נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

כחיפאי מבטן ומלידה אני יכול להעיד שחיפה מעולם לא התיימרה להיות מרכז קולינרי. נכון, יש לנו את השווארמות הכי טובות בארץ אבל מסעדות אמיתיות אף פעם לא היו לחם חוקנו. אני לא רוצה להעליב אף אחת מהמסעדות הרומניות הותיקות בעיר, שחלקן ראויות לנסיעה מיוחדת מאיפה שאתם לא נמצאים וכמובן שלא את הפאבים הותיקים שפתוחים כבר למעלה מחמישים שנה אבל בואו נודה על האמת, אף אחד בעיר הפועלים שהפכה בשנים האחרונות לעיר של פועלי הייטק עוד לא פתח מסעדה אמיתית באזור ויצא מזה בשלום. אני זוכר שלפני בערך ארבע שנים שאלתי שף שפתח מסעדה במרכז הכרמל אם הוא לא מפחד לפתוח מסעדה ברמה גבוהה בחיפה, הוא אמר לי שהוא לא מפחד, אלא משקשק. היום כבר מעט מאוד חיפאים עוד זוכרים אפילו את שמה של המסעדה שנסגרה זמן לא רב כל כך לאחר פתיחתה. אבל בכל זאת, ישנם שני אנשים שלפני כמעט שש שנים החליטו להרים את הכפפה ובאותה הזדמנות להקפיץ את הרמה בעיר. הם לקחו סיכון די רציני אבל מאחר וביום שני האחרון עת ביקרתי במקום עם תמר, התפוסה הייתה כמעט מלאה אני יכול להגיד בלב שלם שהסיכון השתלם. ואני מדבר על כמובן על רן ראש וגיא אביטל ועל המסעדה האמיתית היחידה בחיפה – הנמל 24.  

העיצוב 

אני בטח לא צריך לספר לכם על זה שהאדריכל נתן פייביש עיצב את מסעדת הנמל 24 בהשראת הפיאצות הטוסקניות בצורה כל כך מושלמת עד שמספיק לדרוך את הצעד הראשון בחלל המסעדה והופ - התנתקתם מכל טרדות היומיום הישראלי. למה אני לא צריך לספר לכם? כי מישהו כבר בטוח סיפר לכם, או שראיתם בתמונות או שזכיתם וכבר אכלתם במקום. אבל בכל זאת, למרות שזו לא הייתה הפעם הראשונה שלנו בנמל 24, זו הייתה הפעם הראשונה שישבנו בחדר הזוגי הפרטי והכל כך אינטימי בפאתי המסעדה. ישנם מעט מאוד מקומות שראויים יותר לארוחה שסעדנו מאשר החדר הזוגי החמים בו ליקקנו את האצבעות אחרי כל מנה ומנה. ישבנו על כיסאות מתוחי עור לבן, שולחן העץ המלא והכבד בינינו ובסמוך אלינו זוג ספות מזמינות עליהן אפשר לשבת וללגום יין בין המנות. רדיו עתיק ומאוורר מתקופה אחרת הוצבו משני הצדדים של אח בעלת חלון זכוכית ותקרת הלבנים והעץ השלימה את התמונה יחד עם שעון קיר ענק חשוף מנגנון.

משקה הבית

מבחר היינות במקום סחרר אותי עוד לפני השלוק הראשון, אז החלטנו ביחד שהיין היחיד שנלגום במשך הארוחה הוא בלנדד 24 המיוצר בשיתוף פעולה בין יקב ויתקין למסעדת הנמל 24. היין מורכב מאוד הן בטעמו והן בזני הענבים שניתן למצוא בו – ארגמן מגבעות יהודה, שיראז וקברנה פרנק מהגליל העליון וענבי קריניאן מהרי הכרמל. זהו יין פירותי ומאוזן שבמקום תוכלו להזמין אותו בכל פורמט אפשרי – בכוס (42 ₪), קראפט (90 ₪), בקבוק סטנדרטי (170 ₪) ואף בבקבוק של ליטר וחצי לאירועים גדולים או לאנשים גדולים וצמאים עד מאוד (340 ₪). על הבקבוק כתוב שהוא יין עוצמתי ואלגנטי ואנחנו לא יכולנו שלא להסכים, במיוחד אחרי לא מעט כוסות שפחות או יותר הפילו אותנו (בעוצמה ובאלגנטיות כמובן).

מנה מנצחת

תמורת 450 ₪ לזוג תוכלו ליהנות מארוחת טעימות וכך לטעום מגוון של מנות. מאחר וזו הארוחה בה בחרנו, זכינו לטעום שש מנות סך הכל. עקמו לי את היד, קראו לי בשמות וגלגלו אותי מכל המדרגות שמובילות מהרחוב למסעדת הנמל 24 אבל מנה מנצחת אחת לא אוכל לבחור. לעומת זאת אני יכול בקלות להעלות עכשיו בזיכרוני כמה הברקות בחסות רן ראש, שף המסעדה שלמרות שעבד במסעדות עטורות כוכבי מישלן ואף כיהן כשף ראשי של מסעדה צרפתית מצליחה, החליט לחזור לחיפה (טוב, זה ידוע ששפים טובים חייבים להיות מטורפים). נתחיל מזיכרון מנה נפלאה של קוקי סאן ז'אק שהיו עשויות מושלם. בצלחת היו שלוש כאלה וכל אחת נחה על פרוסת אפרסמון טרי דקיקה ומעליה, כמו מרחפת, הונחה דיסקית של סבלה שחור. כל מגדל כזה ניצב על תלולית של פולנטה רכה כאשר את כל השלוש הקיפה קציפת וניל אוורירית כענן. עוד מנה שתלך איתי הלאה היא סינטה שגולגלה בתוך גלדים של בצל שהוגשו לצד נתחי פילה בקר נפלאים כשבמרכז הצלחת כבד טלה שנמרח בקלות על גריסיני הרוזמרין. השלמות הזו נשקה לקרם צנוברים, טפטופים של רוטב רוזמרין וגבעה של פירה ערמונים. הגדולה במטבח של רן ראש היא שכל רכיב כמעט בכל מנה יכול היה לככב במנה משל עצמו ובצורה כזו המנות במקום הן בעצם all star team – מנות עטורות כוכבים. הדבר נכון לגבי פירה האפונה המושלם שהוגש לצד ניוקי כתומים וליווה את מנת נתחי פילה הבקר, לגבי הקוקי סאן ז'אק שננעצה בענף רוזמרין ונעטפה בפרוסת פנצ'טה ממנת פילה הלברק וכן הלאה וכן הלאה. המופע שרן ראש והצוות המוכשר שלו מעלים במקום מדי יום (למעט ראשון – סגור) הוא חובה קולינרית ואני ממליץ לכם להזמין כרטיסים מראש.

חשבון בבקשה

סה"כ עלתה ארוחת הטעימות 450 ₪ וכללה את המנות הבאות:

לחם הבית – גריסיני רוזמרין לצד איולי עשבי תיבול, ממרח פלפלים לימוני וקרם חצילים ושום

 קרפצ'יו פילה בקר, מלח ים, בלסמי סיגליות וגבינת פרמז'ן

סביצ'ה מוסר וסלמון, גוואקמולי, פלפלים, ביצה עלומה, סלט סרטנים וקרם סלק קפה (אל תשאלו, פשוט תזמינו ותגידו לי תודה אחר כך)

קוקי סאן ז'אק על פולנטה זיתים, קרם ירושלמי, סבלה שחור וקציפת וניל

פילה, סינטה וכבד טלה על מצע פירה ערמונים, קרם צנוברים ורוטב רוזמרין

מרענן חך בדמות סורבה פסיפלורה עם נגיעה של קמפרי

פילה לברק בציפוי גבינת תום, קוקי סאן ז'ק בציפוי פנצ'טה וקציפת דגים

נתחי פילה בקר, פירה אפונה, ניוקי כתום ופרמז'ן

את הארוחה ליוו שני קראפים של בלנדד 24 (180 ₪) ובסיומה לא יכולנו לוותר לפחות על קינוח אחד – כדור שוקולד חלול שהכיל סלט פירות רענן שנפתח לפנינו וחשף את תוכנו הטרי, כשדנה המלצרית יצקה עליו מרק שוקולד חם. בקרבו חוץ מקיווי, תפוחים ואפרסמון מצאנו גם קרם וניל וגנאש יסמין ריחני ומצוין. קינוח מרשים והגשה מהפנטת.

*כתבה פרסומית

להזמנת מקום בנמל 24 לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה