נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר שש שנים שהוא מתלונן על האוכל הנוראי של הולנד, על העגבניות שגם אחרי חודשיים לא מרקיבות, על המיונז שהציף את חייו, על תפוחי האדמה. שש שנים שאחד האנשים שאני הכי אוהב בעולם חי בין האג לאמסטרדם עם אשתו ומגיע לארץ לביקורים חטופים בלבד. באחד הביקורים החטופים הללו בערב חמים של אמצע ספטמבר החלטתי לחטוף אותו. לערב אחד, לגליל המערבי, הרחק מאשתו, מהחבר'ה ומהמשפחה הצפופה. ערב רק של שנינו, כזה שכבר כמה שנים לא היה לנו. בערך שש. הבטחתי לו ארוחה שיוכל לספר עליה לחבר'ה בהולנד אבל ת'כלס כשאתה חי בחור בלי תנור ובלי גז בארץ שהמאכל הלאומי שלה הוא צ'יפס, זו לא באמת חכמה.

למה לא סיפרו לי שכברי כל כך קרובה?
האמת היא שבניתי על נסיעה הרבה יותר ארוכה. יצאנו מחיפה ואני הכנתי את עצמי לנסיעה עשירה בפקקים ורמזורים בכביש הקריות אבל בלי להיות מודע לזה עליתי על הכביש החדש שרק סיימו לסלול ולפני ששמתי לב כבר היינו בנהריה. פחות מחמש דקות מהצומת הראשית של העיר והופ – אנחנו בכברי, המקום בו נולדה אלילת ילדותי הלא היא ירדנה ארזי. קיבוץ כברי הוא כל מה שצריך כדי להתנתק מהעולם - שקט, רחוק, ירוק ומתוק. קיבוץ מקסים שבלבו ממוקמת מסעדת אדלינה בה התיישבנו בול בשקיעה.

המבנה המשוחזר בו שכן בית התרבות הראשון של הקיבוץ הוא מבנה בעל שני חללים המופרדים זה מזה בדלתות עץ וזכוכית גדולות. החלל הפנימי מציג הרבה עץ, תקרות גבוהות וטאבון פעיל כשחלקו החיצוני הוא מעין מרפסת סגורה משובצת מרצפות ועמודי אבן המשקיפה אל הים. מחוץ למבנה מוצבים שני שולחנות גדולים במרכזה של גינת תבלינים מקסימה. בנוסף לכל אלו תוכלו למצוא בקלות את דרככם לבר העומד מחוץ למבנה ורחבה חיצונית גדולה. אנחנו החלטנו לשבת במרפסת המקורה, להרגיש קצת בפנים וקצת בחוץ כשהגישה לשולחן העגול העצום בחצר נוחה ומתאימה באופן מושלם להפסקות סיגריה בין מנה למנה.

השלמת פערים ואנחנו
אם לומר את האמת - התאכזבתי. לא מהמקום כי אם מאופיר. ציפיתי לערב של השלמת פערים, של צ'יזבטים על הקור ההולנדי, של אנקדוטות מהשנה החולפת בה כמעט לא התראינו, על טיפים לחיי הנישואין ובמקום זה קיבלתי שיחה על אוכל. כל ביס מכל מנה מילא את אופיר (ודוגרי גם אותי) באושר פנימי שלא ידע גבול וכך מצאו צרות החיים והבלי היומיום את מקומם אל מחוץ לשיחה וזו האחרונה נסובה סביב המנות שהוגשו לשולחן. וכשאתם יושבים במסעדת שף המשלבת בין מטבח ספרדי לחומרי גלם גליליים - יש על מה לבנות שיחה.

התחלה כהלכתה
הקרפצ'יו (45 ₪) שהייתה המנה הראשונה היא בעיני נייר לקמוס בכל מסעדה. בימינו קשה למצוא אפילו בית קפה שכונתי שאין בו קרפצ'יו  ראוי לשמו ולכן ההשוואה מתבקשת. כל מי שאכל אי פעם קרפצ'יו דקיק ורטוב שנחתך בפרוסת בשר מנתח שהוקפא יודע שהמשך הארוחה נידון לכישלון. הקרפצ'יו שאנחנו קיבלנו היה טרי, בעל פרוסות רחבות, אדומות וטעימות שתובלו בוויניגרט, שמן זית וליים ומעל כל היופי הזה פוזרה בנדיבות פרמג'אנו רג'יאנו חריפה וטובה. עם התחלה שכזו היה ברור שאנחנו על דרך המלך.

לצד הקרפצ'יו הזמנו שרימפס עטוף בקדאיף על מצע סלק (48 ₪). יצא לי לאכול את המנה הזו במספר מקומות אך רמת הביצוע שלה מעולם לא הייתה גבוהה כל כך. לא פשוט להוציא תחת ידיך שרימפס עטוף בקדאיף כמו שצריך והשרימפסים שאנחנו קיבלנו היו חנוטים בצורה מושלמת. השערות שקיבלו השחמה קלה התפצחו בפה ולא התפוררו ביבשושיות וכל חסילון נתבל אחר כבוד בפנכת היוגורט החמצמץ. בסופו של דבר עטנו גם על סלט נבטי החמנייה, הצנוניות והסלקים שנותר בצלחת ולזה אני קורא אוברטורה.

מתוק לו מתוק לו
במחלקת העיקריות פגשנו זוג מנות מופלאות, שהשאירו אותנו פעורי פה ומלאי כרס: הסינטה העסיסית עם הבייקון הפריך (97 ₪) בצלחת של אופיר ופילה הבקר ברוטב יין אדום עם פירה חמאתי (130 ₪) בצלחתי היו לכשלעצמן סיבות טובות מספיק כדי להגיע לכברי. עם זאת, מפאת קוצר היריעה ארחיב את הדברים דווקא על הקינוחים, כדי שלא תחלמו בכלל לוותר עליהם.

לא קל לבחור בין הקינוחים השונים ובאדלינה יודעים זאת לכן מנת הדגל של מחלקת הקינוחים היא טאפאס מתוקים (58 ₪) ומה תמצאו שם? קצת מהכל: שתי אצבעות כנאפה עם כדור גלידת פיסטוק תוצרת בית, שתי קוביות עוגת גבינה אפויה, טארט עם קראמה קטלאנה, פוטיפורים שוקולדיים מושלמים ומי יודע אילו הפתעות ינחתו על שולחנכם כשתבקרו במקום? לצד כל אלו הזמנו טארט תפוחים עם גלידת מרציפן (38 ₪) וזה היה הרבה יותר טעים ממה שזה נשמע. אם אתם מהאנשים שחולקים קינוח אחד עם עוד שני אנשים אין שום בעיה עם זה בשגרה. באדלינה אני מאחל לכם להימנע מהטעות הזו.

דיל מנצח
אחת האופציות המפתות בתפריט של אדלינה היא טיול הטאפאס (115 ₪) המציע מנת פתיחה זוגית שמורכבת מלא מעט הפתעות שיאפשרו לכם ליהנות ממגוון עצום של טעמים, מרקמים, ניחוחות ומראות שובי לב מהמטבח הספרדי. בין היתר תמצאו שם קרם חציל קלוי עם קצח, פלפל קלוי עם קונפי עגבניות, גבינת פטה וזיתי קלמטה, פרי ים עם נבטים ועדשים שחורים, פטיפור כבד עוף ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה על השף. כמו כן תוכלו להזמין ארוחת טעימות זוגית (280 ₪) הכוללת גם היא מבחר מרשים של מנות מוקטנות כמו קוקי סאן ז'ק עטוף בייקון, קנלוני ממולא בריקוטה וקרם פלפלים, מאפה בשר וחציל אש ועוד. קפיצה לספרד מבלי לעזוב את הגליל.

חשבון בבקשה
שרימפס עטוף בקדאיף – 48 ₪
קרפאצ'יו בקר עם וינגרט שמן זית וליים וגבינת פרמז'אנו רג'יאנו – 45 ₪
לחם הבית ומטבלים – 11 ש"ח
סינטה ובייקון צלויים בגריל ברוטב ציר עוף, שמנת וטרגון עם תפוח אדמה אפוי – 97 ₪
פילה בקר צלוי ברוטב יין אדום וציר בקר וורמוט אדום עם פירה תפו"א – 130 ₪
טאפאס מתוקים – 58 ₪
טארט תפוחים עם גלידת מרציפן – 38 ₪
כוס גוורצטרמינר ירדן – 30 ₪
בירה מלכה אדמונית – 27 ₪
סה"כ – 484 ₪ לערב שכמוהו יהיה לנו אולי רק עוד כמה שנים...

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה