נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שיא הקיץ עוד רחוק, אך החום והלחות כבר מורגשים משל היינו באמצע אוגוסט. מבחינה אקלימית (ולא רק), המרינה של הרצליה היא בועה של קרירות נעימה. בדיוק כאן, במועדון היאכטות והרחק מהמולת הקניון התמקמה נאמוס, "נוף" ביוונית, ושמו של אתר נופש יוקרתי במיקונוס. השם מתאים למסעדה ככפפה ליד כי הנוף בנאמוס פשוט מרהיב – ים כחול מאופק לאופק מנוקד ביאכטות לבנות ואלגנטיות.

לאנשים שמאחורי הקלעים יש ניסיון עשיר בתחום המסעדנות בארץ: אילן טריגר, ממייסדי רוקה, ויקיר שעשוע, איש עסקים ובעלה של מרינה מהישרדות, אחראיים על הפן הניהולי-עסקי-כלכלי. על העיצוב חתום האדריכל איתי גרשי, שהשתמש בקירות זכוכית, דק עץ ומפות צחורות מעומלנות כדי ליצור אווירה אלגנטית אך נינוחה, אשר מותירה את מרכז הבמה לאוכל. תחום זה נמסר לידיו האמונות של רובי פורטנוי, שף עם רזומה עשיר (מאנטה ריי, התרווד הוורוד) שהקים וניהל במשך שנים את קייטרינג פרי הארץ ובישל לפוליטיקאים, נשיאים ונסיכים. "אני מבשל באותו סגנון שבישלתי תמיד ומעדיף לתת לאוכל לדבר בשמי", הוא מצטנע, "העיקרון הוא לקחת את חומרי הגלם הטובים ביותר, לפרק למרכיבים בסיסיים ולהגיש בצורה שונה תוך שמירה על קו ישראלי-ים תיכוני".

מטבח ים תיכוני מודרני הוא אמנם החלק העיקרי בתפריט רחב היריעה, אך חלק חשוב לא פחות מוקדש לסושי. מבחינה זו ניתן לראות בנאמוס את ממשיכת דרכה של רוקה, ששמו של הסושי שלה יצא למרחקים. טריגר ושעשוע הביאו מיפן סושי מאסטר שהקים את המטבח ובנה תפריט, וישיבה על רול או שניים על הבר בפנים או בחוץ עם כוס יין מול השקיעה היא אופציה לבילוי קיצי קליל שאינו קורע את הכיס. ספייסי טונה רול עם שבבי טמפורה, אבוקדו ומלפפון (69 ₪), הוא דוגמה טובה למנה קלאסית שמתכתבת עם החיך הישראלי בפיקנטיות מעודנת. לעומתו נאמוס סלמון סנדביץ' (59 ₪) הוא אינטרפרטציה עכשווית הכוללת מוצרלה וציפוי טמפורה מטוגן.

שאר התפריט, שהורכב על ידי פורטנוי, מתבסס על ירקות, בשר ובעיקר דגים, כי אחרי הכול הים הוא חלק משמעותי בסביבה הקרובה. כל מנה מורכבת מהמון טעמים, צבעים, צורות ומרקמים, שמוגשים בטכניקות הגשה שונות והופכים את הארוחה לסוג של משחק ניחושים. סביצ'ה לוקוס על מצע כרישה צלויה עם זרעי כוסברה ובצל אדום, סלט גזר וגריסי פנינה, קרם חזרת לבנה ושמן חרדל (59 ₪) מתורגם לתלולית קוביות דג טרי מאוד, כשכל ביס מתובל בחריפות עדינה. אספרגוס טרי עם פטריות צלויות, קרם בצל וגבינת פרמזן (48 ₪) וקבב לוקוס עם צזיקי בנוסח פרסי, מחית שעועית לבנה, אריסה ושמן בזיליקום (65 ₪) הם דוגמאות נוספות למנות שמשלבות מטבח עילי וביתי, מזרח ומערב ומסורת וחדשנות. במחלקת העיקריות בולטים הלוקוס בכרובית וטוביקו (155 ₪) והסלמון של נאמוס (110 ₪) – פילה סלמון צרוב בטריקאי עם קרם בטטה וסלט עלי מנגולד חלוטים. המנה מוגשת תחת פעמון זכוכית שלתוכו הוחדר עשן. פרזנטציה משעשעת שמפעילה את הדמיון אך גם מעניקה לדג סיומת מעניינת.

שילוב הגורמים שמרכיבים את נאמוס מוביל לתוצאה שהיא אלגנטית ומוקפדת, אך בד בבד נעימה ולא מתנשאת. אפשר לבוא בג'ינס ולשבת על הבר מול הים, אך המקום מתאים גם לאירועי יוקרה של מאות מוזמנים. צוות מלצרים קשוב מעניק תחושה אישית לכל אורח, וחניון פרטי צמוד ושירות Valet Parking הם התחשבות נאה באלו מבינינו שמעדיפות עקבים. עם כל הנ"ל וכזה נוף, נאמוס צפויה להיות אחד המקומות הנעימים ביותר בקיץ הקרוב.

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח