נגישות
נגישות

גמר משחקי השף: הרגעים הגדולים, הטלטלות ותום לוי

משחקי השף עונה 6 הגיעה לסיומה - קבלו את הרגעים הקשים והמרגשים, הצחוקים של צארום, החוסרום של השופטים, הוורסטיליות של המתמודדים ותום לוי עם הקנלים המרקדים.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 08/02/2023, 10:32 תאריך עדכון: 08/02/2023, 10:34
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עונה 6 של משחקי השף הסתיימה עם נצחונו של תום לוי המוכשר שקיבל בתמורה גשם אדיר של קונפטי שלא היו מבאסים גם את ברברה – הסופה, לא המתחרה - וחיזוקיות מכלל המתחרים האוהבים. שלושת המתמודדים ברברה צליל אבי, גיא רוזמרין ותום לוי נתנו את הפייט של החיים כשאת התהילה והפרסים קטף תום, מתמודד חזק שהביא מנות שהשופטים והשפים השופטים אהבו. מירי בוהדנה כיכבה בשמלה כחולה שרבה עם הכתפיות ונראתה כמו אחת שברחה מהמקלחת דקה לפני שנגמרו המים החמים ורצה לאולפן בשיער רטוב שטרם נחפף ונתקע עם קונדישנר שהפך לג'ל מהניינטיז  (ואיפה אתה יא בבו קובו, כשצריך גבר שיעשה לה פן?) אין מה לומר, הניצחון האמיתי היה שייך דווקא לאמא של תום שניצלה את דקת התהילה של תום ונתנה לגרניט בוסה עסיסית בלחי. 'הבוחשת בקדירה' בטוחה, שאי שם, הרחק מאור הזרקורים, האמא גם התחננה לסלפי משותף עם הגרניט.

אז מה היה לנו בעצם בגמר? מי היה הכי מתוק לעוזריו? מי הסייענים הכי לא מועילים שהיו כאן ומי עשה קאמבק דווקא עכשיו באירוע הגמר? זאת ועוד בפרק סיום העונה של הבוחשת שיוצאת לסופ"ש באילת עם חוסרום גדול בלב וקנל בנשמה.

עשה קאמבק, גרניט. צילום מסך: משחקי השף, רשת 13

משימת הגמר של 'זיגו' 'פרסייס' ו'עולה לי' שלא עלה לה בכלל וירד לנו

במשימת הגמר שלושת הפיינליסטים התבקשו להקים מסעדה וירטואלית, כזו שהיו רוצים להקים, ולבנות תפריט של 3 מנות – ראשונה, עיקרית וקינוח ברוח המסעדה. כמובן שהיתה יענו התקלה, כשהם היו צריכים גם להכין מנה טבעונית לאחת הטועמות שהשתכרה מסויה בלילה שלפני וקמה עם האנג-אובר של שיבולים בפה.

גיא רוזמרין הרומנטיקן הקים את זיגו על שם סבא שלו כמסעדה שמשלבת בין דגים לשפע של ירקות ופירות, אבל כולנו יודעים שזה קונספט שמיועד כולו לבת זוגתו הטבעונית. היא הרי זו שרוצה אוכל טבעוני והוא הרי זה שלא רוצה לישון בלילה במלונה. רוזמרין לוקח לו לכוח עזר את אהובי הבוחשת, הלא הם אסף אטיאס (חצי), חי צארום המלך ומשה סיבוני הבונבון. ברברה צליל אביב רוצה את ALALI כמקום שהוא הרבה מעבר למסעדה, שילוב של אירוח והסעדה, וחיפשה שם שמביע התרוממות רוח אך בסופו של יום הביא מפח רוח. האוכל של ברברה לא עלה יפה ועלה לה בהדחה מהניצחון. תום לוי הביא את 'פרסייס' עם רצון למסעדה מדויקת שמקפידה על כל פרט ופרט עם נגיעות מצרפת והוא אכן הביא שפעת חלמונים, קציפות ומנות מישלניות נקיות ומוקפדות.

גיא רוזמרין, רומנטיקן. צילום מסך: משחקי השף, רשת 13

על שלושה פיינליסטים דיברה הבוחשת

רגע לפני ניתוח המשימה, קחו נשימה, שימו שרקוטרי באוזניים ובואו נצלול קצת למעמקי שלושת הפיינליסטים. הבוחשת מודה שהיא אוהבת את שלושתם, כל אחד מסיבותיו הוא והיא; ברברה בגלל שהיא אמיתית, ישרה, מגניבה ,מקועקעת, גותית, עושה אוכל יצירתי עם יד משלה ולא דופקת חשבון לאיש! היא הגיעה אלינו היישר מברלין עם אווירה של חו"ל וניחוחות של כריזמה נשית הולמת ובועטת, נמצאת במטבחים המקצועיים רק 4 שנים וכבר מביאה המצאות משלה. אין ספק שברברה תקים מסעדה משוגעת כזו עם מנות שיוגשו רק בה וטעמים שיגרמו לסועדים לרצות ולתת מרפקית ליושבי השולחן עם שבבי סלק שעפים ללבן של החולצה. גיא רוזמרין שכאילו התאים את שמו למקצוע הוא איש צנוע ומוכשר, שכבר זכה בכמה הצטיינויות, ניצל בזכות סכין הזהב וחזר לתחרות ביג טיים. אישית הבוחשת מעריכה את גיא על הרומנטיקה והרגישות שבו ובמנותיו, על האוכל שתמיד נראה טעים ולא פלצני או מתיימר ועל זה שהוא תמיד עוזר לכולם ובכל מצב, גם על חשבון עצמו. תום לוי הוא אחד המתמודדים המרגשים והמוכשרים ביותר, שנאבק כל חייו כדי להגשים את החלום שלו להיות שף. מנער שסבל מעודף משקל והיה טראבל מייקר, אבא שלא תמך בהיותו שף, תום למד מה זה אומר להילחם על שלך ולהאמין בעצמך. הוא תמיד מחדש, תמיד עוזר, תמיד אותנטי למי שהוא וזה הרי מה שחשוב ועובדה, הוא זה שניצח!

ברברה, אמיתית ויצירתית. צילום מסך: משחקי השף, רשת 13

בדרך למנה הראשונה עוצרים באינדוקציה

אין ספק שאינדוקציה היא האינדיקציה של הבוחשת לכך שעולם הבישול מלא במופלטות של חוסר הבנה מצידנו, האנשים הפשוטים מהרחוב. כבר במנה הראשונה ברברה הסתבכה כשהאינדוקציה לא דלקה והחוסרום השתלט עליה. ברברה הביאה לנו לפריים טיים את עולמו של החוסרום, שמזכיר לבוחשת איזה דייט עם גבר שכולו היה חוסרום אחד גדול ונותר עם עצמו עד לעצם היום הזה, כשהוא לא מצטמצם לרוטב של עצמו. הבעיה שלא מרגישים את החוסרום במנה של ברברה, שנכנסת לסטרס שמשתלב עם סיטואציית האינדוקציה והיא מנסה לתפור את זה עם מלח. בגזרת המטבח של תום, המסה של הקרקר לא הייתה מספיק טובה כי היה יחס שומן גבוה. בשעה שיחס השומן והחוסרום משתקים את המתמודדים, גיא דווקא פורח כשהוא עובד על מרק שזיפים וחצי עושה קולפניות – הבוחשת תוהה האם קולפניות זה שם קוד לחבורה של פוליטיקאיות גרומות שמתות לרדת על בגט באמצע המליאה. בסופה של מנה השופטים לא עפים על המנה של גיא, מנת הטרטר פרידה וקרמבל פיצוחים עם פירה של תום מקבלת מחמאות מהשופטים שלא מרוצים מהקרוקט והמנה של ברברה יפה אך החוסרום דפק אותה כדרכו של חוסרום. ומסר קטן מהבוחשת – אם תראו חוסרום שחולף על פניכן באפליקציה, דפדפו אותו וחפשו את הצארום שבחבורה.

השפים ממתינים במתח. צילום מסך: משחקי השף, רשת 13

מנה שניה עם פרידה החתיכה והמון 'אחי' על המרקע 

אין ספק שחבורת הסייענים של גיא עשתה לנו את הפריים טיים שמייח ומבדח יותר. החבורה שלו הייתה מלאה באנרגיה טובה. כולם עזרו, כולם קלעו בול, אפילו כשחצי פישל עם סיר הארטישוק הוא מייד העמיד תחתיו חדש מבלי להלחיץ את גיא ותקתק הלאה. כמובן ששיא השיאים היה חי צארום שהרים את המורל, כמו תמיד, עם המון 'אחי' באוויר כי כולם אחים שלו והוא אפילו הציק לאביב וביקש ממנו בוסה והכין את הלחוח של החיים שהפך את המנה העיקרית של רוזמרין ללהיט. החבורה של תום הייתה חורקת יותר. זוהר התבלבלה עם השקדים, איה ג'ומעה הייתה שקטה כמו ארטישוק בשוק, וליאור שבא עבדה כל הפרק על הגלידה כמו מפעל ישן של ויטמן שמחפש את הנוסחה הנכונה לשטראוס. חבר העוזרים הכי מבאס היה זה של ברברה. למרות שהיו לה תותחים כבדים כמו אביב איכהולץ וכפיר ינין זה פשוט לא הצליח. אביב עשה כמה טעויות כמו שקדים שהפכו לגומי ונראו כמו ספוג מקלחת של קשיש בן 80 שלא החליפו לפחות עשור, כפיר התחזר על המנות של קבוצות אחרות והייתה עוד אחת, קרן אופק לוזון שהלכה לאיבוד באופק עם חד קרן. המנה של ברברה אכזבה את השופטים שלא אהבו את הרוטב השבור, המנה של תום העיפה את השופטים בשל היותה קלאסית ומנחמת ורוזמרין כבש אותם בשילוב הטעמים שלו ובהגשה.


קנל קורס, טוויל מתייבש וקראמבל פרש 

מעשה בשלושה גברים מכוערים וצילייגרים בשם קנל, טוויל וקראמבל שיצאו לכבוש את העולם ולזכות במיטב גברות הממלכה. אך מאחר וקרסו לתך עצמם, נותרו לבדם, אי שם במחוזות הרווקות, כשהנחמה היחידה שלהם היו שלושת הגרציות המטרידות גלידת צנוברים, גבינה בסקית וחמאה חומה. בקיצור, הבנתם. הבוחשת לא התחברה לשלושת הקינוחים שנראו כאילו נלקחו מסרט אימה של 'מרזי מורית' או מספר הביכורים של 'שומרי משקל"; תום עשה פודינג אורז עם קנל גלידה, רוזמרין עשה גלידת צנוברים עם ארטישוק ושמן זית (מעניין מתי יעשו גלידת שווארמה עם חומוס?) וברברה, ברגע של טירוף, לקחה עוגת גבינה שנראתה אש וטחנה אותה בבלנדר כמו סצנה מהסרט 'פארגו'. אקט לא ברור לגמרי, כאילו השתלטה על ברברה סופת ברברה וכמו הוריקן מרושע הביאה אותו למחוזות אבדון לקינוח שכולו עיסה חביסה של עוגת גבינה. השופטים עפים על הקינוח של תום, הקינוח של הרוזמרין כבד להם במקצת, ועוגת הגבינה של ברברה מרגישה כמו גרבר של מחלבות הבשן.

ברברה למה טחנת את העוגה??? צילום מסך: משחקי השף, רשת 13

תחייתו של גרניט שקיבל ברנואז' של אנרגיה לנשמה

כל הגמר הזה שווה ולו רק בגלל תחייתו של גרניט שממש כמו דיווה אמיתית שמר את הכל לסוף. השאלה היא למה לחכות כמה חודשים טובים כדי להוציא את הגרניט שבך? אותו גרניט רודף ניצחונות שדקה לפני שידור הגמר אומר לאולפן 13 שהגמר שייך לנבחרת שלו, דהיינו לתום לוי, כי ככה מראה הסטטיסטיקה. בוקר טוב לך גרניט ואיפה התחבאת עד היום?? כן... כן... רגע לפני הגמר גרניט התעורר לחיים כמו תלמידה שקיבלה חצאית טוטו חדשה להופעת הבכורה של אגם הברבורים במתנ"ס השכונתי. ובל נשכח את עלילות הפרק שלפני הגמר בו המתמודדים התחרו מול השפים וגרניט צרח 'יש' שהרעיד את תקרות האולפן כשנודע לו שהשפים נצחו את המתמודדים בכל הקטגוריות. איזה כייף לקבל אותו בחזרה וכמה חבל שזה קצת מדי ומאוחר מדי.

אל תהיה במתח, עוד שנייה תזכה. צילום מסך: משחקי השף, רשת 13

שורה תחתונה לסיכום גמר העונה

תום לוי קורץ מחומר של טבחים עם השילוב המנצח הזה של כישרון, וורסטיליות, דמיון ואנושיות, ולכן הגיע לו לזכות בגמר הגדול של משחקי השף עונה 6! לאורך כל העונה הוא היה צנוע, עוזר, נלחם ובעיקר תקתק מנות שתמיד נראו מפתות וטעימות, והוכיח שאפשר להיות טבח נפלא גם עם כובע קסקט מיותר. ברברה ורוזמרין נתנו לו פייט יפה והבוחשת יודעת שאין מה לדאוג להם, הם עוד יצליחו ולמעשה כבר מצליחים כל אחד בדרכו. ברברה תוסיף עוד קעקועים ורוזמרין יטפח גינת תבלינים עם זוגתו שתרדה בו לעד עם המון עולש ורומנטיקה עמוסת כוסמת.

ובגזרת השופטים, הבוחשת בקדירה מקווה שההפקה הסיקה מסקנות לגבי מספרם ותחזיר עטרה ליושנה ולא בגלל שהם לא בסדר, בגלל שאנחנו רוצים יותר זמן מסך של גרניט! פחות משימות אישיות, פחות פרקים של אודישנים משעממים ומיותרים, פחות שופטים, יותר קרבות מטבח, יותר מושיק רוט שמנמנם כל העונה בתוך הבלינצ'ס של עצמו, יותר שטרית שיזעק 'יא וולי' ובקיצור… יותר ויותר תבלינים, טעמים, ברקים ורעמים...הבוחשת רוצה את העונה הבאה מלאה בתסיסה, עקצוץ ואומאמי!


תמונת שער - צילום מסך: משחקי השף, רשת 13

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!