נגישות
נגישות

כמה חם: אירועי קיץ ותפריטים חדשים ברחבי הארץ

תפריטים חדשים במיטב המסעדות, ערבים של קולינריה ומוזיקה בשרונה מרקט, הופעות חיות בטאיה האסיאתית ופסטיבל קוקטיילים שחוזר ובענק: אין ספק שזה הולך להיות קיץ חם

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 06/06/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סלט מתפריט הקיץ של נינה ביאנכה (צילום: אנטולי מיכאלו) מקלילים את העונה החמה. סלט ירוקים בנינה ביאנכה (צילום: אנטולי מיכאלו)

ראשית הרשו לנו להתנצל. אנחנו יודעים כמה חם עכשיו והדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להעלות לכם את הדופק. אבל מה אפשר לעשות שכל כך הרבה דברים טובים עתידים להתרחש כאן בחודשים הקרובים וחשוב לנו נורא שתדעו עליהם לפני כולם? הזמן קצר והחדשות מרובות אז בלי הקדמות מיותרות, קבלו את כל מה שמחכה לכם בקיץ 2019 בקולינריה הישראלית.

מנה שהיא ארוחה שלמה בלירי לאונג'
לירי לאונג', האחות הצעירה של גוז' ודניאל, נפתחה לפני כשנה וחצי בחלל שבו פעל בעבר קפה גופרמן המיתולוגי ברשפון. לצורך הקמת המסעדה החדשה, החלל המקורי עבר שיפוץ מסיבי ועוצב מחדש ע"י האדריכל ארי בן דרור, בהשקעה של כשני מיליון שקלים. בימים אלה משיק השף שניר אנג-סלע, תפריט קיצי שבו מושם דגש על חיבור המנות לסביבה הכפרית העוטפת את המסעדה.

תפריט הצוהריים החדש לא מחולק לראשונות ועיקריות שכן כל מנה בו היא ארוחה שלמה בפני עצמה. תפריט הערב לעומת זאת, מבוסס על מנות חלוקה המוגשות למרכז השולחן. בין היתר מככבות בתפריטים החדשים פנינים קולינריות כמו סקורדליה ביתית משקדים, שום קונפי וירקות ירוקים; לינגוויני זוקא - קישוא, נענע, לימון צלוי, פיקורינו רומנו וצ'ילי; ונקניקיות עגל וגבינה לצד פירה בצל מטוגן, כרוב כבוש וחרדל דיג'ון.
לירי לאונג', הפרחים 12, רשפון. 053-6114022

מנה במסעדת לירי לאונג (צילום: דניאל לילה) מביאים את הסביבה הכפרית לביטוי גם באוכל. לינגוויני זוקא בלירי לאונג (צילום: דניאל לילה)

תחת שמי ים התיכון: תפריט חדש בנינה ביאנכה
כמצופה ממסעדת שף ים-תיכונית, גם נינה ביאנכה משיקה תפריט קיצי חדש, פרי מוחו הקודח של השף איתי עטיה. לכבוד הקיץ הלוהט, יצר עטיה מגוון מנות קלילות המבוססות על חומרי גלם טריים ומקומיים. בתפריט החדש תמצאו עיקריות כמו פיצת פולנטה – עם קרם פולנטה וכמהין, מיקס פטריות, אספרגוס, מוצרלה, קראנצ' בטטה ועלים ירוקים, ורביולי סלקים במילוי סלקים וגבינות, רוטב שמנת ופרג קלוי, עם קרם תירס, בייבי סלקים ואגוזי לוז.

בגזרת הראשונות מככבות בין היתר מנות כמו סלט ירוקים קיצי עם עלים ירוקים ושורשים, אפרסקים צרובים, אגוזים וגבינת סנט מור; סשימי דג לבן על לאבנה וליים, זרעי עגבניות, אבקת זיתי טאסוס, צ'ילי ירוק, אורגנו ושאלוט מוחמץ; וטטאקי טונה אדומה בתערובת ראס אל נינה, על איולי עשבים, תפו"א שרוף, ביצה רכה, קרם בזיליקום, עגבניות וצלפים.
נינה ביאנכה, בוסי סנט ג'ורג' 9, צומת בילו קריית עקרון. 08-9480080

סלט גינה בנינה ביאנכה (צילום: אנטולי מיכאלו) טרי מקומי. סלט גינה מתפריט הקיץ של נינה ביאנכה (צילום: אנטולי מיכאלו)

פיאצה רוסטיקו ממשיכה לחדש
פיאצה רוסטיקו שבמתחם שרונה, הצטרפה למשפחת המסעדות האיטלקיות המפורסמת כעשור אחרי שבא לעולם הסניף המקורי ברוטשילד וכחמש שנים אחרי שנפתח הסניף השני של רוסטיקו במתחם בזל. תאמינו או לא אבל הרצון לחדש ולהתחדש לא פסח גם עליה: לכבוד העונה החמה, משיקים בסניף שמציין השנה חמש שנים להיווסדו, תפריט קיצי חדש ומלא בכל טוב.

בגזרת הראשונות תפגשו למשל שרימפס בחמאת לימון עם מנגולד, שום וצ'ילי טרי. מוגש עם פוקאצ'ה; וסביצ'ה מוסר בכבישה עדינה של לימון ושמן זית, בזיליקום, בצל ירוק, קולרבי, תפוח עץ ירוק ואיולי לימוני על ברוסקטה פריכה. בגזרת העיקריות תפגשו בין השאר סלמון במעטפת פתוחה עם עגבניות, זיתי קלמטה, טארגון, קולרבי צלוי, חמאה ומרווה; וריזוטו דלעת בבישול ארוך, ציר דלעת, קרם פרש ועירית.
פיאצה רוסטיקו, אליעזר קפלן 22, מתחם שרונה, תל אביב. 053-9367141

סלמון בפיאצה רוסטיקו (צילום: בן יוסטר) מחדשים אנרגיות בשרונה. סלמון במעטפת בפיאצה רוסטיקו (צילום: בן יוסטר)

ברוך השב: השף אופיר וידבסקי פותח את הקיץ בריפאבליק
אחרי ארבע שנים באירופה, שב למחוזותינו השף אופיר וידבסקי ותקע יתד במסעדת ריפאבליק שתחגוג בקרוב שנתיים של פעילות. ב-15 השנים האחרונות כיהן וידבסקי בין היתר כשף של מסעדת סבסטיאן, כשף של מסעדת סיטארה וכשף הראשי של קבוצת יארצ'ינסקי, המפעילה 16 מסעדות בפולין, ברלין ופלורידה. את כל הידע והניסיון שצבר במהלך הקריירה העשירה והמגוונת שלו, רתם לטובת תפריט הקיץ החדש של מסעדת ריפאבליק, המציג פרשנות אישית ומרעננת למגוון מנות בראסרי קלאסיות ומודרניות.

בתפריט החדש שלו מגיש וידבסקי שוק אווז בבישול ארוך עם קרם תפו"א ועלי תרד; טורטליני גבינות במילוי מסקרפונה, פרמז'ן, ריקוטה ובטטה בחמאת מרווה וקשיו קלוי; פילה בקר טרי ישראלי עם בצל מקורמל, שום קונפי, מח עצם ורוטב בורדולז (מוגש עם תוספת לבחירה); ופאטה כבדי עוף עם ריבת בצל, למון גראס וטוסטונים מבריוש.
ריפאבליק, הנגר 24, נווה נאמן, הוד השרון. 053-9377427

הוציאו יומנים: פסטיבל הקוקטיילים חוזר לעיר הלבנה
סדנת ג'ין עם המאסטר דיסטילר דזמונד פאיין, בר פופ אפ שייפתח על גג מלון בראון והמון קוקטיילים מיוחדים שיימכרו במחיר מוזל בברים המובילים בתל אביב. כל זה ועוד הרבה יותר ממתין לכם בשבוע הקוקטיילים שיתקיים בתל אביב זו פעם השנייה, בין ה-29-23 ביוני.

בין השאר ישתתפו בפסטיבל עסקים כמו ורנדה, קונסייראז', טי האוס, ג'אספר ג'ונס, 223, דאבל סטנדרט, ספייס האוס ועוד רבים וטובים אחרים. כל אחד מהם יגיש קוקטייל ייחודי שנוצר במיוחד עבור הפסטיבל ויימכר ב-25 שקלים בלבד (למשתתפי הפסטיבל). בנוסף יכלול הפסטיבל שלל אטרקציות למיקסולוגים מקצועיים ולקהל הרחב כמו תחרויות קוקטיילים, הרצאות העשרה, סדנאות מעשיות ועוד. עלות ההשתתפות בפסטיבל תעמוד על 50 שקלים בימי הפסטיבל (25 שקלים במכירה המוקדמת), כשאת הצמידים של הפסטיבל הקודם, יחליפו השנה כרטיסים דיגיטליים מתקדמים. לכו להרים לחיים.

פסטיבל קוקטיילים בתל אביב (צילום: יהונתן בן חיים) לחיי תל אביב. פסטיבל קוקטיילים בחודש יוני ברחבי תל אביב (צילום: יהונתן בן חיים)

יד ביד ו-CHEF TO CHEF
מותג המים המינרליים היוקרתי Ferrarelle, מזמין אתכם במהלך יוני-יולי לסדרת ארוחות, שיוגשו על ידי אחד עשר שפים, שיחולקו לחמש קבוצות. כל קבוצה תקיים שתי ארוחות במהלכן השף המארח יגיש את המנות האייקוניות שלו והשף המתארח יגיש את הגרסה האישית שלו למנות. למעשה כל המנות במהלך הארוחות יגיעו לשולחן בזוגות וכך הסועדים יוכלו להתרשם מהדמיון ומהשוני שבין השפים.

ארוחה אחת כבר התקיימה בטאיזו ב-17/6,בה הגיש בן היתר השף יובל בן נריה טרטר טאיזו (קונוס אורז פריך, דגי ים, שומשום שחור, קציפת סויה לבנה וביצי דג דאון) ובמקביל הגיעה לשולחן הפרשנות של השף מושיקו גמליאלי, בדמות טרטר מקומי (קונוס דג ים, מרמלדת שומר, גרניטת מלפפון ואורגנו). במפגש הבא בין השניים, שיתקיים בבר 51 ב-7/7, יגיש גמליאלי את המנות האייקוניות שלו, שיזכו לפרשנות המיוחדת של בן נריה.
מחירי הארוחות ינועו בין 380-320 שקלים לסועד ובנוסף לארוחה בלתי נשכחת, יקבלו האורחים גם GIVE AWAY מפנק במיוחד בסוף הערב.

השפים יובל בן נריה ומושיקו גמליאלי (צילום: באדיבות יחצ) שיתופי פעולה מסקרנים. השפים יובל בן נריה ומושיקו גמליאלי (צילום: באדיבות יחצ)

הופעות חיות וארוחת טעימות בשרונה מרקט
בימי רביעי לכל אורך חודש יוני, החל מהשעה 18:00, ממתינה לכם בשרונה מרקט חוויה מוזיקלית-קולינרית יוצאת דופן, שתגיע לשיאה ב-21:30 עם הופעה חיה ומרגשת. לאורך כל הערב יוצעו למעלה מ-100 מנות שונות ומגוון רחב ביותר של כוסות יין, בירות וקוקטיילים במחיר של 20 שקלים לכל היותר. ההופעות יתקיימו במסגרת שיתוף פעולה בין שרונה מרקט וקבוצת הזאפה ונותר לנו רק לקוות שמדובר בתחילתה של מסורת מופלאה. עוד נעדכן שאפילו החנייה המקורה במרקט תוצע במחיר מוזל של עשרה שקלים בלבד.

סדרת מופעי האוכל והמוזיקה החלה ב-5/6 עם הופעת קאברים ל-QUEEN של להקת ROCKVILLE ותמשיך עם הופעות של מרסדס בנד ב-12/6 ושל עידן יניב שיעלה להופיע ב-19/6. ב-26/6 תתקיים ההופעה האחרונה בסדרה ואת זהות הזמר/זמרת/להקה, נשמור בינתיים בסוד כדי שלא לקלקל את ההפתעה.
שרונה מרקט - קלמן מגן 3, תל אביב

עולים על הבמה בטאיה
את רשימת המבזקים המשמחים שלנו, נסיים עם אירועי הקיץ המוזיקליים של מסעדת טאיה שבקדימה. המסעדה האסיאתית המצליחה, שנפתחה לפני כחמש שנים, תארח גם הקיץ את מיטב האמנים: זה התחיל חם עם הופעה של חמי רודנר שהתקיימה ב-25 במאי והופעה של בית הבובות ב-15 ביוני, וזה ממשיך עם הופעות של מגוון אמנים מובילים כמו ערן צור, דנה ברגר, אלון עדר, דני ליטני וקורין אלאל שיופיעו בטאיה בחודשי הקיץ הקרובים. זה המקום להמליץ לכם להזמין מקומות בהקדם האפשרי כי מספר המקומות מוגבל והכרטיסים להופעות נגמרים במהירות. לפרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים: 09-7728878.
טאיה, האופה 1, קדימה. 053-6130912 / להזמנת שולחן במסעדת טאיה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון