נגישות
נגישות

חצי גמר המסעדה הבאה: רינת ופומפי המוכשרים עלו לגמר

רגע לפני הגמר הגדול של המסעדה הבאה הבוחשת מסכמת את אירוע חצי הגמר - על הפספוסים, על ההצלחות ועל שני שפים גדולים שהם התגלמות הגורמה והתפריט של החיים!

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 10/04/2022, 10:18
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אירוע חצי הגמר עבר יחסית בלי מריטת גבות ובלי ערמות טישו וגם בלי זלילת לילה מאוחרת מרב תסכול, אלא כסיומת די צפויה מראש. רינת ינסמן עם מסעדת 'אננד' שלא היה שום צל של ספק שמקומה בגמר פשוט כי היא שפית טובה, מסעדנית מוצלחת ובעיקר עם טונות של אמביציה וכריזמה, ו'פומפי', עידן בושארי איש הפומפיות שמהפריים הראשון היה ברור לכולנו שהוא חביב השופטים והבן המאומץ של גרניט. אז, מה עצבן את הבוחשת, מה 'החליק' טוב בגרון ולמה בכל זאת יש סקרנות בעניין הגמר, ולו רק בשל המתח הציני והפיוטי הזה שבין 'פומפי' שהוא תלמיד בסיכון עם קילומטראז' של מרדנות במערכת החינוך אל מול רינת המורה שכבר ממבט אחד נדמה שזו מורה שלא כדאי להתעסק איתה..אז האם היא תשלח את פומפי לחדר המנהלת או שאולי פומפי יעשה לה בית ספר?

על ארבעת המוסקטרים הנרגשים

אין ספק שהתרגשות השופטים הייתה מורגשת בפרק, כשגרניט כהרגלו תפס את תפקיד המנחה ובישר לנו מהם הפרמטרים לעלייה לגמר:  תפריט חדש, מרענן וייחודי שיתכתב עם הקהל, מנה מעולה שתוגש בפני חבר השופטים וחוויות משבוע המסעדה שהייתה. כאשר כל מתמודד שעולה לגמר חייב לקבל את ארבעת קולות השופטים.

רינת ינסמן 'אננד'

רינת ינסמן, 38, נשואה + 4 היא אשת אשכולות שגם מצליחה לגדל ארבעה ילדים שרק על זה הבוחשת רוצה להעניק לה עיטור של גבורה, גם להיות מורה בביה"ס יסודי וגם להדריך סדנאות בישול הודי ותארו לכם שהיא חיה כמונו עם יממות של 24 שעות בלבד.

ואם כל הטוב הזה לא מספיק לכם שהרי ב-2005 היא גם זכתה בתחרות מלכת היופי וקיבלה את התואר נערת היופי עשרה. היא גדלה על בישול ואוכל הודי ועברה ילדות לא פשוטה כאשר ילדים הקניטו אותה בעלבונות גזעניים. לקח לה  שנים להשלים ולקבל ולאהוב את מי שהיא ולהתחבר למקורות שלה. היא חולמת להקים את מסעדת 'אננד' שפרושה בהודית זה שמחה, וכזו היא גם רינת מלאת משב רוח מרענן של שמחה מהולה תבלינים נכונים של הצלחה וכשרון!

צילום: נוי עינב

דבר השופטים – רינת הכינה פחזניות במחווה לאביה שהתלהב מהן כשעלה לארץ והכניסה לתוכן דוגמית של כל המאכלים שהוא אוהב והשופטים 'עפו' על הפחזנית הזו שנראתה כה מופלאה עד שהבוחשת פרצה בבכי נוכח שאריות פיצה פפרוני שבכו יחד איתה. מושיק החמיא לה על רמת הדיוק, רוסו אמרה שיש כאן משחק טעמים שעובד, . גרניט עם פרצוף של מלפפונים בחומץ אמר שאהב דווקא את תבשיל החסה והבטיח שיגנוב ממנה את המתכון – אולי לא כדאי? כי אחרי הכל כל עם ישראל עד לגניבת מתכון וזה פחות חינני בבית משפט. ומאחר והכל עבר חלק השופטים פשוט היו חייבים לייצר לנו קצת דרמה כי אחרת אננד הייתה הופכת לעצב.

הדרמה – רוסו שאלה את רינת בכנות 'בהנחה שאת לא עוברת, מה יקרה?' והכל כדי שרינת תתפרק ותראה לנו מהי דילמה של אישה בעידן שעדיין הכי רחוק מלהיות 'METOO' כשהיא תגיד שקשה לבחור בין קריירה תובענית של מסעדנית לבין להיות אמא – סלחו לי 'הבוחשת' חושבת שזה כבר לא המקום, העידן והזמן לשאלות כאלה וקונפליקטים כאלה – אם גרניט יכול אז למה רינת לא, כי היא אישה? כולם מדברים על זה כאילו אין נשים מצליחות בעולם שמשלבות בין קריירה למשפחה באופן מוש..וכאילו להיות מסעדנית זה הכי קשה שיש. במילים אחרות, תתקדמו! רינת יכולה, והשאלה היא רק אם היא מספיק רוצה. ולא צריך את אסף שייחנך אותה ויאמר לה 'אין להרוויח בלי להפסיד' משפט קלישאתי מספרי 'החתיכה החסרה'. היחידי שאומר דברי חכמה הוא שטרית שסוף סוף מדבר בשפה שמתאימה ל-2022, כשאמר "ילדים מאושרים להורים מאושרים", ותודה לך שטרית שהפכת לסופר נני חכמה ועדכנית כמו התפריט של פומפי.

'פומפי', עידן בושארי עם 'קילומטראז'

'פומפי' ריגש את כולנו מהאודישן הראשון כשהביא את סיפורו של מי שהיה במקום הכי נמוך של הסמים וההתמכרות והצליח להשתקם. שנים רבות הוא עבד ב'מחניודה' של גרניט שבחלוף השנים הפך למנטור שלו, לסוג של אבא מאמץ ולקרש הצלה – פומפי טס לנו – יורק כדי לפתוח מסעדה משלו, נפל לסמים וחזר לזרועותיו של אסף שהציל אותו מגורלו ועזר לו להשתקם.

צילום: נוי עינב

'פומפי' אומנם קרטע בסרוויס הראשון עם  ציון של 7.5 מהקאובוי ועם התגובה המבאסת והבלתי נשכחת של שטרית שאמר לו שאסור לו לשמוח על ציון כזה אך לאחר מכן הוא 'עלה על הסוס' ותקתק הכל עם מנות מוצלחות ומשוב נפלא מכולם. שטרית אומר עליו שהוא 'טבח צנוע אך במטבח הוא מאוד חצוף' ,מושיק אומר עליו שהוא אותנטי ויודע לבנות את המקום שלו ורוסו כדרכה של כל נערה מתבגרת דווקא אוהב את הנער הזה שצריך להרים למעלה, להציל ולו רק על בסיס העבר הקשה שלו ורואה בו כמי שעושה מנטורינג לנוער בסיכון ולאנשים שעברו טלטלות בחיים. כאן פספסת קצת רוסו, כי אלמלא הקשר הישיר עם גרניט הבוחשת בספק אם בכלל הינו שומעים על פומפי באשר הוא.

דבר השופטים - פומפי כבש את השופטים גם הפעם עם מנת סינטל'ה מנת טלה צעיר עם מאכל בשום קוקלות מסביב או במילים אחרות שדרוג של צלחת פסח רק בלי ניחוח אשכנזי. רוסו אמרה שהמנה מופלאה ועם המון סיפור מאחוריה והומור – על הטעם אני מאמינה כי הניחוחות עברו מהפלזמה, לגבי ההומור – כנראה שרוסו לא גדלה באותם מועדוני סטאנדאפ שאנחנו גדלנו אלא אם כן הקוקלות מהתבשיל נקרעו מצחוק בזמן השידור. . מושיק אמר שהמנה כל כך נכונה ואינטליגנטית עם המון מחשבה מאחור וזה הזמן להבין מה זה אומר שמנה אינטליגנטית  - מנה שלמדה בסורבון או באוקספורד ויודעת לספר סיפור מהסוף להתחלה? גם גרניט פרגן לחוכמת המנה ואמר שהצירים בוצעו ברמת ביצוע של מסעדת כוכבים.

הדרמה – גם כאן היה ניסיון כושל לייצר דרמה למרות שכולם וכולנו ידענו שאין כאן דרמה. רוסו שאלה את פומפי למה האו רוצה את זה? הבוחשת ענתה לרוסו שזה כדי לייצר קומדי סטור בפה, פומפי אמר שזה החלום שלו לפתוח מקום משלו מתך מקום של להחזיר בחזרה ולתת הזדמנות גם לאחרים וכדי לסגור מעגל, 'מסלול של 8 שנים שכל מה שעברתי בדרך וההחלמה הביאו אותי לכאן'. רוסו ממשיכה להקשות ושואלת 'מה יקרה ביום שלא יהיה לך כוח לקום' ופומפי עונה תשובה שבמציאות הייתה מטרידה כל משקיע באשר הוא 'אני מסיים כל יום הכי טוב שיכול' אבל כאן יש את ה'שוגר דדי' אסף גרניט שידאג שיקרה מה שצריך לקרות. ובקיצור 'פומפי' עובר באופן צפוי ביותר.

לי מלילי 'תאי טה' התאילנדית

לי מלילי, הבת של..חולמת לפתוח מסעדה תאילנדית עם אוכל תאילנדי כפרי וכבר לפני האודישן השופטים למעשה כבר החליטו שהיא לא עולה לגמר. רוסו טוענת שהמנות של לי לא עוברות תיווך לסועדים, שטרית אומר שאין בהחלטות ובבישול של לי אלסטיות והתאמה לציבור הסועדים הישראלי, וגרניט אומר כמה שהם צרכים להרגיש מספיק בטוחים במתמודד שמולם.

צילום: נוי עינב

דבר השופטים - לי מגישה להם עיגולים סגולים שנראים מושלמים תחת השם 'שו מאנג', גרניט לא נראה מבסוט מהמנה ואומר שהיא אמנם כמו תכשיט אך הטעם לא מספיק מלוטש יש פער בין היופי שלה למה שקורה בפה – סוף סוך גרניט מקבל את הלקח לחיים! רוסו אומרת שמנה נאמנה למקור אך מתעקשת שלא בטוח שהיא בנויה לקהל ישראלי. מושיק דווקא אוהב את המנה ומעביר את לי ולא מבין וכנראה בצדק מה הם רוצים ממנה וגם שטרית מבסוט ואומר שיש כאן תפריט שראוי להיות בגמר.

הדרמה – הפעם היה זה גרניט שמייצר את הדרמה באומרו כי אמנם יש לה ידע, רצון וכשרון אבל הביצוע שלה רחוק מ-100% ולכן זה לא יקרה כמו שאומרים ורוסו שהפרק הזה החליטה להיות הדרמהקווין הראשית חוברת אליו ואומרת ל'לי' שיש לה יכולת של מסעדנית ושפית אבל מה שחסר לה זה ראייה רחבה יותר של מה יגידו השכנים (במילים אחרות). לי מאוד נעלבת מהביקורת ויוצאת מבלי להגיד כלום ותכלס אני מבינה אותה, למה כל ההתקשקשות הזו אם אומרים לך 'לא'? הרי גורלך נחרץ עוד לפני התכשיט הקולינרי שלך.

אלעזר טמנו עם 'סטודיו גורשה'

טמנו המתוקי הלאומי כבש אותנו בסערה עם החלום שלו לפתוח מסעדה שתגיש אוכל אתיופי אותנטי עם פרשנות משלו ועל הדרך הוא גם הראה את ביצועיו כאומן ויוצר ותכלס כגבר די מושלם. מילד שהתמודד עם קשיי קליטה בשל צבע עורו, טמנו למד לקבל את מי שהוא וללכת עם זה עד הסוף בתור מי שנושא על כתפיו את כל התרבות האתיופית הקולינרית – כך לפחות הגדירו לו שופטי התכנית את תפקידו בחיים. כזכור, טמנו גם עורר ויכוחים רבים אצל השופטים כשרוסו וגרניט כמעט עשו ברוגז בגלל אי ההסכמה האם להעבירו הלאה..

צילום: נוי עינב

דבר השופטים – טמנו הכין מרק בוטנים אפריקני והבטיח שהיא ממש כמו לונה פארק בצלחת והשופטים אכן עלו למתקנים ונהנו מכל ביס. מושיק אמר שמדובר במנה המשלבת חריפות ומתיקות, רוסו השתפכה רבות על המנה ואמרה שהיא מעולם לא אכלה דבר כזה כי כן, הבוחשת בטוחה שאין דבר נפלא יותר ממרק בוטנים...ועל הדרך גרניט רמז שרוסו היא הקשוחה והוא חתול קטן ומתוק שחי בסרט כמובן שהוא מינימום קיצי המתוקה והמתלטפת. גרניט אומר לו שיש לו סיפור יותר גדול ממנו ומאתנו (הגם גדול יותר ממני הבוחשת?) ובקצה הסיפור הזה יש תיק גדול ומלא אבנים לסחוב על הגב – סיפור עם משל גדול, יותר גדול ממני, ממכם ומטמנו ועד עכשיו לא הבנתי מה טמנו סוחב על הגב ומאיפה גרניט הביא את האבנים האלה?

דרמה – דרמה גדולה לא הייתה כאן כי כולם היו חמודים ויפים, הדרמה תגיע אח"כ כשטמנו שהיה בטוח שהגמר בידיים שלו קיבל שוק חשמלי ולמרות כל הקומלימנטים נותר מחוץ למשחק. את האכזבה והדמעות לא היה ניתן להסתיר וכל זאת ועוד כשגרניט ברב חוצפתו הודיע שבמסעדה החדשה שלו יש מנת טמנו שטמנו המציא – יענו הגם רצחת וגם ירשת? רק אני מריחה את זה?

דנה לי עם מסעדת 'לילי' האיטלקייה

דנה לי באה בסערה ונעלמה בסערה והותירה אחריה שמיים מלאי עננים עם אוכל איטלקי טעים וסיפור פחות טראגי מהאחרים ולכן זה גם לא ממש עבד לה. כי כבר למדנו שבריאליטי הסיפור ומהסר חשובים יורת מהטעם, למרות שהמנה שלה נראתה הכי טעים בפרק הזה. דנה חלמה לפתוח את מסעדת 'לילי' וכולנו זוכרים את המצוקה הקשה שלה בסרוויס ומול הקאובוי שחירב את עולמה, היא בכתה, צעקה, סלקה את הצלם שנותר מצולק בנפשו עד לעצם היום הזה, אך לבסוף התעשתה ואמרה לכולם שזה הזמן 'לתת בראש'. היא 'נתנה בראש' ולבסוף כולם היו מרוצים. גם כאן גורלה של דנה נחרץ עוד לפני מנת הפסטה שהוגשה.

צילום: נוי עינב

דבר השופטים – רוסו אמנם החמיאה לה כמה שזה נפלא שהיא קוקו על גבול הטרלול וכמה שמיטב השפים הם מטורללים – כן..בטח..אין ספק שגרניט, מושיק, שטרית הם המטורללות בשיאה, מטורללים עד כדי טרלול מוחלט של המושג עצמו אך בסופו של יום הותירה אותה בטרלולה למרות שלחצה 'כן' פניה אמרו 'לא לטרלול!'. גרניט אמר לה משפט סתום שהתפריט מייצג אותה ולא את איטליה – לא הבנתי ודנה 'המטורללת' אומרת כאן את המשפט הכי מדויק בפרק שאולי יש לה אלרגיה לשופטים כי איך שהיא רואה אותם היא דומעת – כולנו דנה, כולנו...מושיק אומר כמה שהיא שפית פנומנאלית וכמה שהיה שמח לפתוח איתה מסעדה וברגע שאחרי הוא מחריב את כל המחמאה עם אמירה שהיא מסעדנית לא טובה ולכן היא לא מקבלת את הקול שלו.

דרמה – לא הייתה כאן דרמה למעט אכזבתה של דנה לי שכל כך רצתה. האי הודתה שלא הייתה טובה מספיק והבטיחה להשתפר אך חבר השופטים חתומים על הצלחת המנצחים וגם רוצים סיפור טוב מאחורי המתמודד ודנה לי היא רק בשלנית טובה (חשבתי שאוכל זה העיקר..טיפשה שכמותי). דנה לי מודה להם על החוויה ומתכנסת חזרה לטרלול האיטלקי שלה.

צחי ניני עם 'בובה'

הבוחשת מודה שצחי היה האכזבה של התכנית ושלה כי היא כל כך רצתה אותו בגמר ולמה? כי צחי הוא צנוע, מוכשר שהצליח מהסרוויס הראשון לסחוף את כולם – הסועדים, הקאובוי, הבוחשת, ארבעת המוסקטרים, הוא ניצח בהכל ועשה זאת מבלי להתאמץ פשוט כי יש לו את זה . יש לו את זה כבשלן ויש לו את זה כמסעדן! אז איך ייתכן שהוא נפל בגלל נקניקיית מרגז? איך לא נותנים לו לפתוח מסעדה טריפוליטאית עם אוכל משובח שיביא פרשנות משל צחי למנות מסורתיות?

צילום: מיכה לובטון

דבר השופטים – צח הגיש לשופטים מנת מרגז עם נוקדלי שזה כמו ניוקי טריפוליטאי אך הנקניקייה הייתה יבשה לשופטים והם תקתקו את השיפוט והביקורת כאילו היו תלמידים לחוצים שרוצים לצאת לחצר ולשחק חממות בהפסקה – גרמינט אמר שהיא יבשה ומנה מאכזבת, מושיק אמר כמה בא לו תבשיל חומוס מנחם והוא קיבל כאן חומוס כועס, רוסו אומרת שמנה לא מצדיקה את המעמד, גרניט אומר לו כמה שיש להם אחריות ביד ולכן צריך לחשוב טוב האם הוא מסוגל לכך ורוס מסיימת את הפיאסקו באומרה שהוא צריך עוד קצת ניסיון ולצבור כלים לדרך. סיריאסלי??? צח נחל הצלחה על ההתחלה ובאיבחה אחת מבלי מאמץ מה שמראה שכלים וניסיון יש לו, תמוהה ההחלטה להדיח אותו מהגמר למרות שהוא צלח את שבוע המסעדה טוב מכולם..לא נורא צח, בריאליטי הבא תעבוד על סיפור אישי קורע יותר.

דרמה – צח אומר שהוא מאוכזב מעצמו וכמה שהוא תמיד מצליח לצלוח הכל ואז ברגע האחרון זה מתפקשש והבוחשת מבינה לליבו ובהחלט לא חושבת שהיה צריך לפסול אותה על חודה של נקניקיית מרגז ארורה! צח מאוכזב וכמעט בוכה והמרגז ביחד אתו!

שורה תחתונה – סערה גדולה לא הייתה כאן אבל לפחות עלו לגמר שני טיטאנים מוכשרים ומעניינים, רינת עם 'אננד' מסעדה הודית עם אוכל משובח ו'פומפי' הבן של אסף עם מסעדת קילומטראז' ויהיה מעניין לראות את התלמיד הסורר מתחרה במורה הקשוחה, שניהם נותנים פייט, שניהם מוכשרים בטירוף כבשלנים ומסעדנים ומי ייתן והטוב ביותר יינצח!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת ANAND- מסעדה הודית מודרנית בתל אביב
המסעדה הבאה בתל אביב
הזמנת שולחן
תאי טה- מסעדה תאילנדית כפרית בתל אביב

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף