נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

D.N.A

מסעדת לה בוקה ממוקמת בלב רחוב עמק רפאים שנמצא במרכז ירושלים. בניגוד לשם הרחוב הלא מחמיא, מדובר באחד האזורים השוקקים בעיר הבירה מבחינה קולינרית. מסעדת לה בוקה לא מציעה רק אוכל טוב אלא בעיקר מסע קולינרי ייחודי למחוזות לטיניים שמעבר לים. לה בוקה הוא שמו של פרבר קטן בעיר בירה אחרת, בואנוס איירס שבארגנטינה. שם, בניגוד לישראל שמו של הכפר דווקא חושי ומזמין - 'פה'.

המסעדה של גיא קמחי היא קודם כל מסעדת שף, ככזאת היא מעניקה פרשנות אישית ומרגשת לתרבות שאיננה נגישה לקהל הישראלי, וכך מותחת קו ישיר בין לה בוקה הארגנטינאית לזו הירושלמית. השף קמחי ליקט תמונות, צלילים וטעמים מיבשת אמריקה הדרומית והוא מציע מסע מענג שמותאם למזג הישראלי. גיא מרבה לארח במסעדה משלחות דיפלומטיות מחו"ל, משרדי ממשלה וחברות שרוצות לחגוג בארוחה מיוחדת.

עיצוב ואווירה

בקומה שנייה שמשקיפה על נוף ירושלמי טיפוסי - הנוף שנמצא בתוך המסעדה הרבה יותר מעניין. על הקירות תלויות תמונות אווירה בהשראת הכפר 'לה בוקה', מתוך אקווריום ענקי מביטים דגי נוי שמנמנים ומוסיקת רקע של מיטב אמני הרגש הלטיניים מציפים את הלב בתחושה חמימה. המסעדה מחולקת לשלושה חללים; המתחם המרכזי שיכול להכיל עד 60 סועדים, חדר ה- VIP  המכיל 40 סועדים ומאובזר במקרן והמרפסת הפתוחה שמיועדת לעד 30 סועדים. מגרש חניה גדול בתשלום ממוקם בדיוק מול הכניסה.

הפרטים הטכניים

לאירועים עד 30 איש מומלץ להזמין מנות מתוך התפריט וההגשה היא אישית. לאירועים גדולים יותר השף קמחי מציע את 'הטיול המאורגן' שכולל בעצם את כל מנות התפריט שמטפטפות אל השולחנות לאורך כל הארוחה ויוצרות פסיפס רציף של טעמים וניחוחות עם רמיזות דרום אמריקאיות אבל עם תחושה מוכרת וחמימה של בית.

מחיר צהריים - 119 ₪, מחיר ערב - 145 ₪ כולל מע"מ אך לא כולל שרות 12%.

מנת ילדים צהריים/ערב - 59/ 89 ₪.

המחיר כולל שתיה קלה חופשית: קנקני מיץ תפוזים/ לימונדה טבעיים וטריים ושתייה מוגזת.

מחיר בקבוק של יין הבית: שאטו רוז' או שאטו בלאן - 79 ₪

גולדסטאר מהחבית 1/3/1/2 - 10/15 ₪.

לצירוף של מנת האנטרקוט לחוויה - תוספת של 10 ₪ לסועד.

לצירוף של פילה בקר או צלעות כבש - תוספת של 55 ₪ לסועד.

סיקור אירוע

בימי שני וחמישי עולים לירושלים מכל רחבי הארץ זאטוטים בני שלוש עשרה שיוצאים ממנה גברים חבולים ופצועים ממטח סוכריות טופי ונשיקות רטובות מהדודות הנרגשות. חגיגת בר המצווה היא סיבה טובה מאוד לארוחת צהריים מפנקת בירושלים, אחרי שעה שעתיים בכותל או בבית הכנסת הגוף שמח לקבל בשר איכותי וקצת אלכוהול.

אני ובת זוגי הצטרפנו לאירוע בר מצווה בשעות הצהריים החורפיות, השמש בצבצה מבעד לעננים. זה היה יום יפה. הגענו מעט מוקדם יותר והתמקמנו במרפסת שחדרו אליה קרני שמש, השולחנות בחלל המרכזי היו ערוכים ומנת פתיחה של 'טורטיית לה בוקה' הייתה משובצת בין הצלחות המבריקות. לגמנו בירה צוננת ונשנשנו מוריאציית הסביח המתוחכמת והטעימה.

האורחים הגיעו כולם יחד והסתדרו סביב השולחנות שחוברו למעין שולחן אבירים ארוך. מרגע זה התחיל תהליך יפהפה של ריקוד המלצרים מהמטבח לחלל המרכזי, על צלחות קטנות נחו המטעמים של השף קמחי. סלטים, עוף, דגים, לחמים טריים ומטבלים צצו והחליפו צלחות ריקות. לא היתה ממש הפסקה רשמית בין הראשונות לעיקריות, אלא אט אט הפכו צלחות הסלט לצלחות בשר שכמובן התלוו אליהן תוספות של תפוחי אדמה, ירקות שורש אפויים ואורז ארומתי. מגוון הבשרים אכן הרשים את כל הנוכחים, ותוספת האנטרקוט לחגיגה בהחלט מוצדקת וראויה על אף שאינה הכרחית. האופן בו הוגשו הבשרים והתדירות בה יצאו מנות טריות מהמטבח עשו חשק לחטוף עוד צ'וריסו עסיסי או קבב קטן ולוהט מהצלחת המרכזית. זוהי צורת הגשה שמזכירה אירוח ביתי, כאילו סבתא חביבה מתרוצצת במטבח ומכינה עוד משהו קטן כדי לפנק את המשפחה. וזה בעצם סוד ההצלחה לארוחה חגיגית; אווירה חמה - הרגשה טובה שמתלווה לאוכל מוכר עם פרשנות מיוחדת.

בגזרת הקינוחים אפשר לבחור בשתיים מבין ארבע אפשרויות. לשמחתנו הגיע לשולחן הצ'ורוס המטוגנים שזכורים לנו היטב מביקורי הערב בלה בוקה ועוגת שוקולד אישית וחמה עם גלידת וניל. קפה שחור חזק השתלב מצוין עם המתוקים.

אמירה אישית

אני חושב על אדם ממוצע שצריך לבקר בשנה בעשרה עד עשרים אירועים משפחתיים, סעודות יום הולדת וימי כיף בעבודה. כמה טוב לו אם באחת הפעמים יזדמן לו להגיע ללה בוקה. השף גיא קמחי מצליח להפתיע עם המרכיבים המוכרים לכולנו מהארועים הללו, אבל שימוש בחומרי גלם איכותיים ובעיקר תוספת נדיבה של נשמה לטינית הופכות את החוויה לשונה ומרעננת.

 

* מדור פרסומי.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת