נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

התחרות במכירת יין לחג הפסח ברשתות השיווק היא אחת מהתחרויות האכזריות ביותר של יקבי ארצנו. הציבור הישראלי הוא לא שתיין יין גדול ובחג שבו שותים ארבע גביעי יין ממשיכים לעוד כמה כוסות במהלך ארוחת הסדר, היצרנים הגדולים יותר והגדולים פחות מתחרים על הכיס שלנו. התחרות לרוב נעה בין השחקנים המרכזיים בשוק: יקבי כרמל, יקבי רמת הגולן ביחד עם הרי הגליל ויקבי ברקן-סגל. בין לבין נמצאים יקבים גדולים אחרים כמו בנימינה, תבור, טפרברג ורקאנטי יחדיו עם הייבוא הכשר של חברת שקד. רוב הרשתות מציעות את אותם מבצעים עם סטיות קטנות לפה או לשם.

הלכנו לבדוק את מבצעי חג הפסח בשלוש רשתות שיווק - רמי לוי, שופרסל דיל ומגה בעיר, רשתות נודעות ובעלות תפוצה ארצית. בחרנו דווקא באזור רמת גן ובני ברק, שם שלושת הרשתות מציבות סניפים קרובים אחד לשנים - רמי לוי שיווק השקמה, רשת מתפרסת לאט ובביטחון על פני ארצנו. מיקום הסניף הוא ברחוב מבצע קדש 66, ברמת גן מול קניון איילון. מול רמי לוי שיווק השקמה בחנו גם מגה בעיר מרשת מגה, שנמצאת ברחוב מבצע קדש בקניון איילון גם כן ברמת גן. הסניף האחרון לבדיקה הוא שופרסל דיל, מרשת שופרסל והסניף נמצא ברחוב לח"י 28 בבני ברק. שלושת הסניפים נמצאים במרחק של שתי דקות נסיעה אחד מהשני והקרבה הגדולה נועדה לבדוק תחרויות ואטרקטיביות במבצעי היין לחג הפסח. לפני הסיכומים ניתן ציון לשבח לרשת שופרסל על אתר אינטרנט מתוחזק ויפה היטב עם כל המבצעים, כולל מבצעי היין לחג.

סיכמנו את נתוני היקבים והיינות עם הערות לגבי המבצעים. נסינו להימנע ככל האפשר מהסדרות הכי שולחניות של ארבע יינות ב-100 ₪ כגון כרמל סלקטד, סדרת טבע של בנימינה, גולן שיאון אדום/לבן של יקבי רמת הגולן וכל יינות היבוא הכשרים של דון חוליו, מנדוזה וגאטו נגרו למיניהם. אם תוסיפו עוד כמה שקלים תקבלו יינות ישראליים מעולים בהרבה.

רמי לוי שיווק השקמה - מגוון מצומצם במחיר נמוך

הרשת הראשונה כאמור היארמי לוי שיווק השקמה, שם המבצעים מעט פחות אטרקטיביים בגיוון שלהם מאשר אצל המתחרים, אך המחיר לרוב הוא הנמוך ביותר. הכוכבים ביינות השולחניים הם ללא ספק סדרת הבסיס של הרי גליל עם קברנה/מרלו/שיראז/רוזה במחיר של שני יינות ב- 58.90 ₪. יש עוד כמה מציאות כמו הר חרמון אדום של יקבי רמת הגולן ב 31.99 ₪. סדרת הדגל לשעבר של יקבי כרמל -פרייבט קולקשן עם קברנה/מרלו ב- 31.90 ₪. בנוסף יש ברמי לוי את סדרת הר תבור עם שלושה בקבוקים ב-100 ₪, ברקן קלאסיק עם שני בקבוקים ב- 50 ₪ שמציגים את בקבוק הקברנה סוביניון שעולה על שאר הסדרה. היקב שבאמת יוצא דופן אצל רמי לוי הוא טפרברג, עם סדרת סילבר קברנה/מרלו במחיר אטרקטיבי של שלושה בקבוקים ב-100 ₪.

שופרסל דיל- כמו בדיוטי פרי

הסניף השני היה של שופרסל דיל. ההצעה המשתלמת ביותר שייכת ללא ספק ליקב סגל עם סדרת מרום הגליל קברנה/מרלו שנמכרת בשלושה בקבוקים ב-100 ₪. היינות הללו שווים הרבה יותר ממה שהם מתומחרים במבצע, תרגישו חופשי לקנות עוד בקבוקים להמשך האביב ולא רק לפסח. ביקבי רמת הגולן ניתן למצוא את גמלא פינו נואר/סנג'ובזה עם שני בקבוקים ב- 100 ₪ שם אנחנו ממליצים לתת צ'אנס לפינו נואר. ביקבי כרמל גם יש מבצע חביב של הסדרה האזורית עם קברנה/מרלו/קברנה שיראז, עם שני בקבוקים ב- 100 ₪ לכו על הקברנה שיראז. הרי גליל עם סדרת האחים האדומים קברנה/מרלו/שיראז שנמכרים במחיר שלושה בקבוקים ב-100 ₪ ובאופן דומה גם סדרת הר של יקבי תבור. לכל אלה שאינם חובבי יין מובהקים או יודעים שהדודה לא מסתדרת עם מונחים כמו עפיצות, גוף מלא ושאר מונחים, מציעים בשופרסל דיל את  סדרת הפנינים המבעבעת והמתקתקה של תבור עם שלושה בקבוקים ב-100 ₪. היינות תוססים, קלילים ויש מצב שיתאימו כמעט לכולם. יקבי בנימינה לא חוטאים וגם הם מציעים את סדרת Bin הכייפית שלהם והמתומחרת בהגינות עם שלושה בקבוקים ב-100 ₪.

בשופרסל המחירים לא בהכרח הזולים ביותר, אך המגוון הוא הגדול ביותר ויש גם יינות יבוא של חברת הכרם והאחים שקד. היתרון הגדול של הרשת הוא העובדה שאפשר לשלב המון יינות מיקבים ומיבואנים שונים במבצעים של שניים, שלושה ואפילו  ארבעה בקבוקים ב-100 ₪מרגיש קצת כמו המבצעים בדיוטי פרי.

מגה בעיר - באיכות ולא בכמות

הסניף השלישי שבדקנו היה של מגה בעיר. בדומה לשופרסל, רשת מגה היא רשת ענפה וגם לה סניפים רבים ומבצעים רבים. מאוד אהבתי את העובדה שסדרת קלאסיק של ברקן ניתנת לקנייה במחיר שני בקבוקים ב-50 ₪. באותו אופן הסדרה האדומה של יקב סגל שמביאה יופי של יינות שולחניים. ניתן גם לקנות במבצע שני בקבוקים ב- 50 ₪ את כרמל סלקטד ושיאון אדום/לבן של יקבי רמת הגולן. ברשת מגה נותנים אפשרות לקנייה מצומצמת יותר של יינות לחג וזאת אפשרות טובה ביותר! גם פה הכוכב הבלתי מעורער הוא יקב סגל עם סדרת מרום הגליל שנמכר במבצע של שלושה בקבוקים במחיר 100 ₪. ישנם עוד אופציות לא רעות במבצע שלושה בקבוקים ב- 100 ₪. חלק מסדרת הפרייבט קולקשן של כרמל, סדרת הר של יקב תבור, האחים האדומים ביחד עם הר חרמון אדום מיקבי הרי גליל ורמת הגולן. בדומה לשופרסל יש פה את הפינו נואר וסנג'ובזה של גמלא השווים שנמכרים שניים ב- 100 ₪.

רשת מגה מספקת מבחר יפה של מבצעים ויינות לחג. אין יתרון תחרותי במחיר אל מול המתחרה הגדולה רשת שופרסל, היתרון מתבטא באפשרות לקנות מספר מצומצם יחסית של בקבוקים במחיר אטרקטיבי (לא כולם צריכים ארבעה בקבוקים לארוחת החג) היה נחמד אם היה ניתן לשלב בין המבצעים של היצרנים/יבואנים שונים בדומה לרשת שופרסל.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עידו גל-און

מתוק ומשכר
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד