נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבודם של השווקים הוותיקים במקומם מונח, אך בשנים האחרונות יש תזוזה בסצנה. שוק מחנה יהודה בירושלים תפס תאוצה בזכות עונת המבוגרים האחרונה של מאסטר שף. בשוק לוינסקי נפתחו מקומות חדשים קטנים ומגניבים, שוק התקווה עבר שיפוץ ועוד לא הזכרנו את שוק הנמל/האיכרים ואת שוק נמל יפו. מעבר לסיבוב מחכה השוק במתחם שרונה שמתבשל על אש קטנה ועתיד להיות הדבר הכי חם בשטח. עד אז, קבלו כמה שווקים ישנים וחדשים שכדאי לקפוץ לבקר בהם.

שוק לוינסקי – סיור עם טעם
"אני דור שלישי בשוק. סבא, כיום בן 80, עבד 30 שנה, אבא עבד גם כן 30 שנה עד שפרש ועכשיו איתן אחי ואני פה כבר 12 שנה", אומר יומי לוי, הבעלים של מעדניית יום טוב, שעומדת באותו כוך ברחוב לוינסקי משנת 1947. לוי מכיר את השוק כאת כף רגלו השמאלית, וכאשר קלט שהלקוחות מתעניינים בהיסטוריה של האנשים והשמות החליט לעשות מעשה. כך נרקמה תוכנית סיורים מאורגנים בשוק, שמגלה שכיות חמדה גם למי שרואים את עצמם בני בית בו. נקודת המפגש היא במעדניית יום טוב, שם מספר לוי קצת על משפחתו ועל תולדות השוק, שהוקם בשנות ה-40 המאוחרות. המסלול כולל כמה מהמקומות הכי שווים בשוק: בורקס פנסו, מאפייה משפחתית כבר חמישה דורות שמתמחה במאפים ובקינוחים תורכיים; קפה קאימאק, בית קפה שחלקו האחורי שימש בשנות ה-40 ח'מארה לסוורים הסלוניקאים שגרו בשכונה; "המקום של אדון גבאי, שמחזיק את הפיצוחים והפירות היבשים הכי טובים בשוק עם דברים שאי אפשר להשיג באף מקום אחר" (נסו גוג'י ברי מיובש מסין, נוגד חמצון שימחק את הקמטים מעור הפנים); קפה אטלס, על פניו בית מסחר לתבלינים ותה אך ג'וליה, הבעלים, היא אנציקלופדיה של רפואת עשבי מרפא ועוד. לוי מעיר לחיים דמויות מהעבר ומתאר בלשון ציורית את ימי הזוהר של השוק. הוא מכיר את הסודות הקטנים, יודע מה הכי כדאי לקנות איפה, וממליץ אך לא לוחץ. הסיורים והסיפורים מעוררים את התיאבון ובכל מקום אנחנו מתכבדים במשהו – בורקס, חמוצים, גזוז עם טעם של פעם, חליטת תה ופירות יבשים. אין חובה לקנות, אך כמובן שהארנק נשלף כדי לקחת קצת מהחוויה הביתה. הסיור אורך כשעה וחצי ומסתיים בנקודת הפתיחה על חלבה תורכית, אנטיפסטי, פלפלים חמוצים ממולאים וריבת שושנים של סבתא לוי. מתאים גם לקבוצות קטנות כחוויית יום הולדת או יום גיבוש. מחיר: 160 ₪ לאדם, 100 ₪ למשתתף בקבוצה מאורגנת.
פרטים בדף הפייסבוק של המעדנייה או בטלפון 054-2268089 

שוק יפו בנמל – זוהי יפו ילדה
בימים אלה ממש החל לפעול בהאנגר מספר 1 בנמל יפו שוק קולינרי-לייף סטייל-אתני-אורבני-מודרני. מאחורי הכותרת המסקרנת מסתתר נכון לרגע זה מבנה משופץ (וממוזג!) ובו מספר דוכנים שמרכזים תחת קורת גג אחת מעט מהטעמים והאווירה המיוחדים של יפו בעיצוב נעים, נגיש ונוח. מיד כשנכנסים אי אפשר לברוח מהניחוח שעולה מדוכן הנקניקיות של אלן טלמור, שרקוטייה שתוצרתו נמכרת במסעדות רבות בעיר וכעת מוצעת באופן עצמאי. מלבדו מאיישים את משבצת השף-גורמה רונן ארדיטי, מבעלי מסעדת בליני אשר מפעיל במקום מתחם משקאות ומיצים טבעיים טריים, ומסעדת רוקח ים של השף אייל לביא. המסעדה בנויה כבר ארוך עם מטבח פתוח שמאפשר תקשורת ישירה בין השף והטבחים לקהל. התפריט מבוסס על מנות קטנות קרות או חמות, מחבתות ברזל עם תבשילים והרבה אלכוהול שמעלה את מפלס השמחה. דוכן "המזווה", נציגות של שוק לוינסקי, מציע תבלינים, גרנולה בעבודת יד, פירות יבשים ועוד, בדוכן של חומוס איסמעיל מיפו יש תמיד חומוס טרי, ובדוכן של זילבר אפשר להתלבט בין כריך רוסטביף לקורנדביף. המלצה שלנו: לקנות קצת מכל דבר, להצטייד בבקבוק יין (ברוקח ים יש היצע נאה במחירים סבירים) ולצאת לפיקניק מאולתר בנמל או בפארק הסמוך.
השוק פתוח בימים ב'-שבת בשעות 9:00-23:00, ראשון סגור. רוקח ים פתוחה משעה 18:00 עד אחרון הסועדים.

שוק הנמל – תמיד קורה משהו
המיזם מבית היוצר של מיכל אנסקי ושותפתה שיר הלפרן, שחתומות גם על שוק האיכרים, לא מפסיק לגדול ולהשתכלל. תחת קורת גג אחת מרוכזים דוכני תוצרת חקלאית משובחת ו‫חנויות מזון, כלים ומוצרים איכותיים כאשר המוטו הוא צמצום הפער בין היצרן לצרכן למינימום ההכרחי. בין לבין פזורים איי אכילה ומסעדות, ובקומה העליונה נמצאת מסעדת קיצ'ן מרקט של השף המוכשר יוסי שטרית. כדי להוסיף לאווירת ההפנינג מתקיימים בשוק אירועי תרבות, הופעות וערבים מיוחדים על בסיס משתנה. בחופש הגדול התקיימו אירועים מיוחדים לילדים, ובגזרת המבוגרים שבוע תאילנד הפך את השוק לשלוחה של קאו סאן עם סדנאות בישול תאילנדי, חומרי גלם תאילנדיים והמון בירה, תאילנדית כמובן. בכל יום שלישי מהשעה 20:30 הופך השוק למסיבה אחת גדולה עם מוזיקה, אווירת ח'מארה ומנות מיוחדות במחירים מיוחדים: שיפודי פילה ב"דלישס", ספיישל פסטה פירות ים ב"פסטה פיורי", טאפאס דגים מלוחים אצל שרי אנסקי ועוד. גם האלכוהול לובש חג ומוצע במחירי מבצע של 15-25 ₪ לכוס.
השוק פתוח בימים ב'-ה' בשעות 9:00-21:00, ו' 7:00-17:00, שבת 9:00-20:00.
איי האכילה והמסעדות פתוחים עד 23:00.

יאללה באסטה – כל הדוכנים בכרטיס אחד
סטארט אפ חדש שכבר קורה בשוק לוינסקי בתל אביב ובשווקי מחנה יהודה והעיר העתיקה בירושלים הוא בעצם מדריך תיירים ללא מדריך. תמורת 99 ₪ בלבד אפשר לרכוש כרטיס טעימות שמכוון לדוכנים מיוחדים מוכרים יותר ופחות, ומקנה צ'ופרים והנחות בתחומי הקולינריה. בשוק העיר העתיקה תטעמו טחינה מקומית, תאכלו חומוס ותקבלו קופסת תבלינים במתנה, בשוק מחנה יהודה תטעמו גבינות בוטיק אצל באשר ותתפנקו בבורקס, ובשוק לוינסקי ימתינו לכם גונדי בשמשירי הפרסייה, טעימות בבוטיק נקניק ועוד. בגב הכרטיס מודפסת מפה כדי להקל על מציאת הדוכנים, וחוברת מצורפת מספרת על ההיסטוריה של כל דוכן ומגלה סודות קטנים שכדאי לדעת כגון ימים מומלצים לביקור, אפשרויות חנייה ועוד. כרטיסי הטעימות מיועדים לבודדים, זוגות וקבוצות קטנות שמעדיפים לצאת ממסגרת של סיור מודרך ולהתנהל בקצב אישי, בלי לפסוח על הערך המוסף של היכרות עם ההיסטוריה של השוק והסיפורים שמאחוריו. בעתיד יורחב המיזם לשווקים נוספים ברחבי הארץ.
פרטים באתרים של השווקים הרלוונטיים: העיר העתיקה, מחנה יהודה, שווקי תל אביב

שוקה – בקרוב אצלכם
מתחם שרונה ממשיך לזרוק לאוויר טיזרים ומוסיף עוד קצת מידע על מה שהולך לקרות עת כאשר הדלתות ייפתחו. אם לא יהיו הפתעות ייפתח במתחם לקראת סוף השנה האזרחית שוקה – שוק שפים חדש תחת הכותרת live food concert (למה לא בעברית אגב?). השוק מבטיח להיות ייחודי במינו ולשלב בילוי באווירה משוחררת עם אוכל שתכין נבחרת כוכבים קולינריים. דורון גולדנברג ואלעד משען, מנכ"לים משותפים ובעלים של פירמה – חברה למיתוג, מסבירים ש"הלוגו והשפה התקשורתית החדשים מבטאים את הדינמיות והיכולת של שוקה להפתיע ולרגש כל פעם מחדש. שוקה היא במה של אוכל מעולה, משהו שקורה כאן ועכשיו. סוחף ומסחרר, נגיש וזמין כל הזמן". יהיה מעניין, זה בטוח.

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי