נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סוף שבוע אחרון של קיץ. שקיעה הקדימה את שעתה הרגילה, הגלים הסוערים הגיחו לחוף והבריזה שטפה לה בנעימים אפילו את הלחות הידועה של תל אביב. מצוידת בחברה טובה עלינו על הקטנוע, ממוקדות מטרה להשביע את רעבוננו בשלל הדגה הטרייה. באופן טבעי שמנו פעמינו לנמל יפו והתחלנו לשוטט לכיוון המסעדה וכשהתיישבנו בשולחנות הצמודים למזח עוד ניתן היה להבחין בדייגים שעדיין נותרו באזור, דליים של דגים טריים מסביב, ריח הים, הבריזה והאורות המנצנצים.

כל אלו החזירו אותי מספר שנים אחורה לתקופה בה התגוררתי ביפו ושוטטתי בנמל שהיה אז האהוב עליי במיוחד. עברו כמה שנים טובות ונפלא לגלות שעם השנים המקום רק השתבח ואזור הנמל שוקק חיים, אורות ואנשים ואפילו האופניים הירוקות הגיעו כבר לאזור. מקומות חדשים ורבים נפתחו, ואיכשהו ישנו עדיין איזון עדין בין הישן לחדש המשתלבים במעין סימפוניה צבעונית.

מוסיקה לנשמה
הבריזה הנעימה על המזח בחרה בשבילנו היכן לשבת והכנר שבחר לעצור לידינו מספר רגעים השרה אווירה של נמל אירופאי. מיזוג הישן בחדש ניבט מכל עבר ואפילו מוסיקת הכנר הצליחה להדהד בכל רחבי מתחם הנמל. לקראת סוף הארוחה, בשעות הערב המאוחרות יותר הוחלפה מוסיקת הכינור במוסיקת רוק סוחפת שנשמעה מהמתחם ליד ושברי האורות מאותה הופעה שטפו את הנמל בצבעים צעירים מאפשרים לנו ליהנות משני העולמות.

תחילתה של ידידות מופלאה
הבריזה התמזגה עם כוס יין גוורצטרמינר לבן חצי יבש (38 ₪ ) שהיה קריר וקליל והתפננו לבחור מנות ראשונות. מנת הפטריות הנבחרת (55 ₪) הגיעה לשולחן בצלחת ענקית שיכלה להתאים בקלות למספר סועדים והפגישה שלל פטריות שמפיניון ופטריות יער מוקפצות בגדלים שונים עם אגוזי מלך, קשיו, חסות ועגבניות שרי חמימות ברוטב עדין. מכאן היה כבר קשה להניח את המזלג.

אחרי שצלחת הפטריות המרשימה גרמה אפילו לאישה המבוגרת שעמדה ליד להגיע לשולחן רק כדי להתבונן מקרוב, הגיעה גם צלחת קרפצ'ו סלמון (45 ₪). הסלמון, שהיה מעט עבה מבדרך כלל הוגש על ערימת חסות בליווי גבינת שמנת לצד פיתות קלויות עם מעט זעתר ופיתות רגילות. אין ספק שמדובר במעדן אמיתי. אותה אישה מבוגרת התיישבה לבסוף לצדנו ומדי פעם החליפה איתנו מספר מילים. לאחר שנהנו ממנות דגים משובחות גם כן, עזבו יד ביד לטיול בנמל ברומנטיות אמיתית שנשמרה עם הגיל.

סימפוניה אמיתית
כמובן שמלבד אותו זוג חביב, הייתה המסעדה מלאה כמעט לחלוטין. המזח התמלא בזוגות אוהבים שהתרפקו על האווירה הרומנטית של הנמל, הסירות שעגנו במזח והקסם הידוע של יפו. מלבדם יכולנו להבחין במספר שולחנות עם משפחות גדולות שהתפנקו על מטעמי הדגה ולא נראה לי שאטעה אם אומר שמדובר בקהל חוזר וקבוע. בהינו בדגיגים שנכנסו אט אט לפיות הסועדים השונים נהנות מאוושת הגלים ומהמחשבה שמדובר בשבוע אחרון לפני חופשתה המבורכת של החגים.

למנה עיקרית בחרנו בפילה בס (80 ₪) ובמנת הסימפוניה (120 ₪). הבס שהיה טרי ומתובל בהחלט נתן את הטון והוגש בליווי צ'יפס עסיסי, אך הסימפוניה כשמה כן היא הייתה סימפוניה עילאית משובחת וטרייה של מטעמי הים: סרטנים, מולים, שרימפסים וקלאמרי ולרגע היה נדמה שהמנה פשוט קפצה מהים ישירות לצלחת. רוטב החמאה עם השום והיין היה פשוט ועדין כפי שרצוי במנת פירות ים טריים וכך זכתה הסימפוניה בתואר המנה המנצחת.

לנדוד, לנדוד
בסוף הארוחה שעונות על כיסאותינו שואפות עמוק את אוויר הים, הפלגנו במחשבותינו על כמה כיף זה פשוט לעלות על הסירה ולהמשיך להפליג הביתה. אחרי שהבנו שכנראה היום זה לא יקרה נפרדנו מהסירות שעגנו והמשכנו לנו לטיול לילי במתחמו המרהיב של הנמל.

עלינו על הקטנוע והפלגנו לנו חזרה לעבר מרכז תל אביב, בטוחות וסמוכות שהשנה שבאופק תהיה שנה טובה ומוצלחת מקודמתה עם שלל מטעמים מההפלגה הבאה. 

חשבון בבקשה
2 כוס יין לבן – 38 ₪  (76 ₪)
פטריות מוקפצות – 55 ₪
קרפצ'ו סלומון – 45 ₪
סימפוניה פירות ים – 120 ₪
בס הסלע – 80 ₪
אספרסו ארוך – 10 ₪
קרם בורלה – 20 ₪
סה"כ - 406 ₪

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הדר אבידן

שייט תענוגות בנמל
נמל הבית
על קו המים
שבת במרקו
 ביאליק על הבוקר
206 סיבות להנאה
מרינדו לכל החיים
אחר צהריים חינני בחנדלה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה