נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שמש אביבית מלווה אותנו בדרך החולפת במרחבי הירוק הצפוניים המשובצים בשלל גווני פריחה ואנחנו, בעלי ואני, בדרך לפנק את עצמנו בארוחת צהריים.

כקילומטר לפני הכניסה לקצרין, בירת הגולן, אנו מגיעים ליעדנו: ברוהאוס הגולן - מבשלת הבירה, הממוקמת במתחם "קסם הגולן".

יחי השילוש הקדוש
כבר בכניסה למסעדה לוכד את עינינו ציור קיר מרהיב המרמז על החוויה הלא קונבנציונלית הממתינה לנו, ואכן מסעדת הברוהאוס הינה מקום ייחודי בנוף הגולני. המסעדה הוקמה לפני כשמונה שנים כמענה לשילוש הקדוש המתבקש בגולן – מים, יין ו... בירה! היו מי שהרימו גבה, אך שמונה שנים לאחר מכן הבירה והמסעדה הן עדות לחלום שהפך למציאות.

חלל המסעדה רחב ומרווח, ועם זאת משרה אווירה אינטימית ונעימה, כששמש הצהריים מסתננת קלות דרך התריסים ומוסיקה מתנגנת ברקע. בהמלצת פיני, בעל המקום, החלטנו ללכת על מבחר מנות ראשונות שישלבו בין הרצון שלי לבשר והנטייה של בעלי לצמחונות וילוו את גולת הכותרת של המקום – הבירה.

מבית היוצר של הברומייסטר
במקום מייצרים כמה סוגי בירה. בהזמנת "חווית הגולן" מקבלים 5 כוסות של 200 מל' עם בירות שונות, ארבע מהן קבועות והחמישית – הפתעה! בירה עונתית, העונה לשם עוג ומשתנה בהתאם להשראה השורה על הברומייסטר (המומחה והאחראי על ייצור והכנת הבירות). העוג יוצאת תמיד במהדורה מצומצמת. לצד עם הבירות קיבלנו ירקות כבושים מצוינים וזיתים - הכל תוצרת בית.

מה יש לומר? למי שכמוני, המתקשה לבחור ופוחדת להפסיד משהו, זהו הפתרון המושלם. לקבל הכל בחבילה אחת...4 בירות עומדות לפנינו במגוון צבעים מחום בהיר לאדמדם לחום כהה לצהבהב, והחמישית בדרך, נמזגת ומגיעה לשולחננו ישר מהחבית, בה היא סיימה את הבשלתה אך זה עתה.

הטעמים של הבירות, אח... מבירת הפילזנר, בירה בהירה וקלילה המאופיינת במעט מרירות ומתיקות נעימה (הבירה החביבה עליי) לאיל הענברי, בירה בצבע אדמדם, מעט פירותית עם מרירות עדינה... (גם היא חביבה עליי) לבירת חיטה המאופיינת במראה מעונן ויותר סמיכה בטעמה (לטעמו של בעלי) ולדאבל בוק -  בירת לאגר כהה וחזקה, 8% אלכוהול, (חביבה לכל הדעות). ואז מגיעה העוג, 8% אלכוהול, עשויה מחיטה ואפשר להרגיש את הסמיכות של החיטה ואת עשירות הטעם שלה.

עם הבירות ולפתיחה, מגיעות אל שולחננו המנות הבאות: מחבת מיני צ'וריסוס - נקניקיות פיקנטיות על מצע כרוב המבושל בבירה, הליווי המושלם לבירות. הטעם של הכרוב עשיר וחמצמץ ומשתלב נהדר עם החריפות העדינה של הצ'וריסוס. מנה נוספת ומומלצת -  פטריות שמפיניון מוקפצות ברוטב מתקתק ומעט קרמלי ובתוספת שקדים פרוסים . המרקם של הפטריות והשילוב עם השקדים המתפצפצים בפה ועושר הטעמים הביא לכך שלא יכולתי להפסיק לנשנש מהמנה הצמחונית הזו שמיועדת בעיקר לבעלי.
500 גרם של עונג. ברוהאוס הגולן. צילום: שירלי גוטפריד
לחגיגה מצטרפת מנת חציל בלאדי. מנה של חציל קלוי בטחינה היא תמיד מנה מבורכת, אך כאן הגדילו לעשות והפתיעו בתוספת פסטו שהקפיץ אותה לדרגת מעדן. לחם הבית הגיע, לחם דגנים הנאפה במקום בליווי זעתר וצלוחית עם שמן זית ובלסמי. אני יודעת שלא כדאי לי להתמלא אך לא יכולה להפסיק ולטעום. חמים, פריך ונימוח בפה. עוד על השולחן -  סלט גולן קצוץ, מפתיע בפשטותו, עגבניות, מלפפון פטרוזיליה עם לימון ושמן זית שלא גונב את ההצגה משאר המנות ומזכיר את הבית בטעמו.

ונעבור למנת הדגל - פרייצל קורנביף, שבזיכרוני שמור לו מקום של כבוד מימיה הראשונים של המסעדה כמשהו שבשבילו עוד אשוב למקום. ואכן הוא הוכיח שהוא עומד במבחן הזיכרון והזמן. בייגל בווארי פריך ומעט מתקתק, מדושן בנתחי קורנביף מעושן וירקות ואצלי בפה יש חגיגת טעמים שקשה להסביר: מתוק, מעושן, פריך, עשיר.

מפתיע גם ארגנטינאים
הראש כבר מסתחרר, אווירת החופש והפינוק משתלטים עלינו ואנו מתקדמים הלאה למנה העיקרית הזמנו מנה אחת משותפת - צלעות טלה 500 גרם בתוספת תפוח אדמה מעושן ומצוין לצד רוטב שום וצ'ימיצ'ורי בטעם עדין שהפתיע בטעמו גם ארגנטינאית שבעת צ'ימיצ'ורי שכמוני. המנה כולה הוגשה באופן ערב לחיך ולעין.

ולסיום
סופלה שוקולד ומוס שוקולד בציפוי שוקולד. כחובבת סופלה חשבתי שאשאיר לבעלי את המוס, אך היה זה דווקא המוס ששבה אותי בטעמו העשיר. שילוב של קרירות, דחיסות ומתיקות שנמסים בפה. לא יכולתי להפסיק לאכול. בעלי נהנה מהסופלה. סיימנו עם אספרסו קטן וחזק. סיום מושלם לארוחה מפנקת באווירה נעימה ואינטימית ושירות מצוין. יצאנו מרוצים, שבעים ומבוסמים.

אגב, המסעדה פתוחה גם בסופי שבוע, אך האוכל כשר. יש מטבח כשר לקבוצות – מיועד לקבוצות מעל 20 סועדים (בהזמנה מראש).

מה אכלנו:
"חווית הגולן" (חמש בירות של 200 מ"ל, בליווי ירקות כבושים): 60 ₪
מחבת מיני צ'וריסוס: 36 ₪
פטריות מוקפצות: 38 ₪
חציל באלדי: 24 ₪
לחם הבית: 12 ₪
פרייצל קורנביף: 22 ₪ ליחידה
צלעות טלה 500 גרם: 128 ₪
סופלה שוקולד: 30 ₪
מוס שוקולד בציפוי שוקולד: 30 ₪
אספרסו: 10 ₪
סה"כ: 390 ₪ לארוחה זוגית ענקית

ברוהאוס הגולן, קצרין. טלפון: 053-9443875

* כתבה פרסומית

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי