נגישות
נגישות

1. יש דבר יותר כיף מנקניקייה עם בירה?

אמ;לק – אין.

ובפירוט – תציעו לילד נקניקייה, ותראו איזה חיוך יש לו על הפנים. תלכו עם הילדים לאיזו אטרקציה עם נקניקיות, ותמצאו את עצמכם בלי לשים לב מרביצים איזו אחת בלחמנייה, כן את הכי פשוטה שיש, ב-2-3 ביסים ענקיים, פשוט כי זה כיף. אתם רואים בטלוויזיה את האמריקאים לוקחים נקניקייה ובירה בזמן משחק בייסבול, וכל מה שבא לכם זה להיות שם – אבל לא בגלל הבייסבול, כי בייסבול זה משעמם תחת, אלא בשביל לשבת ביציע עם כובע מצחייה ונקניקייה מהבילה.

וזה עוד לפני שדיברנו על מרגז, שעושה שמח על כל שולחן שהוא מוגש, על הצ׳וריסו העסיסי שבלא מעט על-האשים שהייתי היה טעים יותר משאר הבשר אבל לא היה נעים להגיד בקול רם, נקניקיות עגל משובחות ושמנמנות או נקניקיות בשר לבן שאתה קונה ברחוב בברלין ומרגיש בווארי אמיתי. נקניקייה מתאימה בצהריים או בערב, מתאימה בלילה אחרי כמה בירות או תוך כדי, היא מתאימה בארוחת בוקר (בחו״ל), היא מתאימה בפיקניק, היא מתאימה בבר. נקניקייה זה דבר נהדר.

 מתאימה בכל מצב. צילום: ליאור נויפלד

2. אז למה אין נקניקייה בכל מקום?

אמ;לק – אין סיבה רשמית.

אנחנו חיים ונושמים אמריקנה ואימצנו מהתרבות הזאת כמעט הכל – את המוזיקה והבגדים, את השפה ואת המנהגים (דאם, השנה ראיתי יותר ילדים עושים האלווין מאשר פורים) אימצנו את תרבות הצריכה ואת תרבות הצריחה, את ההמבורגר והצ׳יפס, השופוני, הסלבס, המנות הגדולות, ורק דבר אחד לא אימצנו כמו שצריך – את הנקניקיות. אוכל הרחוב הרשמי של אמריקה שנמצא בכל פינה וסוגר בשנייה פינה של רעב, ממש חסר כאן.

רק תחשבו כמה אפשרויות יש לרשתות:

״נקניקיאללה״ – רשת נקניקיות בסגנון ערבי (בשר כבש, עריסה, חומוס)

״כלב חם״ – רשת נקניקיות בסגנון אמריקאי קלאסי בתרגום ישיר לעברית, שעלולה למשוך הרבה תאילנדים מאוכזבים

״נק-נק״ – רשת נקניקיות מיני (מקבלים 3 מיני, אחת עוף, אחת בקר ואחת עגל)

או ״נקניקיאמאס״ – רשת נקניקיות בסגנון יווני (מוגשות עם אוזו, כמובן)

ויש לי עוד מלא רעיונות. אבל עד שמשהו מהחלומות האלה יתגשם, ורגע לפני שמגיע אוקטוברפסט, חג גרמני שכולו בירות ונקניקיות שדווקא אימצנו באהבה, יצאתי לחפש נקניקיה שווה במיוחד.

 איזה שם ניתן לה? צילום: ליאור נויפלד

3. בשביל כבוד, צריך לעבוד?

אמ;לק – כן.

מתוך האתר: אנחנו לא מגבילים את עצמנו לטרנדים או מגבלות אחרות והדבר היחיד שעומד לנגד עינינו הוא איכות וטעם המוצר וזאת הסיבה שאנחנו נקראים ״פרנק - נקניקיה עם כבוד״.

אהבתי. לא כל דבר חייב להיות צמוד לטרנד. יש משהו על זמני בנקניקייה, כמו המבורגר, פיצה או בורקס. נכון שכל אלה נכבשו בשלב כזה או אחר ע״י משטרת הטרנדים, עם כיפות שום, תוספות ענבים או מילויים מוזרים, אבל הנקניקייה עוד לא כבשה את הבסיס, אז לפני שהיא מפליגה למחוזות ה״מצטלם מהמם לאינסטגרם״, חייבים לברר שיש לנו ביד את הדבר הקלאסי.

עוד מהאתר: ״.. את הלחמניות שלנו אנחנו מביאים ממאפיה בצרפת והן אותן הלחמניות שתאכלו בברלין ומינכן... רטבים איכותיים כולל החרדלים של חברתMaille  הצרפתית... נקניקיות שמכילות 93-97 אחוז בשר טרי (או בשר טרי וגבינה)...״ טוב בסדר, השתכנעתי, ארזתי את הילד (מומחה נקניקיות אמיתי) ונסענו לאבן גבירול.

צילום: שאטרסטוק

4. איך היה?

אמ;לק – בול כמו שצריך.

מה בתפריט? קלאסיקות על זמניות:

פרנקפורטר בשר לבן מעושן בסגנון פרנקפורט, מומלץ עם אמנטל

בלאו וורסט בשר לבן בסגנון מינכן עם גבינה כחולה

עגל לואיזיאנה בשר בקר עם צ׳דר אנגלית

מרגז, מבקר וכבש

ויש גם עוף אבל עוף לא נחשב

ויש גם כריכי B.L.T אמריקאים, וקארי וורסט עם קארי, ותפוחי אדמה אפויים בתנור, ובירה מהחבית החל מ-17 ש״ח, ולפחות 4 סוגי חרדל, ומיקום בדיוק באמצע המדינה שאף פעם אין בו רגע דל.

הלכנו על קלאסי כי בשביל זה באנו:

אחת פרנקפורטר אמנטל עם כרוב כבוש ובצל מטוגן בצד (בגלל הילד, הוא אוכל רק בשר. לחמנייה זו התוספת היחידה שהוא מסכים לה), ואחת עגל אמנטל כי למה שלא יהיה אמנטל בהכל בעצם. והכל עמד במילה שלו, או יותר נכון במילים שלהם מהאתר – נקניקייה, כמו שנקניקייה צריכה להיות, עסיסית, טעם מאוד מודגש אבל מאוזן ולא משתלט, תחושה של חומרי גלם איכותיים, לחמנייה נימוחה שיוצרת יחד עם הבשר והתוספות ביס הומוגני, שלם ומושלם. וחוץ מזה, יש אווירת אהבת נקניקיות באוויר – ציורי הקיר שמזכירים מקום בברלין, צוות צעיר ורוקיסטי לחלוטין, ואחד זאב טנא, זמר מחאה ותיק ומהנדס מזון מוערך, שהוא גם שותף בפרנק וגם מפתח הנקניקיות וגם אדם מאוד נחמד, שמרחף מפה לשם לבדוק שהכל במקום.

לסיכום חלק א׳ – לכו לפרנק. זה בול מה שאתם צריכים, פשוט ואיכותי, קלאסי עם טוויסט. נקודת מוצא מעולה, הלוואי והיה פרנק בכל הארץ בכל פינה. גם עושה כבוד, וגם משאיר טעם של עוד.

בחלק ב׳ אני אקפוץ לשוק הכרמל, כן כן, שמעתי שיש שם מקום סופר טרנדי של נקניקיות מומלצות. מבטיח לחזור עם מסקנות J

צילום תמונת שער: ליאור נויפלד

חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
20
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של ליאור נויפלד

Newsletter Icon