נגישות
נגישות

מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה

פחות שולחנות, פחות מנות ושעות פתיחה מצומצמות – מסעדות רבות מנסות לחזור אל השגרה למרות הלחימה הניטשת, הן קצת שקטות יותר, מעט עצובות יותר, אך עדיין מגישות אהבה על הצלחת. בואו

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 23/01/2024, 13:30 תאריך עדכון: 31/01/2024, 11:03

מסעדות פתוחות במלחמה

מסעדות פתוחות במלחמה

אחד הענפים שנפגעו ביותר ממלחמת "חרבות ברזל" הוא ענף המסעדנות שבעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס בדרום, ספג מהלומה קשה, לעיתים מרסקת. החשש מטילים, מתקפות טרור, פרנסה ועצב תהומי, הדירו את רגלי הישראלים מבתי האוכל שהיו  מלאים בדרך כלל. למעלה משלושה חודשים חלפו מאז פרוץ המלחמה האיומה ועולם האוכל הישראלי עדיין מגויס  כדי לסייע לתושבי עוטף עזה, לצה"ל ולכוחות ההצלה והביטחון. בעשרות מסעדות הוקם חמ"ל של בישולים עם צוות שלם של טבחים, שפים ומלצרים שעובד ימים כלילות כדי להתנדב ולהאכיל את מי שרק צריך בעת שהמסעדה הפסיקה את הפעילות השגרתית שלה. וגם אנחנו, ציבור המבלים והסועדים השתנינו קצת.. הפכנו למכורים לחדשות, לתושבי קבע בבית, צמודים למסכים וצמאים לכל פיסת מידע על החטופים, חוששים מהבשורות העתידיות, חסרי מצב רוח ומלאי ייסורי מצפון רק מהמחשבה על ישיבה מענגת במסעדה, בשעה שנהרגים כל כך הרבה חיילים ובחוץ מתחוללת מלחמה קשה מנשוא. רק לאחרונה, מסעדות רבות מנסות, לאט – לאט, לחזור לשגרה כדי לאפשר כמה רגעים של נחת. הן צמצמו את שעות הפתיחה, את השולחנות, את צוות העובדים ויצרו תפריט צנוע יותר שמתאים לזמנים האלה -  אך הוא עדיין מנחם. אז איזה מסעדות פתוחות במלחמה בישראל?

מסעדות פתוחות בצפון במלחמה

ROOTS – קרניבוריה מנחמת בצל האירועים

מתחילת המלחמה ועד לאחרונה, המסעדה הייתה סגורה כשכל אנשי הצוות ועובדיה התגייסו כדי לספק אוכל לחיילים בחזית ולכוחות הביטחון ולספק מנות חמות וטעימות. רק בתחילת נובמבר, רוטס החלה לפעול מחדש כדי לתת קצת נחת קולינרית בתוך המציאות הקשה  בה אנחנו חיים ואתם מוזמנים לאכול אוכל נפלא וגם לפרגן למסעדה. ולחוששים מבינכם, חשוב לציין כי בצמוד למסעדה יש מרחב מוגן באולמות האבירים.

מנות מומלצות לעת הזו – פטאייר – כיסוני בצק ממולאים בתרד, בצל מטוגן,  צזיקי ועגבניות מרוסקות, מסאחן עכואי- לאפה בשמן זית, כרע עוף מפורקת וצלויה ובצלים מקורמלים עם סומק ואת המוגרבייה המשובחת הכוללת שוק אווז בבישול ארוך עם בצלונים, מפתול, גרגרי חומוס וציר עוף.

שעות פתיחה במלחמה: ראשון – חמישי 12:00-23:00, שישי 12:00-16:00

מסעדת אמיליה – כשאיטליה עושה קצת שקט בנפש ובלב

מסעדה איטלקית משובחת עם מבחר מטורף וטעים של פיצות עם רוטב בלתי נשכח, פסטות שעשויות כמובן במקום, מאפים והמיטב של עולם הקולינריה איטלקי שהחלה לפעול מחדש, כאשר חיילים במדים זכאים לפטור מתשלום.

מנות מומלצות לעת הזו  - אל תוותרו על פסטת רדיאטורי ברוטב בטטה, פיצה ארטישוק המופלאה ועל הגלידה האיטלקית תוצרת בית  - גלידה איטלקית רכה וקטיפתית שלקוחות רבים מגיעים כדי לטרוף אותה.

שעות פתיחה במלחמה: רגיל, ראשון – חמישי 9:00-01:00, שישי – 9:00-02:00, שבת – 9:00-0:30.

לולה מרטין – אוכל מצוין מהים וחיילים במדים שאוכלים בחינם

מסעדת לולה מרטין הייתה סגורה משך כמה שבועות מתחילת המלחמה ולאחרונה פתחה שעריה מחדש עם התפריט המצוין של המקום, מרחב מוגן וג'סטה נהדרת – חיילי צה"ל וכוחות הביטחון במדים יכולים לאכול במקום בחינם!

מנות מומלצות לעת הזו   - קלמארי סגול על הפלנצ'ה, 'הגאליה של ניסים' - פירות ים, חמאת הדרים ומרווה ואת מנת 'פילה מוסר ים עולה באש' המושלמת - פילה מוסר ים מוגש עם עלי גפן ממולאים, שום, צ'ילי ולימון משומר.

שעות פתיחה במלחמה: ראשון 12:00-17:00, ימים שני-רביעי 12:00-22:00, ימי חמישי -שישי 12:00 -23:00, ימי שבת 12:00-19:00.

ביסטרו גרציא – תענוג של קולינריה גם במציאות הקשה

מפרוץ המלחמה, ביסטרו גרציא פעל כחמ"ל שמספק אוכל לחיילים ולפונים ורק כעת, לאחרונה הוא נפתח חזרה לקהל הרחב. תמצאו כאן שפע של מנות מצוינות של סלטים מיוחדים, בשרים, דגים כשלכל מנה יש את האישיות של הגרציא שבה!

מנות מומלצות לעת הזו   - פסטה ים שחורה – מולים, קלמארי, שרימפס עם חמאת עגבניות, שום ויין לבן, ביסק סרטנים - חצי סרטן, מולים, שרימפס, תרד בציר סרטנים עם ברוסקטה בחמאה מתובלת ושמנת חמוצה ומיקס נקניקיות משובחות של עגל גאודה, באורייה (לבן) על פירה עם קולסלאו וחרדל.

מסעדות פתוחות בתל אביב במלחמה

ג'ורג' וג'ון – להנות ממסעדת שף מעולה ולנשום...

לאחר שהייתה סגורה כחודשיים, מסעדת השף 'ג'ורג' וג'ון' חוזרת לפעול באופן מצומצם עם תפריט שונה מהתפריט בימות הפוסט מלחמה המבוסס כולו על חומרי גלם טריים המותאמים לעונה.

מנות מומלצות לעת הזו  – שקדי עגל צלויים בגלייז שומא, רוטב שום לבן וגבעול סלרי מוחמץ, שפונדרה טלה בבישול ארוך על ציר טלה ורימונים ואת מנת הפלמידה הלבנה עם צ'יפס וקרם חצילים שחור.

שעות פתיחה במלחמה -  שלישי עד חמישי: 17:30-22:30 ושישי ושבת 12:30-22:30 , כשלראשונה המסעדה תעבוד גם בצהרי הסופ"ש.

משייה – תפריט מהודק ומוקפד כרגיל

בתחילת המלחמה מסעדת משייה נסגרה והפכה לשדה קרב של בישולים למען החיילים והמפונים ורק כעת היא נפתחה מחדש לציבור הסועדים. השף גיא אריש פיתח תפריט חדש ומצומצם שהותאם לימים אלו הכולל מנות אינטליגנטיות וטעימות להפליא של דגים, בשרים ופסטות וראוי לציין שגם המחיר מתחשב במצב ומרבית המנות נעות סביב הסכום של 90 ₪.

מנות מומלצות לעת הזו – טרטר בקר עטוף גבינת עין חרוד, נתח פרידה עם ליה ויוגורט עם סומק ולא לוותר על המנה המיוחדת שתגרום לכם לשיר מתענוג קלמארי על גריל פחמים עם בייקון ופורצ'יני.

שעות פתיחה במלחמה: ימים שלישי-שבת 18.00-23.00, שישי

OPA - 'הוט קוטור' של עולם הטבעונות

OPA היא מסעדת שף טבעונית ומומלצת של השפית המוכשרת שיראל ברגר שמוכיחה שגם אוכל טבעוני יכול להיות 'הוט קוטור'. בשל המלחמה התפריט שינה פניו ומחיריו, המנות צומצמו והמחירים הפכו לנוחים יותר בשל המצב הכלכלי במשק, מה שמאפשר לכל אחד לבוא ולנסות לטעום מהפלא הטבעוני הזה.

מנות מומלצות לעת הזו – קציפת תפוח אדמה, שניצל תירס מותסס, מלון מעושן שעד שלא טעמתם אותו לא תוכלו להיות שלמים עם עצמכם על הנס הקולינרי הזה ולקינוח גלידת וניל עם פטל.

שעות פתיחה במלחמה: ימים שני, שלישי, רביעי, חמישי, שישי בין השעות 19:00-23:00

NORDER – ארוחת צהרים עסקית מעולה, למרות המלחמה

בתל אביב תמצאו מסעדות פתוחות במלחמה כשאחת השוות שבהן היא NORDER עם עסקית צהרים מדהימה שעושה קאמבק לז'אנר. אחת הארוחות שהמלחמה פגעה בהן קשות היא ארוחת הצהריים העסקית המסורתית שנפגעה בגלל שעסקים רבים נסגרו זמנית והרבה עובדים פוטרו או שהעדיפו לעבוד מהבית. ב"נורדר" הבינו את המצב החדש והשיקו במיוחד לימי המלחמה תפריט עסקיות לצהרים הכולל מנה ראשונה + עיקרית במחיר של העיקרית עם שפע של פתחים מגניבים ומנות דגים ובשר מושלמות.

מנות מומלצות לעת הזו -  ספגטיני ופילה דג ברוטב בר בלאן שמפניה, נקניקיית עוף עם כרוב כבוש ופירה, ופרי ים עם ציר דגים לבן, קרם פרש, לוביה וגרמולוטה לחם מחמצת.

שעות פעילות במלחמה – ראשון – חמישי 12:00-17:30, שישי- שבת 10:00-16:00, 19:00-01:00.

מסעדות השף שחר ברנע – לטוס לאיטליה לכמה שעות

לאחר הפוגה של מספר שבועות שלושת המסעדות בהובלתו של השף שחר ברנע חוזרות לפעול – "בר איטליה", הבראסרי האיטלקי בנתניה, קפה נאפו בקריית אונו ומסעדת "פומו" האיטלקית שברמת החייל. בכל אחת מהן תמצאו תפריט עם אוכל מצוין הכולל פיצות, פסטות, סלטים, מנות עיקריות וכמובן קינוחים שווים, כשהתפריט הותאם למציאות החדשה שבה אנו חיים,  וללחוצים שבחבורה כדאי שתדעו שבכל המסעדות הקבוצה יש מרחב מוגן.

מנות מומלצות לעת הזו – פסטת ציידים מקפה נאפו, פיצה רומנו עם מוצרלה, עגבניות, ארטישוק, בצל סגול, זיתי קלמטה, אורגנו וגבינת צאן מ'האיטלקיה', פילה דג ים עם ניוקי, ארטישוק, אפונה, חמאה, לימון ויין לבן.

שעות פתיחה במלחמה – כל ימות השבוע בין השעות:  12:00-20:00.

כתובות:

קפה נאפו -  הדובדבן, קרית אונו, 03-698-9819

פומו - הברזל 11, תל אביב, 03-922-5320

בר איטליה -  מלון Vert, שדרות עובד בן עמי 113, נתניה, 09-742-1113

גיליז – בשרים מעושנים ומושחתים

לא ממש בתל אביב, אלא בראשון שטווחה ללא הרף ולאחר שבועות רבים בהן ניתן היה להזמין רק משלוח וטייק אווי, בר האוכל גיליז נפתח לאחרונה לישיבה עם תפריט עשיר במנות בשר שוות ומושחתות, כשהבעלים של המקום סהר צור לקח חלק בלחימה בדרום, כך שכבר שווה לבוא ולתמוך במקום.

מנות מומלצות לעת הזו – המבורגר סופר מושחת עם בצל מטוגן, פטריות, גאודה וביצת עין, מעורב תרנגולת ואת תבשיל הלילה המופלא של המקום שכולל אונטריב רך שמתבשל שעות והופך למעדן של ממש.

שעות פתיחה במלחמה – ראשון – חמישי 9:00-01:30, שישי 9:00-14:00, שבת 17:00-01:30

מסעדות פתוחות בירושלים במלחמה

פוקצ'ה בר – בצקים ופחמימות שעושים מצב רוח טוב

אחת המסעדות הוותיקות הירושלים שקיימת כבר מ- 1997, היא הפוקצ'ה בר שנפתחת מחדש עם מגוון של מנות מהמטבח האיטלקי, סוגים רבים ומגוונים של פוקאצ'ות מושלמות, פסטות טעימות ומנות בשר ודגים מושלמים.

 מנות מומלצות לעת הזו - פוקצ'ה חזה אווז - מוצרלה מותכת ופטריות שמפיניון, קריספי קלמארי בפאנקו, ניוקי בחמאת מרווה ופטוצ'יני דג ים - חמאה, ארטישוק סלטון של שרי, בצל סגול, בזיליקום, נענע וכוסברה.

שעות פתיחה במלחמה – בגדול המסעדה פתוחה בין השעות 10:30 – 23:30, בעת המלחמה, ברוב הימים היא נסגרת סביב השעה 21:00, כדאי לברר הגעה מראש.

מסעדות קבוצת דרך הגפן - מאיטלקי ועד לפטיסרי

שלושת המסעדות של קבוצת הגפן – נאיה בבית  הכרם, הרים בייקרי שבקריית ענבים ופופ אפ קפה, נפתחו מחדש לישיבה במקום או למשלוח. 'הרים בייקרי' – עם המאפים הנפלאים והקינוחים המטורפים של הקונדיטור אורן חיו שבזמן המלחמה שלח מאפים וקינוחים לבסיסי צה"ל ולבתי חולים, נאיה עם התפריט האסייתי המשובח שלה ובית קפה שלווה עם אוכל איטלקי מעולה ומנחם שמתאים בדיוק לתקופה.

מנות מומלצות לעת הזו – נאיה – בון גא – פרגית בגריל, חמוצים אסייתיים ועשבי תיבול, אטריות אורז ורמיצ'לי ברוטב נוק צ'אם וראמן ברווז המשובח לכבוד החורף, "הרים בייקרי" – פשוט לבחור קופסא גדולה ולהכניס פנימה כל מה שיש: אקלר, טארטים קטנים, עוגת "תותים בהרים" המשגעת, בית קפה שלווה עם רביולי סלק עזים וצלחת ממולאים בעבודת יד.

שעות פתיחה במלחמה:  נאיה: ראשון-חמישי 12:00-22:00, מוצ״ש מצאת שבת עד 22:30, שלווה: ראשון-חמישי 8:00-16:00, שישי 8:00-14:00, 'הרים בייקרי' – ראשון – חמישי 8:00-16:00, שישי 8:00-13:00.

'הרים בייקרי', קריית ענבים, 02-633-0646, נאיה, אביזוהר 8, ירושלים, 02-587-7771, שלווה, דרך שלווה 1, ירושלים, 073-282-2200

מסעדות פתוחות בדרום במלחמה

באדאבום למנות האיטלקיות המצוינות!

מסעדת בר איטלקית מצוינת שנפתחה מחדש לישיבה עם שפע של מנות איטלקיות מעולות שעושות טוב בלב. במקום תמצאו את מיטב מנות העולם האיטלקי בניצוחו של השף הצעיר יוחאי זאנו וזה המקום האולטימטיבי לחגיגת פחמימות של פיצות ופסטות!

מנות מומלצות לעת הזו - סוכריות סלק - פסטה ממולאת בסלק, רוטב שמנת, יין לבן, שקדים ובזיליקום, פיצה פראנסאווי  - שמנת, כמהין, תפו״א מדורה, קוביות סלמון, בצל ירוק וביצת עין ואת מנת הפנה סלמון  - פנה ברוטב שמנת, עם בטטה קלויה וסלמון צלוי בחמאה.

שעות פתיחה במלחמה - ראשון-חמישי 12:30-23:00

באדאבום למנות האיטלקיות המצוינות!

מסעדת בר איטלקית מצוינת שנפתחה מחדש לישיבה עם שפע של מנות איטלקיות מעולות שעושות טוב בלב. במקום תמצאו את מיטב מנות העולם האיטלקי בניצוחו של השף הצעיר יוחאי זאנו וזה המקום האולטימטיבי לחגיגת פחמימות של פיצות ופסטות!

מנות מומלצות לעת הזו - סוכריות סלק - פסטה ממולאת בסלק, רוטב שמנת, יין לבן, שקדים ובזיליקום, פיצה פראנסאווי  - שמנת, כמהין, תפו״א מדורה, קוביות סלמון, בצל ירוק וביצת עין ואת מנת הפנה סלמון  - פנה ברוטב שמנת, עם בטטה קלויה וסלמון צלוי בחמאה.

שעות פתיחה במלחמה - ראשון-חמישי 12:30-23:00

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
3
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon