נגישות
נגישות

עונה עשירית למאסטר שף?! הבוחשת חוזרת

תודו עם יד על הלב ושקשוקה בפח, שהתגעגעתם לבוחשת בקדירה שתבחש לכם פרשנות מתקתקה על מאסטר שף עונה 10, נכון? אז הנה, אני כאן, עם כל ההגיגים על פרק הפתיחה.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 16/06/2022, 8:15
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מאסטר שף עונה 10 – פרק הפתיחה

מאסטר שף הציגה פרק פתיחה בטעמים של אירוויזיון קולינרי שלם, עם מיכל אנסקי שתלשה וילון בדרך לצילומים ואלתרה ממנו שמלה מושקעת, חיים כהן שבושש להחליף את בגדי בר-המצווה, אייל שני בתלבושת של נהג אוטובוס, ורק אהרוני שיחק אותה בז׳קט צהוב שסנוור את המסך. כל הארבעה והבוחשת חיכו לרכישה החדשה של העונה, הלא היא המסעדנית הקשוחה והמגניבה רותי ברודו, שהופיעה עם פרצוף של אופה שגנבו לה את הקמח, וחיים הכריז קבל עם ועולם שהחלו שידוריה של ׳מאסטר שף עונת העשור׳.

מיד בתום ההכרזה הדרמטית, באבחה אחת, עשרות המתמודדים שישבו סביב שולחנות ׳סדר פסח׳ החלו סועדים ליבם בעשרת מנות העשור  - אותן מנות מצטיינות מהעונות הקודמות, למעט כמובן מנת הצ׳ולנט שהבוחשת רקחה וסתמה איתה את סדקי הטיח בסלון ואת העורקים בלב.

אז מה גרם להתפייטות מעוררת הגעגועים של שני? מדוע אנסקי רקדה דבקה? מה הדליק את אהרוני ואיזו מנה גרמה לברודו להתחרט על קיומה? זאת ועוד בטור הראשון של הבוחשת – מאסטר שף – עונת העשור.

רותי ברודו, צילום מסך: מאסטר שף, קשת 12

אז מה השתנה בעונת העשור מכל העונות?

המתמודדים כונסו לגיבושון - בו היה עליהם לבחור מנה אחת מתוך עשר, ולהכינה עם אינטרפרטציה משלהם כאשר המנות יוגשו לטעימה עיוורת. אם השופטים לא מסמפטים את המנה, המתמודד עף חזרה לשגרת חייו הדהויה. אולם אם אהבו אותה, הרי שאז הוא מגיע לשמוזינג עם השופטים, רוקח מנה נוספת, ואם זו צלחה אז הוא עולה שלב, ואם היא לא צלחה אז חבריו ומשפחתו יגידו לו שהוא אלוף ותותח, למרות שכולנו יודעים שזה בולשיט רגעי. הבוננזה הגדולה היא שבניגוד לעונות קודמות, כדי לעלות שלב, על המתמודד לקבל את קולם של חמשת השופטים, כאשר לכל שופט יש זכות חד- פעמית להשתמש בקול כפול ולהעביר את המתמודד.

קאצ׳ו אה פפה - מעשה במתכנתת ואיטלקי עם אינטליגנציה צורתית ויכולת קולינרית

מדובר במנה עם שם של חיית מחמד, שהעבירה לא פחות משני מתחרים לשלב הבא!

סיוון בריק, מתכנתת שתכנתה לנו אחלה קאצ׳ו, הכניסה לתוך הפסטה את הרוטב והפלפל, פרמז׳ן ופקורינו, תוך כדי שוויץ בסטורי שלה ובכמה שהיא אושייה, חמשת המופלאים עפו על המנה ורצו לראות מי עומד מאחורי הקאצ׳ו, בליווי התפייטות בלתי נמנעת של שני על ההתגלות שמצא במנה. תוך כדי סיפור ילדות שמנסה לגעת בלב אך נוגע בצלחת - סיוון מכינה כרישה ממולאת בעצמה -  כמו שהבוחשת ממולאת בעצמה ועוברת שלב, כששני מאלתר את האוקסימורון של הלייף: ״זה האוכל הכי לא טעים שהכי נהניתי ממנו בחיי״. כדרכה, אנסקי שחררה משפט אניגמטי באומרה -״מגרה אותי לאכול עוד מהידיים שלך״.

גם עמוס גואטה - יזם האופנה שנולד בלוב אך חי באיטליה, ונראה כמו חבר של טוני סופרנו - עבר לשלב הבא עם קאצ׳ו אל דנטה (דהיינו: 'נדבק ונתקע בגרון'), שעורר ויכוח על שלולית רוטב בין אהרוני לשני - ויכוח מאוד אקוטי וקריטי שראוי לדיון במטבחון המדיני. גואטה השרמנטי שובר את מיתוס האלגנטיות שלו, ומספר שהיה בכלא בלוב בגיל 12 בגלל קטטה ונפילה לקבינה. אין ספק, שגואטה הוא שובב גדול היודע לעשות פסטה גדולה מהחיים שמעבירה אותו שלב.

הלחם של העשור! – על המנה שגרמה לשופטים לזלילה שוקקת

שני בן שימול היא אשת חיל אמיתית! יפה, צנועה, אם לארבעה ששפר עליה מזלה, והיא נראית כמו תיכוניסטית ובשלנית שגרמה לבוחשת לבכות לתוך קערת פיסטוק, ולפיסטוק - לבכות על מר קליפתו. שני הכינה פרשנות משלה ללחם ממולא, פרנה עם שומן וכבש; מנה שהפילה את השופטים מרוב שהייתה טעימה.

שני בן שימול, צילום מסך: מאסטר שף, קשת 12

למנה שנייה, שני הכינה לחי עגל עם חצילים ועגבניות - שטעמו חצה את גבולות המסך, וסיפרה על חייה כילדה להורים גרושים, כאשר בחרה לגור אצל הסבתא שעטפה אותה בחום, אהבה ותבשילים בלתי נשכחים. אנסקי טעמה ראשונה ופצחה ב'ריקודי זורבה' היווני, בואכה טברנה באשקלון, והזמינה את כל השופטים לזלילה מטורפת, כשרק אייל שני הסתובב כמו סביבון נטול סוללה וניסה לפלס דרכו לשולחן. כמובן ששני עברה ביג טיים, וכהן סיכם את המנה במשפט שרק ׳איינשטנים׳ של בישול מבינים כי ׳אומנות של הקונפי היא כשהשמן מעביר את הטעמים הכי טובים׳ – כשתבינו מה זה אומר, נא סמסו לבוחשת שניסתה להבין וטבעה בקונפי של עצמה.

המנה של שני, צילום מסך: מאסטר שף, קשת 12

על שאריות הפליטה שעשו בוז׳ולה וקיבלו פלמבה.

וכמו בכל עונה, גם במאסטר שף עונה 10 ישנם כאלה שאינם צולחים את האודישנים וחוזרים לביתם נטולי סינר ועמוסי מנחוס. אביב גבאי, הייטקיסט שעשה אקזיט והרגיז את כולם בשל קנאה יוקדת (כי מי מאתנו לא היה רוצה דירה בת״א או פשוט להיות עשיר)? היזם הכין מאנטי אסייתי מתחכם וניסה לשכנע אותנו כמה שתכנות ובישול דומים, כמה שהוא אוהב לרוץ אחרי חלומות, וכנראה שהוא גם מצליח לתפוס אותם (או לפחות את הדולרים). למנה שנייה, אביב הכין חזה אווז ברוטב תפוזים עם גראטן, כמנה שמתאימה בול לעושי האקזיט שבינינו, תוך כדי סקירת מעלליו כהאקר מופלא. אבל המנה אכזבה כאמור את השופטים. שני ציין שלא התרחשה כאן מנה, וסיים דבריו באחד ממשפטי הפרידה הכי מדהימים ששמעתי - ״זו הצגת מתודה מדויקת של המנה, בצורה הכי יבשה שיש״ – תודו שזה משפט מעולה לומר לבחור קמצן - שבדייט הראשון הציע לשלם חצי – חצי.

אליסה גנס לוגסי, סטודנטית לנטורופתיה, שכיאה למקצוע שלה עשתה מנת הפתעה חלבית והפכה את הביף וולינגטון לגבינת סנט-מור בציפוי ריבת אגסים וקינמון - מנה שגרמה למסך לצאת להפסקת סיגריה, ולביף וולינגטון - לשבות רעב במעשיהו. אהרוני רצה למות, שני רצה לבכות, ברודו רצתה הביתה, כהן לא רצה ורק אנסקי אהבה את המנה, מה שלא עזר ללוגסי, שנאלצה לשוב ריקם לעולמות הנטורופתיה.

סיכומון של התחלה

הפרק הראשון היה כמו דייט היכרות עם ברודו, עם מנות ומתחרים חדשים, כשכל השופטים שידרו אווירה של כיתה מגובשת היטב, מנומנמת קלות, שזקוקה לזריקת עידוד ופשניסט חדש. היו כאן בנדיטים שנכנסו לכלא, מנות שצריכות להצטרף אליהם לתא המאסר (או להגיע לפנתיאון הרומי), מתמודדים חדורי אמביציה, וגם מתמודדים שהאמביציה עיוורה את המציאות שלהם. מה שכן, הבוחשת נדבקה למסך ומחכה בכיליון עיניים למנות ולמתמודדים שיגיעו בהמשך עונת העשור.

צילום: יח"צ - רונן אקרמן

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות