נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הגיעה השמש

עבור ילדת קיץ, החורף הזה קר מנשוא וסוף כל סוף, לאחר רצף בלתי אפשרי של סופי שבוע גשומים השמש הגיחה לה במלוא תפארתה. קרני השמש ליטפו את רחובות תל אביב וצבעו את העיר באור שמש מהפנט. לא היה מנוס אלא, לצאת למסע בעקבות ארוחת צהריים משובחת. הצטיידתי בחבר טוב בעל עיניים שמנצנצות כשהוא אוכל, אתם בטוח מכירים את הניצוץ הזה, אנשים שאוהבים, חיים ונושמים אוכל מקבלים מין ניצוץ מיוחד בעיניים. אין ספק שמדובר בפרטנר מוצלח לארוחה. 

שמש מלטפת בפינת דיזינגוף – גורדון


לא הייתה אפילו דילמה, היה ברור לשנינו שיושבים בחוץ. כמובן שבחרנו בשולחן שזכה לקרני השמש הרבות ביותר באזור. קפה מרקו שוכן בפינת הרחובות דיזינגוף- גורדון. המקום קטן ואינטימי וישנם מקומות ישיבה בחוץ ובפנים. התפריט מציע אוכל איטלקי משובח. ולנו רק נותר להיות מאושרים ביום שנפל בחלקנו, יום שמש מפתיע שכזה. לאחר דילמה קשה האם ברצוננו יין אדום או בירה. הוחלט לוותר על הגינונים ואם יש שמש אז צריכה להיות גם בירה ולגבר שלידי לא היה מנוס אלא לבחור לשתות איתי ביחד איתי.

למנה ראשונה, בחרנו חציל מוקרם בנוסח נאפולי, חציל בלאדי שלם אפוי ברוטב עגבניות,כל העונג הזה הוקרם עם פרמז'ן ומוצרלה והוגש בתוספת לחם תוצרת הבית. יחד עם ריח הלחם הצטרפו באלגנטיות ראויה מטבלים שהוגשו לשולחן : שמן זית וחומץ בלסמי, פסטו, טחינה, סלסלת עגבניות וכמובן זיתים. אכן תחילתו של יום שבת מוצלח. 

מנה מנצחת

הגיעה שעתה של המנה העיקרית או בשמה השני המנה הנבחרת של הארוחה - רביולי במילוי תרד וריקוטה. כמובן שמדובר ברביולי תוצרת בית שהוגש ברוטב שמנת- פסטו בליווי עגבניות שרי. הרביולי היה טרי והריקוטה והתרד היו במינונים מושלמים. הרוטב למרות השימוש בשמנת היה יחסית קליל כנראה באדיבות תוספת הפסטו והעגבניות וידו המורגשת של השף. המנה הפיקה קולות הנאה ומאותו הרגע הייתי שקטה וענוגה. בשלב הזה לירון שותפי לארוחה חזה בהשתאות מהצד בנס המתרחש מולו, הוא רגיל לשמוע אותי מדברת ומדברת (ד.ב.ר = ק.ד.ח) ופתאום פתחתי בדום שתיקה ככה זה שטעים רק אז הכלל של: "אין משיחין בשעת הסעודה" אכן תקף. שמחת לב כרסמתי כמו מרקו באטיות ובהנאה מרובה כמעט את כל המנה במונחים תל אביביים וגם איטלקיים מדובר במנה גדולה מאוד.

עיצוב ואווירה

בשלב הזה וסליחה אימי האהובה ממש שמחתי שהשבת הזאת ויתרתי על הגיחה הרגילה להורים. המאכלים האיטלקיים, רחשי שבת של הרחוב, בירה כך סתם באמצע היום, כל זה בשילוב עם השמש המפנקת היוו תפאורה נפלאה לאוכל הטעים. המקום מספיק שקט ורגוע כדי לנהל שיחה, אבל גם לא שקט מידי. הישיבה בחוץ אכן הייתה בחירה טובה.

קפה איטלקי מנצח


לקראת סיום הזמנו אספרסו כפול ואספרסו ארוך, הקפה היה משובח ועשוי כהלכה החליק לו למורד הגרון. נותרה שאלה אחת באוויר האם העתיד צופן לו עוד נצנוץ מתוק אחרון ודי? המלצרית ישר קלטה אותנו. תוך כדי ההסברים, חשבתי לעצמי מעניין מה מקור השם קפה מרקו ? האם בכלל הוא קשור לתכנית הטלוויזיה האהובה עליי? פתאום היה נדמה שכולם ניצבים. המלצרית התחילה לספר על הקינוחים וגם לה התחילו העיניים לנצנץ היא המליצה לנו על שני קינוחים אהובים במיוחד ולפי העיניים ידעתי שאין לי ברירה מלבד לטעום משניהם.


מהרגע שהמנות הונחו על השולח הניצוץ עבר אלינו. כמו ילדים כל אחד תפס לו את הקינוח בצבע האהוב עליו. אני ישר תפסתי בעלות על הקינוח הסגול-  עוגת גבינה עם קרם מסקרפונה בליווי פירות יער שהייתה בה רכות ממכרת ומענגת בו זמנית. תוך כדי כל העונג הזה ראיתי בזוית עיניי את מרקו שלנו מתענג על כל ביס מהקרם ברולה המעט משונה שלו, לא היה מדובר בקרם ברולה קלאסי,הקינוח הוגש בכוס זכוכית ארוכה ועם פירורי שוקלד בתחתית וזה השלב שהייתי חייבת לבצע החלפות ואכן ביצוע מרשים ביותר, חוץ מלהתמוגג לא נותר לי עוד הרבה. מיותר לציין שהמלצרית מצאה את כוסות הקינוח גם ריקות ומנצנצות. 

חשבון בבקשה

חציל מוקרם בנוסח נאפולי – 41 ₪
רביולי במילוי תרד וריקוטה – 56 ₪
לזניה בשרית – 61 ₪
בירה סטלה- 28 ₪
קרלסברג- 24 ₪
קרם ברולה – 33 ₪
עוגת גבינה – 33 ₪
אספרסו ארוך- 8 ₪
אספרסו כפול – 10 ₪

סה"כ : 294 ₪

להזמנת מקום במסעדה לחצו כאן. 

*כתבה פרסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הדר אבידן

שייט תענוגות בנמל
על דגים ודייגים
נמל הבית
על קו המים
 ביאליק על הבוקר
206 סיבות להנאה
מרינדו לכל החיים
אחר צהריים חינני בחנדלה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה