נגישות
נגישות

אוכל הרחוב הכי שווה ברחבי הארץ

בשנים האחרונות תרבות אוכל הרחוב נהנית מרנסנס של ממש, כשאת המגמה מובילה כמו תמיד, תל אביב. כעת הגיע הזמן להכיר את המקומות השווים שפועלים מחוץ לעיר הגדולה

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 10/10/2019, 0:00 תאריך עדכון: 23/10/2019, 12:56
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סביח של אריכא ירושלים (צילום: באדיבות המקום) להתפנק על הדרך. סביח של אריכא ירושלים (צילום: באדיבות המקום)

מהפלאפל של דבורה שפועל כבר יותר מחצי מאה לדוכן הפיש אנד צ'יפס שנפתח לפני כחצי שנה בלבד בשפיים. קבלו תשע המלצות למסעדות ודוכני אוכל רחוב שווים במיוחד שפועלים מחוץ לתל אביב.

יום כיף: המסעדות הכי שוות למשפחות
על הדרך: המסעדות השוות בתחנות דלק

לוניו פיש אנד צ'יפס - שפיים

לוניו פיש אנד צ'יפס, הוא עסק משפחתי המנוהל על ידי רמי אורדן, איש שוק ההון לשעבר, ובנו, עמית. במקור לוניו פעל כבר דגים וחנות דגים באזור התעשייה בקדימה אך מאז פברואר 2019, העסק פועל כפוד טראק במרכז הקניות חוצות שפיים. בדוכן החביב של משפחת אורדן מגישים מגוון מצומצם של מנות איכותיות המוגשות במהירות ועם חיוך גדול. יש משהו ממכר במנות הטעימות והנדיבות של לוניו ואין זה פלא שהמקום הפך תוך זמן קצר לאתר עלייה לרגל לחובבי המנה הקלאסית.

מותר לאכול בעמידה: שרימפס אנד צ'יפס (שרימפס איכותי בציפוי הפריך שלנו בתוספת צ'יפס אמריקאי ורוטב טרטר – 55 שקלים), שווארמה דג בגירוס יווני (נתחי דג ים איכותי קצוצים על הפלנצ'ה, בצל מטוגן, בצל סומק, ריבועי עגבנייה ופטרוזיליה, בליווי רוטב יוגורט – 48 שקלים) וצ'יפס בטטה גדול (רבע קילו – 30 שקלים).
לוניו פיש אנד צ'יפס - LUNYO Fish & Chips - חוצות 1, שפיים, 053-9386886

דוכן הדוכן של לוניו פיש אנד צ'יפס שפיים (צילום: באדיבות המקום) דג על הדרך. הדוכן של לוניו פיש אנד צ'יפס שפיים (צילום: באדיבות המקום)

הולנד צ'יפס – אשדוד

משפיים נדרים לאשדוד ומאנגליה, נקפוץ להולנד. אמנם גם בהולנד צ'יפס האשדודית מציעים מנת פיש אנד צ'יפס לא רעה בכלל אך בניגוד ללוניו, במסעדה האשדודית הצ'יפס הוא זה שנהנה מאור הזרקורים. אמנם בני הזוג ההולנדים שהקימו את המקום כבר לא בתמונה, אך הצ'יפס של הולנד צ'יפס, עדיין נחשב לטוב ביותר בסביבה והשירות לבבי במיוחד.

מותר לאכול בעמידה: סיגר ים בליווי טחינה ירוקה (6 יחידות – 50 שקלים), צ'יפס בטטה גדול (29 שקלים), 11 חתיכות דג (40 שקלים).
הולנד צ'יפס - רוגוזין 72, אשדוד, 053-7102814

צ'יפס בטטה של הולנד צ'יפס (צילום: באדיבות המקום) תפוח אדמה מושלם. צ'יפס בטטה של הולנד צ'יפס (צילום: באדיבות המקום)

עומר'ס – אילת

אם חשבתם שרק בתל אביב יש שפים שמגישים אוכל רחוב, סימן שלא ביקרתם באילת לאחרונה. טל הרשקוביץ, שכיהן בעבר בין היתר כשף של סבסטיאן בהרצליה ואדיסון ברעננה, הקים את עומר'ס ב-2015 ומאז הוא לא מביט לאחור. המקום מתמחה ב"ארוחות שף בכריך" והתפריט כולל בין השאר מנות כמו סביח עומר'ס, קבב תוצרת עומר'ס וכרובית חרוכה. העיצוב של עומר'ס מתכתב עם שנות ה-80 העליזות והאווירה במקום השמח והמוקפד, אילתית למהדרין.

מותר לאכול בעמידה: כריך בוכרי (קוביות אנטריקוט עם חצילים קלויים בעמבה, טחינה, צרמלה, סלסה ירקות קלויים, בצל מטוגן, סלט עגבניות, מלפפון חמוץ – 46 שקלים), כריך עוף מפורק (אפוי במרינדת .סילאן וסויה, צרוב ברוטב שזיפים, סלסה ורדה, איולי פלפלים, אבוקדו קובני, עגבנייה, חסה, מלפפון חמוץ – 42 שקלים) וכריך קציצות בקר ושעועית לבנה (ברוטב עגבניות ופלפלים – 47 שקלים).
עומר'ס - שד' התמרים 83, אילת, 053-9379390

מסעדת עומרס' אילת (צילום: באדיבות המקום) מטבח פתוח ואווירה שמחה. מסעדת עומר'ס אילת (צילום: באדיבות המקום)

הבאגט של אורי כהן – באר שבע

אורי כהן גדל בבית עיראקי עם שישה אחים, להורים שתפעלו דוכן פלאפל בבאר שבע. ב-1986, אחרי שהשתחרר משירות קבע כמדריך צניחה, הקים את דוכן הפלאפל הקטן שלו, שהפך תוך שנים ספורות לבאגט של אורי. מאז אותם ימים באר שבע שינתה את פניה, בדגש על מרכז העיר. אך התור שמשתרך בכניסה למקום עדיין ארוך, הבאגטים עדיין טריים ועל פניו של אורי עדיין נסוך החיוך התמידי. היום מנהל את המקום בנו של אורי, משי, הממשיך את המסורת המשפחתית בגאווה.

מותר לאכול בעמידה: באגט עם חביתת ירק, באגט עם שניצל וסנדוויץ' טוניסאי.
הבאגט של אורי כהן, החלוץ 77, באר שבע. 08-6280015

הבאגט של אורי כהן באר שבע (צילום: באדיבות המקום) היכונו להתמכרות. הבאגט של אורי כהן בבאר שבע (צילום: באדיבות המקום)

אריכא – ירושלים

את הסביח של אריכא אין ירושלמי שלא מכיר. בדוכן הקטן והפשוט למראה מסתתרת אחת ממנות הסביח המשובחות ביותר בארץ. לא מדובר בדוכן שהמציא את הגלגל אלא פשוט בכזה שמתייחס לאוכל שלו ברצינות - הביצים הקשות חמימות, הפיתות מסוגלות לעמוד בכמות לא הגיונית של טחינה בגבורה והחצילים הפרוסים דק-דק, מטוגנים לפי הזמנה. חשוב לציין שבאריכא מפנקים גם את הסועדים הטבעונים במנת סביח מיוחדת שבה את הביצה הקשה מחליפות פטריות פורטובלו צלויות.

מותר לאכול בעמידה: סביח וכמה שיותר ממנו.
אריכא סביח - arichasabich - אגריפס 83, מחנה יהודה, ירושלים, 053-9370345

פיתה עם סביח של אריכא ירושלים (צילום: באדיבות המקום)   השילוב המושלם. סביח של אריכא ירושלים (צילום: באדיבות המקום)

פלאפל דבורה – פרדס חנה כרכור

עם כל הכבוד לוותק של הבאגט הבאר שבעי, 33 שנה הן בערך מחצית מהגיל של פלאפל דבורה, שנפתח ב-1965. בפלאפל של דבורה הכדורים טעימים, פריכים ותמיד תמיד חמים. אך בניגוד לפלאפליות טיפוסיות אחרות, אצל דבורה דווקא הפיתה היא זו שגונבת את ההצגה. מעבר לפיתות מופלאות וכדורי פלאפל מוקפדים, בדבורה מציעים גם את אחד החריפים הקשוחים ביותר שנתקלנו בהם אי פעם. ראו הוזהרתם.

מותר לאכול בעמידה: לא אחת הפלאפל של דבורה גורם לברכיים לרעוד אז הפעם דווקא נמליץ לכם לשבת.  
פלאפל דבורה - המייסדים 30, פרדס חנה-כרכור, 053-9440642

פלאפל דבורה בפרדס חנה (צילום: באדיבות המקום) עשרות שנים של פריכות. פלאפל דבורה בפרדס חנה (צילום: באדיבות המקום)

צ'יוויטו – חיפה

חיפה היא ללא ספק בירת הסנדוויץ'-ברים הישראלית, בין השאר בזכות מוסדות כמו הסנדוויץ' של ברכה, הסנדביץ' בר וסבתא. השנה בא לשכונה בחור חדש שעלה לישראל מדרום אמריקה ועונה לשם צ'יוויטו. בסנדביץ' בר הדרום אמריקאי, מגישים כריכים עצומים ומפנקים במיוחד. קחו למשל את מנת הדגל של המקום, העונה לשם צ'יוויטו (70 שקלים): הכריך העצום כולל נתחי בשר אנטריקוט מובחר, בייקון טלה, שינקן מעושן, גבינת גאודה, ביצת עין, בצל מקורמל, פלפל קלוי, חסה, עגבניות, זיתים ירוקים, לבבות דקל ומיונז ביתי. יש כריכים שהם ארוחה, אך הצ'יוויטו של צ'יוויטו, הוא יותר בכיוון השתיים עד שלוש ארוחות.

מותר לאכול בעמידה: רעבים כמו שלא הייתם מעולם? הזמינו את הכריך האימתני שנקרא סמבה אלגרה (100 שקלים) הכולל נתחי אנטריקוט בתוספת צ'וריסו עגל מעושן, בייקון טלה, גבינה שוויצרית נמסה, פלפל קלוי, בצל סגול ,פלפל חלפניו, ביצת עין, עגבניות טריות, חסה, רוטב חרדל דבש ושום, המוגש לצד מנת צ'יפס מכובדת.  
צ'יוויטו - שער פלמר 2, נמל חיפה, 053-8092786

חצ'פורי זיוה – עפולה

את אמנות הכנת החצ'פורי, למדה נטלי רוסין מאימה זיוה, שהלכה לעולמה ולמקום הצנוע שהקימה לפני כשלוש שנים בעפולה, בחרה לקרוא על שמה. את המאפים הגיאורגיים שמתגלים כמאכלי רחוב לא רעים בכלל, מכינה רוסין במקום מדי יום בעבודת יד. בין השאר מדובר בחצ'פורי מגרולי סגור אפוי עם גבינה גיאורגית מסורתית ופטריות וחצ'פורי אצ'רולי במילוי תערובת גבינות עם חצילים קלויים וגמבה.

מותר לאכול בעמידה: חצ'פורי בצק עלים במילוי מחית תפו"א - שיר הלל למאפים הגיאורגיים.  
חצ'פורי זיוה - משה שרת 3, עפולה, 053-5495226

חצ'פורי זיוה בעפולה (צילום: באדיבות המקום) גיאורגיה ברחובות עפולה. חצ'פורי זיוה בעפולה (צילום: באדיבות המקום)

מקסיקנו טורטיה בר – קריית שמונה

מקסיקנו טורטיה בר בא לעולם בקריית שמונה במאי 2013 ומאז מיצב את עצמו כאחד מהמקומות הלוהטים בעיר. הטורטיות של מקסיקנו מלאות בכל טוב, מגולגלות ביד אמן ואפילו במשלוח מגיעות כשהן לוהטות. במקסיקנו מציעים עסקיות שוות ביותר הכוללות מנת טורטיה, שתיה ותוספת לבחירה ב-60-47 שקלים וחשוב גם להזכיר את הקינוחים הממכרים של מקסיקנו בדגש על הצו'ורוס (30 שקלים) והטורטיה שוקולד (14 שקלים).

מותר לאכול בעמידה: לארוחה קלילה לכו על טורטיה בקטנה עם פורטובלו (23 שקלים). למורעבים שביניכם נמליץ להזמין טורטיה אנטריקוט 280 גרם (43 שקלים).
מקסיקנו טורטיה בר - המכבים 16, קריית שמונה, 04-6275675

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית