נגישות
נגישות

אנדלוסיה: השחקן החדש של זירת הברים הירושלמית

בכיכר המוזיקה בירושלים נפתח לאחרונה בר-מסעדה חדש ומושקע במיוחד, שמספק לתושבים ולמבקרים הרבים אפשרות בילוי כשרה שלא באה על חשבון איכות

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 05/07/2018, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זהו לא סוד שירושלים לא שופעת באינסוף מקומות בילוי מוערכים. אז נכון, מבחינה קולינרית לעיר אין שום סיבה להתבייש - ולצד מוסדות ותיקים שמהווים קונצנזוס, כמו מונא המרהיבה, מחניודה המפורסמת וצ'אקרה המיתולוגית - קמו להן בשנים האחרונות גם מקומות קלילים יותר שזכו למוניטין מבטיח, בהם בר הקוקטיילים גטסבי במרכז העיר, מסעדת סאטיה של אילן גרוסי ובר היין פרמיטיבו. עם זאת, כשעוצרים לחשוב על בר מהודק שמתגאה בקוקטיילים משובחים ובאוכל שהותאם במחשבה – האפשרויות הן לא רבות, קל וחומר כשמחפשים מקומות כשרים.

אנדלוסיה - לכל הפרטים
המסעדות הכשרות הכי טובות בירושלים
מסעדות החובה של ירושלים

בדיוק על הנישה הזאת עונה המקום החדש שנפתח באזור כיכר המוזיקה המתפתח לפני מספר שבועות. תכירו את אנדלוסיה – קוקטייל-בר צבעוני, מעוצב וכשר שמשלב תפריט טפאסים, קוקטיילים על בסיס תמציות שנעשות במקום ואווירה צעירה של שמחה ירושלמית במיטבה.

טאפאס באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)שמחה ירושלמית. טאפאס באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)

על האוכל במקום אמון השף שלומי אטון, שיצר תפריט מצומצם יחסית, אך מגוון, של מנות קטנות ולא מפונפנות שבאות יופי לצד הדרינק, כמו טאטקי טונה אדומה על קראסט סומסום, תפוח אדמה מעושן, זיתי קלמטה ושמן זית (45 שקלים); אמפנדות במילוי בשר וצימוקים עם סלסה עגבניות וצ'ימיצ'ורי (36 שקלים); פסטייה של פילו במילוי עוף, בצל מקורמל , שקדים, צימוקים ופיסטוקים (32 שקלים) ומסחאן עוף בגריל עם בצל לבן, סומק, לימון כבוש ומיני פיתה (39 שקלים).

מנה של אנדלוסיה (צילום: אסף קרלה) מנה של אנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)

את תחום המשקאות של אנדלוסיה פיתח המיקסולוג תאי קובלר (ג'ספר ג'ונס, גטסבי) שרקח עבור המקום שבעה קוקטיילים מעניינים על תמציות שפיתח בשקדנות, בהם Bare necessities - קוקטייל מבוסס על סירופ סברס ביתי בשילוב דבש תמרים, מיץ לימון וטקילה בהשריית זוטא לבנה; Dulcinea - המבוסס על סירופ תה מעושן ביתי, עם ג'ינג'ר, סלק, תפוח ירוק, וטקילה; THE RUM BUM - קוקטייל על סירופ של פקאן וציפורן עם שרבט תפוזים, מיץ לימון, רום לבן, ויין פורט; ו- The land of many trees – שבנוי מסירופ דלורית ביתי, אורז'ה קשיו וניל, מנגו, וזקאפה 23 (52 שקלים לקוקטייל).

הכנת קוקטייל באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)שבעה קוקטיילים מיוחדים במינם. קוקטייל באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)

המסעדה מתפרשת על לא פחות משלוש קומות אותן עיצבו גלעד זעפרני ולוטן זינגר מסטודיו OPA,שאחראים בין היתר על עיצובן של מסעדות מרשימות נוספות, כמו בית קנדינוף ביפו, הסדנא, ג'קו סטריט והטלביה בירושלים, גלידריית אוטלו בדיזנגוף ועוד. בקומת הכניסה של אנדולסיה תפגשו בבר אוכל קליל המאפשר הצצה למטבח הפתוח, בקומה השניה ממוקם הבר והחלל המרכזי, והקומה השלישית משמשת חלל לאירועים פרטיים עם מרפסת פתוחה. "חשוב היה לנו לתת כבוד לבניין המקורי. האדריכלות המקומית, הכוללת קשתות וחיפויי אבן ירושלמית - משתלבת עם הצבעוניות העזה ושלל החומרים והטקסטורות. הקונטרסט שנוצר מייצר עניין תוך מתן כבוד לכל אחת מהתרבויות" סיפר זעפרני.

סרוויס באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)כבוד לאדריכלות המקומית. סרוויס באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)

המקום פתוח לפעילות בימים ראשון-חמישי, בין השעות 18:00-1:00, ואם אתם תוהים מתי כדאי ללכת להתרשם –תשמחו לשמוע שבין השעות 18:00-20:00 יש שעה שמחה במסגרתה תיהנו מ-1+1 על כלל הקוקטיילים. לכו להרים לחיים.

שולחן עם אוכל ושתייה באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)אל תפספסו את ה-1+1. שולחן באנדלוסיה (צילום: אסף קרלה)

אנדלוסיה - מעבר בית הכנסת 12, כיכר המוזיקה, ירושלים. 053-9367360

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות