נגישות
נגישות

50 המסעדות הטובות במזרח התיכון - 6 ישראליות ברשימה

חלק מהמסעדות התדרדרו בדירוג, ובכל זאת - שש מסעדות נכנסו לרשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון, בהן ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל ו- A של יובל בן נריה, שנכנסה לראשונה לדירוג

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
נירה ברלין
נירה ברלין
תאריך פרסום: 31/01/2023, 10:53 תאריך עדכון: 31/01/2023, 12:58
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מותג המים סן פלגרינו, פרסם אמש באבו דאבי את רשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון. גם השנה הצליחו שש מסעדות ישראליות להתברג לרשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון וצפון אפריקה, אחרי שבשנה שעברה נכנסו לראשונה שש מסעדות ישראליות לרשימה המכובדת.

המסעדות הטובות בישראל עפ"י סן פלגרינו

השנה זוהי מסעדת ג'ורג' וג'ון של השף הנפלא תומר טל, שתפסה את המקום השישי הגבוה ברשימה, והפכה בזאת למסעדה המוגדרת כטובה ביותר בישראל. המסעדה המצוינת לכל הדעות ממוקמת במלון דריסקו שבמושבה האמריקאית בתל אביב ומציעה תפריט ישראלי עדכני ועכשווי.

בשנה שעברה הייתה זו OCD של שף רז רהב, שהעפילה למקום השלישי המכובד מאוד ודורגה כמסעדה הטובה בישראל. השנה ירדה המסעדה של רהב 11 שלבים בדירוג, אבל קיבלה כוכב ירוק וחשוב מאוד, בזכות השמירה על הקיימות ואפס בזבוז, מהנושאים ששף רהב מקפיד עליהם ואף מדבר עליהם הרבה ב"משחקי השף".

הרשימה נוהגת לציין גם מסעדות מבטיחות שכדאי לעקוב אחריהן (The One to Watch), ולקטגוריה הזאת נכנסה השנה מסעדת Opa התל אביבית של השפית שיראל ברגר, שמשלבת מטבח ייחודי ועונתי המדגיש בעשייתו את היופי והשפע הקיים בממלכת הצמחים. Opa מגישה מטבח עילי שכולו על טהרת הצומח, ואם טרם עשיתם זאת - זה הזמן לסמן כוכב ליד השם שלה ולהכניס אותה לרשימת הזהב שלכם.

טבח מסדר ירקות בצלחת לבנה מסעדות שכדאי לעקוב אחריהן. צילום: שאטרסטוק

מסעדת a המינימליסטית והמשובחת של שף יובל בן נריה, הצליחה להתברג לראשונה לדירוג היוקרתי במקום ה-24, מה שכנראה יהפוך את הניסיון להזמין שם שולחן לקשה עוד יותר.

דווקא המסעדה הכשרה היחידה שהתמקמה ברשימה בשנה שעברה, מסעדת פסקדו מאשדוד של השף יחי זינו, לא דורגה השנה. חבל.

מסעדת אנימאר של השף הלל תווקולי דווקא כן הצליחה להישאר בדירוג, אבל ירדה מהמקום ה-17, בו זכתה בשנה שעברה, למקום ה-32.

מסעדת מלגו ומלבר הפופולרית משדרות רוטשילד בתל אביב, בהובלת השף מוטי טיטמן, שמרה על המקום ה-40, שבו הוצבה גם בשנה שעברה. כבוד.

מסעדת הבסטה של השף אילון עמיר משוק הכרמל אמנם נשארה ברשימה המכובדת אבל הגיעה הפעם למקום ה-48, אחרי שבשנה שעברה הגיעה למקום ה-14.

מנת גורמה שמוגשת על כלי הגשה בצבע שחור מטבחים ישראלים מבטיחים. צילום: שאטרסטוק

50 המסעדות הטובות במזרח התיכון – כיצד מתבצע הדירוג

הרשימה, שיסד לפני למעלה מ-20 שנה מגזין אוכל בריטי, עברה מאז לידיו של מותג המים סן פלגרינו, שהפך את  התחרות לכלי שיווקי-תיירותי משמעותי. מתברר שפודי'ז מרחבי העולם מחליטים איפה לנפוש על פי הדירוג הזה וממשלות היו מוכנות לשלם הרבה כדי להיכלל ברשימות – אבל רשימת המסעדות הטובות בעולם של סן פלגרינו היא לחלוטין בלתי תלויה.

את הדירוג המסעדות ברחבי העולם עושים למעלה מאלף מומחי קולינריה המתמקדים ביעדי אוכל ומשתדלים לשלב מקומות מבוססים לצד מקומות חדשים, וכאלה המוכרים רק למקומיים. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, שהוכנס לתחרות הבינלאומית לראשונה בשנה שעברה, עושים את העבודה כ-250 שופטים אנונימיים, בהם גם ישראלים.

 מסעדות מצויינות באופן עקבי. צילום: שאטרסטוק

לטובת הגרגרנים המקומיים, שמתכוונים להגיע לדובאי בשנה הקרובה, נציין רק שלמקום הראשון בדירוג השנה הגיעו האחים אורפאלי ממסעדת אורפאלי מדובאי, המגישה תפריט המבוסס על המטבח הסורי. במקום השני זכתה טרסינד סטודיו, מסעדה הודית בהובלת שף הימנשו סאיני, שאף היא נמצאת בדובאי. ואת המקום השלישי קטפה מסעדת ביי טאלה בושמי מבחריין, המוגדרת כמסעדת פיוז'ן.

דירוג המסעדות היוקרתי הכריז כבר בדצמבר על סאלאם דקאק, שפית ירדנית ממוצא פלסטיני, כשפית הטובה ביותר במזרח התיכון לשנת 2023. דקאק היא השפית והבעלים של מסעדת Bait Maryam (בית מרים) בדובאי. במסעדה שלה מגישה דקאק מנות אותנטיות על פי מתכונים משפחתיים שעברו מדור לדור.

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

מסעדות מומלצות בצפון  - הרשימה העדכנית >>

סיורים קולינריים בבני ברק - הטרנד הכי מדובר >>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ