נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מערכה ראשונה: טעות אסטרטגית

מדי פעם, בקריאת מדורי החדשות אני נתקל במושג "טעות אסטרטגית". יחסי אירן- ישראל, לימודי הליבה, השמלה של ריאהנה לטקס פרסי שקר-כלשהו.  עד עכשיו מעולם לא נכוויתי בעצמי מטעויות כאלה. כמו ששמתם לב, הדגש הוא על צירוף המילים "עד עכשיו".  N.G  היא כבר שם דבר ומוסד קולינרי מפואר שאמון על הגשת בשרים מפתים במיוחד. המסעדה, הממוקמת בשכונת נווה צדק הציורית, נהנית מקסם השכונה על סמטאותיה והרכבה האנושי הייחודי. כששמעתי על תפריט ה-sharing החדש של N.G היה לי ברור שאני חייב לנסות אותו.  בתור שותף לפשע בחרתי בגבוה על שום הידע הרב שלו בקולינריה בכלל ובבשרים בפרט.  הגבוה, כמשתמע משמו אכן גבוה, וכמנהגם של האנשים הגבוהים, אשר עבדכם הנאמן לא משתייך אליהם, ניחן בתאבון בריא. להלן, טעות אסטרטגית. לאחר עלילות הערב שעוד ייפרשו בפניכם, אני מרגיש בר מזל שעוד נותרו לי אצבעות כדי להקליד איתן, כי כל דבר אחר שהוגש לשולחננו, נלגם, נלעס ונאכל. 

מערכה שנייה- הארץ המובטחת

בהגיענו לN.G  טיפסנו חיש קל על מדרגות הכניסה. כבר בכניסה קידם את פנינו הבר המרשים, ספון העץ, הקירות סביב, אדומים ועסיסיים, כמו בישרו על העתיד לבוא.  מאחר והיינו שניים בחרנו לשבת על הבר, שתמיד מייצר דינמיקה ערה יותר עם הסביבה. סביבנו ישבו לא מעט זוגות וקבוצות חברים על בקבוקי יין ובשרים מהבילים. האווירה סביב הייתה בהחלט מהנה ונהנתנית. 

מערכה שלישית- אנשים טובים באמצע הדרך

שתי כוסות יין של ברבדו מרלו 2009 (48 ₪ לכוס) פתחו את הערב בהמלצתו של סער, הברמן שליווה אותנו לאורך הערב.  היות והתפריט אכן רווי מנות, נעזרנו בסער רבות בבחירת המנות הראשונות, דבר שהתברר כברכה.  לאורך הערב, סער בדק שוב ושוב שאנחנו מרוצים והמנות לשביעות רצוננו, והחשוב מכל, צחק מהבדיחות שלנו. כבעל ניסיון, זה לא קורה הרבה. 

מערכה רביעית- מה נאכל?

לצד היין, נשנשנו בילטונג (32 ₪) רצועות של בקר מיובש בצ'יפוטלה ותבלינים, מאד קשיח ומזכיר את הביף ג'רקי האמריקאי. הלעיסה הנמרצת הוכיחה עצמה כמגבירת תאבון ולאור כך היינו כבר מוכנים להזמין. לראשונות הזמנו את הגבעה הירוקה (48 ₪) מנה יפהפייה של סלט עשבי תיבול קצוצים דק דק עם אגוזי מלך ושרימפס בויניגרט מצוין של תפוז וצ'ילי. העשבים נתנו קראנץ' מצוין וקונטרה לבשרניות של השרימפס שהתחבאו בתוך התלולית הירוקה. והויניגרט, הייתי יכול לכתוב פרקים שלמים אודותיו. נהדר וחמצמץ, מרענן וחורפי, מתקתק ועוטף.  אם לא הבנתם, ממש ממש אהבנו אותו. עדות אילמת לאותה הנאה היוותה מנת הלחם שהוספגה עד כלות באותו רוטב מופלא.  מנה נוספת הייתה מנת האסקרגו.  N.G נמנית על אותן מסעדות ספורות בארץ המגישות  אסקרגו.  צלחת עגולה בת שישה שקעים הונחה לפנינו, כאשר בכל שקע ישב לו שבלול צנוף בקונכיתו. סער הסביר לנו לגבי כלי האכילה הייחודיים והגבוה ואני פצחנו במלאכה. בN.G-  האסקרגו מוגשים בחמאת אזוב ולימון, מנה עשירה ומיוחדת, בעלת טעם אדמתי ורב גוונים. היה ממש מצוין ולטעמי זוהי מנת חובה. 

מערכה חמישית- למה מגיע לי כל הטוב הזה?

לעיקריות בחרנו בתפריט ה-sharing. תפריט ה-sharing  הוא תפריט ייחודי והוא דורש הזמנה מראש.  הרעיון הוא להזמין מנת בשר כבירה ונדיבה המיועדת לחלוקה בין מספר סועדים. וודאי תאמרו "טוב, זה וודאי מוגבל לזוגות".  אז זהו, שלא, בשיחת טלפון אחת תוכלו להזמין מנות ל6-8  אנשים כמו פריים ריב שלם או פילה פרא שלם.  מדובר על מנות שמגיעות למשקלים של 4-6 קילוגרמים, כך שהעובדה שתצאו שבעים מובטחת. ה-sharing כולל גם מיני בשרים שאינם בקר כמו ארנבות, ברווזים וחזירונים שלמים, או בקיצור, כל מה שנוח הכניס לתיבה, N.G  מעלים על הגריל.  אנחנו הזמנו מראש את נתח הקצבים, 800 גרם (210 ₪) אותו נתח שמפורסם בסודיותו (מישהו אמר אוקסימורון ולא קיבל?) משום שהקצבים נטו להסתיר אותו מהציבור הרחב ולמכור אותו למביני עניין בלבד. הנתח, שמגיע מפרה מבכירה, הוזמן כמדיום-רר והיה נהדר ורך, עסיסי ורווי מיצים.  לצידו הוגש פירה חמאתי ונהדר עם שבבי בטטה קראנצ'יים ושעועית ירוקה רחבה ופריכה. בשלב הזה של הארוחה זה הרגיש כאילו הגעתי לבד, כי לא הצלחתי להוציא מהגבוה אף לא מילה אחת, אלא אם אתם מחשיבים נהמות וגרגורים. כל תנועת יד שלי לכיוון המנה נתקלה בנהמות תוקפניות מצידו של הגבוה (מישהו אמר טעות אסטרטגית ולא קיבל?) ממה שכן הצלחתי לטעום, היה מופלא.  עסיסי, רך ואדום יפהפה. עם סיום המנה הענקית, בעת שהגבוה נשען כמעט מחוסר הכרה על כסאו, פתחתי אני את מגירת הקינוחים הנפרדת בבטן שלי והזמנתי טירמיסו שטרוייזל (42 ₪)  טוויסט כייפי על הטירמיסו הקלאסי בדמות שטרוייזל, אותם פירורים חמאתיים ופריכים, שעיטרו את הטירמיסו. היה יאמי. 

מערכה שישית- סוף דבר ו.. אפשר חשבון?

ברבדו מרלו 2009- 2 כוסות- 48 ₪ לכוס

בילטונג- רצועות בקר מיובש- 32 ₪

גבעה ירוקה- 48 ₪

אסקרגו בחמאת אזוב ולימון 48 ₪

נתח קצבים מתפריט ה- sharing 210 ₪

טירמיסו שטורייזל- 42 ₪

סה"כ- 476 ₪

*כתבה פרסומית.

 

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
דגים בפסגה
להכבש לצמיתות
הריעו לצ'ורסקו
בחוף של פפה
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה