נגישות
נגישות

משחקי השף: שופטים נרקיסיסטים ואודישנים אינסופיים

אבירים של ברווזים, שפים פרטיים, שופטים שחצנים ודמעות של גרניט - סדרנו לכם שבוע עמוס טעמים מיוחדים, מתמודדים מעניינים, רגעים מבוזבזים וסודות של שופטים

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 30/10/2022, 15:47
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבוחשת בקדירה כבר מתחילה לאבד סבלנות וסובלנות עם סדרת האודישנים הבלתי נגמרים, שלוקחים חודשיים מחיינו. אך ולמרות הכל הקינוח שמגיע בסופה של ארוחת השחיתות הבלתי נגמרת שמוצגת לנו כאן מידי שבוע, משקף את ההתרגשות הבלתי פוסקת של השופטים ומסב לבוחשת קצת הנאה בלב. גם אם מדובר בהתרגשות מבוימת, נראה כאילו אוכל אכן מוציא רגשות ומעביר את שופטינו מסלול שלם של גריל מנטאלי עם מזטים של סיפורי עבר בתבלון של סיפורי הערצה עצמיים של 'כמה אני תותח' וזרעי חנופה של שופט למשנהו. אז למה השופטים מתחנפים דווקא לתמר ואוכלים אצלה פסטה, מי גרם לגרניט להזיל דמעה, מי המתמודדת הכי מצטיינת שהיקום הטלוויזיוני ברא ומי המתמודד הכי צבאי של השבוע? זאת ועוד בבוחשת שתבחוש לכם בנשמה אבל בלי סיפורים קורעי לב כמו – ילדות קשה, היפראקטיביות, הורים שלא בתמונה ושאר השטיקים הקבועים שמשאירים אותנו ערים בריאליטי של לילה.

המתמודד שעבר בטיל בגלל טיל והביא מנה טיל
רפאל אנג'ל, שף פרטי, מכין לשופטים מנת מנטי במילוי בשר כבש שמשפריצה את טעמיה מהמסך וגרמה לבוחשת ל'השפריץ ניטים' של קנאה. רפאל מספר שהיה ילד שמן שכולם צחקו עליו, והדגיש כמה שחשוב לו להוכיח לעצמו ולסביבה שהוא טוב. הוא היה בורח מביה"ס כדי לבשל לאמא ארוחה של כמה מנות וכמה חבל שילדיה של הבוחשת לא מבריזים מביה"ס כדי לבשל לה אפילו מנה אחת של יוק. כל השופטים מתלהבים מהמנה וגרניט אף מדגים זינוק של פנתר במופע סטנדאפ בספארי, קופץ מעל שולחן השופטים ופותח לרפאל את הדלת מפאת כבוד על המנה הטובה. רפאל מספר לשופטים על הטיל שנפל על ביתו בר"ג בזמן שאשתו בהריון ועל המעבר לעפולה ומקבל 6 סכינים שמטיסים אותו על טיל היישר לתוכנית. טיל נוסף מגיע למתמודד נועם ראובני, מתוק, צנוע וחסר ביטחון שהיה אמור למלצר ב'מחניודה' אך בגלל טעות משאבי אנוש של 'מחנה' הפך לשף תפעולי ומשם התגלגל הלאה להיות שף. נועם קיבל 5 סכינים וסכם את חווית העבודה ב'מחנה' כ'גדולה על הנפש שלו' ורמז לנו כמה קשים ותובעניים הם החיים בצל הגרניטות (אך כמובן מלמדים ומצמיחים לאללה) וקיבל 5 סכינים שלא היו גדולים על הנפש שלו ודווקא התיישבו טוב בעתיד ובקריירה שלו.

רפאל אנג'ל. צילום מסך "רשת 13".

הכתף..שק חבק ונשק
אז אם דמיינתם שאנשי צבא הם בהכרח קשוחים כנראה שטרם הכרתם את זיו רובין, שף פרטי וחמוד להפליא, הבן של דורון רובין שהיה אלוף ידוע שגדל בבית עם משמעת צבאית שכל ההורים כיום חייבים לאמץ כדי לחשל את דור המסכים הבלתי מועיל. גם זיו, כמו בערך מחצית מהמתמודדים, היה ילד שמנמן שגדל והתחתך היישר לתך יחידות קרביות ולבית הספר המוביל לבישול 'פרנדי' שבצרפת. הצבאי שלנו עבר את האודישן עם מנת דג דניז שלו לא לפני שמושיק העיף עליו הערה שחצנית במיוחד "שנינו באותו גיל רק שאני הגשמתי את החלום שלי..." אמירה מיותרת ועמוסת היבריס (חטא היוהרה), משל רמז לו כמה שהוא לוזר וכמה שהוא, מושיק מוצלח – וזו רבותי ההזדמנות שלנו הצופים ללמוד מהי ביקורת רומסת שאינה מועילה לאיש.

זיו רובין. צילום מסך "רשת 13".
מתמודד נוסף שחווה היבריס של שופטים הוא שחר בן גלים, שבילדותו היה מכור לפחמימות ופסטות שבסופו של דבר הפכו למקצוע וכיום הוא משמש כשף של בר יין. שחר מכין לשופטים אינטרפרטציה של קאצו' א פפה רק שבמקום פסטה ארוכה יש רביולי ובמקום שופטים מרוצים יש קנלוני עצוב כי הם לא ממש מאושרים על כל ביס ונדמה כי תמר רוצה לשנע עצמה לארץ המגף. לאורכה של טעימת המנה השופטים פוצחים בשיחה פלצנית על סוגי פסטה וכמה שלכל פסטה יש את הרוטב שלה, שחר מספר על קיצור הקיבה שעשה שהדליק אצלו את חדוות הבישול ותך כדי זה מתחילה מסכת חנפנות של השופטים לתמר משל היא איימה עליהם בקנלוני ארסי - גרניט אומר לשחר כמה שתמר היא אוטוריטה בתחומה ורזי ברווזי לא נשאר חייב ועונה שהפסטה היחידה שהוא אוכל זה אצל תמר. תמרי היקרה, לא יודעת מי את ומה עשית לשופטים אבל כנראה שהולך לך וגם לשחר שעבר לשלב הבא.

מה למדנו השבוע על השופטים?
כרגיל כבכל שבוע, ברגעים שהמצלמה כביכול נעלמת והשופטים כביכול ספונטניים ולא יודעים שמצלמים אותם ואנחנו כביכול חושבים שכל שיחות הסרק שלהם אותנטיות, נחשפים השופטים במלוא הדרם ומספרים לנו סודות מעברם - שטרית, חוזר לגיל 25 וחושף את תחושת החרדה שלו כשפתח מסעדה אי אז, גרניט מספר שהוא כל הזמן חי את החרדה הזו ותומר מגלה לנו כמה שהוא רץ אחרי צלחות כדי לראות אם הן חזרו ריקות או מלאות, הבוחשת מגלה לנו שכל הצלחות שלה חוזרות מלאות ומתחתנות עם פח הזבל שבמטבח (מתחת לכיור ועם שקית אטומה כדי לא לחשוף את גודל הבושה). בגזרת הווידוי האישי גרניט מבטיח לנו שאם הוא ינצח העונה אז הוא יקעקע על גופו קעקוע שיזכיר את השף שאתו בנבחרת- על תמר הוא יקעקע טורטליני, על רז ברווז ואם שטרית אז עושה טיל – ולמה דווקא טיל? אולי בגלל המתמודד רפאל אנג'ל שביתו נפגע מטיל? ומה לגבי תומר אגאי האם יקעקע פיצה, ועל מושיק את דגלה של הולנד ועל הבוחשת כף מרק?

על הצד הרגיש של גרניט והקעקוע המובטח
רגע נוסף, מרגש ונטול ציניות הוא הצד הרגיש של אסף שנחשף בזכותה של המתמודדת רונה קאשי שהיא ללא ספק ילדה מוצלחת מדי. רונה קאשי היא הילדה המצטיינת של הפריים טיים כשהיא למעשה כל מה שהורה רוצה על הנייר - תלמידה שגם לומדת גם עובדת גם מצטיינת וגם מעייפת וגם עושה שפגטים באוויר וכמובן שגם הם מושלמים כמו הטייץ של ברישניקוב (רקדן הבלט הרוסי החתיך, תעשו גוגל) ובזמן הפנוי שלה היא גם מצטיינת קולינרית וטורחת לציין לנו שהיא גם הכי צעירה, הכי טובה, הכי מהירה הכי מאתגרת וזה כייף ומרב שהיא מושלמת שעושה הרבה דברים הבוחשת מתעייפת ומרגישה לוזרית שעושה במקסימום שפגט לתך המיטה. המורה של רונה קאשי המצליחנית הוא מיכאל כץ, אחד מהאושיות הקולינריות שהיו כאן ועדיין אבל כנראה בלי מספיק קשרים ומרפקים להגיע לפריים – טיים כמו חבריו השופטים, וממש במקרה הוא נמצאה מאחורי הקלעים כדי לעודד את רונה. גרניט מאוד מתרגש לנוכח המעמד הזה כשמיכאל כץ שגם היה המורה הראשון שלו נכנס לאולפן ומפרגן לגרניט שהוא תמיד צמא ליידע, שהוא יודע להנהיג את הקהל וכמה שהוא מיוחד וגרניט מתרגש וגם הבוחשת. רונה עברה ותבחר אצל איזה שף להתמחות וגרניט מחבק את השף המוערך וממשיך להחמיא לו וכמה שזה נחמד לראות את גרניט עף על מישהו אחר ברגעים של כנות רגשית מושלמת.

רונה קאשי. צילום מסך "רשת 13".

המסדר הסודי של טועמי היין
לעתים יוצא לנו לשמוע על כתות סודיות, אחוות נסתרות ומסדרים שאיש לא יודע שהם קיימים והנה היום גילינו אחד -מסדר אבירי הגריל ואני מכירה כמה מופלטות שהיו שמחות להתקבל למסדר הזה. מדובר במסדר אקסקלוסיבי (ככה שלא כולנו נוכל להגיש מועמדות) של שפים גדולים שצרכים להגיש מועמדות, להתקבל כשחרב עוברת מעל ראשם נוגעת בכתפיהם משל הם מקבלים תואר אבירות מהמלכה ז"ל. יוסי בן אודיס, הסומלייה הטוב בעולם שזכה בתואר אלוף טעימות היין מופיע ע"ג המסך כמו ביצת הפתעה ומגלה לנו שיש בכלל מילה כזו כמו סומלייה שהבוחשת בתחילה חשבה שהוא מגיע מסומליה שבאפריקה ויחי ההבדל הגדול. יוסי קיבל תואר אבירות של מסדר אבירי הגריל של צופי הברווזים הצרפתיים - תואר שנשמע מפוקפק במידת אמינותו ועשייתו ומגיש לשופטים סינטה שהם צרכים לצרוב בעצמם על גחלים מנה שנשמעת כמו המשך ישיר של התואר שלו. השופטים לא אוהבים את המנה וכנראה שיוסי יצטרך להסתפק בסומלייה שלו ובמסדר בו היו חברים גרניט ושטרית שכנראה אבדו את הברווזים בדרך לצרפת וסולקו מהמסדר. גם הבוחשת שייכת למסדר של הבוחשים שאוכלים ברווזים ומקבלים סומלייה בדרך לעוד ארוחת פריזר קפואה.

פינת הפריים טיים המיותר
הפעם הקונספט סיפק לנו רגעי בזבוז פריים טיים רבות ומיותרות להפליא; תחילה התקיימה תחרות הארטישוקים בה התחרו שטרית, תמר ורז על מי מקלף מהר יותר ויפה יותר ושטרית שהוא ארטישוקאי מובחר ניצח והציל את כבודם של השופטים הוותיקים. התחרות השנייה הייתה הכנת 'משה בתיבה' בה כל שופט נתן את פרשנותו למושיקו שלנו הידוע - מושיק הכין אותו בסגנון פלצני, תמר עשתה אותו כמו פסטה, גרניט לוקח כמה נקניקיות ושם בבצק ורק שטרית עשה אותו בצורה המוכרת לנו. עולה השאלה מה יוצא לנו הצופים מרגעי התחרות המביכים האלה – מתכונים? בידור לשמו? הצצה לעולמם של שפים? הכרות אינטימית עם משה או שכל התשובות נכונות? כך או כך נותרנו משועממים ומפוהקים והבוחשת קראה למסדר אבירי הגריל שיצלו את המול שלה ויוסיפו לרגו בשר בסיר לחץ אכזרי.

שורה תחתונה: אין ספק שהיו לנו רגעים רבים ומעניינים של גילויי לב, סיפורי ילדות עצובים, מסדרים אפלים ומפתיעים וגם שופטים שחושפים סיפורים אישיים. הבוחשת מתחננת על נפשה שהאודישנים האלה יגיעו לסופם ותתחיל התחרות הנפלאה הזו שתוציא את האמת שמאחורי כל השופטים החייכנים האלה. אתם לא מתגעגעים ל'בפלו' שלנו כשהוא עצבני ובועט בפחים? אני והברווזים הצרפתים מחכים לזה בנרות של שבת.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

מצעד תוכניות הבישול הכי ישראליות והכי שוות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
הצטרפו לטרנד: טרנדים חדשים במסעדות הישראליות 2024
המנות הכי ישראליות של 2024 - איפה הכי שווה לאכול?
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל