נגישות
נגישות

רעיונות לכריכים לבית הספר לכבוד החזרה ללימודים

כריך שוקולד עם סניקרס, כריך חביתת ירק או אולי טוסט עגבנייה חושני? לקראת החזרה ללימודים כמה רעיונות לכריכים טעימים, מושחתים, מיוחדים ובלתי נשכחים!

מגזין REST חדשות האוכל המסעדות של rest
אורלי בויום
תאריך פרסום: 20/08/2023, 22:33

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

רוצים רעיונות לכריכים לבית הספר? אנחנו כאן, בדיוק בשביל זה...

ארוחת העשר בפתח, וההורים במתח: מי מציבור ההורים לא מכיר את הסיטואציה הזו של הבוקר, כולם מעוכים ומתפללים לעוד שעת שינה, מסתובבים כמו חבורת זומבים שמחפשת את החושך הבא כדי לנחור לעוד כמה שעות, עד שלפתע נוחתת התודעה הזו שצריך להכין סנדוויצ'ים לילדים!  מיד המוח מתחיל לחשוב על רקע הילדים הזועקים והבעל הלא מתפקד: לחמנייה ארוכה, לחמניית צמה, לחם פרוס שחור או לבן או אולי בריוש לילדי האצולה? ואיזה מילוי לשים בפנים - סלט ביצים לילדים מתוחכמים, סנדוויץ' עם גבינה דלת שומן והנאה לילדים הבריאים, כריך שוקולד השחר/ נוטלה להורים מחפפים, כריך גבינה צהובה (גבנ"צ) כזה שנמס בתיק במשך היום והופך לטוסט מסמורטט ממש כמו בצופים, או אולי גבינת שמנת/גאודה להורים הפלצנים שבחבורה שאוהבים לייצר 'שיק' על לחם. ואחרי שהתקבלה ההחלטה על סוג הלחם והמילוי שישתדך לו כמו זוגיות מהאפליקציה, עולה השאלה מה לגבי התוספות שיחגגו בסנדוויץ' -  זיתים שחורים או ירוקים, ביצה קשה, אולי גם קצת חריף, ומה תגידו על תוספת של חרדל ומלפפון חמוץ לכריך של פסטרמה שובבה?

לכבוד תחילת הלימודים שתתקיים כמו תמיד ב- 1/9, בחרנו עבורכם את רשימת הכריכים הכי שווים לביה"ס – כריכים בלתי נשכחים שילדכם יתענגו עליהם לנצח וידברו עליהם לעולם או עד הצהריים. וכדי שלא תצטרכו לשבור את הראש כל בוקר סביב שאלת השאלות 'איזה כריך נכין היום?' סדרנו לכם לוח שבועי של כריך לכל יום -  מראשון ועד שישי, כי לכל יום יש את הכריך שלו ולכל הילדים מגיע גיוון של טעמים לסנדוויצ'ים מושלמים.

יום ראשון  שיגעון - טונה עם מלפפון לכריך מלא תיאבון

אחד הסנדוויצ'ים הלוהטים שיש הוא סנדוויץ' עם סלט טונה – כמה פשוט, ככה טעים! זה נכון שמדובר בכריך מעט קשוח שלא מתאים לכל הילדים: כי הטונה מריחה, כי זה עשוי ללכלך וכי ילדים הם מפונקים. אבל עדיין, יש קהל שלם של ילדים שיודו לכם על כריך טונה מפנק!

איך מכינים? לוקחים קופסת טונה טובה – טונה במים יותר בריאה, אבל מה לעשות שטונה בשמן יותר טעימה? מסננים ממנה היטב את כל הנוזלים החוצה, מוסיפים כף מיונז, מלפפון חמוץ קצוץ הכי דק שאתם יכולים ומעט פלפל שחור ומערבבים היטב.

מומלץ לשים את הטונה בתוך לחמנייה או בין שתי פרוסות לחם עבות כדי שהכול יישמר ארוז ומזמין.

 כריך טונה. צילום: שאטרסטוק

יום שני עצבני לטוסט עגבנייה עצבני וחושני

אחד הכריכים היותר מפנקים שאפשר לייצר לילדים הוא 'טוסט עגבניות' שמכיל את אחד היסודות הפחות בריאים אך היותר טעימים שיש: קטשופ, יחד עם בת דודתו הטרייה העגבנייה. מדובר בטוסט קראנץ' שתוכלו לארוז לביה"ס לארוחת עשר מפנקת במיוחד ובתקווה גדולה שהילדים יעריכו אתכם עד דמעות או לפחות עד הקטשופ הבא.

איך מכינים? לוקחים שתי פרוסות לחם פרוס, מורחים קטשופ, אבל לא יותר מדי ממנו שלא יהיה 'מושי' מדי, חותכים זיתים מגולענים לחצי ומכניסים פנימה, עליהם שמים פרוסות עגבנייה דקות, 2 פרוסות גבינה צהובה, סוגרים את הכריך ומכניסים לטוסטר. טיפ חשוב: כדי שהטוסט יישמר פריך עד להפסקת האוכל כדאי לתת לו כמה דק' שהייה בחדר ורק אח"כ לעטוף אותו בנייר אפייה.

 טוסט גבינה. תמיד קלאסי. צילום: שאטרסטוק

יום שלישי לא נגמר בגלל כריך גבינות מפואר

אחד הכריכים הקלאסיים שיש הוא כריך גבינה צהובה או כריך גבינת שמנת – שניהם פשוטים, תמיד טעימים אבל...מעט משעממים. הבשורה הטובה היא שאפשר לקחת את הבסיס הקלאסי ולהוסיף לו 'גלאם' של מקצוענים כאילו אסף גרניט קפץ לבוקר טוב ורקח סנדוויץ' על חשבון הברון. כריך גבינות של שמנת, צהובה ועם שבבים של גאודה או פרמז'ן...

איך מכינים? כדי לפנק את דור ההמשך כדאי להצטייד מראש בלחם מסוג בריוש שהוא פשוט עבה יותר ומפנק.  לוקחים את גבינת השמנת, וכן, אנחנו לא בשלב הדיאטות וה'ביאוסים' ולכן כמה שיותר אחוזי שומן בגבינה – ככה יותר טעים, אז לפחות 24% שמורחים בנדיבות רבה על שני צידי הבריוש. על השמנת מוסיפים פרוסת גבינה צהובה, עלייה שבבי פרמז'ן או חתיכות קצוצות דק של גבינת גאודה. למתחכמים מבינכם שיודעים שיש להם ילדים הרפתקניים, העזו להכניס פנימה גם חתיכות ביצה קשה עם מלח ופלפל שחור מה שיקפיץ את הסנדוויץ' לפנתאון של הכריכים, או אף חתיכות זיתים שחורים.

רביעי מיותר, עד לכריך פסטרמה וצ'יפס נהדר– מושחת ומטורף!

תתכוננו, כי כאן מדובר באחד הכריכים הכי חתיכים שיש, הבחור הרע והמושחת של עולם הכריכים וככזה, הוא דורש מעט השקעה שתזכה למחיאות כפיים סוערות מהילדים או חבריהם לכיתה שיטרפו להם את היצירה. כריך של פסטרמה חומוס וצ'יפס – יש דבר כזה?!

איך מכינים? לוקחים שתי פרוסות לחם, מורחים בנדיבות חומוס על צד אחד, על גבי החומוס מניחים לפחות 2 פרוסות פסטרמה הודו, או כל סוג אחר ע"פ טעמו של הילד,  מוסיפים את גולת הכותרת, קוביות תפוחי אדמה קטנות ומטוגנות. את הקוביות עצמן כדאי להכין בערב שלפני – לוקחים תפוח אדמה מבושל, חותכים לקוביות קטנות ומטגנים קלות, ואז פשוט שומרים אותו לבוקר שלמחרת (כי למי יש כוח לטגן על הבוקר?). על כל הטוב הזה בוזקים קצת מלח ועוטפים עם נייר אפייה למען האסתטיקה וכדי שהכל יישמר בפנים וטעים.

וביום חמישי מצב רוח חופשי על כריך שוקולד אישי ומנקר עיניים ובריאות

עזבו אתכם לרגע מכל עידן הבריאות המעיק הזה שממש לא הולם את רצונותיהם של הצאצאים אוהבי המתוק ובואו רגע נתמקד נטו בלפנק… קוטג', טחינה, גבינה לבנה, ירקות 'אאוט', שוקולדים, מתיקות ואושר 'אין'! קבלו את כריך השוקולד הכי מושחת ומדליק שיש בעולם עם שוקולד למריחה, קליק וסניקרס.

איך מכינים? לוקחים 2 פרוסות של לחם מחמצת, מורחים על צד אחד נוטלה או שוקולד השחר – בהתאם לטעם, במקביל, מחממים במיקרו את חטיף הסניקרס, לאחר שהוא התרכך, מורחים אותו על הלחם השני. רגע לפני סגירת התענוג הזה בוזקים פנימה כמה עיגולי קליק להשבחת המאורע! שימו לב, אם חלילה יש איסור על הכנסת בוטנים וכו' החליפו את הסניקרס בוופל אחר כמו קינדר בואנו.

 כריך שוקולד עם הפתעות. צילום: שאטרסטוק

יום שישי יש בעיר מסיבה עם אחלה של כריך חביתה

אחד הכריכים המבוקשים והאהובים ביותר שמתאים לבית הספר הוא כריך חביתה – תמיד טעים, תמיד שמנוני ובעיקר תמיד עושה טוב לנשמה ומנחם את הלומדים המעונים. וגם את אותה חביתה ניתן לשדרג לחביתת ירק או למקושקשת וכמובן להוסיף שפעת ירקות וממרחים שונים של גבינות או חמאה או כל מה שלטעמו של 'הקולינר' הקטן.

איך מכינים? לוקחים שתי פרוסות לחם לבן או מקמח מלא, חותכים עגבנייה אחת לפרוסות דקות, מורחים ממרח עגבניות או חמאה על שתי פרוסות הלחם. במקביל, לוקחים 2 ביצים ו'מקשקשים' אותן ביחד עם עשבי תיבול כמו למשל: בזיליקום, עירית, בצל ירוק, בהתאם לטעמכם האישי ולא לשכוח להוסיף קורט מלח ופלפל.

מכניסים את החביתה לסנדוויץ' ואורזים בנייר אפיה לשם האסתטיקה, הניקיון ופשוט כי זו הגשה יפה ומכבדת את כל הצדדים.

 כריך חביתה. צילום: שאטרסטוק

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
33
פחות אהבתי
9

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon