נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רומן בהמשכים
הרומן שלי עם הנמל 24 התחיל אי שם לפני ארבע שנים. מי כמוני מכירה את תמונות האוכל שלהם וסוף כל סוף, לאחר כל כך הרבה זמן החלטתי שהגיע הזמן לממש את הרומן. הוחלט להצפין מעט ולתת כבוד לעיר שלדעתי היא בין היפות בערים ובגלל שלא כל יום נוסעים צפונה הוחלט לפתוח את היום בים כשהשמיים והים לצדנו וגם אבוב מתנפח פלוני אחד שהיה גלגל שלישי מנצח. מלבד הליצ'י הטרי שנשכח במקרר הכל היה מושלם וכיאה ליום שכזה יש לסגור אותו במסעדה איכותית.

כשהגענו למעין מדרחוב שלט גדול קיבל את פנינו. עלינו בגרם המדרגות, מסתכלות על התמונות הקטנות התלויות לאורכו ונכנסנו לפנים המסעדה שדמתה לסמטה מתוך סרט או מיקום רחוק וחלומי כמו איטליה או צרפת. האדריכל נתן פייביש שעיצב את חלל המסעדה עשה שימוש בחפצים שיובאו באופן אישי ובמיוחד למקום, ולכן גם לריהוט בנמל 24 יש נשמה. המקום משובץ בחללים קטנים המקנים לסועדים אינטימיות ומאפשרים שימוש מגוון בכל אחד מהם, בין אם רומנטי ובין אם עסקי.

אהבה ממבט ראשון
גריסיני רוזמרין בליווי מטבלים הונח על שולחננו (5 ₪ לסועד). הגריסיני היה מחודד בקצוות בגרסה דקיקה מזו המוכרת לי, אך הייתה זו אהבה ממבט ראשון. מר גריסיני היה חם וטרי במיוחד והוגש בליווי מטבלים מרעננים: פלפל לימוני, איולי עשבי תיבול וחציל מעושן שהפיק אושר עילאי. מחויכות וממלמלות משהו בנוגע לזה שאסור לנו לסיים את הגרסיני כדי שלא נתמלא והצלחת התרוקנה.

נתנו לגיא הבעלים להמליץ או יותר נכון להחליט עבורנו מה נאכל למנה ראשונה. על השולחן הונחה גבינת עיזים חמה (49 ₪) בציפוי עשבי תיבול, פולנטת זיתים ואגס כונפי. מטבעות הגבינה נצבעו בגוון ירוק של עשבי תיבול והונחו כמו ציור על הצלחת. גבינת העיזים נמסה בפה, הפולנטה הייתה קריספית והאגס שכבודו במקומו, הונח במרכז הצלחת ורק המחיש את גאונות המנה. המתיקות והמליחות התנפצו בחיך ומצאתי את עצמי תוהה האם כל הציור היפה הזה הוא על גבינת עיזים? מקסים.

מנה מנצחת
כשקיבלנו את המנה הבאה לקחתי כמה רגעים רק כדי להסתכל עליה - מנת סביצ'ה מוסר וסלמון, טפנד פטריות זיתים וכמהין, ביצה עלומה וסבלה הדרים (56 ₪). בביס הראשון תהיתי לעצמי איך השף רן ראש רקח את השילוב המטורף של המנה הזו, מה עבר עליו באותו היום? אני מבחינתי נהניתי ממנה מושלמת של אחרי ים, עם מרקם צבעוני מיוחד כשהחמימות שנשפכה מהביצה העלומה ומימשה את הרומן עם הדגים הטריים. קרפצ'ו פילה בקר עם מלח ים, בלסמי, סיגליות וגבינת פרמז'ן (57 ₪) היה עשוי היטב וככזה לא נותר לו אלא להיות נפלא וכך הוכרזו שתי המנות כמנצחות הגדולות של הערב.

יאמר לזכות הנמל 24 שהאהבה והנשמה ניכרת בכל פריט עיצובי במקום אך מעבר ליופי האסתטי של המקום ומעבר ליופי ואהבה שמושקעת במנות, יותר מרשימים הם אנשי הצוות האדיבים שפשוט מלאי אהבה למקום. גם המארחת וגם המלצרית ששירתה אותנו היו לבביות, מקצועיות וחייכניות. הסתכלנו סביב כדי לבחון את האוכלוסייה שפוקדת את המקום. שישי בערב והמקום מלא באנשים מחויכים. אין ספק שישנו קשר ישיר לשירות הנדיר הזה כי פשוט כיף להגיע למקום אוהב. הקהל היה מורכב מכל הגילאים ומכל השכבות כשהדבר היחיד שהיה משותף לכולם הייתה הנינוחות וההיכרות עם המקום. נדמה שרבים מוצאים לנכון (ובצדק), לחזור לכאן לא מעט.

שורה תחתונה
אומנם יכולתי לסיים את כתיבתי כאן, אבל למרות מנות הפתיחה המדהימות המשכנו גם לעיקריות. המנה שפנטזנו עליה כל היום ברביצה על האבוב הגיעה לפתחנו מהודרת מתמיד - שרימפס מוקפץ בחמאת שום וצ'ילי על מצע בליני בטטה, ביסק סרטנים ויוגורט (128 ₪). השרימפסים היו עסיסיים וטריים, הנימוחות הייתה נפלאה והמנה הייתה גדולה ומפנקת. במאבק קשה שותפתי למשימה ניצחה והצליחה לסיים את המנה ללא זכר שאי פעם היה שרימפס בצלחת. מעבר למנה הנפלאה הגיעה למחזותינו מנה נפלאה לא פחות - נתחי פילה על מצע פירה אפונה וניוקי אדום ברוטב בורדלז פרמז'ן. נתחי הפילה היו עסיסיים וחושניים ונעשו בדיוק במידה הנכונה, רכים ומענגים וחבל שבשלב הזה כבר לא יכולתי לסיים את המנה.

מתוק בנמל 24
לקינוח קיבלנו קרם ברולה פיסטוק(46 ₪) כשצבעו של הפיסטוק השתלט על הקינוח כולו ובליווי פירות מקורמלים, זביון השמפניה (צמצום שמפניה עם חלמונים וחמאה) וסורבה הליים הי עילאי ומרענן. על טעם וריח אין להתווכח ולכן אימצה שותפתי בחום את מוס המסקרפונה שוקלד לבן והדרים, קרמבל אגוזים, גרנולה ופירות יער (44 ₪), כשצבעי פירות היער נצנצו בתוך כלי הזכוכית השקוף וקולות הנאה מרובים הגיעו מכיוונה.
     
עם טעם מתוק בפה ירדנו לשאוף אוויר מלוח ובריזה נעימה מכיוון הים. תיאטרון רחוב צבעוני וססגוני הגיע למדרחוב ובגג ליד התקיימה הרמת כוסית. חיפה הייתה מלאת חיים ולנו נותר רק ליהנות מהאוויר הצלול ולחשוב במה זכינו שמגיע לנו כל הטוב הזה ?

חשבון בבקשה
2 למברוסקו – 60 ₪
סן פלגרינו גדול – 34 ₪
גבינת עיזים – 49 ₪
קרפצ'ו פילה בקר – 57 ₪
גריסיני רוזמרין ומטבלים – 5 ₪
סביצ'ה מוסר וסלמון – 56 ₪
שרימפס מוקפץ – 128 ₪
פילה בקר –
קרם בורלה פיסטוק – 46
מוס מסקרפונה שוקלד לבן והדרים – 44 ₪
סה"כ - 479 ₪

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הדר אבידן

על דגים ודייגים
נמל הבית
על קו המים
שבת במרקו
 ביאליק על הבוקר
206 סיבות להנאה
מרינדו לכל החיים
אחר צהריים חינני בחנדלה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה