נגישות
נגישות

כמה מילים על העדה הדרוזית

העדה הדרוזית היא אחד הדברים הטובים שיש לנו כאן במדינה, מכל בחינה אפשרית; הם שוחרי שלום, משרתים בצבא וכמובן אמונים על אחד המטבחים הכי טעימים בארץ - המטבח הדרוזי המסורתי שמציע שפע של טעמים, ניחוחות, תבלינים, תמיד עדין, תמיד טעים! לאחרונה, הדרוזים השתלבו בהפגנות הפוקדות את המדינה, כשהקמת הטורבינות ברמת הגולן הייתה הטריגר לחידוש ההפגנות לאחר שנים רבות של קיפוח - עיין ערך 'חוק קמיניץ' המחמיר את האכיפה על עבירות בנייה של בני העדה הדרוזית וחוק הלאום. כתמיכה בעדה המופלאה הזו, הגיע הזמן לתת כבוד למסעדות הדרוזיות המעולות שיש כאן, כאלה שמציעות שפע קולינרי אדיר, טעים ומשובח – מנסף, שישברק, מקלובה, כי לא משנה מה תבחרו, הטעמים מדברים בעד עצמם ויטיסו אתכם לתרבות נסתרת של אוממי.  בחרנו את המסעדות הדרוזיות המומלצות בצפון – בגולן, בגליל העליון, בגליל התחתון ומסעדות דרוזיות בגליל המערבי. ולא שכחנו מסעדות דרוזיות באזור הכרמל. כולן שוות, כולן מומלצות ובכולן תמצאו מנות שאסור לכם לפספס!

מסעדות דרוזיות בגולן

אל – יאסמין – אוכל אגדתי עם אירוח ביתי לזלילה מהנה

מסעדות דרוזיות מומלצות בצפון תמיד באות בטוב, במיוחד באמצע טיול בנופים הירוקים ומעוררי התיאבון בצפון הארץ. אם חשקה נפשכם לטעום מהמטבח הדרוזי המסורתי, מסעדת אל – יאסמין הצפונית היא MUST! תמצאו כאן תפריט יומי המשתנה בהתאם לעונות השנה ולחומרי הגלם הזמינים והטריים, עם מיטב המטעמים הדרוזים שרוקחת השפית סוועאד – מרקים, סלטים, ממולאים, תבשילים עם אופציה של 'אכול כפי יכולתך' במחיר קבוע לילד ומבוגר לזלילה מושלמת עם עיצוב מסורתי ואווירה ביתית.

אסור לפספס! לא לוותר על סלט פטוש, עלי גפן ממולאים וסלטי הבית למנות ראשונות, מקלובה נהדרת, קובה אגדי ופריקי הכי טעים שיש!

אל יאסמיןמג'דל שמס
צילום באדיבות המסעדה

JC DINER  - לארוחת שף דרוזית ומיוחדת

למי מכם ומכן שחשקה נפשו באוכל דרוזי מפונפן אך מושלם, מסעדת השף JC DINER היא המקום בשבילכם. תמצאו כאן את כל המנות של המטבח הדרוזי המסורתי עם מגע הקסם של השף שהכניס עדכונים ותבלינים ע"פ טעמו  האישי והביא פרשנות משלו למטבח הדרוזי. מעבר לאווירה חמימה, כל המנות מצוינות והבחירה קשה!

אסור לפספס! בראשונות אל תוותרו על כרוב ממולא , ספיחה - בצק דק מעליו בשר כבש טחון וצנוברים לצד טחינה, ובעיקריות לכו על המסורת! מנסף אישי - אורז מבושל עם שקדים וצנוברים קלויים ומעליו אוסובוקו טלה מוגש לצד יוגורט עזים ומסחאן עוף  - עוף קונפי, בצל מאודה וסומק יושב על לאפה.

JC DINERעין קנייא
צילום באדיבות המסעדה

מסעדות דרוזיות בגליל עליון

נור, מביאה המון 'נור' של 'מחמר עוף' ו'מנסף טלה' מנצחים!

כשמה, כן היא, מסעדת נור מביאה אור לכל מי שאוכל שם בשקיקה את מיטב מאכלי המטבח הדרוזי. המסעדה נוסדה ע"י בסמה, אלמנת צה"ל, שהקימה את המסעדה לזכרו של בנה נור עם המון חמימות ועיצוב שעוטף אתכם באהבה המשלב בין עץ ללבנים שמעניק תחושה מיידית של בית. יש כאן תבשילים, בשרים, ממולאים, סלטים וכל מה שטעים וגם מנות מיוחדות לילדים של שניצלים, קבבונים ועוד.

אסור לפספס! ערייס, פטוש וסלט טבולה לפתיחה, פטאייר גבינות וזעתר שהוא מושלם, ושיא השיאים מגיע בדמותו של 'מחמר עוף' – קדירה לוהטת של פרגיות, מבושלת בבישול ארוך עם בצל קצוץ ופלפלים שנמסו בבישול, לצד מנסף טלה – תבשיל של טלה קצוץ, צנוברים, שקדים, כרובית, גזר ואפונה על אורז מנצח! ולקינוח מעמולים של בסמה שהם תענוג בפני עצמו.

'פנינת ההר' - פנינה קולינרית ששווה כל ביס

מסעדה דרוזית מצוינת וייחודית שנפתחה לפני למעלה מ-25 שנה ע" הלה ונאזם בדר, שני גמלאי צה"ל שהשתחררו מהשירות והחליטו להגשים חלום ולעשות טוב קולינארי לאנשים.

המסעדה משרה אווירה ביתית, בדיוק כמו האוכל שמוגש כאן עם מיטב מטעמי העדה הדרוזית – סלטים מצוינים, ממולאים, תבשילים ובשרים עסיסיים.

אסור לפספס! גבינה ערבית מטוגנת שהיא חלום בפה, ממולאים  כמו קובה בורגול ממולא בגרגירי חומוס שבושלו ביוגורט ושיא השיאים היא מנת השישברק עם לבן מהטעימים שיש בארץ.

מסעדות דרוזיות בגליל תחתון וגליל מערבי

אם אלכרם – בגלל המאפים החלומיים והקינוחים שעושים אהבה

במעלה הכפר יאנוח היפיפה תמצאו את מסעדת 'אם אלכרם' המופלאה בניצוחה של ז'נט קארוט שמכינה את מיטב המאכלים הדרוזים האותנטיים. כל המנות בתפריט מצוינות וממש קשה לבחור מתוכן – תבשילים כמו תבשיל עדשים ובורגול, מנסף ושפע מאפים שהם חובה.לחמה – בעג'ין מבצק, צנוברים, בשר ופטרוזיליה, מנקושי ו'פאטאשמיה' – מאפה סורי עם רוטב אדום ובשר עוף מפורק, ולקינוח סולת עם אגוזים וקינמון, מקרוט - מעמול תמרים ואגוזים.

המטבח של ג'נט לאירוח דרוזי משפחתי עם טעמים שלא תשכחו לעולם

'המטבח של ג'נט' היא מסעדה דרוזית שכולה אירוח ביתי בביתה של ג'נט שנולדה במג'דל שמס המסורתית. ג'נט מארחת בבית קבוצות של בין 4-30 אנשים במחיר קבוע לארוחה דרוזית מהסרטים – חוויה בלתי נשכחת לכל בני המשפחה והחברים עם שפע של מנות מיוחדות, טריות ומופלאות שמוגשות למרכז השולחן.

אסור לפספס! הסינייה הנהדרת, את כל הממולאים  - עלי גפן, קובה עם בשר ושיא השיאים המקלובה המושלמת והמוסקה, שתי מנות שיגרמו לכם ללקק את הצלחת ולהזמין עוד.

מסעדות דרוזיות בכרמל והסביבה

המטבח של אמירה בגלל הקבב בטחינה, האווירה הביתית והניחוחות...

'המטבח של אמירה' היא מסעדה דרוזית אותנטית שנמצאת ממש בתוך ביתה החמים והנעים של אמירה ביראני שמגישה אוכל מעולה, מנחם שעושה טוב בנשמה. מנסף, קובה, חציל ממולא בבשר ושפע תבשילים טריים, טעימים עם סלטי הבית שיוגשו לשרינג למרכז השולחן.

אסור לפספס! עלי גפן ממולאים ואת החציל הממולא בבשר, מוסקה מצוינת ואת שיא השיאים קבב על טחינה ועל כרובית, מנה שלא תפסיקו לאכול ולא תרצו לחלוק, לקינוח לא לוותר על הבקלאוות המעולות והמתוקות שנעשות כאן בעבודת יד.

מסעדת ריף בשביל המנסף, המחמאר והעופות שבטבון – תענוגות של מנות!

מסעדה דרוזית נוספת שאתם ממש חייבים להכיר היא 'מסעדת ריף' בעוספייה, מסעדה ביתית שהקימה לינא אבו אל זאלף שמנגישה לסועדים את מיטב המנות של המטבח הדרוזי המסורתי עם נגיעות משלה. 'ריף' הפכה במשך השנים למקום עלייה לרגל בגלל האווירה הביתית והשפע הקולינרי שיש במקום – מנסף, ממולאים, מאפים מיוחדים כמו חציל עטוף בפוקאצ'ה, אורז עם ציר כבש ועוד הפתעות רבות וטעימות.

אסור לפספס! 

מנסף - תבשיל אורז וירקות, מחמאר, עופות שלמים בטאבון על לאפה דרוזית, שישברק ועוד. בנוסף, תוכלו למצוא מנות ייחודיות כמו חציל שלם עטוף בפוקאצ'ה חמה מהטבון בציפוי טחינה קרה ומטבלים ביתיים וקובה מטוגנת, אורז שמבושל עם ציר כבש ושקדים, צנוברים ועוד מנות מיוחדות שלא תמצאו בכל מקום.

חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

צילום תמונת שער: מסעדת נור

מחפשים עוד מסעדות דרוזיות?

גלשו לעמוד המסעדות הדרוזיות והמשיכו ליהנות

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
21
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon