נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

  השבוע הכי טעים בישראל. פסטה מיאה, תל אביב (צילום: דרור ורשבסקי)

דווקא כשפסטיבלי האוכל הפכו לעניין שבשגרה ולחלק אינטגרלי מהתרבות הקולינרית המקומית, הגיע מיודענו נגיף הקורונה וטרף את הקלפים. כפועל יוצא מכך, היום למרבה הצער, המראה של עשרות הדוכנים שפזורים מתחת לכיפת השמיים ומציעים מנות ייחודיות של מסעדות מובילות, נדמה כמעין פנטזיה קולקטיבית. אך עם כל הכבוד להגבלות ולמלחמה בנגיף המשוקץ, הביקוש למנות יצירתיות ומושקעות במחירים הגיוניים, לא נעלם לשום מקום. ממש להפך – יתכן שאירועי החודשים האחרונים רק הפכו אותו לגדול יותר.

שבוע האוכל של ישראל - כל המסעדות

אז מה עושים? מזמינים!

הצורך לשמור על כללי הריחוק החברתי ובמקביל להשביע את רעבונכם למנות חדשות שמתומחרות בהגינות, הוליד את שבוע האוכל הדיגיטלי הראשון בישראל: טעם IL. מדובר ביוזמה משותפת של אתר מאקו ואתר רסט, כשאת המהלך המרגש מוביל לא אחר מהשף חיים כהן. כהן הפך בשנים האחרונות לדובר הלא רשמי של עולם המסעדנות ואין ספק שהוא מודע לחשיבות העצומה של הפרויקט החדש. כפי שהוא אמר זאת בעצמו: "היציאה מהמצב הזה היא דרך ארוכה שצריך לעשות אותה ביחד. אם לא נדע לעזור אחד לשני, זה לא יקרה. עדיף שנהיה ביחד".  

יוצאים מהחומות: שבוע האוכל מגיע לירושלים
מה אסור לפספס בטעם il של ישראל?

מה, מי, כמה ואיזה כיף!

שבוע האוכל הדיגיטלי הראשון בישראל יתקיים בתאריכים 28.6-4.7  (2020) ובמסגרתו מאות מסעדות בכל רחבי הארץ יציעו מנות מיוחדות, חלקן נוצרו במיוחד לכבוד טעם IL, במחירים קבועים: 39 , 49 או 59  שקלים למנה עיקרית ו-24 שקלים לקינוח, בטייק אווי או במשלוח בלבד. ואילו מסעדות הולכות להשתתף השנה בשבוע האוכל הדיגיטלי, טעם IL? אנחנו לא רוצים להרוס את ההפתעה אבל בכל זאת קבלו כמה מנות מעניינות כדי לפתוח את הצ'אקרה ואת התיאבון כמובן.

סטקיית הבוקרים – חיפה

את סטקיית הבוקרים אין צורך להכיר לאף חיפאי אמיתי. כבר יותר מרבע מאה שבמקום שמעוצב בסגנון המערב הפרוע, נוהגים לפצח קליפות של בוטנים ולהשליך אותן לרצפה, לחסל נתחים מובחרים ולנגב חומוס שנחשב בעיני רבים לטוב ביותר בעיר. מאחורי סטקיית הבוקרים, עומד לא אחר מיוסי טוכנר, אחד המסעדנים הוותיקים והמצליחים ביותר בעיר, שהביא לעולם מסעדות מיתולוגיות כמו פיצה נאפולי, אמדאוס, מוצרט והרשימה עוד ארוכה.

בשבוע האוכל הדיגיטלי הקרוב טוכנר יפנק אתכם עם כריך קורנביף חם שמוגש עם רוטב איולי כמהין (New York Deli -39 שקלים ללא תוספת, 49 שקלים עם תוספת של צ'יפס או טבעות בצל) וכן עם מספר קינוחים איכותיים: מלבי הבוקרים (ברוטב פירות יער ובעיטור שבבי קוקוס) מלבי קוקוס טבעוני (ברוטב מנגו, תות ובוטנים מסוכרים) ופנקוטה קרם שמנת ברוטב קרמל. את המנות של סטקיית הבוקרים שישתתפו בשבוע האוכל הדיגיטלי, אתם מוזמנים לקחת איתכם לחוף דדו לעת ערב, לשבת על החול המתקרר לו לאיטו, ליהנות מהשקיעה ולחשוב על כמה יפים החיים עם כריך קורנביף חם ביד.

 New York Deli, סטקיית הבוקרים (צילום: גלעד הר שלג)

סטקיית הבוקרים - חיפה - STEAK HOUSE - קדושי יאסי 1, חיפה, 053-4294059
להזמנת שולחן בסטקיית הבוקרים - חיפה - STEAK HOUSE

סופר פיצה – תל אביב

הפיצרייה החדשה של השף דיוויד פרנקל והאופה יובל שניר, נאפתה במשך ארבע שנים תמימות והגיעה למידת האפייה המדויקת בתחילת חודש מרץ השנה, ממש בתחילתו של משבר הקורונה. סופר פיצה נפתחה בחלל שהותירה אחריה מסעדת הירו של אהרוני והציגה לעם היושב בציון סוג חדש של פיצה שטרם הכרנו. בצק הפיצה של שניר מורכב משבעה סוגי קמח שונים המבוססים על ארבעה סוגים שונים של דגנים: סמולה, כוסמין, חיטה לבנה וחיטה קדמונית. 

זמן קצרצר לאחר שהמוני סקרנים גדשו את המקום, נאלצו צמד המסעדנים לסגור את הדלת והמסעדה נפתחה מחדש רק בשמיני במאי. בשבוע האוכל הדיגיטלי תוכלו ליהנות מארבעה סוגי פיצות במחירים מוזלים: פיצה פפרוני ופיצה מטריצ'יאנה עם בייקון ב-49 שקלים ופיצה מרגריטה ופיצה זיתים ב-39 שקלים בלבד. בנוסף תוכלו להתפנק עם שני קינוחים מושלמים: מוס שוקולד וטירמיסו.

 פיצה מטריצ'יאנה, סופר פיצה צילום אסף קרלה

סופר פיצה - לבונטין 19, תל אביב, 03-7434499

CRAVE! – ירושלים

שף שמכין אוכל רחוב? צ'ק! דיינר אמריקאי שמגיש אוכל מקסיקני עם נגיעות אסייאתיות? צ'ק! מקום כשר שמגיש את הבייקון הכי טעים שיש? דאבל צ'ק! קרייב הוא בין הפרויקטים במיוחדים ביותר שנפתחו בירושלים בשנים האחרונות ויש שיאמרו, אחד המיוחדים בישראל. במקום המדליק שחוגג השנה את יום הולדתו השלישי, משתמשים בטכניקות בישול מהמטבח העילי כדי לייצר את מנות אוכל הרחוב המושקעות ביותר שתאכלו.

בשבוע האוכל הדיגיטלי, יציעו בקרייב שלוש מנות מושחתות וטעימות מאין כמוהן: סמאש בורגר עם בייקון טלה וגבינת צ'דר טבעונית (49 שקלים), נקניקיית בקר שעונה לשם סטריט דוג (עם קימצ'י, סלט כרוב אסייאתי, בצל כבוש, כוסברה, מיונז שום, חרדל ושומשום בלחמניית שומשום – 44 שקלים) ו-100 גרם של פרוסות בייקון טלה תוצרת בית. ועל כך נאמר: שאלוהים יעזור לנו כמה שזה טעים.

  בייקון טלה, קרייב גורמה סטריט פוד (צילום: באדיבות המקום)

בלאק – רחבי הארץ

בנוסף למסעדות עצמאיות, בשבוע האוכל הדיגיטלי הראשון ישתתפו גם רשתות ארציות וביניהן אימפריית ההמבורגרים של צחי בוקששתר. הרשת המצליחה התחילה את דרכה ב-2004 ונכון להיום מונה 12 סניפים ברחבי הארץ. לאורך השנים בלאק לא הפסיקה לרגש ולהפתיע. אחת למספר שבועות אנחנו נחשפים למנות חדשות ומדליקות מבית היוצר של בוקששתר והאמת היא שממש לא הופתענו לגלות שרשת בלאק תיקח השנה חלק בשבוע האוכל הדיגיטלי.

בין ה-28.6-4.7, תוכלו לקחת בטייק אווי או להזמין במשלוח מהסניפים שמפעילים שירות משלוחים, מנת כנפיים לוהטות ומנת Black Burger 220 גרם תמורת 49 שקלים ומנת שניצל בורגר ו-Black Burger 160 גרם תמורת 39 שקלים בלבד. את כל הטעים טעים הזה תוכלו להחליק בגרון עם קרלסברג (בקבוק של שליש - 16 שקלים) או קוקה קולה (פחית – 9 שקלים) ואת הארוחה אתם מוזמנים לקנח עם משולש ברמודה (מוס שוקולד ואגוזי לוז ופקאן, שברי בייגלה בציפוי שוקולד) או קסטה מסקרפונה (בין שתי עוגיות שוקולד טעימות, קרם מגבינת מסקרפונה, כל זה ברוטב שוקולד חם).

 שניצל בורגר, רשת בלאק, צילום דרוד עינב

בלאק - כל הסניפים

הדיקטטור – חיפה והקריות

הדיקטטור הוא בדיוק ההפך מרשת מסעדות המבורגרים. למעשה לא מדובר אפילו במסעדה אלא בשירות משלוחים בלבד. למרות זאת, ההמבורגרים של הדיקטטור הם מההמבורגרים היותר מושקעים, מקוריים וטעימים שישנם. היופי בהמבורגרים של הדיקטטור הוא שהם מגיעים במשלוח כשהם מפורקים והסועדים מרכיבים אותם בעצמם. הודות לכך, הלחמנייה לא נרטבת וחוויית האכילה זהה לחוויית האכילה במסעדה.  במסגרת שבוע האוכל הדיגיטלי, הדיקטטור מציע שתי מנות משובחות במחירים מצחיקים: הצ'יקן של סטאלין (חזה עוף בטמפורה בתוך לחמנייה רכה, רוטב איולי לימונענע וירקות - 39 –שקלים) וההמבורגר של הדיקטטור עם טופינג לבחירה (250 גרם קציצת בקר טרי מעושן קלות – 49 שקלים). שתי המנות מגיעות עם תוספת לבחירה. ההמלצה שלנו: לכו על קרעי תפוחי אדמה ברוטב סודי. ההנאה מובטחת.

 ההמבורגר של הדיקטטור (צילום: באדיבות המסעדה)

ההמבורגר של הדיקטטור חיפה - חלוצי התעשייה 10, חיפה, 053-7207012

פרה פרה – גדרה

שבוע האוכל הדיגיטלי גרם לקברניטי מסעדת פרה פרה שבגדרה למתקפת נוסטלגיה. הודות לכך, הם החליטו להשיב עטרה ליושנה ולהציע שוב את כריכי הבשר המפורסמים של המקום, שהיו נוהגים להגיש בעבר בימי שישי בצוהריים ובמוצ"ש. כל הכריכים יוצעו במחיר קבוע של 49 שקלים ולכם יישאר רק לבחור בין כריך אנטריקוט, כריך אסאדו וכריך סלופי ג'ו. כל אחד מהם, יצירה קולינרית-קרניבורית שעומדת בפני עצמה. כך לדוגמה, כריך האנטריקוט מורכב מפרוסות דקיקות של אנטריקוט מפרה ישראלית הנתונות בתוך ג'בטת מחמצת טרייה עם נגיעות של צ'ימיצ'ורי תוצרת בית, מיונז וחרדל דיג'ון.

כריך הסלופי ג'ו לעומת זאת, כולל מיונז איכותי, ירקות טריים ונתחי בשר בקר מובחר שעוברים טחינה גסה ומתובלים בתערובת תבלינים סודית שמשלבת מתיקות עם מליחות. כל זה נתון בתוך לחמניית בריוש עגולה ורכה ואם גם אצלכם בלוטות הרוק החלו לעבוד במרץ, היו סמוכים ובטוחים שאתם לא לבד. 

         כריך אסאדו של פרה פרה (צילום: באדיבות המקום)

פרה פרה גדרה - הביל"ויים 7, גדרה, 053-9374515
להזמנת שולחן בפרה פרה גדרה

איטלקיה בתחנה – תל אביב

לפני כחודש בלבד, חגגה מסעדת איטלקיה בתחנה של השף והמסעדן אמיר מרקוביץ, עשר שנים של הצלחה. את הרעיון לפתוח מסעדה שמגישה את מטעמי המטבח הדרום-איטלקי, הגה מרקוביץ בזמן שטייל בדרך אמלפי שבחבל קמפניה ב-2009. בתקופה שבה המסעדה הייתה סגורה בשל משבר הקורונה, המקום המקסים עבר מתיחת פנים בזמן שעבד במתכונת של משלוחים בלבד ולשבוע האוכל הדיגיטל, היא מגיעה עם כוחות מחודשים.

במסגרת הפסטיבל תוכלו ליהנות משני סוגי פסטות ושני סוגי פיצות במחירים מוזלים: פסטה ארביאטה (ספגטי ברוטב עגבניות פיקנטי – 39 שקלים), פסטה פנה ברוטב פסטו ושמנת עם פרמזן (49 שקלים), פיצה 2 סוגי בצלים (39 שקלים) ופיצה קפרזה (רוטב עגבניות, מוצרלה, פסטו ובזיליקום – 49 שקלים). כמו כן במסגרת שבוע האוכל הדיגיטלי תוכלו להזמין במשלוח או לקחת בטייק אווי עוגת ביסקוויטים עם פירורי מקרון ונמסיס שוקולד עם קרם שנטילי. את הארוחה מומלץ ללוות אם בקבוק בירה מורטי או באדוויזר (16 שקלים).

 עוגת ביסקוויטים, איטלקיה בתחנה (צילום: יח"צ)

איטלקיה בתחנה - מתחם התחנה, תל אביב, 053-4293949
להזמנת שולחן באיטלקיה בתחנה

פסטה מיאה סניף וילסון – תל אביב

מסעדה תל אביבית נוספת שתשתתף השנה בשבוע האוכל הדיגיטלי, היא מסעדת פסטה מיאה שברחוב וילסון. פסטה מיאה הייתה מהמסעדות הראשונות בישראל שהציעו פסטה טרייה, כשלמעשה בתחילת הדרך המקום פעל כחנות לממכר פסטות ותו לא. בעקבות הביקוש, החלו להגיש בחנות מספר מצומצם של מנות ובהמשך נפתח גם מפעל משפחתי קטן לייצור פסטות והחנות הקטנה הפכה למסעדה איטלקית לתפארת ארץ המגף. במסגרת שבוע האוכל הדיגיטלי, יציעו בפסטה מיאה סניף וילסון פוקצ'ה פונגי (פטריות פורטובלו, פרמיג'נו וארוגולה - 39 שקלים), ו-100 גרם פסטה קצרה טרייה ברוטב פומודורו, רגו בולונז או ארביאטה (49 שקלים).

 פסטה ארביאטה, פסטה מיאה ( צילום: דרור ורשבסקי)

פסטה מיאה - Pasta Mia - וילסון 10, תל אביב, 053-7106847
להזמנת שולחן בפסטה מיאה - Pasta Mia

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ