נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כל מי שחווה את התקופה המורכבת של חיפוש מתחם החלומות לקיים בו את האירוע של חייכם, בוודאי יודע עד כמה המרוץ הזה לא פשוט. גם אנחנו, כשחיפשנו את מתחם החלומות שלנו, הגענו במהירות למסקנה מצערת: אוכל הוא לא חוד החנית של האירועים הללו. התקשינו למצוא מקום שלא נכנע לשטאנץ הקבוע של בופה קבלת פנים, מנה ראשונה כלשהי ואז כרגיל דג או בשר. נסו לחשוב על האירועים שביקרתם בהם בשנה האחרונה ותראו, שכל קשר בינם לבין מסעדות גורמה אמיתיות הוא מקרי בהחלט. זה לא שאין אוכל טעים באירועים, אבל משום מה המנות כמעט תמיד חוזרות על עצמן והאוכל מתקשה לשמור על הרמה שניתן למצוא היום במיטב מסעדות השף השוות.

"למה שהאורחים שלנו לא ייהנו כמו שאנחנו נהנים כשאנחנו אוכלים ארוחה שווה במסעדת שף"? קיטרתי לבן זוגי כשביקרנו במקום הרביעי בו הפרגית שבצלחת ממש דיברה אלינו. היא הייתה טעימה וחביבה, אך עדיין - פרגית ועדיין השטאנץ הקבוע של קבלת פנים - ראשונה ועיקרית. משעמם. בשלב הזה בן הזוג היה כבר מעולף מרוב קיטורים על אולמות, שמלות וסידורי שולחן כך שהוא לא ממש הגיב אבל על פי המבט הזגוגי בעיניו הבנתי, שגם הוא חושב שהאוכל השגרתי במרבית האולמות הוא , איך לומר, משעמם.

מעשה בחלוץ
בניסיון ראשון לשנות את הקונספט המוכר פתח שף אבי שליסל את מתחם B4 בהוד השרון. לשף שליסל, בניגוד לרבים מבעלי האולמות, עבר קולינארי עשיר הכולל 25 שנים בתחום המסעדנות והמלונאות, חלקן בשוייץ וחלקן ברשת דן, המעניקים לו את יתרונו המובהק. במתחם החדש מצליח השף שליסל לשלב את שתי אהבותיו הגדולות, כפי שרק מי שחווה את שני צדי המתרס יודע. הקונספט ברור - להיות באירוע ולהרגיש כמו במסעדת גורמה, בדיוק מה שהיה חסר לנו בזמנו, בעת החיפושים המפרכים. הייתי מציעה לבן זוגי להתחתן שוב, אך הוא כנראה יתעלף ואין לי כוחות להחייאות. כנראה שניאלץ לחכות לבר מצווה.

שינוי נוסף שבא לידי ביטוי במתחם המדובר הוא המטבח הפתוח, טרנד מוכר בעולם המסעדות, המאפשר לסועדים לראות את תהליך הכנת המנות שלהם. הסועדים יכולים לבחון בדיוק כיצד האוכל מתבשל, כיצד הלחם נאפה אל מול עיניהם וכיצד המעשנת מעשנת להם את הבשר שאו-טו-טו יוגש לקיבתם. במתחם החדש גם לא תמצאו "ראשונה" ו"עיקרית" אלא תהלוכת מנות שיכולה להיקרא "ארוחת טעימות", איטית ומענגת, כמו במסעדת שף יוקרתית.

עניין של הרגל
על קבלת הפנים גם שליסל לא רוצה לוותר, אך מרגע שנכנסים למתחם הכל משתנה: המנות מוגשות לשולחן בזרימה חופשית וממלאות אותו בצורה כזו שכולם טועמים מהכל ומה תאכלו? השמיים הם הגבול. השף מזמין אתכם להתפרע כיד הדמיון הטובה עליכם ולהרכיב יחד איתו את ארוחת הטעימות כמו שתמיד חלמתם.

חשוב לציין שמתחם B4 לא מיועד לאירועי ענק, כפי שלא תעלו על דעתכם לערוך ארוחת טעימות אקסקלוסיבית לאלף מחבריכם הקרובים ביותר. 350 איש בישיבה רגילה ואלטרנטיבית גם יחד, הם הכמות המקסימאלית אותה בוחר שליסל לארח על מנת שיקבלו את השירות הטוב יותר. מנגד, לא תמצאו דרישה לכמות מינימאלית של מוזמנים, כשגם מאה איש הם כמות מכובדת וראויה לארוחת המלכים של השף.


קושיות של מתחילים
ביקשתי לבדוק את השאלה שתמיד מטרידה אותי כשאני הולכת למסעדות - איך מתגברים על מגבלת הכשרות? זה תמיד נראה לי כמו אתגר לא פשוט שעלול לפגוע ברמת האוכל. "הכשרות היא כבר מזמן לא מגבלה", הפתיע אותי השף בתשובתו. "למדתי שבמטבח כשר יש להימנע מתפריטים שדורשים שמנת ופשוט לדעת להשתמש בתחליפים ראויים ואיכותיים כמו שמן דקלים, חלב קוקוס ועוד תחליפי חמאה. היום, אפשר ליצור מנות מדהימות במטבח הכשר, שכלל לא ניתן להרגיש שהן מנות פרווה".

נושא הקינוחים, מסתבר, קרוב לליבו של אבי ולכן למד גם להיות שוקולטייר, כשהשוקולד מקבל מקום של כבוד במנות האחרונות, לצד סורבה על בסיס פירות, עוגות שמרים, קאפקייקס, מנות אחרונות מהמזרח הרחוק ועוד. במתחם B4 מתמחים גם בבישול איטי ובעישון בשר קר וחם, תוך שימוש בשתי המעשנות החדשות. אחת המנות המככבות בתפריט לדוגמא, היא משרה של בשרים בטריפל סק המוגש על ריזוטו סלק (תודו שזה נשמע כמו מנה שלקוחה ממסעדת יוקרה תל אביבית ולא של אולם אירועים). תאוות בשרים הכוללת שלל בשרים מעושנים, תבשילים שונים ומאכלי גריל, כשהדגש הוא על ארוחת טעימות מגוונת ואיטית בסגנון משתה. בארוחה כזו, כל סועד יכול לטעום 5-7 מנות בשריות וסוף סוף להרגיש שניתנה לו תמורה ראויה עבור הצ'ק שהפקיד בכניסה. נשמח לשלם עבור ארוחת שף אמיתית ולא לראות באירוע כ"קנס".

מיותר לציין שרמת השירות מותאמת לקונספט הכללי, כמו גם התאורה וההגברה שעוצבו במיוחד, מתוך מחשבה על מתחם שף ולא על אולם אירועים סטנדרטי. בזמן האכילה, למשל, לא תסבלו ממוסיקה מחרישת אוזניים או בעיה בפיזור הצלילים בחלל הודות לאקוסטיקה שתוכננה בהתאם. מאחר ויום כלולותיי כבר עבר, כל שנותר לי לוודא הוא שחבריי הקרובים ייבחרו בקפידה את המקום אליו הם מזמינים אותנו. לא עוד פרגית וסלמון - עידן חדש של ארוחות שף באירועים מתחיל, וכמו שזה נראה - זה הולך להיות הסתיו של השף אבי שליסל.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת