נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ערב קייצי בתחילתו של שבוע חדש ואני בדרכי לאסוף את ברת המזל לארוחת ערב מפנקת. הכבישים המלאים של גוש דן הביאו אותנו לחפש אחר מקום מרכזי, נגיש ואם אפשר אז לא נתנגד גם להתפנק בחניה צמודה. שמחנו לגלות שיש מענה לכל הדרישות, ושמנו פעמינו על עבר אספרסו בר ביאליק ברמת גן.

במרכז העניינים
בלב רמת גן, ברחוב שלא נח עד שעות הלילה המאוחרות, הצליח המקום לייצר עבור יושביו פינה שקטה ורגועה. החלונות גדולים ושקופים מאפשרים ליושב בפנים לצפות בהמולת הרחוב אך לשבת במקום סטרילי ושקט עם מוזיקה נעימה המאפשרת שיחה. לעת ערב פוזרו נרות על כל שולחן, ומאוד תרמו לאווירה. כשהבטנו סביב הבחנו בקהל לקוחות מגוון: צעיר ובוגר, חלקו למפגש זוגי וחלקו למפגש חברי. למרות גודל המקום, קטן ואינטימי, מתאפשרת פרטיות והשיחות אינן מתערבבות אלה באלה.
התפריטים כבר מוכנים על השולחן ולאחר עיון קצר נחשפנו לתפריט מגוון ובמחירים נוחים. החלטנו לפתוח את הערב בשני קוקטיילים מרעננים - מוחיטו וקפירינייה. המשקאות הוגשו גרוסים, חזקים במידה וטעימים. המטרה הושגה והרגשנו מוכנים ומזומנים לשלב הבא.
 

 

לא על האספרסו לבדו
הגענו רעבים והחלטנו פה אחד (שלי) להיות קשובים להמלצות הצוות האדיב, כי הרי אין חכם כבעל ניסיון (ולהחליט לבד עלול לקחת זמן מה עם ברת המזל).

פתחנו עם מנת הפטריות בטריאקי  – הפטריות החמות הגיעו מונחות על גבינת לאבנה, שילוב שהתגלה כמוצלח ביותר. בהמשך הגיחה לעברנו מנת הקאדה הייחודית - לחם בעבודת יד הנאפה במקום, ממולא בגבינת עיזים ומגיע עם חתיכות עגבנייה טרייה בצד. מנה מפתיעה, מקורית וטעימה.
אספרסו בר ביאליק. צילום: יניב הרלינג
לעיקרית הזמינה ברת המזל את מנת קציצות דגים. הקציצות שוחות להן בניחותא ברוטב עגבניות פיקנטי עם פלפלים, שום וכוסברה. המנה כולה מוגשת בתוך פוקאצ'ה גדולה המכסה את כל הצלחת וסופגת את הרוטב והטעמים שמעל. מידת החריפות של המנה הייתה מדייקת. שילוב הטעמים ביחד עם נגיסות מהלחם סיכם את המנה כמוצלחת במיוחד. המנה גדולה ומשביעה וראו הוזהרתם: היה קשה להיכנע לרצון לשמור מקום להמשך הארוחה.

אנוכי חובב פטריות מושבע, לכן היה ברור שאזמין את מנת הפטריות וזוקיני המוגשות על מצע פירה עם אגוזי מלך וגבינת פרמז'ן מעל. כשהמנה מוגשת לשולחן מבינים שגם מבחינה ויזואלית מדובר בבחירה מוצלחת. כשטועמים אותה מבינים את גודל ההצלחה.

מנה נוספת אותה החלטנו לדגום הייתה סלט הסלק והבטטה. הסלט מורכב מחיתוך גס של חתיכות סלק, בטטה וגבינת פטה, כך שבכל טעימה מגלים טעם דומיננטי אחר. אותנו זה הלהיב. מעל החתיכות מפוזרים להם אגוזים וכוסברה, וכל זה בתיבול ויניגרט הדרים. טעים טעים טעים.

לקינוחו של עניין
בשלב הזה כבר מצאנו את עצמנו שבעים, עד אפסית המקום, ובהחלט מרוצים. זה בדיוק השלב בה מגיעה השאלה שכל אדם נאלץ להתמודד איתה בסיומה של ארוחה: "קינוח – כן או לא?" לאחר התלבטות, דין ודברים, הוחלט פה אחד (שלה) שחייבים לנסות, אל לנו להיכנע לשובע.

אז לא נכנענו
ניסינו את הקסטה שוקולד לבן המצוינת ואת הקרמבל תפוחים. מתוק מתוק וטעים טעים! כדור גלידה בצד עם זילופים של קרמל וחתיכות תפוח עץ טרי. כשאוחזים כפית עם טעימה מכל אחד מהמרכיבים מבינים עד כמה המנה הזו קולעת.
אסכם זאת כך: אם יש לכם דייט, אם בא לכם רק משקה לעת ערב או אם חפצה נפשכם בארוחה איכותית ומשביעה במחיר נוח – יש את אספרסו בר ביאליק. שמחנו להכיר.

חשבון בבקשה:
שני קוקטיילים – 64 ש"ח
קאדה –  28 ש"ח
פטריות בטריאקי – 26 ש"ח
קציצות דגים – 50 ש"ח
פטריות וזוקיני –  45 ש"ח
סלט סלק ובטטה – 46 ש"ח
קרמבל תפוחים – 36 ש"ח
קסטה שוקולד לבן – 31 ש"ח
הפוך גדול – 10 ש"ח
תה נענע – 10 ש"ח
סיכום חשבון: 346 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא