נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

ביום שלישי בשבוע המסכם את חודש נובמבר, ישבתי עם יעל אחותי האהובה במסעדה הממוקמת עשרים מטרים בלבד מביתה. זו הייתה אמורה להיות פגישה שבמהלכה נדון על ההכנות לקראת יום הולדתה הקרב ובא של אחותנו הגדולה, אבל בסופו של דבר היא הפכה להיות פגישה שנסובה סביב אוכל, אהבה, משפחתיות, איטליה, ילדים וקריית טבעון. אני יודע, מבלבל, אבל מה אתם חושבים שעבר עליי כשהגעתי למסעדה האיטלקית הכי טובה שאכלתי בה ולא משנה כמה שפשפתי את העיניים, עדיין הייתי בטבעון?

 

היה היה

קצרה היריעה מלהכיל את סיפורה המלא של טאנטי באצ'י. על קצה המזלג אספר שהיא נפתחה לפני עשור וחצי בבית לחם הגלילית על ידי מולי (שכיהן גם כשף המקום) ושני שותפיו. מיכל הגיעה לטאנטי באצ'י המקורית כדי לעבוד כמלצרית וכעבור ארבעה חודשים בדיוק מהיום בו דרכה במסעדה, עמדו היא ומולי מתחת לחופה, החליפו טבעות, שילבו שמות ומאז הם ידועים בציבור כמולי ומיכל יובל אור. שנה וחצי מאוחר יותר הם הקימו קייטרינג, שבע שנים מאוחר יותר הם פתחו פיצרייה שבמקור נועדה רק למשלוחים ובסופו של דבר, בלחץ הקהל הבלתי פוסק, החליטו לפתוח מחדש את טאנטי באצ'י בקריית טבעון, המקום האחרון שהאמנתי שאוכל בו קנולי משובח כמו זה שאכלתי עם אחותי. קצרה היריעה, כבר אמרתי?

 

ילדים זה שמחה

טאנטי באצ'י מצהירה על עצמה שהיא מסעדה החובבת ילדים וזה אומר שהאושר של מולי ומיכל הוא לארח ילדים בכבוד לא פחות מזה שזוכים לו המבוגרים. בטאנטי באצ'י מחזיקים סכו"ם וצלחות המותאמים לילדים, צעצועים למכביר, צבעים ודפי צביעה וכמובן שהאוכל מגיע במהירות הבזק. כששאלתי את מיכל איך זה הגיוני שלמרות נוכחותם של בני השמונה ומטה עדיין שקט ונעים לאכול במסעדה היא השיבה שהסוד טמון בהתייחסות - הילדים פשוט מרגישים בנוח. הם יכולים לצייר, לשחק, להתהלך בחופשיות מבלי שאף "מבוגר אחראי" יתערב. בנוסף, במקום נערכות סדנאות בישול לילדים שנחשבים כבר לקוחות קבועים במקום.

 

הפילוסופיה של מיכל דוגלת בכך שילדים צריכים להיחשף לאוכל משובח דווקא מגיל צעיר ויפה שעה אחת קודם והם גם מיישמים זאת על בנם נועם, שיודע להבחין בין סוגי הפסטות השונים מאז היה בן שנתיים. מיכל ומולי גם דוגלים בבישול טבעי נטול חומרים משמרים וצבעי מאכל, בכך שילדים צריכים לגדול על טהרת המטבח הביתי המשובח ולהתרחק כמה שאפשר ממזון תעשייתי. הלוואי ואני הייתי גדל על פסטות עבודת יד מקמח איטלקי, על ארטישוקים כבושים מאיטליה ועל מרק עגבניות שטעמו עדיין בפי בזמן כתיבת שורות אלו. בקיצור, פיצה על פיתה או פסטה עם קטשופ הם מאכלים שנשארים מחוץ לתחום בבית משפחת יובל אור. אשריהם.

 

על האווירה

על כל שולחן עץ בטאנטי באצ'י מונח עציץ קטן עם עשב תבלין (בשולחן שלנו הייתה זוטה לבנה) שפשוט מזמין למולל אותו בין האצבעות. אין זוג כיסאות או שולחנות זהים ורצפת הפרקט והמטבח הפתוח, המהווה את לב לבה של מסעדה, משווים למקום אווירה ביתית וחמה. כיף להסתכל על צוות הטבחים שעובד בדממה ועוד יותר כיף לקבל מנה מושקעת שיצאה מידיהם. למי שמעדיף לספוג קצת אוויר קריר ישנם גם שולחנות בחוץ, אבל אנחנו העדפנו להישאר בחום המזמין. המלצרים במקום מחייכים חיוך אמיתי שכבר נדיר למצוא היום בעולם המסעדנות ואולי זה לבד כבר אומר הכל.

 

מה בצלחת

הארוחה נפתחה עם מנה ראשונה של אגס ביין אדום ותבלינים, ארטישוק כבוש וגבינת רוקפור (38 ₪). האגס הסגול העלה טעמים של פלפל אנגלי, רוזמרין, הל ומרווה כשהארטישוק המשובח נאכל בשלמותו עם העלים הרכים וגוש הרוקפור. דוגמא חיה לכך שבטאנטי באצ'י חומרי הגלם המשובחים הם האלף בית של התפריט. במנה השנייה זכינו להיחשף ליכולותיו המופלאות של אמן הבצק (לא בטוח שיש כזה תואר, אבל זה פשוט מה שהוא) מולי יובל אור, שהכין עבורנו פיצה איטלקית דקיקה ומענגת ( 44/72 ₪) עליה הונחו מוצרלה איכותית, שום קצוץ, אורגנו, טימין, שמן זית איכותי וצ'ילי. בשתי מילים – שמחה גדולה.

 

את הרושם הגדול ביותר עשו מנות הרביולי תוצרת בית. רביולי חצילים ופטה ברוטב שמנת ונענע (66 ₪) עבורי ורביולי פורטבלו ברוטב עגבניות טריות, פטריות ושמן כמהין (74 ₪) ליעל. כשאוכלים את המנות הללו מבינים פסטה אמיתית מהי. מולי מרגיש את הבצק, יודע מה הוא רוצה ומה הוא צריך והבצק גומל לו ביד נדיבה, ברכות ובארומה משכרת. ככה זה כשאוהבים. כשנהגתי בפונטו המתפוררת שלי בדרך לחיפה קלטתי פתאום שלראשונה מאז עברה לשם, אני אשכרה מקנא ביעל על כך שהיא גרה בטבעון.

 

חשבון בבקשה

אגס ביין אדום, ארטישוק איטלקי וגבינת רוקפור – 38 ₪

סלט קולורבי, פטה שקדים ורוקט – 26 ₪

פיצה פרסקה – 44 ₪

רביולי פורטבלו – 74 ₪

רביולי פטה וחצילים – 66 ₪

קנולי במילוי מסקרפונה ופירות יבשים – 20 ₪

טארט אגסים – 36 ₪

בירה'לה טריפל (בירת בוטיק מצוינת) – 25 ₪

סה"כ – 329 ₪ שזה הרבה פחות ממחיר של כרטיס טיסה לאיטליה.

 

 

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה