נגישות
נגישות

מעדניית טנקה: להביא את יפן הביתה

הקורונה כבר כאן כמעט שנה שלמה, וקפיצה קטנה ליפן לא ממש נראית באופק. הכירו את מעדניית טנקה התל אביבית, המציעה מגוון רחב של מוצרים יפנים להכנה ביתית וכלים מסורתיים להשלמת החוויה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
הילה צור שינזי
הילה צור שינזי
תאריך פרסום: 24/12/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 דונובורי סלמון של מעדניית טנקה. צילום: באדיבות המקום

אומרים שהסוד הגדול של השפים הגדולים טמון בשני מרכיבים עיקריים - חומרי גלם טריים ואיכותיים והמטבח של הסבתא. את הסבתא לא נוכל לספק אבל חומרי גלם טעימים וטריים יש ובשפע. מעדניית "טנקה" מציעה משלוחים עד הבית תוך שעה במרחב גוש דן עם מגוון עשיר של תבשילים וסלטים מוכנים עד הבית, מארזים מוכנים לבישול סושי וגם חומרי גלם בסיסיים, השייכים למטבח היפני. מסע במזרח הרחוק-קרוב:

חורף מהמזרח: מרקים אסיאתיים
מסעדות אסייאתיות ברחבי הארץ

רוצים להעשיר את הטעמים במטבח?

ב'טנקה' תוכלו להזמין החל מדפי אורז, פנקו פירורי לחם, קמח אורז, קמח אורז דביק, טמפורה, שבעה סוגים של אטריות (במיוחד כאלו שקשה מאוד למצוא במרכולים), שבעה סוגי אצות כמו נורי, קומבו, וואקמה והיזיקי ומגוון מחיות, שיקפיצו את טעם המנה וישבחו את כישורי הבישול שלכם כמו קארי יפני ועוד ועוד. לסיום תמצאו סוגים שונים של רטבים: טופ יאם, טריאקי, רוטב סלט אסיאתי, סויה להקפצה, למון גראס, סויה מתוקה, פאד תאי, קארי אדום, ירוק וצהוב, צ'ילי סריראצ'ה, רוטב שזיפים ועוד.

 מזונות בריאים ושוברי שגרה. טנקה. צילום: באדיבות המקום

הכירו את חומרי הגלם, שהולכים להעשיר את המנה בערכים תזונתיים

פטריות שיטקה ופטריות נמקו, ארומה יפנית עשירה בערכים תזונתיים, המעשירה כל מנה. פטריות השיטקה היא פטריית הכוח, המחזקת ותומכת בבריאות הגוף, ידועה כ"מנקת רעלים", עשירה בוויטמינים (מקבוצת B וויטמין D), מינרלים (אשלגן, ברזל ואבץ), פוליסכרידים וחומצות אמינו, טעמה מיוחד ואי אפשר להישאר אדיש אליה.

במסורת היפנית נהוג לייחס לצריכת יומית של פטריות שיטאקה סגולות להארכת החיים, המחקרים המודרניים, דרך אגב, תומכים בכך. אל פטריית השיטאקה המופלאה, שתשתלב נהדר במרקים ובמנות מוקפצות בווק מצטרפת פטריית הנמקו, הגדלות באוויר הקריר, מצטיינות במרקם רך ונימוח וידועות אף  ביכולתן לשכך כאבים.

מה עוד אפשר למצוא אצלנו? שמן, חומץ ושימורים

היפנים מאריכים ימים, נהנים ממראה צעיר ונחשבים לעם בריא ולא בכדי. במזווה המזונות היפנים קיים מבחר עשיר של חומרי גלם, המתסיסים את מיצי הקיבה ותורמים לחילוף חומרים תקין. המזון אומנם אינו דיאטטי אבל אודות למבחר העשיר של סוגי החומץ, השמנים והירק - מתקבל מטבח צבעוני בעל טעם עשיר.

טנקה מרכזת את מגוון התוצרת המרכיבה את המנות היפניות ומציעה מבחר שמנים, תחמיצים ושימורים להשלמת החוויה: חומץ אורז, מירין, שמן שומשום טהור, ג'ינג'ר כבוש מלוח וג'ינג'ר לבן וורוד כבוש ללא מונוסודיום, במבושוט כבוש, מיץ יוזו, טקואן, שמן צ'ילי, קנפיו, רצועות דלעת כבושות ועוד.

 מרק ראמן של טנקה. צילום: באדיבות המקום

לא פוסחים על קינוחים

המטבח היפני שומר על מסורת בישול ארוכת שנים, מסורת זו כמובן כוללת גם את קטגוריית הקינוחים, כאן לא תמצאו עוגות שמרים, פודינג, סוכרים מעובדים וסוכריות אלא מנות פירות טריים וכמובן אלכוהול משובח.

מה שותים ביפן? סאקה לא מסונן בפחית אישית, סאקה מובחר מדרגת גונמאי, סאקה יבש, שיתאים כמלווה לארוחה, שיכר שזיפים עם נגיעות תפוז, שיתאים בשילוב סודה לשתייה, סאקה מבעבע, סאקה סאקורה, שיכר שזיפים, סאקה "טוקו", צויה אורגנית וצויה מיושנת ועוד סוגים שונים של סאקות, שמחכים לכם באתר עם כל שאר המוצרים.

 סלט סשימי טונה של טנקה. צילום: באדיבות המקום

מעוניינים בתבשיל מוכן?

בנוסף, תמצאו מבחר תבשילים מהמטבח היפני המסורתי, כמו סלט טנקה צלוי ברוטב שומשום יפני, טנקה דון, טנקה קארי, אטריות אודון בקארי וברוטב יפני מסורתי, סושי מפורק, אטריות אורז, פילה בורי על אורז ועוד.

להשלמת חווית המסעדה היפנית, טנקה מציעים סדרה של כלים הכוללת, צלחות, כוסות, סכו"ם לאכילה ומחצלות שישלימו את אווירת הארוחה היפנית, גם אם היא נערכת בכל נקודה אחרת בעולם. רוב המוצרים כשרים וארוזים, מנות המסעדה מגיעות במשלוח מהיר עד הבית באזור גוש דן – רמת השרון, הרצליה, כפר שמריהו, תל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון ובת ים.

TENKA טנקה - אבן גבירול 37, תל אביב, 058-7874949

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח