיבוב קפה שחור חזק ועוד קצת מהשמש האביבית של הרי ירושלים.

חשבון בבקשה
ארוחה זוגית הכוללת סלטים, מטוגנים, שיפודי בשר, שתייה וכמובן קפה ובקלאווה על חשבון הבית נעה בין 160-170 ₪
ארוחה זוגית משודרגת הכוללת את מנות הספיישל של תבשילי הכבש נעה בין 250-260 ₪.

*  כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר