נגישות
נגישות

מאסטר שף - תפוחי אדמה, עלים טריים וריגוש מטורף

מי רוכב על כרישה? איזה סיפור המיס את לב הבוחשת ואילו שני מתמודדים כבשו את המסך? סקירת פרקי השבוע לפניכם!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 02/09/2022, 10:39
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנות נדירות ביופיין, שריחן וטעמן הצליחו לפרוץ את המסך, סיפורים סוחטי דמעות שהציתו בכי בוחש ושופטים עם הברקות ספרותיות. זה מה שהיה לנו. אבל רגע לפני, צריך לתת את הדעת על פריזורת השופטים, כי ממש כמו באוכל, אין על מראה עיניים. אנסקי הבליחה בחולצת קיץ אפרסקית, ששיוותה לה מראה של תיירת טיפוסית בהוואי. ברודו הפציעה במראה גותי ומכובד כרגיל, ושני הופיע לבוש בז'קט על טי-שירט אופנתית ונראה כמו מנהל קייטנה ששכח שהחופש הגדול נמוג. אבל שיא השיאים, היה אופנת דגל ישראל של אהרוני, שתמיד זוכה להצטיינות מידי הבוחשת, כשהפעם הופיע עם מדי אסיר אלכסוניים וסרוגים בעלי מראה של כיפה סרוגה ממדרחוב ירושלים. וחיים? חיים נעדר בפרק העלים, והבוחשת מודה שנוכחותו ממש קריטית במיוחד לאור תפקידו ככרוז. יש מצב שהוא עושה השלמת הכנסה כמציל בגורדון?

השופטים והפריזורה. צילום מסך מתוך "קשת 12".

מבחן העלים הטריים
כאן יקיריי, אתם נכנסים לתמונה; שירים יד - מי מכם שיודע לזהות את רשימת הקללות הנ"ל: ריחן, עולש, כוסברה, קורנית, פטרוזיליה, חובזה, מנגלד, למון גראס. ארסנל שלם של ירוקים, שהבוחשת לא מבדילה ביניהם ומבחינתה, כל אחד מהם הוא פוטנציאל היתקעות בשיניים ברגע שלפני דייט. היו כמה שבלטו במיוחד במשימת העלים: עמוס גואטה הנסיך, שדחס תבשיל של עשר שעות לשעה ורקח מנה טריפוליטאית מופלאה בשם "טבחה בסלק", שזכתה למבטים רעבים מאנסקי והעלתה אותו למרפסת. אנחנו גם מודים לעמוס - שהיום לא דיבר על לוב הרחוקה, אלא לחש באיטלקית, כמו בפרק של "הלב", כשמרקו מחפש את אמא ועמוס מחפש את הטבחה. אלעד אלזרה ויניב שחר הכינו חורשט סבזי, אלעד הכין לחם שהטריף את תשוקתה של אנסקי ועף למרפסת, בשעה שיניב נותר למטה - חמוץ כמו חמשת הלימונים הפרסיים שסחט במנתו שהפכה למרה.

גואטה עם תבשיל טריפולטאי מפתיע. צילום מסך מתוך "קשת 12".

מקצה הבנות הלימוניות
בהמשך הפרק, החלה הסללה של מתמודדות, שעשו מנות עם אלמנטים לא מפתים בעליל, שגרמו לבוחשת להבין שסה"כ היא לימונית בנשמה עם קמצוץ מנגלד בחשבון הבנק. מסטוול מוגס עשתה סביצ'ה אתיופי - מה שלבטח היה מכניס אותה לכלא באדיס אבבה, אילו רק הייתה מעזה להגישו כשהיא מספרת על היותה ילדה סקרנית ופורצת גבולות. השופטים הביטו בדג הקשה, כמו לקוח המביט בחרק שעושה לו שלום מקערת המרק וסיכמו כי זו לא בדיוק המנה הכי טובה שלה. היא נותרה למרגלות המרפסת. שני בן שימול מתגעגעת לבית ומתבלת את העוף בטעמים של סבתא, עמה היא משוחחת בכל יום לפני השידור. שני כינה את המנה שלה כאלוהית, מנה אלוהית! אהרוני אמר שיש בה קונטרסט מעניין - בין העוף לשאר - הערה שהבוחשת לא הבינה, כי גם בתבשיליה יש קונטרסט מעניין בין הכוונה לתוצאה. שני עלתה למרפסת, והבוחשת שקעה במקרר. מיכל מוטיל הכינה סלט מוזר, שנראה כלקוח מסרט אימה קולינרי עם עלים, רוטב מרחף וכפית קפואה של גוש ירוק, שנראה כמו גלידת ווסאבי שקפאה בזמן. השופטים חשבו שזה מוזר. אייל אמר: "אני מרגיש שאכלתי משו שהלם לי הלב", לבו הלם, לבנו דמם ומוטיל הטילה עצמה למרפסת.

גל מורן ישראלי גורמת לדברים לקרות ושני רוכב על כרישות
גל מורן ישראלי, שהיא גם מצטיינת המשימה, הכינה כרישה ממולאת בדג עם ציר דגים, על כל העלים והעשבים שבעולם, והשופטים עפו על זה. אהרוני אמר שדפי הכרישה מבושלים היטב עם רוטב נהדר, ואייל יצא מהארון בתור רוכב כרישות וותיק, אשר בשעות הפנאי שלו הוא 'מכרש' בדרכים. תוך כדי בישול, גל הנהדרת מספרת לנו על המחלה הקשה שהייתה לה - מחלה כרונית שהשאירה אותה בבית כחצי שנה עם סטרואידים, כימותרפיה ואמא שנאלצה לוותר על קריירה כדי להיות לצידה. לשמחתנו, גל צלחה את המחלה והיא מעניקה לכולנו מסר בלתי נשכח: לא משנה כמה קשיים ומהמורות יש בדרך, צריך להילחם על מה שאנחנו רוצים ולגרום לזה לקרות. בינתיים, עם הצטיינות אחת בכיס, גל בהחלט עושה זאת!

וואלס עם תפוח אדמה – גרסת הבמאי
הפרק מתחיל בארבעת המנחים שלבושים כמו אופנת 'אל חזיז' מהאמירויות, כשחיים חזר אלינו בתפקיד הכרוז. המתמודדים התחלקו לזוגות ע"פי בחירתם, ולבסוף גילו שעליהם להתמודד ראש בראש. לכל זוג מדינה אחת, מנה אחת וצ'אנס אחד להביס את חברו שמבשל מולו וקודח ברקע, כשבסיומה של משימת ההדחה יודחו שני מתמודדים (אולי בגלל הסוודר כחול-לבן של אהרוני?)

הודו - הלל גרדי מול עומר שיש
במילים אחרות, רועה הצאן הלל גרדי נתקע עם האווכל ההודי מול פורמייקה נקייה מדי, כשבתחילה, הרועה שלנו נראה מבולבל ולא ידע מה להכין, כך שהבוחשת החסירה פעימה. עומר שיש מספר למצלמה - שמשמשת על תקן 'האח הגדול' - כמה הוא חושש/מקנא בהצלחותיו של הלל ולבסוף הכין מסאלה דוסה - פנקייק מקמח חומוס, בשעה שרועה הצאן עשה אינטרפרטציה לפאלאק פניר. אנסקי עפה על המנה של הילל, שהוגשה בתוך קוקוס, כיאה לאיש שטח אמיתי ולבסוף, שיש עולה למרפסת ואומר ל'אח הגדול' כמה שהוא לא דואג להילל, שלבטח יצלח את משימת ההדחה. הבוחשת ממש מקווה שכך יהיה, אחרת היא תהפוך את שיש לגיוזות קטנות.

קסם של בחור. צילום מסך מתוך "קשת 12".

מי הרדים את הבוחשת? ארצות העולם הרדומות
מכאן והלאה, היו כמה זוגות שפשוט נמנמו טיפה את האווירה, ולכן הבוחשת תציין את ה"היילייט" שלה. שרה מלכה השדכנית, התחרתה בעמוס גואטה הפייטן על שוויץ, עמוס המציא סטורי טלינג על מנת 'פסטה פטאטה' שאכל בהרים על הגבול, המבוססת על תפוחי אדמה ופסטה - שילוב שעושה לבוחשת גזים. שרה הכינה גרטן. השופטים לא היו מרוצים מהמקצה הזה והעלו את שרה למרפסת כברירת מחדל. שרה דמעה למרגלותיה, כשהיא נזכרת בדייטים הכושלים, כמו רוטב הבשמל שהכינה. יניב שחר ומיכל מוטיל שקיבלו את איטליה, הכינו שני סוגי ניוקי שונים ויצאו לטורניר הניוקי הבינלאומי, כשבסופו של דבר, שני גילה את היותו 'מוטציה משנה עולם' עם אהבתו לניוקי עמוס הקליפות של יניב - ניוקי שמתאים לבעלי שיניים מושחזות, והעלה את יניב למרפסת. ג'יזל ללוש ואלעד אלזרה מוכיחים כל פעם מחדש עד כמה האוכל שלהם טעים וכמה שבא לי לאמץ אותם בתור קולגות בישול לגיטימיות.
גיז'ל עושה 'מחמר' מרוקאי, אלעד הכין פסטלים מרוקאים; שתי המנות נראו אש והשופטים בחרו לצאת מהקופסה ולהעביר אותם לשלב המרפסת, כי מרוקו הביאה להם את המזל. אין ספק שהשניים נראים כמו גרסה טובה של מסעדת שף, ובא לבוחשת להתיישב על השולחן שלהם ולזלוג לטעימות.

מעשה בבריטי אצילי וגל עצבנית
שובל קטוני מעצבן את הבוחשת ומעצבן את גל ישראלי, וכולנו יודעים שהוא יסחוב עוד פרקים רבים כי מה לעשות, הוא מעלה את הרייטינג עם שחצנותו הבלתי נסבלת. השניים מתחרים ראש בראש על אנגליה, כששובל מצהיר 'בלי חשומה' כמה שהוא 'גדל בתחושה של ילד אנגלי', ואפילו גל מתעצבנת ומספרת ל'אח הגדול' שהוא בא מקריית אתא ולא מבקינגהאם פאלאס. שובל מכין 'קראש פוטיטוס' - תפוחי אדמה מעוכים עם בליל של רטבים מעל ומלפפונים חמוצים חתוכים דק, שמסיבה כזו או אחרת הביאו את השופטים לכדי שלל מחמאות. היה נדמה כאילו הם עומדים לקרוא לקטוני 'סייר' ולסחוב לו את הפוטיטוס... גל שכבר שבעה מהיומרה ויוהרה של שובל, צוברת קיטור כמו הר געש לקראת שיעול, מכינה מאפה שלא צלח כל כך, בשעה שקטוני מספר לה שהוא לא עושה מנה רגילה אלא מנה שהולכת להביא משהו חדש.

שורה תחתונה – לא משנה כמה תפוחי אדמה יש לכם בחיים, תשמרו על צניעות ותנסו לעשות את הפירה הכי טוב שאתם מסוגלים בלי יוהרה מיותרת. כי בסופו של דבר, לא משנה כמה כוסברה וקורנית יש לכם בחיים, העיקר שתתעלמו מהלימונית שבחייכם ותהיו העשבים השוטים שתמיד חלמתם להיות, אבל עם הטעמים הנכונים!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

מצעד תוכניות הבישול הכי ישראליות והכי שוות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
המאכל של המדינה
הצטרפו לטרנד: טרנדים חדשים במסעדות הישראליות 2024
המנות הכי ישראליות של 2024 - איפה הכי שווה לאכול?
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות