נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

לפעמים לא צריך מסעדה מעומלנת, מלצרים מעונבים ומוסיקה קלאסית עם מנות מיניאטוריות.  לפעמים פשוט צריך אוכל חם, אמיתי, שיונק משורשים עמוקים. מזון לנשמה. קשה לדמיין מטבח שעונה על הקריטריונים הללו יותר מהמטבח של דרום ארה"ב. אני מדבר איתכם על דרום עמוק. על הביצות של לואיזיאנה, על אבק הדרכים הטקסני. "אהה" תגידו אתם, "אבל אין מטבח כזה בארץ".  רבותיי, הרשו לי להציג בפניכם את ברבן סטריט.  ה'ברבן' הוא בר במלוא מובן המילה. דגש חזק על אלכוהול משובח שעוד נדון בו בהרחבה בהמשך ומזון שזורק אותך לברים האפלוליים של ניו-אורלינס. לפני קתרינה. כדי ליהנות מהחוויה בצורה מקסימאלית, ארזתי את הגבוה ויחד נסענו להרצליה, לעלות לרגל לברבן סטריט.

אטמוספירה

הדבר הראשון שמכה בך בכניסה לברבן סטריט הוא העיצוב. עץ כהה, מאסיבי וחם.  בר שתופס חלק נכבד מהחלל המרכזי וכמות מרשימה מאוד של בקבוקים מבטיחים מאוד ברקע. בחלל הסמוך ניצבת במה המיועדת להופעות שמתקיימות כאן תדיר. דגלונים בצבעי אדום-כחול-לבן מייצרים אווירה אמריקאית, מה שמוביל אותנו לדבר הבא שנראה בכניסה לברבן סטריט; באי המקום נעים על פני כל סקאלת הגילאים (מבני 20 ועד קהל מבוגר יותר), ישראלים ותיירים (בעיקר אמריקאים), שנאספים כדי ליהנות מאוכל טוב, אלכוהול מצוין ומשחקי ספורט המוקרנים על מסכי הפלזמה.

האיש שלנו

כמו בכל מקום, ובעיקר במקום עם תפריט אלכוהול משובח כל כך, צריך ורצוי איש צוות מיומן שיאפשר לך לנווט. אצלנו כובד המשימה נח על כתפיו של חיים, אחד ממנהלי המקום, אשר נענה לאתגר. לחיים יש משנת אלכוהול סדורה והיה לנו לכבוד להניח עצמנו בידיו האמונות.  בהמלצתו, הגיעו לשולחן מנות מצוינות, אחת-אחת.  הידע המרשים שלו לגבי שילוב נכון של אלכוהול עם מנות מסוימות בהחלט מינף את הארוחה לרמות אחרות.

משקה נבחר

בין המשקאות שזרמו לשולחן בלטו בעיקר Jim beam rye, מיקס של בורבון על בסיס שיפון, נענע וג'ינג'ר אייל (28 ₪) שהיה דבשי ועוקצני כאחד, תענוג מרענן, וכן רדלר-פילסנר של Pavo עם לימונדה וסודה (32 ₪), לימוני במידה, וואם בצורה מצוינת את מזג האוויר ההפכפך שאפף אותנו.  את העיקריות ליוו  Black & tan (28 ₪) - שילוב של בירה בהירה - קרלסברג וכהה – גינס בשתי שכבות צבע. יופי של טריק שריגש את הגבוה, וכוס נהדרת של Beam  (30 ₪) - מיקס נהדר של וויסקי, קולה וטוויסט ייחודי לברבן סטריט - תוספת של ליקר אמרטו.  טעם השקדים העדין והמעט מרציפני נתן לכל הקונסטרוקציה ארומה שונה לחלוטין מזו שציפינו לה. לאור כל האמור לעיל ברור שקשה היה לבחור את המשקה הנבחר של הערב, אולם לאחר התדיינויות עם חבר השופטים (הגבוה ואני) הוחלט ברוב קולות (אני, כמובן שאני) שמיקסר הJim beam rye- לוקח ובגדול. משקה מצוין ומרענן, עדין ולא אגרסיבי המייצר ניגודים מעניינים על הלשון. ואם כבר לשון - אז אוכל.

מנה מנצחת

וידוי - כאדם שבילה חלק נכבד משנות ההתבגרות שלו בטקסס, האוכל של דרום ארה"ב לא זר לי בכלל. נהפוך הוא, אני די מכור לכל מה שמריח כטקס-מקס או שלשמו מתלווה מילת הקסם - קייג'ן.  מול האוכל של הברבן סטריט לא היה לי סיכוי.  פתחנו במנת ביזאר, במובן הטוב והנהדר של המילה, 'פרייד פיקלס' (15 ₪), כן כן, מלפפונים חמוצים מטוגנים. בפשטות, גאונות. בלילה עדינה ופריכה עטפה את פרוסות החמוצים, טרם הלכו בדרך כל בשר - דיפ פריי, טיגון עמוק. טבלנו אותם במטבל שמנתי וקריר - רוטב ראנץ' נהדר. היה תענוג. מקלות מוצרלה (28 ₪) עטופים בקראנץ' פריך שעברו גם הם טיגון עמוק והוגשו מעוטרים בתערובת קייג'ן לצד סלסת עגבניות היו גם הם תענוג צרוף.  לאור שתי מנות הפתיחה הראשונות המצוינות המנה השלישית לא הפתיעה ואל השולחן הגיעה מנת  'שרימפס פונדו' (32 ₪),  שרימפס שטבלו להם בבריכה של רוטב הממזג שני סוגי גבינות ושמנת. לצד המנה הוגש לחם קלוי חם ופריך שהיה כלי עזר נחוץ מאד להתמודדות ראויה עם רוטב הגבינה.  מולי, הגבוה עצם עיניים והתחיל לגנוח כאילו היה מג ראיין ב'כשהארי פגש את סאלי'. 

אני אודה, בשלב הזה שקלתי להרים ידיים, אך במצוותו של חיים הונחו על שולחננו עוד שתי מנות מצוינות, The Bourbon Street Po’boy (52 ₪) - כריך מצוין של בייקון פריך, שרימפס על הגריל, חסה, עגבניה ומיונז חזרת משובח. הטוגנים הפריכים ליד רק הוסיפו לחגיגה. אצל הגבוה (להלן 'השמן') נחה מנת ספיישל, 'ספיישל קייג'ן' (48 ₪) - תלולית אורז מתובל היטב וסביבו פרוסות של נקניקיות עשויות ברוטב חריף על טהרת המטבח הלואיזיאני. מבין כל המנות המצוינות לעיל, אותי שבתה מנת החמוצים המטוגנים, הברקה מקורית, שמעבר לגימיק פשוט טעימה. 

חשבון בבקשה

Jim beam rye  -28 ₪

רדלר - 32 ₪

Black & tan  -30 ₪

כוס Beam - 30 ₪

חמוצים מטוגנים - 18 ₪

מקלות מוצרלה - 28 ₪

שרימפס פונדו - 32 ₪

כריך בייקון ושרימפס - 52 ₪

'ספיישל קייג'ן' - 48 ₪

סך הכל - 298 ₪ - מחיר ידידותי מאוד לכל הדעות וכך הוא בעצם הברבן סטריט - אוכל טוב, משקאות טובים ומוסיקה טובה, ובינינו, מה צריך יותר מזה? 

* מדור פרסומי.

* להזמנת שולחן בברבן סטריט לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בשם החירות, השוויון והאחווה
דגים בפסגה
להכבש לצמיתות
הריעו לצ'ורסקו
בחוף של פפה
הבשר של אלברט
גורמה בגלבוע
ויוה אספניה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה