נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

יש ואדם מתאווה לבשר. אדם פותח את המקרר במעונו ומוצא בו קופסת שאריות נבולות, קוטג' במחיר מופקע, פרי או ירק אקראיים, ובקבוק קטשופ מיותם. הוא חושק בנתח בקר נאה, ממנו עולים ניחוחות תענוג, והעסיס שמותירה אחריה הסכין המבתרת אותו מערפל את חושיו. הוא מחליט לצאת את ביתו ולסעוד את נפשו. אך אנא יפנה בחורנו, לא ידע.שכן אם יגיע בטעות למסעדה אופנתית מידי, הוא עשוי לקבל לצלחתו רסיס של בשר, זכר לחורבן, מעוטר בריבה אקזוטית. ואם יגיע למה שמכונה עוד מדורי דורות "מסעדת בשרים", מישהו עשוי לרצוח את הנתח הנחשק שלו בשריפה מכוונת, ולחרוך את נשמתו...


"בוא אלינו" אומרים לו בגושן. כאן מבינים בבשר. הנתח שלך נמצא בידיים טובות. נפנק אותך עם מנות ראשונות משובחות, נוסיף יין איכותי ונצלה לך מבחר סוגי בשרים כמו שכתוב בספר. ואל תבוא לבד,חביבי. עדיף שתביא איתך כמה חברים. יהיה שמח.

גשן שוכנת זה שלוש שנים ברח' נחלת בנימין, בינות לבתי אוכל רבים ומגוונים. כשנפתחה, תעודת הכשרות שלה זהרה בבדידות באיזור, אך היום המצב שונה בתכלית. הם מתמחים בטיפול בבשר ודואגים לייבא וליישן אותו בעצמם כדי להבטיח איכות גבוהה.
כשהמסעדה ממוקמת באזור ה"סיטי" של תל-אביב המאכלס חברות פיננסים ופירמות משפטיות, והופך לעת ערב למתחם בליינות המציע כל טוב.

קהל היעד

במצרים הקדומה, בדומה להודו של ימינו, העדיפו לסגוד לבהמות מאשר לאכול אותן. לכן כאשר הגיעו אבותינו לשם, הם שוכנו בחבל ארץ מרוחק, גושן שמו, כדי שיוכלו לרעות את צאנם באופן חופשי. ההמשך ידוע, ומאז יושבים לפחות פעם בשנה חבורות יהודים סביב לשולחן גדול ואוכלים טוב. ובכן, בגושן המסעדה מחבבים מאוד את המסורת הזו, ושתי חבורות צעירות ושמחות מסבות יחד למול פלטות בשרים עמוסות כל טוב. שאר הסועדים, בהלך רוח רומנטי יותר או פחות, נהנים גם הם מאוירה משוחררת יחסית המתבטאת גם בשירות מקצועי בגובה העיניים.

אווירה

קר בחוץ, קר מאוד, מה שמדגיש את החמימות המאפיינת את גושן אפילו יותר. העיצוב פשוט ולא יומרני. התאורה מדוייקת: אפשר לראות את המנות היפות ועדיין ללחוש ברומנטיות לבן הזוג. השירותים ממוקמים בקומת גלריה ומציעים תצפית פנורמית על כל הסועדים. בעבר השני של הקומה העליונה ממוקם חדר פרטי מפואר המכיל עד 36 סועדים.


עודנו מפשירים לאיטנו, המליצו לנו להתחמם עם כוס יין. בקשנו מהמלצר לבחור עבורנו והוא חזר עם שתי כוסות מענגות של 'איתן', בלנד מסדרת אסמבלאז' של יקב ברקן מענבי שיראז, מרלו ועוד קצת קברנה. (38 ₪ לכוס). בחירה מצויינת ומומלצת בחום; מסוג היינות שמחליקים בכיף בגרון אבל מותירים טעם שאפשר לשחזר מהזכרון גם יומיים אחרי. אנחנו ממילא מתמסרים בקלות, אבל אחרי הפגיעה המדוייקת הזאת, החלטנו להפקיד גם את המשך הערב בידי הצוות היומן.

דיל

נחמדים מאוד בגושן, וחפצים להקל על האורחים שלהם את הדילמה הקשה של בחירת מנות מהתפריט. "ארוחת טעימות", כך מכונה הדיל המשוגע הזה, שמהתרשמותנו מנוצל ע"י רוב רובם של הסועדים. הרעיון פשוט: כל סועד משלם 170 ₪ ובתמורה מקבל מנה ראשונה, קינוח והמון המון בשר: נתחי אנטרקוט, ספריבס, קבבונים, נקניקיות מרגז, פרגית עוף...  500 גרם לאדם בסה"כ ועוד מבטיחים שם שאם למישהו ישאר מקום, יפנקו אותו בעוד בשר בשמחה. תסריט לא ריאלי, אבל טוב לדעת. הבשרים מוגשים על פלטה לוהטת כך שאין צורך למהר לפני שיתקרר, ולצידם שעועית ירוקה מוקפצת ותפוחי אדמה אפויים ומתובלים. שווה בהחלט.

מנה מנצחת

קשה,קשה מאוד לקבוע. גושן היא מסעדת בשרים והגריל מושל בכיפה, אבל המנות הראשונות שלהם נהדרות. אהבתי במיוחד את הקרפצ'יו סינטה, שנכבש במקום ולווה בתחמיץ מדוייק על בסיס בלסמי ולימון (מחירו 38 ₪ אם יוזמן מחוץ לארוחת הטעימות). גם קבב הטלה (38 ₪) היה נהדר: עסיסי, מתובל, עם טחינה וסומק. תענוג. ראויה לתשבחות גם מנת יקיטורי נתח קצבים, שהיתה נדיבה יותר ממה שאפשר לצפות וכללה שני שיפודוני נתח קצבים בילווי ציר טלה ותפוז (42 ₪).


אחרי שהבהירו במטבח שהם יודעים להתקין מנות יפות עם נגיעות מקוריות, עברנו למופע המרכזי. פלטה עצומה מונחת על שולחננו, ובה מסודרים נתחי אנטרקוט (לא מדובר בנגיסים, אלא בכחצי סטייק סטנדרטי),ספריבס אנגוס, קבב, מרגז ופרגית לצד תוספת פאפאס פריטאס (תפוחי אדמה אפויים ומפולפלים) ושעועית ירוקה מוקפצת. ובכן, כולם מנצחים במנה הזו. כלום לא נותר על הצלחת: הפרגיות העסיסיות יצגו בכבוד את מחלקת העופות, המרגז הפיקנטיות והקבבונים העסיסיים חוסלו חיש קל בטרם עברתי למחלקת הבקר; הם תובלו באופן מדוייק לטעמי וניצלו ביד בוטחת. בגושן מציעים ללוות את הבשר במגוון רטבים אך אלו נותרו מבויישים בצד השולחן; הבשר היה מצויין ולא נזקק לסייד-קיק. נתחי הספריבס אנגוס (נתחי צלעות של זן בקר שמנמן במיוחד) הוכתרו על-ידי למנצחים הגדולים, האנטרקוט המשוייש והעסיסי הסתפק בסגנות. בכל מקרה, מדובר בחגיגת בשרים שלא במהרה תשכח. 

חשבון בבקשה

שתי כוסות יין, איתן אסמבלאז -76 ₪

שתי ארוחות טעימות (כולל ראשונות,פלטת בשרים וקינוח)- 340 ₪

בסה"כ 416 ₪  למשתה מפואר וטעים במיוחד.

להזמנת שולחן בגשן לחצו כאן.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גשן בתל אביב
053-4362840

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה