נגישות
נגישות

משחקי השף: 6 שופטים, 4 מתמודדים וקשקשנית אחת

מיהם השלושה המיותרים, מי הכי ריגש ומי זו הנסיכה הפריזאית? משחקי השף, בעונה השישית שלה הביאה סיפורים סוחטים, מנות שעושות צרבת, ושטרית אחד בווידוי קורע לב

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 06/09/2022, 12:54
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

משחקי השף עונה שישית - נפתחה עם שישה שופטים וארבעה מתמודדים, שזה כמו שופט וחצי למתמודד - מה שבוודאי העצים את משחקי האגו של "מי מדבר ראשון". כבכל העונות, היו סיפורים מרגשים ומתמודדים שהובאו בשביל הדאחקה, למרות שכל הצופים ידעו שהם יעופו כמו כיפת ברזל מתוזמנת היטב, לצד מנות שנראות די טוב וגם גילוי נאות של השופטים עצמם. אז מה בעצם היה לנו כאן? פרק הבכורה של משחקי השף עונה 6 - מי סיפר סיפור מפתיע, מי השופט הכי מתוקי, מי הכי מיותר ולמה אנחנו מתגעגעים לקונספט הקודם?

"קשקושי השף" – תעודת זהות של ביץ' חסרת יכולת קולינרית

קשקושי השף היא ה'בסטי' של הבוחשת בקדירה, שבכל שבוע תביא לכם סיכום מהול בסרקזם על פלמבה, עם עקצוץ של ליקוריץ מכל מה שקורה בעונה השישית של 'משחקי השף' - סקירה כללית על השופטים, המתמודדים, הסיפורים, המאכלים, ההפקה ובעצם כל פיפס שיעניק לכם הקוראים פריזמה חדשה וזווית נוספת לחיים ולקולינריה הביתית שלכם. לכל פרק יהיה מוסר השכל משלו שתוכלו ליישם, זאת במידה ואין לכם פסיכיאטר צמוד.

בכל פרק תוכלו לשנן את האנקדוטות הבולטות שהוא הביא עמו, שיגרמו לכם להיראות כמו בוהדנה, לחייך כמו שטרית, להצליח כמו גרניט, להרזות כמו מושיק ולהיות זכורים לנצח כמו שלושת השופטים האחרים ששמם הוא...

שישה גיבורים – על מה ולמה?

לפני פחות משנה, צפינו בעונה 5 ובה ארבעה שופטים – השפים – אסף גרניט הכריזמטי והעצבני, הידוע בכינוי 'רגזני', יוסי שטרית החייכן, מושיק רוט הרגשן וארז קומורובסקי שבא כמו עננה שצופה בכולם ומכוונת לגדולה, אך מאז, הוא הספיק לחזור לצפון הגלילי ולארצות הטבון והשאיר לבד את השלושרים– גרניט, שטרית ורוט. אליהם הביאו תוספת סיכון של שלושה נוספים, שבחיים לא ראינו או שמענו עליהם, למעט כמובן אניני טעם שיש להם תקציב חודשי למסעדות שף ואהבה עצומה לפאסון. אבל רגע לפני שהמקשקשת מתבאסת על השלושרים החדשים, בואו ונראה מה יש לנו כאן.

צילום מסך מתוך "רשת 13"

שפית תמר כהן צדק "קוצ'ינה הס 4", חיה 4 שנים באיטליה, עבדה במסעדות מישלן ומצהירה על עצמה כמי שמאמינה באוכל איטלקי פשוט. גמאני מאמינה בזה ורוקחת פסטה עם קטשופ על בסיס יומי, למורת רוחם של צאצאים חסרי ליבידו. השף תומר אגאי, שנראה כמו גרסה "כזה כאילו" של גרניט - סוג של גרופי שרוצה להיות כמו אבא אסף, אבל בעצם דומה לאמא. אגאי היה השף של שתי מסעדות, ששמן נשמע כמו שמות של מבצעי צה"ל: "בנטה קתרינה", ו-"CENA". הוא במטבחים כבר מגיל 13 ואוהב לבשל אוכל ערבי מקומי (כפרה עליו, יש כזה אוכל בשפע בכל כפר ערבי, כך שלא צריך בשביל זה מישלן...). תוסף התזונה השלישי, הלא הוא השף רז רהב, הידוע בכינויו "הילד", שנראה כמו תיכוניסט שלוהק לריאליטי הלא נכון והקים את המסעדות "OCD" ו"תרצה". השפים יתחלקו בעתיד לזוגות וילחמו האחד בשני; השניים בשניים ובארבע, כשגרניט מבטיח שהוא בא כדי לנצח, וכולנו יודעים בלב שזה תלוי במי יהיה ה'עזר כנגדו'. סתם בא לי שזה יהיה תומר, כי נראה לי שהם יצליחו להרגיש זה את זה ואנחנו נרוויח ציחקוקייה ראויה.

הדופליקצייה של ג'קי - הדאחקה של הפרק

היום התמודדו בפרק הבכורה ארבעה מתמודדים - שלושה מהם רציניים למות, ורק אחת בשם הודיה אלחרר, הצליחה להבליח חיוך בזמן שהיא עפה על הסלמון והירקות ושורפת חצילים ופלפלים להנאתה. אלחרר מדברת על הבנות הנסיכות שלה (כמו כל אמהות הפלנטה הזו, שבטוחות שהביאו נסיכויות אך נשארות עם הפרולטריון). היא גרושה אמיצה המספרת על הגירושים, החיים הקשים ועל זה שהם מיליון אחים וג'קי אחת – ההיא המפורסמת ממאסטר שף, שעשתה קריירה מריאליטיז לסוגיהם ומבעל שהפך לגרוש שפוף. הודיה מתארת איך היא מציבה סירים, בזמן שאני מעמידה קורבנות קולינריים. בסופו של דבר, היא מגישה להם מנת קציצות מדגים ברוטב דגים אחרים וכלל השופטים שוחים בנהר האכזבה, והודיה המסכנה חוזרת לעולמות המציאות של גידול 3 נסיכות, ממש כמו נסיכה בקטר, רק בלי כרכרת הזהב. אני נותנת להם חידון שעוסק בלנחש מה המתמודד הבא מכין עם המצרכים שהם רואים. מהמרים על קובה או רביולי חמוסטה?

לא תמשיך את המורשת של ג'קי. צילום מסך מתוך "רשת 13"

הקרב על משבצת 'הילד הבעייתי'

בכל עונה יש את הילד הבעייתי - ההוא שעשה צרות להורים, הבריז מביה"ס, הלך מכות, עישן סמים, אחד שחייב הכל להורים עד שגילה את עולם הבישול, נכנס למטבחים, בישל ומאז חייו השתנו, והנה, היום מדובר באיינשטיין קולינרי ומנומס כמו לורד בריטי בבקינגהאם. זה די מקומם שתכנית בישול מקדישה כל כך הרבה זמן לסיפור שמאחורי, אבל הרייטינג עושה את שלו. הפעם התחרו על מקום 'פרחח הזהב' - תום לוי, שהכין טרטר כתף טלה עם אמולציות – שזה נשמע כמו כינוי של נשים רזות ורעות עם פלולה שעירה מעל הגבה, וחי צארום, שהכין רביולי חמוסטה. תום מספר שגדל בבית צבאי ובישל בזמן שאבא הורג מחבלים. הוא הסתובב ברחובות, עד שבזמן שטייל באוסטרליה, החל לעבוד במסעדה ישראלית... AND THE REST IS HISTORY. אבא שלו היה מאוכזב מרצונו להיות שף. הוא ניסה מזלו במקצועות אחרים, אך לבסוף החליט שהוא חייב להגשים את עצמו ופתח קייטרינג מצליח משלו. כיום אבא גאה בו. גרניט אמנם לא נתן סכין, אך סיפר על הערצתו הגדולה לארז קמורובסקי שייצר שפה חדשה של אוכל. מושיק רוט מצדו, מספר בפתיחות סיפור מרגש על התקשורת שלא באה לסקר את כוכב המישלן הראשון שישראלי בשם מושיק רוט קיבל, וכמה שאבא שלו טרח כדי להביא את התקשורת. תום עבר, מושיק ריגש וקומורובסקי נשאר בגליל.

מושיק מתפרק, חי מרגש וגרניט יוצא גדול מהחיים

אין ספק שחי צארום כבש את משבצת ה'ילד הבעייתי' והשאיר אבק לתום לוי, שנראה לעומתו כמו ילד מצפון תל אביב. מלא בשרשראות ומתיקות חסרת ביטחון, חי מביא את סיפור החיים שלו, תוך כדי שהוא מכין רביולי חמוסטה ומספר על אהבתו לוונדליזם ומכות. הוא מספר שיש לו ראש קרימינלי, וכמה שאהב לגעת באש. בגיל 12 הוא התחיל עם הסמים והיה מכור להם במשך 18 שנה, עד שהגיע למשקל של 42 ק"ג, ואז איימה עליו אהובתו ויקי: 'או אני או הסמים'. לבסוף הוא קיבל עזרה והשתקם.

השופטים טועמים את המנה ומתפייטים על טעמיה, למרות שיש תחושה שהם יודעים בדיוק מי עומד מאחורי המנה. שטרית אפילו אמר, רגע לפני שחי מופיע או מספר את סיפורו, שיש סיפור מאחורי האוכל – אמירה, אגב, שמעולם לא הבנתי; מה זה אומר "סיפור מאחורי האוכל"? הרי מאחורי כל אוכל יש סיפור! גם אם הכינותי אוכל מקופסת שימורים, אזי שיש סיפור - "סיפורה של אישה שרוקחת תבשילי אימה וגרמה לקורבנות אדם רבים, עד אשר החליטה להגיש קופסאות שימורים למען ישמחו האורחים".

בחזרה לחי. ויקי ואחותה מבליחות לאולפן, חי מספר את סיפורו וגורם לכולנו לבכות מעוצמת הסיפור על ההרס העצמי ושתי נשים חזקות שמאמינות בו ושומרות אותו בריא ושלם. שטרית התרגש מהסיפור ובכה, ורק לקראת סוף הפרק הבנו 'איפה זה פוגש אותו'. הוא סיפר על אחותו שתמיד הכווינה אותו ואומר לחי ש'זה בדיוק האנשים שצריכים עזרה'; קולע בול למהותו של ריאליטי שכזה, ובסופו של דבר מחבק את גרניט ומודה לו כי הוא זה שהיה שם ברגעיו הקשים, ותמיד עזר לו ועודד אותו. באותה הנשימה, הוא לוחש לגרניט: "אני תמיד אהיה חבר שלך" ומרגש אותנו.

מפריז לישראל – מיה אורן מגלה איך רטטוי הופך לפלאפל!

יפה מבפנים ומבחוץ, מיה אורן מגיחה למסך ומספרת בתכל'ס על ילדות עמוסת כפיות זהב של ילדת שמנת אמיתית. חיים בפריז, לימודי בישול בפריז ותשוקה לבישול שבאה מהבית בו היא אכלה לובסטרים כילדה (בזמן שכולנו אכלנו עוף עם תפוחי אדמה או בורקס עמיקם). ואם זה לא מספיק, אז היא גם עבדה במסעדות מישלן עם מיליון כוכבים בבלגיה ובפריז. תומר טועם את המנה שלה ואומר שהוא בישל אצל אתל ז'ואן רבישון, כמו שאני בישלתי אצל פשפשון. מיה ממשיכה עם שמות מסרטים של פרנסואה טריפו ומספרת שעבדה אצל ליר דו טאן. בקיצור, כולם עפים על הפרטנזיה הצרפתית בניחוח גלאם ומעבירים אותה בכל הכוח עם שישה סכינים וד"ש חם מה'אליזה'.

ילדת השמנת של התחרות. צילום מסך מתוך "רשת 13"

טיפ לחיים - צריך כוסברה ואקונומיקה כדי לחיות באורגזמה קיומית

פרק הבכורה של העונה ה-6 של משחקי השף הביא לקשקשנית כמה תובנות חשובות לחיים, אבל המנצח הגדול של הפרק הוא משפט המחץ של הודיה (כפרה עליה): "כוסברה ואקונומיקה הם החיים". שהרי בבסיסו של כל תבשיל טוב חייבים לשים כוסברה, ובבסיסו של כל בית נקי וראוי למחייה - יש אקונומיקה, ומכאן שאם יש לכם בחיים את שני היסודות הנ"ל, אתם בהרמוניה מוחלטת! במילים אחרות, אם הוא מעמיד לך (תרתי משמע...) סירים טעימים וגם מנקה את הבית בניחוחות אקונומיקה, אזי שמגיע לו לשהות במחיצתך, לעשות לך "קיצי" בגב ולתת לרז סוכריה על מקל וטיול לספארי, כדי שיעשה סלפי עם גנו. כי מאחורי כל בשלן מצליח, יש כוסברה שאפתנית.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

מצעד תוכניות הבישול הכי ישראליות והכי שוות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
המאכל של המדינה
הצטרפו לטרנד: טרנדים חדשים במסעדות הישראליות 2024
המנות הכי ישראליות של 2024 - איפה הכי שווה לאכול?
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות