נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני רוצה לפתוח בהתנצלות כנה

כבר שנה וחצי שמסעדת הmeat  בחיפה פתוחה ואני ותמר ביקרנו בה רק לפני כמה ימים. אז סליחה תמר שלא הכרתי וסליחה כרס, אני מבטיח לפצות על השנה וחצי האבודות האלה עם ביקורים תכופים בהיכל הבשר החיפאי. אתם מבינים, יש לא מעט מסעדות שמתהדרות בתואר מסעדת בשרים ובפועל מגישות לכם מבחר שיפודים על טהרת בעלי הכנף, כמה קציצות ומקסימום מספר נתחים סטנדרטים שיובאו בהקפאה מדרום אמריקה ונצלו על הגריל בעייפות. במסעדת meat  החיפאית מגישים לכם את אדוארדו דאבי שמביני עניין מזילים ריר רק למשמע שמו. ת'כלס – זה אומר הכל. בספר משלי כתוב: "יודע צדק נפש בהמתו", אדוארדו מכיר גם את שאר החלקים, צדיק בריבוע.

נעים להכיר

מסעדת ה-meat נפתחה על חורבות מסעדת הלולקה, יהי זכרה ברוך. את המבנה העתיק בו ניצבה מאכלס עכשיו חוץ ממספר שולחנות גם גריל לתפארת ומהחלל המרכזי ניתן לצאת לרחבה עצומה שלא ידעתי על קיומה עד שהגענו למקום. הרחבה מגודרת בעץ טבעי, באמצעה גזע אקליפטוס ענק שמיתמר לאי שם, בצדה האחד המעשנת הסקסית ובצדה האחר בר יוצא דופן, עשוי אדני רכבת שעברו טיפול אוהב ובדיספליי – יינות בלבד. אנחנו עוד נחזור לבר הזה בהמשך.

לא על הבשר לבדו

הקונספט המהפכני ביותר במקום נוגע דווקא ליין –  במסעדת meat החליטו לא לגבות מחירים מופרזים על יין. אני יודע, זה נשמע מטורף לגמרי. אני אסביר לכם איך זה עובד: בדרך כלל במידה ואתם מעוניינים לרכוש בקבוק יין במסעדה, תאלצו להיפרד מסכום כסף ששווה למחיר הבקבוק כפול שתיים עד שלוש מערכו המקורי. פה תוכלו לרכוש בקבוק יין ממבחר היינות במקום ולשלם עליו את מחירו הסטנדרטי בתוספת דמי חליצה בלבד. בצורה כזו תוכלו לרכוש למשל בקבוק של שיראז אסטייט של יקב תשבי תמורת 108 ₪ בלבד או בקבוק של קריניאן רזרב של יקבי ברקן ב-116 ₪ בלבד. זה כל כך הגיוני והוגן שבמציאות הקולינרית של ימינו זה נשמע מופרע לחלוטין. לצד תפריט בקבוקי היין הישראלים והיינות שמגיעים מעבר לים שאת חלקם הכרתי ואת חלקם לא, ישנם גם בקבוקים מהאוסף הפרטי של המסעדה, תפריט של יינות שנמכרים גם בכוסות ואפילו תפריט של טעימות יין שנועד להרחיב את הידע ואת החיוך. את הארוחה (יותר נכון, סעודה) שלנו ליווה בקבוק של יקב שטרן שהכיל בלנד של קברנה-מרלו-שיראז (126 ₪), בקבוק שזכה בלא מעט פרסים ביניהם הבלנד המוצלח ביותר בתחרות אשכול הזהב, אכן – בקבוק מנצח.

דיל מנצח

כבר מזמן שלא נתקלתי בעסקית כל כך משתלמת. קראו היטב את המילים הבאות: חמישים אחוז הנחה על כל המנות הראשונות והעיקריות בימים ראשון עד חמישי בין השעות 12:00-16:00. במידה והגעתם אחרי השעה 16:00 – אל דאגה. בין השעות 16:00-22:00 עוברות העסקיות לשבת על הבר וכל המנות העיקריות שנטרפות שם, זוכות לחמישים אחוזי הנחה. בניגוד למקומות אחרים, העסקיות זולגות גם לסוף השבוע ובימי שבת תזכו לחמישים אחוזי הנחה על כל המנות העיקריות בישיבה על הבר. לפי התפוסה הכמעט מלאה במקום, נראה שהדיל הזה שכנע לא רק אותנו...

מה בפאריג'טה

המנות העיקריות במקום מוגשות על מנגל נייד קטן שנקרא בשפה יפה יותר פאריג'טה. אבל עוד לפני שהן הגיעו זכינו לטעום מספר ראשונות כשהמנצחת ביניהן תיכנס רק לתפריט הקיץ שקרב ובא – שלושה נתחים של פילה מיניון עטופים בייקון קריספי לצד פירה שורשים ברוטב יין אדום ופלפל שחור. מנה קלילה ואלגנטית שמייתרת את הצורך בסכין. מנת האסאדו האימתנית (800 גרם, 139 ₪ ) שניצבה על שולחננו גרמה גם למזלג להיות מיותר. למעשה כל ניסיון לנעוץ את המזלגות בבשר המתקתק נחל כישלון חרוץ. הבשר היה כל כך רך שרק שימוש במלקחיים עשה את העבודה. השעות הארוכות במעשנת והשהייה במרינדה המצוינת עשו את שלהם והכתירו את המנה למוצלחת ביותר מבחינתנו. לא רחוק ממנה בדירוג ניצבה מנת העכביש (160 ₪). 300 גרם של נתח מיוחד בעל מרקם רך וטעם עשיר של בשר שהוגש על גבעה מכובדת של שעועית ירוקה ולאחר הכרות קצרה של שלום שלום נטרף כמעט בשלמותו. אחרי כמה ביסים פקחתי את העיניים וראיתי לחרדתי את תמר נועצת שיניים בקלח תירס. ניסיתי לעצור בעדה והיא בתגובה הפצירה בי לנסות ביס קטן מהתירס בעצמי. טעמתי כזית והסכמתי כי אכן תירס טעים הוא זה אבל עדיין – אישה אהובה שלי, מה לך ירקות עכשיו? בסיום הארוחה חשבתי שאם חלק אפילו קטן של הקיבה שלי היה מכיל עכשיו ירקות במקום בשר, יין ושוקולד, אולי הדרך הביתה הייתה פשוטה יותר.

חשבון בבקשה

קברנה מרלו שיראז של יקב שטרן – 126 ₪

פטה כבד בליווי רוטב אגסים ביין וריבת אגסים – 42 ₪

נקניקיות צ'וריסוס 200 גרם – 35 ₪

סלט ירקות שורש ברוטב חמאת בוטנים – 31 ₪

עכביש – 160 ₪

אסאדו צלעות – 139 ₪

פינוקי שוקולד (ארטיק שוקולד ממולא נוגט, טראפלס וסופלה) – 39 ₪

הלנה – שוקולד מריר ממולא קרם ברולה – 39 ₪

סה"כ – 611 ₪ לארוחה שלא תשכח במהרה.

להזמנת מקום במסעדה לחצו כאן.

*כתבה פרסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה