נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ניגירי סלמון בג'קו מאכלי ים (צילום: דרור ורשבסקי) קלאסיקה לא מחליפים. ג'קו מאכלי ים (צילום: דרור ורשבסקי)

מקומות עם ותק של שנים ומוניטין מוכר עלולים להיות מאכזבים. אחרי שנים של הגשת אותן מנות, יש נטייה למטבח להפוך לשאנן. לא כך ג'קו מאכלי ים, אחת מהמסעדות הוותיקות והמוכרות, שהגישה לכולנו שרימפס וסרטנים לפני שידענו לקנות ולהכין לבד בבית. ג'קו, שקרויה על שמו של אביו של אפי אלאלוף, הבעלים, התחילה כמסעדת דגים של ג'קו המקורי בחיפה, בעיר התחתית ליד שוק התורכים בשנות ה-70 של המאה הקודמת. היום יש לה מלבד הסניף החיפאי עוד שני סניפים. בת זוגי לערב זה נזכרה שהיה פעם סניף מוצלח בעיר הולדתה הרצליה, הלכנו לבדוק האם שכפלו את ההצלחה ברמת השרון. למרבה השמחה והטעם הטוב הסניף ברמת השרון מציע מגוון אקלקטי של מנות וטעמים חלקם מדויקים עד דק וגם אם צירופם יחד לא תמיד קוהרנטי הרי שהטעם מפצה ובגדול:

פתחנו במבחר סלטים המוגשים כפתיח וכלולים במחיר המנות העיקריות: סלט ירקות חתוך גס, חמוצים יפניים, סלק מתובל בעדינות, ציזיקי, קרם חצילים נפלא, טחינה, כבד קצוץ אלוהי בטעמו, וחציל קלוי שמעליו טחינה שהוכנה עם מיסו שחידד והעמיק את טעמה. לשולחן הובא גם נגירי סלמון. כמות נכונה של אורז, עליה פרוסת סלמון טרי דקה במידה, מתובלת ברוטב סויה מתקתק ומוגשת עם פלח לימון שסיפק זץ חמיצות הדרית מאזנת. מנה זו מבשרת טובות למחלקת הסושי החדשה במקום. קל להשיג במקומותינו סושי, פחות קל להשיג סושי איכותי עשוי במיומנות ומדויק בטעמו. הסושי-שף בג'קו הצליח להשיג ביס כה מוצלח שגם אני, שאינני מחובבות הסלמון, אכלתי בהנאה.

ונעבור לעיקריות
למנה עיקרית הזמנו פילה לברק על הפלנצ'ה (107 שקלים) מלווה בפלחי תפוחי אדמה וגזר. הדג היה עסיסי, עשוי היטב והתוספות נעימות לחך ומספקות איזון ארצי לדג הקליל והנימוח. העיקרית השנייה הייתה קלמרי מטוגן (82 שקלים). כיאה למלך התמנונים. במנה נכללו הן טבעות וראשי תמנון שאובקו קלות בקמח וטוגנו בטיגון מהיר, שהשאיר אותם צמיגיים במידה הנכונה. הקלמרי הוגש עם רוטב שום-לימון ואיולי צ'יפוטלה חרפרף - עוד מחווה לבעלים שחי שנים רבות במקסיקו. את סשן העיקריות סגרנו עם מולים מרינייר בירקות שורש ויין לבן (89 שקלים). המולים היו טריים, נקיים למשעי ובושלו במיומנות. בג'קו הפליאו לשלב ירקות שורש ארומטיים, יין פירותי, חומצי במידה ומעט חמאה שהפכו את הציר בו הוגשו המולים ליצירה עמוקת טעמים המחמיאים לכוכבי המנה.
 מחלקת סושי חדשה ומרעננת. ג'קו מאכלי ים (צילום: דרור ורשבסקי)

את הארוחה ליוותה כוס של יין הבית - גארסייה קאריון (26 שקלים לכוס) קברנה סוביניון ספרדי נהדר, מפתיע בטעמו העשיר. לקינוח הוגשה כנאפה (35 שקלים) בה יחס הגבינה לאטריות הקדאיף לא היה מושלם אבל חיפה על כך הסירופ שספג לתוכו מן החמאה בה נאפתה הכנאפה והיה קטיפתי ולא מתוק מידי. שורה תחתונה: המטבח עתיר הניסיון של ג'קו לא מאכזב, לא במנות הקלאסיות ולא במנות הסושי. ברמת השרון זה ה-מקום לדגים ואוכל ים.

חשבון בבקשה:
ניגירי סלמון - 29 שקלים
לברק על הפלנצ'ה - 107 שקלים
קלמרי מטוגן - 82 שקלים
מולים מרינייר  - 89 שקלים
כוס גארסייה קאריון - 26 שקלים
קולה - 13 שקלים
כנאפה - 35 שקלים
סה"כ - 381 שקלים (לא כולל שירות)

ג'קו מאכלי ים, החרש 8, רמת השרון, 053-9379159

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא