נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

מסעדת דיאבלו ברעות שוכנת בפארק המים של היישוב. בערב בו אני מגיעה עם בן זוגי למתחם, החנייה עמוסה ברכבים ותנועה רבה של רקדני הפולקלור שלנו, או במילים פשוטות: ערב של ריקודי עם. אבל דינמיות התנועה פוסקת באחת עת אנו דורכים בפתח המסעדה, השואבת אותנו למקום אחר  ואינטימי. הגשם שבחוץ, מאפיין הסתיו ההפכפך, נעלם בוילונות ובתאורה החמימה של המקום. מתאים לי השקט הזה בסוף השבוע, אחרי טרוף של מרדף שבועי קבוע, ברובו אני בדרך כלל רודפת אחרי הזנב של עצמי, ועדיין לא תפסתי אותו.

עיצוב ואווירה

בכניסה מקבלת אותנו רינת עינת, מנהלת המסעדה, שמזכירה לי בנינוחות שלה, שאפשר להתנהל בחיים אחרת. בהחלט נפלתי שבי ברוגע שלה ואפילו לעסתי הרבה יותר לאט באותו ערב. אני זוקפת זאת לזכותה ולאווירה המיוחדת השורה במסעדה.

בדיאבלו שלושה אזורי ישיבה: מרפסת מקורה בחוץ, שבערב חמים או בוקר נעים, נראית כמקום קלאסי ונעים במיוחד. המתחם השני הוא מפלס עם תאורה נעימה ושולחנות הפזורים תוך שמירה על מרווח המאפשר אינטימיות. האזור השלישי הינו בר מעוצב לאלו המעדיפים להתמקד באלכוהול ובמנות קטנות או שסתם בא להם לשבת על הבר. הכל הולך.

למסעדת דיאבלו שעוצבה על ידי מילו צדיק, מעצב צעיר אך בעל ניסיון רב, מראה חמים ורומנטי. יש במקום מרכיבי רטרו המייחדים את המסעדה כמו למשל תמונות של סרטים משנות ה-50 ומנורת ענק הלקוחה כהעתק ממנורות הלילה הנושנות והאהובות.

היה היה

דיאבלו קיימת כבר חמש שנים ושמה הולך לפנייה לא רק בקרב תושבי האזור, אלא מסתבר שלחשושי הציפור כבר הגיעו למחוזות רחוקים יותר.

השף והבעלים, יורם אוליאל, הקים את המסעדה בעשר אצבעות, אחרי שצבר ניסיון כשף במסעדות רבות. כיום מכיל התפריט מנות ייחודיות פרי יצירתו של אוליאל וכל אחת מהן מוקפדת במרכיביה עד הפרט האחרון.

מנה מנצחת

את הארוחה אנו פוצחים בכמה 'פתיחות מעוררות' כפי שהן מוגדרות בתפריט. המגוון הוא עצום ומכיל שילובים בין בשר, פירות ים ודגים לצד סלטים מצוינים ומעוצבים בטוב טעם. כאחת שאינה חובבת פירות ים, הוטלה על בן זוגי המשימה לטעום ממגזר הטעמים האסורים. זה היה קשה במיוחד עבורי, שכן טבעי לי להושיט יד לצלחת שלו (מאז ומתמיד זה חלק מהזוגיות שלנו). לצד האסור הוגשו קריספי קלמרי - טבעות קלמרי פריכות על מצע של עלים ירוקים המוגשות עם איולי פלפל (24 ₪). טעמתי עם הרוטב והתמוגגתי. בן זוגי ציין לשבח את המנה וטען כי היא אחת מהטובות ביותר שטעם עד כה.

אני הזמנתי פורטבלה (45 ₪), ולפני שאפרט על הסלט אציין בקצרה - מצוין. מדובר בתערובת עלים רעננים עם פטריות פורטובלו צלויות על גריל, גבינת עיזים בציפוי פריך, בצל אדום ואגוזי מלך. כל זה מתובל בשמן זית וחומץ בלסמי. ועכשיו אפשר כבר להסביר בעניין פטריות הפורטובלו - כשהן מגיעות צלויות הן מעדן מארץ אחרת. כשמשלבים אותן עם גבינת העיזים, זו שצופתה בציפוי הפריך, מבינים שיחד הם זוג מיוחד, שזרם אצלי פנימה בריקוד פולקלור מהסוג הרגוע.

שוב חולק השולחן לשני אזורים. ה'אזור האסור' כלל את המנה 'דיאבלו פירות ים' (72 ₪) המורכבת משרימפס, קלמרי ומולים מוקפצים עם עוף מעושן, פלפל חריף, עגבניות ונגיעות שמנת על טורטיה קריספית. טוב כאן התעורר צורך גדול לחצות את קו האמצע, ולעבור לצד האסור, לפחות לגעת בנגיעות השמנת הקורצות. היה שווה בהחלט. בחרתי במנת ספיישל - פילה בורי (78 ₪) שהתגלתה כמנה מאוד מוצלחת ומומלצת. הפילה מוגש על מצע רביולי שמשתלב היטב עם הדג. המנה מתובלת בשמן זית, עשבי תיבול, יין לבן ושקדים.

קינוח נבחר

כינסתי ועדת פסגה עם בן זוגי כדי לדון בסוגיית המנה המנצחת, כי באמת הכל היה מצוין.  כל המנות הוגשו במראה עיניים מזמין, והטעמים עם השילובים היו בהחלט נכונים. לא יצאנו בתחושת כבדות מהארוחה. הכל היה מושלם. ואז הגיע הקינוח.

מסקרפונה (39 ₪) - מנת ספיישל שהוגשה בכוסית שהכילה גבינת מסקרפונה, תותים בשמפניה, מנגו ומרנג שוקולד. ניסיתי להחיל את עניין האזורים האסורים על בן זוגי, הקשתי בכפית שלו שנדחפה במקביל לשלי, בתקווה שהמנה שהעמיס עליה תתמעט, אבל דבר לא הועיל. בסופו של דבר הכרזנו עלייה פה אחד כמנה המנצחת.

משקה נבחר

למסעדת דיאבלו תפריט יינות מכובד. לצד פילה הבורי בחרתי בקאווה קריסטלינו ברוט מבעבעת תוצרת ספרד (22 ₪ לכוס, 89 ₪ לבקבוק). בן זוגי בחר מתפריט היינות האדומים במונדבי וודברידג', מרלו מתוצרת ארה"ב (24 ₪ לכוס, 83 ₪ לבקבוק).

שניהם היו מצוינים, אבל מבלי להעליב את מגזר היינות, בחרתי דווקא שילוב מקומי של הדיאבלו, שהוגש לנו כצ'ופר בתחילת הארוחה כמשקה הנבחר של הערב. מדובר בליקר תות עם לימונענע. לגמתי בשוט את המשקה ואנחה מהסוג הטוב יצאה מפי, כזו שאני שומרת למשקה שבאמת עושה לי את זה.

חשבון בבקשה

קריספי קלמרי - טבעות קלמרי פריכות על מצע של עלים ירוקים המוגשות עם איולי פלפל - 24 ₪.

פורטבלה - תערובת עלים רעננים עם פטריות פורטובלו צלויות על גריל, גבינת עיזים בציפוי פריך, בצל אדום ואגוזי מלך בתיבול שמן זית וחומץ בלסמי - 45 ₪.

דיאבלו פירות ים - שרימפס, קלמרי ומולים מוקפצים עם עוף מעושן, פלפל חריף, עגבניות ונגיעות שמנת על טורטיה קריספית - 72 ₪.

פילה בורי על מצע רביולי - 78 ₪.

מרקיז שוקולד מריר בנגיעות ויסקי ובציפוי שוקולד חלב על קריספי נוגט - 30 ₪.

מסקרפונה - גבינת מסקרפונה, תותים בשמפניה, מנגו ומרנג שוקולד - 39 ₪.

קאווה קריסטלינו ברוט מבעבעת, ספרד - 22 ₪ לכוס.

מונדבי וודברידג', יין מרלו, ארה"ב - 24 ₪ לכוס.

סך הכל - 334 ₪ לזוג, ושווה כל שקל.

 

* מדור פרסומי.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
האחת והיחידה
האחת והיחידה
שבויים בתענוג
הרצליה אחרי החשיכה
פיוז'ן בכל מובן
כל הטוב שבים
משחקים בחצר
משחקים בחצר
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה