נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני מהטוענים שבשפה העברית אין מספיק מילות תיאור המביאות לדיוק את התחושה שאנו חווים בהתנסויות שונות. כשחיפשתי מילה להגדיר את החוויה הקולינרית שעברה עלי ועל בן זוגי במסעדת 2C, מצאתי את המילה 'דרמטי' כמילה הקרובה ביותר להסביר את שחווינו במסעדת הגורמה. ומדוע דרמתי? כיוון שהחוויה דומה לתגובה בזמן צפייה בהצגה איכותית. תגובה שגורמת לך למלא את החזה באוויר, להפסיק את תנועת העפעפיים, ולהתענג מהריחות והטעמים שמזינים אותך. אתה הופך למכור בן רגע לטעם המענג של הבשר, ומאבד שליטה על היכולת שלך לעצור את התנועה מהצלחת לפה. התיאור יראה אולי מוגזם או מפוברק, אך אני מאתגרת אתכם ללכת ולבדוק אם הדרמה לא תציף גם אתכם בארוחת הגורמה המוגשת במסעדה. 

המסלול שלי אל עבר מסעדת 2C התחיל בפאתי הפרובינציה בה אני חיה עם בן זוגי למעלה עשור. השלב הראשון היה לשלוף בגדים למדוד ולהשליך, עד לשביעות רצוני, או סיפוק צורכי הקפריזה היומית שלי. בכל זאת לא בכל יום יוצאים למסעדת גורמה, ונראה כי המעמד מחייב התייחסות מעמיקה. בסופו של דבר המאמץ היה שווה בהחלט.

מגדלי עזריאלי נראים רדומים יחסית בשעות הערב, אך כמי שבאה מהפריפריה זוהי כניסה הולמת ורכה לעיר הגדולה. מסעדת 2C ממוקמת בקומה ה-49 של המגדל ומעלית 'מטיסה' אותנו תוך מספר שניות ל'גג העולם'. תחושת פחד גבהים קלה אופפת אותי, אך מה לא עושים בשביל לראות בפעם הראשונה את ה'עיר ללא הפסקה' מזווית קצת שונה.

המסעדה אלגנטית ומוארת באור רך ואינטימי ומעוצבת בסגנון נקי וקלאסי. המארחת מובילה אותנו לשולחן צמוד ויטרינה המשקיפה על נוף של לילה. מה שנחשב כשוקק ורועש מלמטה, נראה עכשיו זוהר ושקט. ובנימה אישית לגמרי חושבת שמכאן תל אביב נראית יפה עוד יותר.

מסעדת 2C הינה מסעדת גורמה כשרה המושפעת מהסגנון הים-תיכוני. על מטבח המסעדה מנצח בגאונות מושלמת השף האמן, ארתור בילדר. הארוחה נפתחה בסגנונות של לחמים ומטבלים קלים, אליהם הצטרפו המנות עצמן. בחרנו בטוב טעם בסלט אנדיב עם בייבי תרד וסלק צלוי מעודן בוינגרט מייפל קנדי (48 ₪). לא ברור לי איך שף מסוגל להפיק טעמים שהחך עדיין לא נחשף אליהם, במיוחד כשמדובר בסלט, שמרכיביו על פניו, נראים סטנדרטים לכל מטבח ומטבח. ועדיין התברר כי המנה הקטנטנה הזו מפיקה מפיותינו קולות גרגור. ואנחנו רק בתחילת הדרך. למנה ראשונה הוספנו את המלצת השף - קרפצ'יו מוסר-ים וטונה אדומה (48 ₪) ומאותו רגע הפכנו מעריצים מושבעים והזמנו רק לפי המלצתו.

אחרי אתנחתא קלה, וניסיון שלנו לזהות את הבניינים מתשקיף אחר (משעשע לגמרי, ולא פשוט כמו שזה נראה), עברנו למנה עיקרית. השף בילדר מתמחה וידוע במנות הדגים שלו, אבל אחרי שטעמנו ממנת ה'טורנדו רוסיני' (185 ₪) - מנת כבד אווז בשילוב פילה בקר, הבנו שהוא מפחית ביכולתו להעריך את הגאונות שיצר בשילוב בין השניים. המנה מוגשת בלווי פירה כמהין ועם פוקצ'יו אפוי ברוטב יינות הגולן. ובכן, לזה אני קוראת אמנות של ממש. לקחת כבד אווז נימוח כחמאה ולהניח אותו מעל פילה בשר, יוצר מרקם של טעמים מנוגד ונכון כל-כך. וכדי להמחיש את עוצמת המנה, אוסיף ואומר, שמרגע שנגסנו במנה המופלאה, השתתקנו לגמרי, ואנחנו לא מהזוגות השתקנים מאליהם. שוב שקט בשולחן וגרגור מעמקי הנשמה.

מנת הדג לא נפלה מגדולתה של המנה הבשרית. ספיישל השף היומי - פילה מוסר-ים על פירה סלרי (95 ₪) הכיל שילוב מוצלח במיוחד ומעצים טעמים בין הפירה לדג. הגשת המנה היא הוכחה נוספת לקפדנות הויזואלית בה נוקטת המסעדה. הצלחת בצורת הדג, הפירה ורצועות הסלרי השזורות בה, מהווה חגיגה לא רק בטעם אלא גם במראה, ואני ממושבעות המראה האסתטי. מנה כלבבי.

שתי מנות מופלאות, שלא ברור מי מושלמת יותר מהשנייה הגיעו לשולחן האינטימי שלנו כקינוח. שוקו קוקו גוואנאזה (42 ₪), המכילה קרם שוקולד, חלב קוקוס על מצע דקוואז קוקוס, טוויל קריסטל בשלולית רפרפת קוקוס ולצידה מנת קינוח של מוס גבינה העשויה מגבינת טופו (עניני כשרות כמובן) וטוויל שוקולד לבן על מצע של שוקולד קוקוס (42 ₪). מי שעובר את מבחן הפרווה בעוגות בהצלחה הוא מוכשר, מי שמצליח להפתיע אותי - הופך מיידית לאמן. לכו לאכול.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
האחת והיחידה
האחת והיחידה
שבויים בתענוג
הרצליה אחרי החשיכה
פיוז'ן בכל מובן
כל הטוב שבים
משחקים בחצר
משחקים בחצר
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה