נגישות
נגישות

משחקי השף  - קרבות של פטריות ושניצלים אמוציונליים

על הפרס הכי גדול שהיה כאן, ה'יהלומה' הכי מושחזת, הרגע הכי מרגש, הארטיקים הכי מבאסים וחוסר הביטחון הכי מעצבן - כל המזטים הנ"ל יוגשו בסרוויס סוער ובלתי מתפשר.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 13/12/2022, 11:37 תאריך עדכון: 03/01/2023, 10:04
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ושוב "הבוחשת בקדירה" יוצאת במסע השבועי כדי לאתר את הרגעים הכי נחשקים/מרגשים/מעצבנים/טעימים ומסעירים שיש בעונה הנוכחית של משחקי השף, אחרי פרקים שלמים של ייבוש; פרקים של סרטי דוקו שמציגים לנו את המשתתפים בעלי עבר בעייתי, הווה משעמם ועתיד עמוס 'מלחמה ושלום', שגורמים לנו לרצות לאכול סברס בתקווה שניפול על הקוץ הנכון שייתקע בגרון. וכמובן, גם אינספור משימות אישיות!

מה נסגר עם ההפקה? כזכור, לבוחשת שטרם אובחנה כדמנטית יש פרק של קרבות מטבח בין אדום/שחור/אפור ובפרק הבא שתי הקבוצות שכשלו נלחמות זו בזו במשימה אישית. והנה, בעונה הזו, על כל פרק קרבות מפילים עלינו שני פרקים של משימות אישיות והשאלה היא למה? הרי כל הכייף זה לראות את הקרבות, את גרניטוש בועט, שטרית מודאג ומושיק מייבב. במקום זה אנחנו נאלצים לדחות סיפוקים, כמו ילד שלא מקבל בזוקה, ולראות את המתמודדים נאבקים כדי לרתק ולספק רגעי שיא. 

מה בתפריט השבועי ולאן נעלם רגזני

התפריט שלנו להיום יתחיל במשימת הפטריות שהייתה קרה כמו סרוויס באנטרקטיקה מול מיליון פינגווינים שעושים 'אוינק', ופדיקוריסטית שבורחת מהקליניקה בגלל מרד של פטריות משתוללות. משימת סלטים ודגים -  משחקי השף עשו מחווה למסעדות הדגים ובקשו לקבל סלטים מגוונים ומיוחדים או בשמם הפלצני טאפאסים, ומשימת שניצלים שהעניקה תחושה של הורים שמבשלים בטיול צופים ועושים ניסיונות קולינריים על חשבון הצופה והטועם. באופן כללי, בשלושת פרקי השבוע הייתה תחושה קשה של העדר שופטים והעדר גרניט, כאילו הקלסר של רז בלע אותו והכניס אותו לתוך תיקיית החזרי מס של 2021. איפה הרגזני שלנו שמעיר הערות רעות ומתעצבן כל שנייה? הייתכן שמרוב בחורות מתחלפות, נהג פרטי ומסעדות מצליחות - הוא כל כך מדושן עונג עד כי שכח ציניות מהי? כי כרגע, במקום רגזני אנחנו מקבלים מקסימום דרדסית מזוקנת. 

צוות השופטים בתכנית משחקי השף 2022 אתם הולכים לאכול הרבה שניצלים היום. צילום מסך: רשת 13

היהלומ(ה) שבכתר

ה'שוס' של השבוע, גולת הכותרת של הפרקים הייתה ההבלחה של יהלומה לוי, השפית של רשת קפה לנדוור - איזו אישיות, איזו כריזמה, נדמה כי היא ממש הנגזרת הנשית של גרניט - שבאה לתת בראש עם פטיש שניצלים,  9 קילו. זאת, כדי שהמשתתפים ימציאו מחדש את השניצל האולטימטיבי שיהפוך את קפה לנדוור לביסטרו (ב...ט...ח ביסטרו). יהלומה באה לעודד את המתחרים ובתוך זמן מסך של 5 דק' היא הצליחה לבאס את כולם שזו הצלחה פנומנלית אפילו במושגים של גרניטוש! חצי (אסף אטיאס) הכין שניצל עם סלט ביצים ואחרי מפגש עם יהלומה הוא הכניס דוריטוס למשוואה. שטרית היה מבסוט מהשניצל, חי צארום המתוקי לא בא בטוב ליהלומה, שאמרה לו שהשניצל שלו פשוט מדי וגם השופטים חשבו שזה לא 'גרויסע מציאה'. אפילו ברברה צליל אבי המקועקעת הגותית והקשוחה כמעט ואבדה קעקוע לאחר שיהלומה הפחידה אותה שעמבה ומטבוחה הם טעמים מתנגשים. ברברבה התאוששה ועשתה מנה שהעיפה את השופטים והרחיקה את היהלומים. 

השפית יהלומה לוי במשחקי השף 2022 היהלומה שבכתר. צילום מסך: רשת 13

משימת הפטריות – ארטיק תות לרות, ארטיק בננה לאילנה וארטיק פטריות להזויות

כנראה שיוסי שטרית ותומר אגאי הרגישו קצת היבריס בוורידים לאחר הזכייה שלהם בקרב הסכינים הראשון שנראה כאילו היה לפני שנה – כזכור ייבשו אותנו היטב ע"י פרקי מתמודדים ומשימות אישיות אינסופיות. אחרת, איך אפשר להסביר את העובדה שהם התבקשו לעשות אחלה מנות של פטריות ובחרו להפוך אותן לארטיקים? באיזה עולם ילד ילך למכולת של יוסי ויבקש מאמא 'ארטיק פטריות' במקום קראנץ' פיסטוק? רמז: באף עולם, אולי חוץ מתל אביבים פרוגרסיביים שיעשו הכל כדי לקנות קצת בורגול לנשמה. כצפוי, יוסי ותומר הפסידו, גרניט ורזי ניצחו פשוט כי האוכל שלהם הפעם היה נראה טעים יותר ובעיקר אכיל! אהבנו גם לראות איך גרניט הופך לדרדסאבא כשהוא מסדר סלים כמו כיפה אדומה ומצהיר שהוא בתיה עוזיאל שהכין מראש את כל התפאורה הזו, מי אתה ומה עשית לגרניט? אולי הזאב אכל אותו? 

הנבחרת האפורה והאדומה נשלחו להתמודד במשימה האישית ותמר כהן צדק עשתה שיחת מוטיבציה מרגשת לרות פון שטראוס והודתה שהיא, תמר, מרגישה אאוטסיידרית ליד כל השופטים. הבוחשת אומרת לתמר שאפו על האומץ לומר זאת ולהמשיך ולהישאר נאמנה לעצמך. לפון שטראוס שיחת העידוד הגיע בדקה ה-99 ובסופו של דבר היא הודחה במשימה האישית ביחד עם סלטיה המפוהקים. 

 חוסר ביטחון. צילום מסך: רשת 13

משימת הדחה אישית – על שלושה סלטים דיברה התורה

במשימות האישיות היה על כל מתמודד להכין שלושה סלטים מצוינים ומיוחדים כיאה למנות פתיחה של מסעדת דגים, ובהמשך היה עליהם להכין מנת דג עיקרית.  אז מה הסלטים לימדו אותנו?  שפרח קישוא = אהבה – למי מכם שבכלל יודע שלקישוא יש פרחים אז מסתבר שהם עושים אהבה....כפיר ינין הכין שלושה סלטים של מוצרלה וירקות, חסה ופרמז'ן, פרח קישוא בטמפורה, השפים עפו על הסלטים בגלל שהם מזכירים מסעדת דגים מאיטליה. גרניט לימד את כולנו שפרח קישוא זו הדרך הטובה ביותר לליבה של אישה ומודה שהוא ניסה, זה עבד לו והוא דחף פרחים לקישואים. הבוחשת דמיינה את רווקות ארצנו עומדות בתור על מפתן ביתו של גרניט ומקבלות קישוא עם פרח. סך הכל הגיוני...

תובנה נוספת שהכתה בי היא שכל מטבח חייב צארום ברקע – חי צארום עושה טוב. נקודה. הוא מחייך, משדר אופטימיות וסטלן ברמות הכי נעימות שיש ל'פריים טיים' להציע.  הוא מכין סלט בורגול, סלט קישואים, סלט שומר  ועושה פתיחת שולחן 'רעננה' כדברי גרניט. מנות רבות קיבלו את המחמאה המוזרה הזו של 'רואים שיש לו יד טובה', סופרלטיב שלא היה בא טוב לטרומפלדור. עדן פרויימוביץ' יצרה שילוב טעמים מעניין יחד עם עצמות שנתקעו לרזי בגרון,  קרן אופק לוזון עשתה קישואים עם זוקיני בתיבול שתומר לא אהב אך ניצלה ע"י מנת היוגורט החם שלה שמושיק גמע באושר רב ואביב איכהולץ רקח מנה מלוחה מדי ובעט בדלפק מתך עצבים על עולם המלח, תוך התעלמות מוחלטת מהמלחייה שחיכתה לו בפינה עם מבט של 'חכה… חכה'.

מנת שניצל שהוצגה במסגרת התכנית משחקי השף 2022 שניצל. צילום מסך: רשת 13

הבוכים, העצלנים והמתוסבכים

השבוע הזה גם הביא לנו כמה דרמות לא קטנות עם משתתפים שהחליטו לצאת מהקופסא ולעשות שואו ביז... בקטגוריית האומללים הייתה, כמו תמיד, זהר ששון ששוב אומרת שהיא לא יודעת מה קורה, הכל בלאגן,היא לא יודעת איך מתחילים, לא יודעת מה הכיוון, אבל איכשהו תמיד מצליחה למרות כל הבכי והטענות לצאת מזה נקי. היא שמה איולי בשניצל וניצלה בזכות הבמיה והברוקולי השרופים שבצלחת, לא יודעת מי שומר עליה שם, אבל היא מצליחה להינצל בכל פעם מחדש ומתפרקת מול גרניט שעושה לה שיחת מפקד פקוד. הוא מנסה להבין, כמו כולנו, למה היא מבלגנת את הפורמט, היא מספרת כמה שהיא חושבת שהיא תמיד גרועה ומאבדת את זה כשהיא עובדת לבד בלי צוות והשופטים עושים לה תרפיה איך להתמודד עם עצמה ולסמוך על מי שהיא. גרניט חוזר מעט לעצמו ואומר לה בטון של אלוף פיקוד הצפון שהיא חייבת להשתלט על עצמה כדי שהגזרה הצפונית תחיה בשקט, ותכלס גם אנחנו. 'טראבל מייקר' נוסף שצץ השבוע והפתיע את כולנו הוא אביב אלבו בעל החיוך הכובש שנראה כמו פרסומת לקולגייט. הוא תמיד חיובי ומתוקי והנה, אחרי שתי משימות הדחה אישית שהוא עומד מול השופטים, השניצל שבר אותו והוא התפרץ והודה שהוא לא נהנה מהדרך. תומר מספר לו כמה שיט הוא אכל בדרך להקמתה של המסעדה שלו ואלבו, כיאה לסטלן אמיתי, לא רוצה לעבוד קשה אלא להנות מהדרך ורצוי עם ג'וינט מגניב לאוסול. פריאל שבו הפתיעה השבוע עם גלונים של חוסר ביטחון כשהיא עשתה שניצל עם קטשופ שנראה כמו מרשם ביתי של הבוחשת אך לאחר בכי ומחמאות מגרניטוש היא הבטיחה לנו שהיא תפסיק לריב עם עצמה ותודה שהיא מכינה אוכל טוב.

משתתפי תכנית הריאטי "משחקי השף" שקט בגיזרה. צילום מסך: רשת 13

הפרס הכי שווה שהיה כאן - מנת ביסטרו מנצחת

אין ספק שהפעם הוגש לנו בקלוש פרס שווה במיוחד והמתמודדים נלחמו על הזכות להכין מנת שניצל אייקונית לרשת לנדוור ששואפת להיות הביסטרו הנחשק הבא. יהלומה, היהלום שלנו שבכתר, יעצה, הסתובבה, ביאסה את המתחרים ובסופו של דבר נבחר השניצל של גיא רוזמרין שיופיע מעתה בתפריטי הרשת תחת שמו. גיא הכין 'שניצל נאמס' -  שניצלונים על חסה ורוטב בזיליקום עם קוקוס והפיל את השופטים בטעמיו. מי שלא צלחה את המשימה הייתה החיננית השקטה מיה אורן שהכינה נאגטס בסגנון אסייתי עם קרם כרובית ועירית קצוצה, אבל השופטים חשבו שהרוטב מתוק מדי, מיה מתוקה מדי והכל, איך אומרים...מדי. מיה נשלחה לארצות המעבר לאולפן בתחושה קשה של כרובית מאודה. 

שורה תחתונה – מציעה לפורמט לשדך בעונה הבאה את גרניט ליהלומה כדי שהיא תעורר אותו ותחזיר לנו את רגזני שנגנב מאתנו משל נגוז לו עמוק לתוך עולמו של קרם כרובית. שווה להיות יצירתיים, לעוף, לטרוף, לבחוש והעיקר שהשניצל יהיה קראנץ' מבחוץ, רך מבפנים ועם הציפוי הנכון – כמו מתכון לגבר של הלייף על סוס בורדו כשיהלומה היא העגלון. בקיצור תהיו ראש לשניצלים ולא זנב לכרוביות. 

תמונת שער: צילום מסך: רשת 13

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף