נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אמצע השבוע, מתלבשת מהודר אבל לא מדי. מצטיידת בבן הזוג האולטימטיבי, הבעל שלי, לקצת אוויר של ים, יין, וארוחה ביקב. מסעדת היקב שוכנת על הטיילת המדהימה של נתניה. בהחלט מיקום שראוי לבקר בו, אחרי שמסירים את כל הדעות הקדומות וההתנגדויות.

רוח הים מצננת במעט בשעות האלו של הערב. אנחנו בחרנו לשבת באוויר הפתוח, אך קיים גם חלק פנימי למסעדה לכל מי שמעדיף את אווירת הפנים. הזמר ששר ברקע מעורר אצלי את הצד הרומנטי במוח, שיתכן והתנוון אצלי עם השנים. הולכי רגל נעים על הטיילת שלצד המסעדה. לא הרבה מדי ולא מעט מדי. בדיוק המינון המתאים לנוירוטיות מסוגי, שמתרחקות באובססיביות מהתקהלויות גדושות, ומצד שני נרדמות באווירה עצלה ומתישה.

קהל יעד

הקהל של היקב מאוד הטרוגני. נשים שנפגשות לזמן איכות בלי הבעלים, משפחות גדולות שהפכו את המסעדה למקום מפגש קבוע, זוגות שמחפשים זמן לעצמם, דתיים וגם לא. צעירים ואלו שפחות. המקום מלא באנשים, אבל המרחב בין שולחן לשולחן, מאפשר להציץ מבלי להיות חלק.

המקום כשר למהדרין, וכמובן מזמין חלק גדול מהאוכלוסייה ששומרת על המסורת. קהל שאוהב לשתות כמובן יין, ולאכול ארוחות מלאות. אין נישנושים או חטיפי בר. במסעדת היקב אוכלים.

יין הולך טוב עם מוסיקה, ועל כן פעמים בשבוע מארחת המסעדה זמרים בסגנונות שונים. שנסונים צרפתיים, מוסיקת ג'אז ובימי חמישי מקפצים עם מוסיקה משלנו, ים תיכונית.

יין ואוכל טוב

אני ובן זוגי אוהבים לשתות יין, אדום במיוחד, אבל אף פעם לא התיימרנו להיות מבינים גדולים ביינות. איש חכם אמר לי פעם, שאם היין קולע לטעם שלי, אז כנראה שהוא טוב מספיק בשבילי. בחרנו בבקבוק (375 מ"ל) של יין אדום יבש, גמלא קברנה סוביניון (70 ₪ לבקבוק). הוא היה מצוין, והשתלב טוב באווירת המקום.

למנה ראשונה הזמנו אצבעות חלומי (41 ₪), שהיו בהחלט חלומיות, אבל כבדות, כפי שהיה מצופה מגבינה שמנה ומטוגנת. האצבעות מטוגנות בציפוי פנקו, ובאות בליוו רוטב צ'ילי וחרדל. אצבעות הגבינה מונחות על סלט ירקות המכיל חסה, נבטיים סיניים, עגבניות שרי וגזר ומתובל ברוטב חרדל.

המנה המנצחת

היא הגיעה על מגש של עץ ובתוכו תבנית לוהטת ובה ארבעה סוגי דגים שונים. כבר מרחוק, כשהיא מובלת על ידי המלצר, ידעתי שאני מתאהבת. כשהמנה הונחה במרכז השולחן ידעתי סופית שלה המלוכה. פלטת הדגים הזוגית, יכלה לספק תאבון גם של ארבעה סועדים, כיוון שהיא כוללת ארבעה סוגי דגים, שתי תוספות וסלט ירקות. המחיר אינו בשמים - 195 ₪  לזוג בלבד.

אז מה היה לנו שם? פילה בס, פילה סלמון, פילה דניס ופילה ברבוניה. כל הדגים אפויים בתנור עם לימון, ענפי רוזמרין וטימין, מלבד הברבונייה. המסעדה יוצאת בהצהרה על הגשה תוך 20 דקות, ומסבירה זאת כיוון שהדגים נעשים באהבה. המציאות לא רחוקה מהגדרת הזמן.

אומרים שלא לקפח ולהשוות, אבל כשהארבעה מונחים זה לצד זה ההשוואה בלתי נמנעת. פילה הדניס היה המוצלח ביותר. הוא שמר על העסיסיות, ונראה שהצליח לספוג את הטעמים בצורה הטובה ביותר. הסלמון לא דשדש הרבה מאחור, ונתן פייט הוגן לדניס. דג הברבוניה היה אכזבת המגש, אבל בהחלט לא פגם בהנאה הכוללת שלנו מהמנה העשירה והטעימה להפליא.

אל תוותרו על הקינוח

הקינוח סוגר את הטעמים בטון מתוק. אמנם הכפתור כבר לחץ בחגורת הבטן, אבל כל ביס וביס היה שווה את רגשי האשמה שמצטברים בדרך כלל אחרי צבירת קלוריות מרוכזת. בחרנו בוופל האמריקאי המסורתי. אפשר ללכת על וופל שלם (58 ₪) ואם בכל זאת רוצים לצמצם, אפשר להזמין במתכונת חצי הוופל (41 ₪). הוופל השלם כולל שלושה כדורי גלידה על מצע של וופל בלגי קריספי מתוצרת בית. על כל זה מתווספת מנה הגונה של סלט פירות, גלידה בטעמים שאינם שגרתיים, שבבי אגוזים וקצפת. בהחלט חגיגה של מתוק בתמהיל של קלוריות, אבל שווה. אם כבר יוצאים, ההמלצה שלי היא שתשאירו את האשמה בבית.

חשבון בבקשה

בסיכומו של עניין הכל תלוי עד כמה רוצים להשקיע. מנה עיקרית בתוספת יין לזוג תסתכם בסכום של 265 ₪ בלבד. תוספת של מנה ראשונה תייקר את המנה הזוגית לסכום של כ- 300 ₪. ולאוהבי הטון המתוק, הקינוח, תסתכם המנה במינימום של 347 ₪.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
היקב  בנתניה
053-9442775

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
האחת והיחידה
האחת והיחידה
שבויים בתענוג
הרצליה אחרי החשיכה
פיוז'ן בכל מובן
כל הטוב שבים
משחקים בחצר
משחקים בחצר
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה